Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  78 9285
Kan A kreve penger tilbake etter å ha betalt penger inn til russebuss uten at A har skrivet under kontrakt? A fikk ikke skrivet under kontrakten på grunn av foreldre, men inngikk en "muntlig avtale" hvor han skulle følge samme regler som oss andre internt. Han har betalt inn et beløp på 2900,- men har trekt seg fra bussen, og nå forlanger han pengene.

Er dette noe han kan kreve, når han setter pengene inn på en bankkonto jeg disponerer og står i mitt navn?
En muntlig avtale er like bindene som en skriftlig, og hovedprinsippet i norsk avtalerett er at man skal holde avtaler. Det er likevel så godt som umulig å bevise en avtale som har vært inngått muntlig. Kort sagt: Gjør som dere har avtalt. Kilder står i Kong Kristian 5. lov og avtaleloven, men det er ikke vits i paragrafer i denne saken. Det er ikke akkurat noe man anmelder og lager en stor sak ut av.

2900,- er et så latterlig lite beløp at det ikke er vits i å bli uvenner på grunn av det.
Sist endret av drittunge; 11. april 2012 kl. 18:12.
For vennskapet til denne karens skyld bør dere bare gi det tilbake.
Antar at bussen klarer seg helt fint uten 2900kr. er dere 20 karer på bussen så er det ikke mye dere må øke budsjettet med for å hente dere inn.
Trådstarter
25 1
Sitat av yellowpillow Vis innlegg
For vennskapet til denne karens skyld bør dere bare gi det tilbake.
Antar at bussen klarer seg helt fint uten 2900kr. er dere 20 karer på bussen så er det ikke mye dere må øke budsjettet med for å hente dere inn.
Vis hele sitatet...
Greit nok det, men er mer en prinsipp sak.
Du må beise sjarken!
Gi han det tilbake. 3000,- er ikke noe å bli uvenner over.
Sitat av romeroo Vis innlegg
Greit nok det, men er mer en prinsipp sak.
Vis hele sitatet...
Det skjønner jeg veldig godt!
Hadde vært rimelig sur selv jeg hehe! Er bussruss i år selv, men jeg antar at vi har noe høyere budsjett enn dere. Er to stykker på bussen vår som hoppet fra en annen etter å ha innbetalt 12 tusen hver, her også uten kontrakt, men en muntlig avtale ble gjort så saken er død nå. Det er sure penger det :P
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av romeroo Vis innlegg
Greit nok det, men er mer en prinsipp sak.
Vis hele sitatet...
Da får vennen deres leve med at han var en del av det og han valgte å ikke være med lenger.
Viste han på forhånd at hvis han trakk seg fikk han ikke tilbake pengene?
Permanent idiot
Schileru's Avatar
Hvis han har en gyldig grunn til å trekke seg ser jeg ingen grunn til at dere ikke skal gi han pengene tilbake.

Uansett, hvis du har bestemt deg for å beholde pengene er det nok lite han kan gjøre.
Cookie Monstah ^_^
ikke mye han kan gjøre hvis han ikke kan bevise at dere inngikk en muntlig avtale
Trådstarter
25 1
Sitat av yellowpillow Vis innlegg
Det skjønner jeg veldig godt!
Hadde vært rimelig sur selv jeg hehe! Er bussruss i år selv, men jeg antar at vi har noe høyere budsjett enn dere. Er to stykker på bussen vår som hoppet fra en annen etter å ha innbetalt 12 tusen hver, her også uten kontrakt, men en muntlig avtale ble gjort så saken er død nå. Det er sure penger det :P
Vis hele sitatet...

Isåfall er det nok verre for dere, ja. Vi er russ i 2013, så har ikke kommet inn store summer enda(heldigvis i dette tilfelle).
A har også gitt oss en del problemer økonomisk, drøya innbetalinger med flere uker. Så derfor har vi ikke lyst til å gi tilbake.
Prinsippsak meg opp i ræven. Basert på første posten antar jeg at dere er 17 år - altså ikke myndig. Hvis dette er tilfelle er ikke kontrakten gyldig og dere må betale pengene tilbake.

