Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3266
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har noe Paralgin Forte liggende. Kan jeg oppnå noe rus med dette?
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har lest meg litt opp nå. Tror jeg starter med en dose på 60mg kodein. Hvis jeg ikke har forstått feil så varierer effekten av hvor mye levere klarer å absorbere stoffet? Vil det da være lurte å ekstrahere kodeinen?
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Går forresten på isotretinoin, men vil det ha noe å si?
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tokk 8 stk uten å merke noe,

Du kommer til å få jææævlig vondt i magen bare.
Burde ekstraheres ja, ellers får du masse unødvendig paracet
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kommer helt an på om du har toleranse eller ikke.
Uten, så kan du få en buzz av et par stk bare.

Jeg finner ingen kontraindikasjon med isotretinoin.
Hei. Det du kan gjøre med paralgin forte er å knuse de og blande de ut i lunket vann. Da vil kodeinet løse seg opp i vannet, med paracetamolen vil synke til bunnen da den ikke er vannløselig. Etter å ha latt denne blandingen stått en liten stund, kan du da filtrere det og drikke vannet som blir til overs (gjerne bland ut med vann igjen og ta denne prosessen en ekstra gang, da det ofte vil være litt rester av kodeinet i det som blir igjen). Dette smaker ikke godt, bare så det er sagt og 10 stk paralgin forte er nok til å få deg rimelig stein.
Sist endret av tasmus82; 13. juli 2022 kl. 18:10.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tok bare 3 uten å ekstraverdi. Følte at jeg nesten ble stein en liten periode.
Vet at paracetamol er kjipt for lever, men jeg har hevet i meg 10-15 PF i løpet av en kveld, blitt rusa og ikke hatt noen som helst problemer ellers. Flere ganger enn man kan telle på både én og to hender.

Flaks? Kanskje. Har hevet i meg så jævlig mye rart, uten å ense tanken på konsekvenser og lever enda.
Har nok hatt en god porsjon flaks ja.
Men tror også at en minoritet ville opplevd ubehag etter 10, 15 eller til og med 20 PF om en testgruppe på 1000 mennesker hadde inntatt i løpet av et vindu på noen timer.

Når det er sagt! Når jeg tenker over det har jeg prøvd cold water extraction og nesten KUN Kodein gir en mye mindre "guffen" rus enn om du får i deg all Paracetamolen i tillegg.

Google "cold water extraction codeine" på Google. Du trenger kun kaffefilter, vann og beholder, så får du rensa bort betydelige mengder Paracetamol.

Harm reduction
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Vet at paracetamol er kjipt for lever, men jeg har hevet i meg 10-15 PF i løpet av en kveld, blitt rusa og ikke hatt noen som helst problemer ellers. Flere ganger enn man kan telle på både én og to hender.

Flaks? Kanskje. Har hevet i meg så jævlig mye rart, uten å ense tanken på konsekvenser og lever enda.
Har nok hatt en god porsjon flaks ja.
Men tror også at en minoritet ville opplevd ubehag etter 10, 15 eller til og med 20 PF om en testgruppe på 1000 mennesker hadde inntatt i løpet av et vindu på noen timer.

Når det er sagt! Når jeg tenker over det har jeg prøvd cold water extraction og nesten KUN Kodein gir en mye mindre "guffen" rus enn om du får i deg all Paracetamolen i tillegg.

Google "cold water extraction codeine" på Google. Du trenger kun kaffefilter, vann og beholder, så får du rensa bort betydelige mengder Paracetamol.

Harm reduction
Vis hele sitatet...
Ja paracetamol kan gi leverskade. Du bygger en slags toleranse til paracetamol. Hørt om kjendiser som spiser 100 Vicodin ( hydrokodon+paracetamol) daglig I lang tid uten leversvikt. Anbefaler ingen å prøve lignende. Var noen tilfeller hvor folk ble døve.

Sitat av Drug Enforcement Administration
As with most opiates, abuse of hydrocodone is associated with tolerance, dependence, and addiction. The co-formulation with acetaminophen carries an additional risk of liver toxicity when high, acute doses are consumed. Some individuals who abuse very high doses of acetaminophen-containing hydrocodone products may be spared this liver toxicity if they have been chronically taking these products and have escalated their dose slowly over a long period of time.
Vis hele sitatet...

