Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2187
Heisann freaks! Det har seg slik at stefaren min er litt sta. Han mener at røyking ikke har noen direkte sammenheng med kreft og død. Jeg vil gjærne bevise at han tar feil (noe jeg vet at han gjør) siden han "alltid har rett" (litt spøkefugl).
Så jeg lurte på om noen vet om eller vil finne noe vitenskapelig bevist fakta om hvorfor tobakk er ansvarlig for det meste av kreft og død her i verden.

Jeg syns han burde slutte å røyke
Takk for svar
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Tobakk er ikke ansvarlig for det meste av død her i verden.
Sist endret av BrilleSheik; 17. juli 2013 kl. 01:21.
Sitat av kidden Vis innlegg
Heisann freaks! Det har seg slik at stefaren min er litt sta. Han mener at røyking ikke har noen direkte sammenheng med kreft og død. Jeg vil gjærne bevise at han tar feil (noe jeg vet at han gjør) siden han "alltid har rett" (litt spøkefugl).
Så jeg lurte på om noen vet om eller vil finne noe vitenskapelig bevist fakta om hvorfor tobakk er ansvarlig for det meste av kreft og død her i verden.

Jeg syns han burde slutte å røyke
Takk for svar
Vis hele sitatet...
Slike vitenskapelige bevis vil jeg også ha. Tror ikke det finnes.
Tobakk er nok ikke ansvarlig for det meste av kreft og død.
Det har seg slik at stefaren min er litt sta. Han mener at røyking ikke har noen direkte sammenheng med kreft og død.
Vis hele sitatet...
http://health-advisors.org/lung-cancer-from-smoking/
Er ikke dette ganske direkte bevis på at han tar feil.
Sist endret av Incogn1to; 17. juli 2013 kl. 01:24.
Heihei :)
Trådstarter
Sitat av BrilleSheik Vis innlegg
Tobakk er ikke ansvarlig for det meste av død her i verden.
Vis hele sitatet...
Død forråsaket av tobakk slår alkohol, koffein, mord, meth og flere andre jeg ikke husker KOMBINERT. 400 000 årlig (i USA alene).
Så jo, tobakk er ansvarlig for det meste av død. (Ikka fra et historisk perspektiv selvfølgelig)
Den som bare er der
Sitat av kidden Vis innlegg
Død forråsaket av tobakk slår alkohol, koffein, mord, meth og flere andre jeg ikke husker KOMBINERT. 400 000 årlig (i USA alene).
Så jo, tobakk er ansvarlig for det meste av død. (Ikka fra et historisk perspektiv selvfølgelig)
Vis hele sitatet...
Må si du er ganske sta du og. Kilder takk?
Heihei :)
Trådstarter
Sitat av Incogn1to Vis innlegg
http://health-advisors.org/lung-cancer-from-smoking/
Er ikke dette ganske direkte bevis på at han tar feil.
Vis hele sitatet...

Akuratt slikt jeg vil ha! Takk

Sitat av RavnX Vis innlegg
Må si du er ganske sta du og. Kilder takk?
Vis hele sitatet...
Dokumentar: The Union. Handler egentlig om marihuana, men setter også tobakk i dårlig lys

Tobakksplantene gjødsles vistnok med radioaktive stoffer. Dette har vel betydelig innvirkning?
Btw. håper dette skremmer folk til å slutte å røyke (er ikke bra for deg!)


kilde
kilde2

btw: alle vet at røyking er farlig for liv og helse. Alle regjeringer er enige i dette. Alle undersøkelser støtter opp om dette. Om man lukker øyne og ører og nekter å tro på dette er man dust.
Du kan gjerne si det til stefaren din også; si at internet kaller ham dust og ber han lese en bok.
Sitat av kidden Vis innlegg
Så jo, tobakk er ansvarlig for det meste av død.
Vis hele sitatet...
I Vesten, i alle fall. Husk at underernæring og krig er virkeligheten for alle dem som ikke rekker å røyke seg i hjel. Det er flere av dem.