§ 36. Har en umyndig gjort en avtale som han ikke bindende kunde gjøre på egen hånd, og som han ikke gyldig har opfylt, kan den annen part gå fra avtalen. Erklæring om å ville gå fra avtalen kan den annen part gi til den umyndige selv.
Visste den annen part at medkontrahenten var umyndig og hadde han ikke grunn til å tro, at denne gyldig kunde inngå avtalen, kan han ikke fragå den før efter utløpet av den tid som måtte være avtalt, medmindre vergen innen den tid nekter å approbere avtalen. Heller ikke kan den annen part gå fra en avtale om personlig arbeide fra den umyndiges side, så lenge denne opfyller sine forpliktelser.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Spelly; 11. april 2012 kl. 18:38.
Sitat av romeroo Vis innlegg
Isåfall er det nok verre for dere, ja. Vi er russ i 2013, så har ikke kommet inn store summer enda(heldigvis i dette tilfelle).
A har også gitt oss en del problemer økonomisk, drøya innbetalinger med flere uker. Så derfor har vi ikke lyst til å gi tilbake.
Vis hele sitatet...
Hva dere har lyst til er totalt irrelevant ifm ditt spørsmål. Enten betaler dere pengene tilbake ellers så får han være med på bussen.
Bare betal tilbake de 2900,- til fyrn å bli ferdig med den saken, og dermed prøv å tjen opp de 2900,- igjen selv? Dere er jo 20stk her.... skaff dere deltidsjobb eller noe. Usle 3k skal da ikke være noe problem for 20 personer????? Greier dere ikke å skaffe nok penger så får dere bare la være med russebuss. Enkelt og greit!
Sist endret av Gulingen; 11. april 2012 kl. 18:44.
Altså person A har ikke overført pengene selv, han har pratet med moren og faren sin som har overført for han, og han har også dermed hatt moren og faren i bakgrunn som har godkjent. Og personen er ikke kastet ut av bussen, han har forlatt den av det han kaller personlige grunner. Og som Romeroo sier, det er ikke personlige grunner at han ikke får tilbake penger, men det er prinsipielt, hvis han får tilbake kan andre også gjøre det samme.
Sist endret av Miranax; 11. april 2012 kl. 18:44.
Sitat av Miranax Vis innlegg
Altså person A har ikke overført pengene selv, han har pratet med moren og faren sin som har overført for han, og han har også dermed hatt moren og faren i bakgrunn som har godkjent. Og personen er ikke kastet ut av bussen, han har forlatt den av det han kaller personlige grunner.
Vis hele sitatet...
Var han 18 år når kontrakten ble inngått?
Sist endret av Spelly; 11. april 2012 kl. 18:46.
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Hvis du faktisk er villig til å gå såppass langt kan du jo bare få han til å tilstå at han gjorde en avtale uten at han vet det. Det blir allikevel temmelig tragisk.
Sitat av spelley Vis innlegg
Var han 18 år når kontrakten ble inngått?
Vis hele sitatet...
Han var ikke 18 år nei. Men som jeg sier, moren og faren har ikke skrevet under men godkjent overføringer og derav overført summen på kontoen til bussen. Moren og faren har også blitt innført i kontrakten og de har tydeligvis gått med på kravene ettersom de har overført pengene.
Sist endret av Miranax; 11. april 2012 kl. 18:48.
En muntlig avtale er like bindene som en skriftlig.
Sitat av Miranax Vis innlegg
Han var ikke 18 år nei. Men som jeg sier, moren og faren har ikke skrevet under men godkjent overføringer og derav overført summen på kontoen til bussen. Moren og faren har også blitt innført i kontrakten og de har tydeligvis gått med på kravene ettersom de har overført pengene.
Vis hele sitatet...
Igjen: Prinsippsak meg opp i ræven.

Siden vedkommende var under 18 år er ikke kontrakten gyldig.
Uten gyldig kontrakt har dere ikke noe å stille opp med. Og ja, selv om foreldrene har overført penger.

Dere har ikke en drit å stille opp med, det er bare å gi pengene tilbake.

