Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1964
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sakset fra artikkelen:
30-åringen forklarte at han røkte cannabis to ganger den aktuelle uka. Sist gang halvannet døgn før han ble stanset.

Han fortalte at han følte seg fin søndag formiddag og kjørte til sentrum hvor han skulle fylle drivstoff og vaske bilen.

Men da han like før klokken 13 svingte inn på bensinstasjonen, stanset politiet ham og brakte ham til legevakta for en blodprøve. Da resultatene kom, inndro de førerkortet hans. De mente han burde straffes til 15 dagers betinget fengsel og at førerkortet skulle inndras i 12 måneder.

– De har funnet spor av THC i blodet mitt, men at jeg var ruset eller trafikkfarlig, det mener jeg ikke. Men jeg står for det jeg har gjort og erkjenner straffskyld.
Vis hele sitatet...
Her er det altså en fyr som hadde røkt cannabis 1,5 dager før han satte seg bak rattet. Hvordan er det mulig at han fortsatt hadde det i blodet? Lyver han? Lyver politiet?

Jeg har holdt meg til samme regel som man bruker etter inntak av alkohol, vente 8-10 timer før man kan kjøre. Er dette ikke innenfor likevel?

Kilde: https://www.dt.no/over-ti-prosent-fl...f/5-57-1954900
Med cannabis ville jeg venta lenger for å være sikker. Ja litt rart at han hadde det i blodet så lenge etterpå så han lyger kanskje?
Er nok omregningen til promille som er helt hinsides.
Halveringstiden er et vitenskapelig fakta.
Etter 8 timer kan du kjøre bil.

I norge må du fort vente i 24-48 timer før du er «edru» etter mr.Mørland sitt regnestykke.

(Mørland er personen politiet elsker å bruke som "ekspert" i cannabissaker)
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Han erkjente straffeskyld så det kan være en lettvint utvei på å innrømme at han dret seg ut men justerte litt på sannheten rundt når siste inntak var
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ved sporadisk bruk bør det være safe for blodprøve innen 12 timer. Så her har han ikke så mye å rutte med.

Personlig vet jeg selv at kjøringa mi ikke er helt 100% dagen etter jeg har røyka. 8-10 timer holder ikke.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
for sporadisk bruk kan cannabis sitte i blod i 1-2 dager, når det kommer til daglig røyking, så kan cannabis sitte i 7 dager i blod.

er du avhengig av lappen, ikke røyk cannabis.
Etter alkohol anbefales 1-2 døgn. Kommer jo an på hvor mye du har drukket. Jeg har en gang i blandt hatt hangover 2 dager etter en tur på byen. Så har du ikke alkometer, vær forsiktig.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
for sporadisk bruk kan cannabis sitte i blod i 1-2 dager, når det kommer til daglig røyking, så kan cannabis sitte i 7 dager i blod.

er du avhengig av lappen, ikke røyk cannabis.
Vis hele sitatet...
Tror du blander blod/urin.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Tror du blander blod/urin.
Vis hele sitatet...
Ikke i følge wikipedia:


Cannabis is detectable in the blood for approximately 12–24 hours, with heavy/frequent use detectable in the blood for up to 7 days.[19] Because they are invasive and difficult to administer, blood tests are used less frequently. They are typically used in investigations of accidents, injuries and DUIs.

I urin kan det spores i mange måneder. Så det er nok du som bommer
Sist endret av Spaceman; 8. august 2022 kl. 18:06.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Sitat av Spaceman Vis innlegg
Ikke i følge wikipedia:


Cannabis is detectable in the blood for approximately 12–24 hours, with heavy/frequent use detectable in the blood for up to 7 days.[19] Because they are invasive and difficult to administer, blood tests are used less frequently. They are typically used in investigations of accidents, injuries and DUIs.

I urin kan det spores i mange måneder. Så det er nok du som bommer
Vis hele sitatet...
Får veldig mye forskjellig svar på Google, er ikke helt sikker på om jeg stoler på den wikiforskningen din heller