Jeg ville også slengt på "selvforskyldt" død. Alderdommen tar knekken på de fleste til slutt uansett.
Legg spesielt merke til dette fra kildene til moret
More deaths are caused each year by tobacco use than by all deaths from human immunodeficiency virus (HIV), illegal drug use, alcohol use, motor vehicle injuries, suicides, and murders combined.
Vis hele sitatet...
Med første øyekast virket dette å være seriøse kilder, med gode referanser. Hadde ikke mulighet til å direkte sjekke opp kritikk av kildene akkurat nå - men anser ikke resultatene som usannsynlige.
Sist endret av etse; 17. juli 2013 kl. 09:02.
Spørsmål:
Hvor gammel er du (trådstarter)? Jeg tipper du er rundt 13-14.
Nå har vel dårlig kosthold tatt over 1.plassen og burde fokuseres på, minst like mye som tobakk.
Stefaren din har all rett til å velge å røyke, det er hans fødte frihet, og om han skal fortsette, så burde han tenke at det er positivt, frykt hjelper ingen.

Bekymre seg over noen er ikke å gi kjærlighet - on another note
Sitat av hodgeyboy Vis innlegg
Spørsmål:
Hvor gammel er du (trådstarter)? Jeg tipper du er rundt 13-14.
Vis hele sitatet...
Er dette viktig å vite mener du?
Sitat av frontman Vis innlegg
Stefaren din har all rett til å velge å røyke, det er hans fødte frihet, og om han skal fortsette, så burde han tenke at det er positivt, frykt hjelper ingen.

Bekymre seg over noen er ikke å gi kjærlighet - on another note
Vis hele sitatet...
men han burde samtidig også være rasjonell nok til å vite om farene han utsetter seg selv for når han gjør det. Å leke dum og naiv er absolutt ikke noe jeg vil anbefale på noen måte.

Det er ikke dermed sagt at man skal gå rundt å være redd - men man burde være klar over farene man utsetter seg for som et voksent menneske. (I tillegg mener jeg familie har litt de burde sagt - da de blir direkte påvirker av at han dør tidliggere p.g.a. tobakk-skader).
Heihei :)
Trådstarter
Sitat av hodgeyboy Vis innlegg
Spørsmål:
Hvor gammel er du (trådstarter)? Jeg tipper du er rundt 13-14.
Vis hele sitatet...
16. Heheh

Sitat av moret Vis innlegg


kilde
kilde2

btw: alle vet at røyking er farlig for liv og helse. Alle regjeringer er enige i dette. Alle undersøkelser støtter opp om dette. Om man lukker øyne og ører og nekter å tro på dette er man dust.
Du kan gjerne si det til stefaren din også; si at internet kaller ham dust og ber han lese en bok.
Vis hele sitatet...

Fint at noen er på mitt lag! Og dette er perfekt.
Skal holde dere opdatert på hva han sier

Sitat av etse Vis innlegg
men han burde samtidig også være rasjonell nok til å vite om farene han utsetter seg selv for når han gjør det. Å leke dum og naiv er absolutt ikke noe jeg vil anbefale på noen måte.

Det er ikke dermed sagt at man skal gå rundt å være redd - men man burde være klar over farene man utsetter seg for som et voksent menneske. (I tillegg mener jeg familie har litt de burde sagt - da de blir direkte påvirker av at han dør tidliggere p.g.a. tobakk-skader).
Vis hele sitatet...

Jeg vil også si at familie blir påvirket via passiv røyking også (i bil og sånt).
Muttesh røyker også, men hun skjønner iallefall at det er farlig og, og hun vil helst slutte.

Sitat av frontman Vis innlegg
Stefaren din har all rett til å velge å røyke, det er hans fødte frihet, og om han skal fortsette, så burde han tenke at det er positivt, frykt hjelper ingen.

Bekymre seg over noen er ikke å gi kjærlighet - on another note
Vis hele sitatet...

Theres allways that one guy
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av hodgeyboy Vis innlegg
Spørsmål:
Hvor gammel er du (trådstarter)? Jeg tipper du er rundt 13-14.
Vis hele sitatet...
Og dette er relevant hvorfor?
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
Et stykk blåst stefar?

JA det er en sammenheng, trodde alle over 12år viste dette.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
What? Trodde at hjertefeil og sånt var de største årsakene for død, og ikke røyking.
Hva som er endelig dødsårsak er da som regel en kombinasjon av flere ting, å statistikk er veldig finurlig..