Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 12173
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tenkte lage denne tråden så vi kan være et samfunn. Alle som som liker og ikke sniffe ting man skal.

Begynte med ritalin i kapsel, de små kulene man må knuse. Ble ganske i farta, kunne ligne amfetamin rus, bare mere bivirkninger.

Xanax ksalol, husker ikke så mye. Så kan gå ut ifra at det sparket.
Rivotril og valium er litt i samme båten.

Subutex, kald i ansiktet, kvalm, sove i 2 dager. Tørst.

Quentapin kan minne om subutex, søvnig, sulten og zombie (vist man drikker)

Tramadol liten til ingen funk, men kan være imun. Samme med tramagenic retard.


Zoloft, trip killer. På sitt vis, fortsatt ruset, men på en annen måte. Kombinert med amfetamin og mdma.


Sleng dere på, så kan vi lage en god informert tråd. Nei man skal ikke snorte piller, men alltid noen som gjør det. Så la oss dele erfaringer!
Eneste du har nevnt som er noe vits i å sniffe er sub, bare tull alt det andre. Spis det, får ikke bedre funk av ta det i nesen, kommer det som tabelett så spis det.
Husker jeg sniffa quentapin engang og nasa ble helt rassert i flere dager. Røyka sigg på den tida og om jeg fikk røyken i nasa eller bare i nærheten så svei det som juling.
Tramadol er fullstendig bortkasta å snorte, da den må innom levra for å gjøres om til virksomt stoff. Ett Google søk og en har unngått å snorte det ut vinduet : P
Kan efedrin i pulver gå i nesa? Eller må den metaboliseres i levra? Spør for en venn som har et skoleprosjekt.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Åh hvor mange ganger har ikke jeg sagt dette før....

*dypt innpust*

Eneste grunnen til at benzodiazepiner "funker" å sniffe er fordi de havner bak i svelg, for så å komme ned i magen der de hører hjemme - går igjennom førstepassasje, ogsååå-å slår de inn

Subutex kan til en viss grad sniffes, siden slimhinnene i nesen er tynnere enn de i munnen - og vil derfor funke bitte bitte litt kjappere.

...så lenge dosen er lav, for hvis vi snakker 4mg, altså 200mg med pulver i nesen - så blir mye svelgt, og buprenorfin tas ikke opp i magesekken.

Quetiapin ser jeg på som "djevelens påfunn" og jeg ville heller trødd den i ræva enn å sniffe - yuck...

(Og nå aner jeg ikke om quetiapin er vannløselig slik at det tas opp av slimhinnene eller ei, bare rantet litt på generelt grunnlag)

Helt til slutt, poenget mitt ; Jeg var han som sniffet små doser sub alle årene jeg var i lar - ilag med litt amfetamin nå&da, og nå - etter bare én uke på metadon, så har jeg noe som minner om en fungerende nese =)

Moralen i bablet mitt ; ta tabsa slik de skal tas ❤
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Attica83 Vis innlegg
Åh hvor mange ganger har ikke jeg sagt dette før....

*dypt innpust*

Eneste grunnen til at benzodiazepiner "funker" å sniffe er fordi de havner bak i svelg, for så å komme ned i magen der de hører hjemme - går igjennom førstepassasje, ogsååå-å slår de inn

Subutex kan til en viss grad sniffes, siden slimhinnene i nesen er tynnere enn de i munnen - og vil derfor funke bitte bitte litt kjappere.

...så lenge dosen er lav, for hvis vi snakker 4mg, altså 200mg med pulver i nesen - så blir mye svelgt, og buprenorfin tas ikke opp i magesekken.

Quetiapin ser jeg på som "djevelens påfunn" og jeg ville heller trødd den i ræva enn å sniffe - yuck...

(Og nå aner jeg ikke om quetiapin er vannløselig slik at det tas opp av slimhinnene eller ei, bare rantet litt på generelt grunnlag)

Helt til slutt, poenget mitt ; Jeg var han som sniffet små doser sub alle årene jeg var i lar - ilag med litt amfetamin nå&da, og nå - etter bare én uke på metadon, så har jeg noe som minner om en fungerende nese =)

Moralen i bablet mitt ; ta tabsa slik de skal tas ❤
Vis hele sitatet...

Er rimelig enig i alt du sier, eneste jeg stiller spørsmål til er hvorfor Xanor virker raskere hvis den løses opp under tunga hvis den MÅ gjennom tarmen først for å funke?
I leveren blir en del av legemidlet omdannet (metabolisert) før det når frem til andre organer og vev. Dette kalles førstepassasjemetabolisme. Førstepassasjemetabolisme gjør seg gjeldende når legemidler tas som tabletter som svelges og virkestoffene tas opp via tarmen.
https://sml.snl.no/legemiddelmetabolisme

Ved å ta pillene under tungen så bypasser du dette, så effekten kan komme litt fortere og kraftigere, men det er relativt liten forskjell i det store og hele.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Xanor kom ut av den psykiatriske felleskatalogen.
Midt på 2000 tallet
Og ble tilgjengelig for utskrivning også av allmennpraktiserende leger samtidig.
Dett er det mest hurtigvirkende og ett av de skadeligste benzoen som finnes.
Bruker dette, uten lege, kom deg av.
Hest er enklere å slitte med, når du sitter der å angrer som en idiot.
Som du mest sannsynlig blir om du leker med ilden

Å jeg har vært gjennom det, å da gjør det vondt å se alle som gjør de samme feilene.
Mener ikke være fordømmende, men det her er verre enn minus.
Sist endret av slitenRealist; 8. juli 2023 kl. 13:57.
Jeg hadde en bekjent i vennekretsen i de yngre dager som hadde samme interessen. Han gikk under kallenavnet 'støvsugeren'
Han dro absolutt alt tenkelig og utenkelig gjennom nesa.
Når jeg trakk meg ut av det miljøet så holdt han fortsatt på, men i ettertid så tror jeg han har operert inn plate i neseveggen da han hadde snortet hull i gjennom. Mulig det bare var et rykte som gikk, men det skulle ikke forundre meg.
For mange stoffer så er jo det bare unødvendig omvei å ta det via nesa.

Men akkurat som for mange andre ting i livet :
"Whatever floats your boat"
Tråden burde hete Ting man ikke putter i nesa.