Som jeg har sagt tidligere:
§ 36. Har en umyndig gjort en avtale som han ikke bindende kunde gjøre på egen hånd, og som han ikke gyldig har opfylt, kan den annen part gå fra avtalen. Erklæring om å ville gå fra avtalen kan den annen part gi til den umyndige selv.
Visste den annen part at medkontrahenten var umyndig og hadde han ikke grunn til å tro, at denne gyldig kunde inngå avtalen, kan han ikke fragå den før efter utløpet av den tid som måtte være avtalt, medmindre vergen innen den tid nekter å approbere avtalen. Heller ikke kan den annen part gå fra en avtale om personlig arbeide fra den umyndiges side, så lenge denne opfyller sine forpliktelser.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Spelly; 11. april 2012 kl. 18:54.
Blir jo for dumt å beholde pengene om han ikke skal være med.
Selv om han kanskje ikke har oppført seg ryddig i denne saken, så kan man ikke rettferdiggjøre å beholde andres penger.
Hvem er du til å dømme at det er en rettferdig straff for hans opptreden?
Råder deg til å gi penge tilbake og beholde samvittigheten din. 3000 er kanskje ikke mye for en gruppe, men for en ungdom på 17 så kan dette være betydelige summer.

Lykke til.
Sitat av spelley Vis innlegg
Igjen: Prinsippsak meg opp i ræven.

Siden vedkommende var under 18 år er ikke kontrakten gyldig.
Uten gyldig kontrakt har dere ikke noe å stille opp med. Og ja, selv om foreldrene har overført penger.

Dere har ikke en drit å stille opp med, det er bare å gi pengene tilbake.

Som jeg har sagt tidligere:
Vis hele sitatet...
Hvilke lover, hvilke regler er det som sier at vi må betale tilbake da? Det er greit han ikke har skrevet under en avtale. Men så fort han overfører penger så er de borte. Har googlett litt og finnet flere saker hvor folk har overført feil beløp til personer og ikke fått de tilbake, siden banken og politiet ikke vil blande seg eller ha noe med det å gjøre. Og han har gått med på å være med på bussen han har vært så pådriver av dette prosjektet. Altså jeg ser hva du mener med at kontrakten ikke er gyldig, men saken har tross alt egentlig ikke noe med kontrakten og gjøre. Når han overfører, så overfører han. De pengene kunne like så godt vært til noe helt annet, f.eks en hytte tur da. Som ett eksempel.
Sist endret av Miranax; 11. april 2012 kl. 19:01.
Sitat av Miranax Vis innlegg
Hvilke lover, hvilke regler er det som sier at vi må betale tilbake da? Det er greit han ikke har skrevet under en avtale. Men så fort han overfører penger så er de borte. Har googlett litt og finnet flere saker hvor folk har overført feil beløp til personer og ikke fått de tilbake, siden banken og politiet ikke vil blande seg eller ha noe med det å gjøre.
Vis hele sitatet...
Å ikke betale pengene tilbake kalles svindel kjære deg.
Hvis du virkelig vil gjøre deg til svindler for et så lite beløp har du et stort problem.

Det er kun du/dere som har noe å tape på å ikke levere pengene tilbake. Å anta at politiet ikke gidder å gjøre noe med saken blir som å spille russisk rulett.
Sist endret av Spelly; 11. april 2012 kl. 19:02.
Sitat av spelley Vis innlegg
Å ikke betale pengene tilbake kalles svindel kjære deg.
Hvis du virkelig vil gjøre deg til svindler for et så lite beløp har du et stort problem.
Vis hele sitatet...
Det er ikke svindel når han personlig har trukket seg ut av bussen og når han personlig har sett avtalen og når han personlig har overført de pengene. Vi har ikke lurt han til noe, han har lurt seg selv.
Sitat av Miranax Vis innlegg
Det er ikke svindel når han personlig har trukket seg ut av bussen og når han personlig har sett avtalen og når han personlig har overført de pengene. Vi har ikke lurt han til noe, han har lurt seg selv.
Vis hele sitatet...
Hva er det du ikke forstår av IKKE GYLDIG AVTALE?
Sist endret av Spelly; 11. april 2012 kl. 19:04.
Såpekoker av rang
Ignorante, besserwisse skolebarn. Elsker det.
Holdningen din minner meg om de samme holdningene fra russen vi har som kunder hver eneste år.

"Hva, er det inklusiv moms i prisen???? Det skal ikke vi betale, for da blir det jo dyrere, og men atte det ble vi ikke enige om jo!! Du får høre fra faren min i morgen. Han jobber i BMW."

