Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1025
Jeg har problemer med å sette opp en nye ruteren min. Vi har en ruter frafør, men jeg trenger en til på rommet mitt for flere lan porter... Men det trådløse nettet forsvinner når jeg setter inn internettkabelen inn i ruteren (Lan portene også). Den slutter altså å fungere når jeg kobler ruteren til nettet. Noen som har peiling?
Sist endret av sweetgraphic; 7. november 2013 kl. 16:21.
Du skal ikke bruke router til dette! Du trenger en enkel switch..
Sist endret av FusionPower; 7. november 2013 kl. 16:26.
Har seg slik at jeg vant en ny ruter, og vet det skal gå, fordi jeg har klart det før.
Ja ok, da kobler du deg til routeren, logger deg inn og skrur av DHCP og WiFi.. Så kobler du en kabel LAN til LAN på routerne
Sa jo at lanportene ikke fungerer når jeg setter internettkabelen inn i rutern
Det skal fungere hvis du gjør som jeg sier... Når du skrur av DHCP serveren i router nr.2 og setter kabelen i en av LAN portene, så fungerer routeren som en switch.. Hvis det ikke funker, så gjør du noe feil..
Sett opp den nye routeren som et aksesspunkt.
hvvordan?æ'æ'æ'æ'
Sitat av sweetgraphic Vis innlegg
hvvordan?æ'æ'æ'æ'
Vis hele sitatet...
Siden du ikke har oppgitt hva routeren din heter så skal jeg telepatisere meg inn i tankesystemet ditt og gi deg svaret via tankeoverføring.
Alfa AIP-W545H
Sitat av sweetgraphic Vis innlegg
Alfa AIP-W545H
Vis hele sitatet...
Les brukermanualen.
Brukte ikke lang tid på googlesøket, men fant ingen manualer online for din router i farta.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Alfa AIP-W545H finnes ikke på sidene til Alfa lengere

http://www.alfa.com.tw/index.php
Sitat av sweetgraphic Vis innlegg
Har seg slik at jeg vant en ny ruter, og vet det skal gå, fordi jeg har klart det før.
Vis hele sitatet...
Kan jeg spørre hvor du vant en utgått ruter?
Denne er bra: http://www.linksys.com/en-eu/product...panders/re2000

Der får du både trådløst og kablet. Den "viderefører" signalene fra "hoved" ruteren din.