Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1154
Dersom noen sender melding på Finn om ønske om å kjøpe noe og oppgir en emailadresse hvor de ber om at man svarer dem på, kan da dette være tvilsomt? Hvorfor ber noen om dette istedenfor å kommunisere på Finn?
Sitat av freak55 Vis innlegg
Dersom noen sender melding på Finn om ønske om å kjøpe noe og oppgir en emailadresse hvor de ber om at man svarer dem på, kan da dette være tvilsomt? Hvorfor ber noen om dette istedenfor å kommunisere på Finn?
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke entydig at det er svindel, men for meg er det et rødt flagg når noen skal gå bort fra plattformen i utgangspunktet. Jeg pleier selv å skygge banen da. Kanskje jeg er i overkant paranoid, men har til gjengjeld aldri blitt svindlet på netthandel heller da.
Det høres tvilsomt ut. Her har man en flott platform for å gjennomføre sikre handler, men de ønsker ikke å bruke den. Men, om du er selger, og får betalt på forhånd, eventuelt ved oppmøte kan det jo være greit.
Ofte svindel da ja! Jeg kjøper og selger mye på Finn og det er ikke vanlig å spørre om mail.