Ser vi pengene? Nei.
Drit og dra.
Sist endret av monoid; 11. april 2012 kl. 19:10.
Har du tjent kameraten din sine penger selv? Jeg antar at du ikke har det, du har ingen underskrift eller noe tilsvarende. Han er 17 år.. (ikke gyldig) Skjønner ikke hvordan du kan tenke at han ikke har krav på SINE penger når han ikke skal være med?
Dere svindler jo fyrn hvis dere beholder de pengene! Hvis kameraten deres ikke vil være en del av russebussen så betal tilbake da? Bestemmer dere å beholdet de pengene der så er det rett og slett svindel av dere!
Hva er det som er prinsippet i denne "prinsippsaken"? At en umyndig gutt ikke skal få lov til å ta til fornuft og velge å ikke bruke halve årslønnen til foreldrene på en buss?

Idiot, gi pengene tilbake. Du bør også vurdere å finne andre prinsipp du kan tviholde på.
Sitat av spelley Vis innlegg
Å ikke betale pengene tilbake kalles svindel kjære deg.
Hvis du virkelig vil gjøre deg til svindler for et så lite beløp har du et stort problem.

Det er kun du/dere som har noe å tape på å ikke levere pengene tilbake. Å anta at politiet ikke gidder å gjøre noe med saken blir som å spille russisk rulett.
Vis hele sitatet...
Ærlig talt - svindel er det slettes ikke.
A valgte selv å være med på en russebuss. Han kjente til kostnaden og det gjorde også foreldrene. Om A velger å trekke seg ut er det ingen automatikk i at A skal få refundert pengene, det er også svært tvilsomt om det vil være straffbart å unnlate å refundere pengene. Det er jo svært liten sannsynlighet for at en slik sak vil komme opp i noen rettsinnstanser, og selv politiet vil ikke gjøre noe i en slik sak.

Ts gjør som dere vil det er helt opp til dere. Tenk litt på hvilke kriterier dere satt når dere først startet buss-prosjektet. Hva er blitt avtalt?

Dere står med bukta og begge ender i denne saken. Det dere må spørre dere er om dere orker å skape ondt blod for småpenger. Om dere alt har tatt en avgjørelse på at dere vil nekte ham pengene så får dere bare kjøre hardt og si nei, det vil ikke få noen juridiske konsekvenser for dere.
Super forretningsidé:

20 venner ønsker å ha russebuss sammen. 11 av de starter russebuss, og inviterer 9 randoms. Disse 9 randoms betaler inn den avtalte summen i tro om at russetiden kommer til å bli flott og fin.

De 11 opprinnelige begynner så å oppføre seg ekkelt mot de 9 inviterte, med den følge at de trekker seg fra bussen. Pengene sine får de jo såklart ikke tilbake, for det er jo "personlige grunner".

De 9 resterende av den opprinnelige vennegjengen på 20 tar så disse plassene.

Profit? 45 %

God russetid! =)
Sist endret av hybris; 11. april 2012 kl. 19:16.
Miranax: se for deg i denne situasjonen selv. Du casher inn 3k, og velger senere å trekke deg og vil ha tilbake pengene. Så får du ikke igjen de pengene siden kameratene dine som er med på russebussen velger å beholdet de pengene selv siden du var så treg eller hadde problemer med å få inn pengene tidsnok.

Ville du akseptert dette da???
Sitat av Gulingen Vis innlegg
Miranax: se for deg i denne situasjonen selv. Du casher inn 3k, og velger senere å trekke deg og vil ha tilbake pengene. Så får du ikke igjen de pengene siden kameratene dine som er med på russebussen velger å beholdet de pengene selv siden du var så treg eller hadde problemer med å få inn pengene tidsnok.

Ville du akseptert dette da???
Vis hele sitatet...
Når du først har valgt å sette inn 3k, har man vel tatt en beslutning som innebærer at du med det første ikke er den som vil trekke deg.
Sitat av Gulingen Vis innlegg
Miranax: se for deg i denne situasjonen selv. Du casher inn 3k, og velger senere å trekke deg og vil ha tilbake pengene. Så får du ikke igjen de pengene siden kameratene dine som er med på russebussen velger å beholdet de pengene selv siden du var så treg eller hadde problemer med å få inn pengene tidsnok.

Ville du akseptert dette da???
Vis hele sitatet...
Ja, fordi jeg veit hva kravene er, og hva som er avtalen om den er skrevet under på eller ikke. Og når man har brent så for ideen som person A har gjort så syntes jeg dette er merkelig oppførsel. Og han burde vel aldri satt inn de 3k'a hvis han ikke var 100% klar for det?

