Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  70 10983
A Serbian film har en ganske drøy scene, ellers er filmen ekstremt rar, får en følelse om at det er helt sykt hvor mye energi menneskeheten kan klare å laste bort. Søppel film, nysjerrighetsparasitt og tidstyv-film.

Ellers er det egt kun Requiem for a Dream som virkelig har vært nervepirrende for meg.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Killer Joe
The human centipide er helt for jævlig mener jeg.
Hereditary er en rimelig jævlig film. Psykologisk skrekk på sitt beste/verste, og ingen billige "jumpscares" mener jeg å huske.
Sitat av Noisediary Vis innlegg
Hereditary er en rimelig jævlig film. Psykologisk skrekk på sitt beste/verste, og ingen billige "jumpscares" mener jeg å huske.
Vis hele sitatet...
Denne filmen er den beste i denne tråden!

Sitat av Nixontrippy Vis innlegg
The human centipide er helt for jævlig mener jeg.
Vis hele sitatet...
Den første er ganske tam, men nummer 2 er ganske drøy. Alle suger da, spessielt nummer 3.

Ellers er den taiwanske The Sadness (2021) ganske drøy. Zombiefilm, så den er ikke skummel, men den er drøy.
A Serbian Film så jeg for 10+ år siden og husker fortsatt mange av scenene. Men jeg vil tro det finnes jævligere filmer der ute, har bare ikke sett de enda; Come and See, Irreversible, Sálo osv. Er dog usikker på om jeg kommer til å se de to sistnevnte, har blitt litt sensitiv ovenfor film/serier/bøker/historier og lignende som omhandler seksuell vold de siste årene. Blir rett og slett dårlig av det.
Sist endret av Medusa; 12. juli 2022 kl. 23:03.
BRAND ∞ STRONG
Karius og Baktus

Helt på grensen til barnemishandling, en hel generasjon traumatisert.

Var Karius og Baktus uttrykk for NS-ideologi?
Bak betalingsmur i Dagbladet
Sist endret av vindaloo; 13. juli 2022 kl. 00:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bad taste er parodisk. Morsom splatter.

Braindead er hakket bedre, storymessig og sammenhengende osv

Meet the feebles er i samme gate, samme regissør
Sist endret av Jerna; 13. juli 2022 kl. 08:44.
De som fikk meg var:
REC
Blair Witch Project
Haunting of the Hill House
The Others
The Shining
Us
Hostel
Jaws
Nightmare on Elm Street
Alien
Silent Hill
The Omen
Hellraiser
The Fly
28 Days Later
Poltergeist
The Ring
1408
American Psycho
Re-Animator

Alle filmer og serier nevnt her de originale, ikke remakes/reboots. Noen ble sett når jeg var liten og er kanskje ikke like skumle den dag i dag, men fortsatt gode filmer.

Sitat av Jerna Vis innlegg
Bad taste er parodisk. Morsom splatter.

Braindead er hakket bedre, storymessig og sammenhengende osv

Meet the feebles er i samme gate, samme regissør
Vis hele sitatet...
Alle tre burde sees, for de er utrolig kule alle sammen
Sist endret av ronniba; 13. juli 2022 kl. 11:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Den japanske versjonen av The Grudge.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Araknofobia.
Om de likar David Lynch og ikkje har sett Inland Empire, så anbefalar eg den på det sterkaste. Det er kanskje den merkelegaste (lang)filmen hans, men den er og desidert mest skumle. Etter filmen var ferdig sat eg at med kjensla ein har når ein vaknar frå eit veldig intenst mareritt, blir stadig imponera av korleis Lynch kan fange draumelogikk i det han lagar
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Mye forskjellige meninger om denna men personlig likte jeg Lake Mungo
Sist endret av SteenRNS; 1. mars 2023 kl. 13:26.
A Serbian film er det første jeg tenker på, evig lenge siden jeg så den så husker bare navnet
Idiocracy
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Har lyst å nevne filmen "Den andalusiske hund" (originaltittel: Un chien andalou) av Salvador Dalí og Luis Buñuel.

Filmen fra 1929 inneholder noen drøye scener som neppe hever noen øyenbryn idag.

https://archive.org/details/unchienandalou_201502
Liker ikke horrorfilmer, syns de ofte er av ganske dårlig kvalitet og jeg må gjerne ha noe litt realistisk før jeg tror på det, så er ikke fan av sjangeren. Liker bedre psykologisk thriller typ nightcrawler eller prisoner.

Men for litt siden så jeg filmen Speak No Evil av den danske regissøren Christian Tafdrup og det er faen meg noe av det jævliste jeg har sett. Nesten ikke noe gore eller spesielt med klassiske horror elementer men den var svært realistisk og troverdig, og klarte å skape en sånn foruroligende følelse ingen film har klart før. Jeg er en voksen mann, langt i fra noen pingle på sånne ting men den filmen satt i meg som faen sjøl i flere dager etterpå. Aldri har en film gitt meg en så ræva følelse før.

"Anbefales"...?
Ari aster sine to filmer Hereditary og Midtsommer er nok topp tre for min del. De to har hver sine scener som har brent seg fast i min hukommelse. Les bil ulykke og ofring.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Ari aster sine to filmer Hereditary og Midtsommer er nok topp tre for min del. De to har hver sine scener som har brent seg fast i min hukommelse. Les bil ulykke og ofring.
Vis hele sitatet...
Siste 5min av Hereditary har jeg sett sikkert 20 ganger. Får frysninger hver gang.
Veldig spesiell stemning.
https://m.imdb.com/title/tt1588170/

I saw the devil. Garantert en film du vil like.