Kilde: https://www.deadiversion.usdoj.gov/d...ydrocodone.pdf
Sist endret av kemist; 3. september 2022 kl. 15:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Svært lite smart å blande iso med de mengder PF nødvendig for å oppnå en rus.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hey!
Tok først 4 PF 400mg paracetamol 30mg kodein. Ble litt smålig fjern i kanskje 40 min, så gikk det tilbake som normalt. Tok 2 til, merka ikke en dritt. Veier 72kg og har ikke bygget opp noe toleranse mot opium av noen som helst slag. Vurderer og ta 4 til nå men tenkte og høre med noen som har litt mere erfaring/ vet litt mere enn det jeg gjør før jeg hiver de i meg
Sitat av Markusb12 Vis innlegg
Hey!
Tok først 4 PF 400mg paracetamol 30mg kodein. Ble litt smålig fjern i kanskje 40 min, så gikk det tilbake som normalt. Tok 2 til, merka ikke en dritt. Veier 72kg og har ikke bygget opp noe toleranse mot opium av noen som helst slag. Vurderer og ta 4 til nå men tenkte og høre med noen som har litt mere erfaring/ vet litt mere enn det jeg gjør før jeg hiver de i meg
Vis hele sitatet...
Når du først har tatt en dose paralgin forte er det ikke noe vits å ta mere før det har gått 8t ca fikk jeg beskjed om.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Når du først har tatt en dose paralgin forte er det ikke noe vits å ta mere før det har gått 8t ca fikk jeg beskjed om.
Vis hele sitatet...
Tenker du da på den smertestillende effekten eller rusvirkningen?
Jeg ble helt borte da jeg fikk 2 stk etter å ha nesten kappet av meg fingeren. Tror det er spørs hvor mye junk du er vant med. Jeg drikker ikke eller noe, røyker bare gress.
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Jeg ble helt borte da jeg fikk 2 stk etter å ha nesten kappet av meg fingeren. Tror det er spørs hvor mye junk du er vant med. Jeg drikker ikke eller noe, røyker bare gress.
Vis hele sitatet...
Jeg røyka også mye gress før, nå kanskje bare 2 ganger i måneden, drikker også sjeldent. Tok 4 til, så får jeg gi en update på hvordan det går
Sitat av Markusb12 Vis innlegg
Tenker du da på den smertestillende effekten eller rusvirkningen?
Vis hele sitatet...
Smertestillende, men den kommer jo i hovedsak fra kodeinet så forsto det slik at det gjelder begge. Det kommer fra en kollega som har brukt det i sikkert 15-20 år så ta det med ei klype salt.
Sist endret av NokErNok; 20. oktober 2022 kl. 20:53.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Smertestillende, men den kommer jo i hovedsak fra kodeinet så forsto det slik at det gjelder begge. Det kommer fra en kollega som har brukt det i sikkert 15-20 år så ta det med ei klype salt.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg tester ut og ser hvordan det går. Vis ikke får jeg bare prøve og ta 10 om gangen imorgen kveld
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Jeg ble helt borte da jeg fikk 2 stk etter å ha nesten kappet av meg fingeren. Tror det er spørs hvor mye junk du er vant med. Jeg drikker ikke eller noe, røyker bare gress.
Vis hele sitatet...
Samme. Jeg tror det har med mengde leverenzymer som omdanner kodein til morfin å gjøre. Mengden varierer fra person til person. Noen får ingen som helst rusvirkning av PF, mens jeg kan ta 1 stk (30 mg kodein) og merke effekten tydelig - bedre humør, varme og kløe i kroppen, null angst eller grubling, små pupiller. Tar jeg 2 stk, så blir jeg kvalm og må ligge i ro for å ikke spy, men så lenge jeg ligger i ro, så er jeg meget euforisk.

Andre stoffer har jeg lignende reaksjoner til - jeg trenger konsekvent mindre doser enn hva jeg har erfart at mange andre gjør.

Ang. det å hive innpå med flere og flere PF, så gir det mening at prodrugs (et inaktivt stoff som omdannes i kroppen til et aktivt stoff) som kodein har en viss selvbegrensende egenskap - de spesifikke enzymer som omdanner kodein blir brukt opp etter en viss mengde kodein, og da er det gjerne andre mekanismer av metabolisering og utskilling som tar over eller så blir resterende kodein fjernet fra kroppen uendret. Usikker på farmakokinetikken til akkurat kodein.

Så det kan hende at det ikke er vits i å ta mer kodein etter en viss mengde inntatt.
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Samme. Jeg tror det har med mengde leverenzymer som omdanner kodein til morfin å gjøre. Mengden varierer fra person til person. Noen får ingen som helst rusvirkning av PF, mens jeg kan ta 1 stk (30 mg kodein) og merke effekten tydelig - bedre humør, varme og kløe i kroppen, null angst eller grubling, små pupiller. Tar jeg 2 stk, så blir jeg kvalm og må ligge i ro for å ikke spy, men så lenge jeg ligger i ro, så er jeg meget euforisk.

Andre stoffer har jeg lignende reaksjoner til - jeg trenger konsekvent mindre doser enn hva jeg har erfart at mange andre gjør.

Ang. det å hive innpå med flere og flere PF, så gir det mening at prodrugs (et inaktivt stoff som omdannes i kroppen til et aktivt stoff) som kodein har en viss selvbegrensende egenskap - de spesifikke enzymer som omdanner kodein blir brukt opp etter en viss mengde kodein, og da er det gjerne andre mekanismer av metabolisering og utskilling som tar over eller så blir resterende kodein fjernet fra kroppen uendret. Usikker på farmakokinetikken til akkurat kodein.

Så det kan hende at det ikke er vits i å ta mer kodein etter en viss mengde inntatt.
Vis hele sitatet...

Takk for svar, nå skjønte jeg litt mere. Men tar jeg 10stk imorgen kveld etter det har gått en stund så skal jeg vel merke noe?
Angående det å ta mange PF, jeg tok 10 stk for flere år siden å kjente nada, men for 2-3 år siden hadde jeg knallgod effekt av 1.
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tok 7 stykk en gang (max dose med paracetamol for min vekt) og følte nesten ingen ting med toleranse nær null. Bare min opplevelse da…
Ja, men en kjip rus. Hold deg unna grunnet festlig for lever