Og for dere som spørr om 3k virkelig er så mye. Ja, etter budsjettet vårt har vi akkurat råd til den ene nedbetaling nå om 10 dager på bussen vi allerede har kjøpt. Vi rekker ikke skrape sammen ettersom at vi ikke er født med penger i ræva og vi har ikke tid til å få igang en dugnad.
Permanent idiot
Schileru's Avatar
Det virker jo som dere allerede har bestemt dere for ikke å returnere pengene, hva er vitsen med denne tråden da?
Sitat av Boxiom Vis innlegg
Det virker jo som dere allerede har bestemt dere for ikke å returnere pengene, hva er vitsen med denne tråden da?
Vis hele sitatet...
Det virker som om han leter etter et annet argument enn "Jeg har svindlet deg" når A kommer for å be om pengene tilbake.
Blås i kritikken ts - dere vet selv hva dere avtalte da bussen ble kjøpt inn.
Har dere en avtale uten noen mulighet for å trekke seg så kjør på og behold penga. Synd for A men så lærer han seg noe til neste gang han skal inngå en avtale.
Sitat av Miranax Vis innlegg
Og for dere som spørr om 3k virkelig er så mye. Ja, etter budsjettet vårt har vi akkurat råd til den ene nedbetaling nå om 10 dager på bussen vi allerede har kjøpt. Vi rekker ikke skrape sammen ettersom at vi ikke er født med penger i ræva og vi har ikke tid til å få igang en dugnad.
Vis hele sitatet...
Da kan dere jo spørre A, om det er OK at han får pengene sine ved en senere anledning?
Sitat av Miranax Vis innlegg
Hvilke lover, hvilke regler er det som sier at vi må betale tilbake da? Det er greit han ikke har skrevet under en avtale. Men så fort han overfører penger så er de borte. Har googlett litt og finnet flere saker hvor folk har overført feil beløp til personer og ikke fått de tilbake, siden banken og politiet ikke vil blande seg eller ha noe med det å gjøre. Og han har gått med på å være med på bussen han har vært så pådriver av dette prosjektet. Altså jeg ser hva du mener med at kontrakten ikke er gyldig, men saken har tross alt egentlig ikke noe med kontrakten og gjøre. Når han overfører, så overfører han. De pengene kunne like så godt vært til noe helt annet, f.eks en hytte tur da. Som ett eksempel.
Vis hele sitatet...
Du må være tidenes kjipeste fyr? Tenk deg litt om... Dere er såpass så mange andre med på bussen. Om han av sine personlige grunner trekker seg, og vil ha tilbake det han har investert, da burde han få det.

Stakkaren har helt sikkert ikke mer enn det du har heller, hans tap blir da 2900kr for spylt ned i toalettet. Deres tap blir èn ekstra six-pack med tuborg iløpet av en hel russefeiring.

I det minste, har du prøvd å få tak i en erstatter til denne vennen din?
Jeg ville vel tenkt at han som vil ut av bussen kan selge plassen sin til en annen, da får han igjen pengene sine.
@dggr
Well spoken! Det må jo være en grei måte å løse saken på, A får sine penger og resten av gjengen taper ingenting.
Sitat av Miranax Vis innlegg
Og for dere som spørr om 3k virkelig er så mye. Ja, etter budsjettet vårt har vi akkurat råd til den ene nedbetaling nå om 10 dager på bussen vi allerede har kjøpt. Vi rekker ikke skrape sammen ettersom at vi ikke er født med penger i ræva og vi har ikke tid til å få igang en dugnad.
Vis hele sitatet...
3000 kroner, delt på 20 russe-unger = 150.- pr snute.
Er det virkelig noe å engang VURDERE å diskutere med vedkommende?
Betal tilbake pengene til vedkommende, og spytt inn 150 spenn hver dere.
Det er jo en six-pack (eller deromkring) og dere vil ikke merke det i lommeboka.
OG dere slipper å få en uvenn pga noen usle 50-lapper hver dere.

Makan til smålighet!
Utrolig fascinerende at du nekter å ta til det det som blir sagt, selv om folk faktisk er framme med te-skje her..

Om du plent skal være en arrogant klyse, så forteller du han at pengene er brukt, men at 2900 delt på 19 andre ungdommer blir ca 152,50, så kan han selv ta på seg oppgaven å kreve inn 152,50 av hver enkelt snute.

Når dere i det hele tatt symter over et så lite beløp burde dere aldri hatt rus(s)ebuss i det hele tatt.

Om dere betaler før 1.mai rundes beløpet ned, men drøyer dere det til etter dette går beløpet opp til 153, da 50øringen ikke lenger er gyldig betalingsmiddel da.
Sist endret av Verilon; 11. april 2012 kl. 22:52.
Sitat av dggr Vis innlegg
Jeg ville vel tenkt at han som vil ut av bussen kan selge plassen sin til en annen, da får han igjen pengene sine.
Vis hele sitatet...

Høres ikke ut som den kuleste bussen i byen, akkurat. Ikke den kuleste gjengen å feire russetiden med heller... Egentlig vil A være den største svindleren hvis han selger plassen sin til noen andre.
Takk for en humoristisk start på morgenen. Det er fint å se at Norge fortsatt har ungdommer som kun blir kompetente nok til å jobbe i kassen på en matbutikk. Hva skulle vi gjort uten dere?
Sist endret av prenix; 12. april 2012 kl. 09:14.
Jeg skjønner at dere er sinna på fyren, jeg gjør det. Det ER irriterende med folk som sier de skal være med på noe, men som så ditcher en. Jævlig irriterende.

Men dere bør betale ham tilbake. Dette er hvorfor:

1. Det er bare småpenger for en buss med 10-20 personer, mens for en enkeltperson er 3000kr ganske mye.

2. Om han er en kompis, er det ikke greit å cutte ham lite grann slack? Hadde det vært 10 000kr, så hadde det vært mer forståelig.

3. Du sier selv at du er russ først i 2013, dere har masse tid til å finne en erstatter.

4. Ryktet deres. Vil dere være kjent som de douchebaggene som "på prinsipp" beholder pengene til folk og ikke vil være det spor hjelpsomme?
Den undervurderte
Dere høres ut som en meget trivelig vennegjeng ))
Ahhh.. kids.
Dere er så søte når dere krangler

Kan ikke dere på bussen slutte med å være de største dustene på planeten og heller gi gutten pengene sine tilbake. wtf liksom. "Ahh. lø azz, det handler om prinsipp!", nei, det gjør det ikke; det handler om å være litt kul mot folk rundt seg. En anelse gentleman-takter kan faktisk dere vise også.
Er det virkelig vært det? Skape dårlig stemning gjennom russetiden for noe så banalt som 3k?
Jeg håper du og resten av gjengen klarer å dra hodet ut av sanden ved vise litt respekt og medmenneskelighet og slutte med slik fjortiss-krangling.
Sist endret av moret; 12. april 2012 kl. 10:27.
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Håper dere skriver hva dere gjør til slutt da.

150kr hver kan dere betale. I tillegg, når han ikke er myndig, er saken på hans side. Foreldrene har heller ikke inngått noen avtale bare fordi de hjalp ham med å overføre. Hvis han har lyst, kan han godt på hjelp av en advokat, som da ender opp med at dere må betale mange tusen i advokatregninger(dere må betale hans advokat ved tap), og dere må betale tilbake pengene, så har dere ingen fin russetid. 150kr har dere råd til, ærlig talt.
hvis dere beholder pengene så er det det samme som tyveri.!
Sitat av RydEN Vis innlegg
Håper dere skriver hva dere gjør til slutt da.

150kr hver kan dere betale. I tillegg, når han ikke er myndig, er saken på hans side. Foreldrene har heller ikke inngått noen avtale bare fordi de hjalp ham med å overføre. Hvis han har lyst, kan han godt på hjelp av en advokat, som da ender opp med at dere må betale mange tusen i advokatregninger(dere må betale hans advokat ved tap), og dere må betale tilbake pengene, så har dere ingen fin russetid. 150kr har dere råd til, ærlig talt.
Vis hele sitatet...
Det helt greit å være uenig med synspunktene til ts i saken men ta nå å hold deg til fakta.
Det scenarioet du ramser opp her er ren fantasi og vil aldri skje. Det er ingen rettsinnstanser som ta en slik sak, worst case så vil den løses i konfliktrådet eller forliksrådet men selv det er meget tvilsomt.

Dekke advokatutgifter? Glem det for det vil aldri skje.
Sist endret av random67489; 12. april 2012 kl. 11:26.