Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2610
Heisann

Det har seg slik at jeg ønsker å lage en nettside som ikke går ann å spores opp utenom kripos(osv) Altså at ingen kan gå inn på den nettsiden du skjekker hvem eier av siden er(husker ikke hva den heter....) å finne ut hvem du er. Hvilken nettleverandør bruker jeg da? Utendlansk?

Videre lurer jeg på hvordan politiet ser på en nettside som er rettet negativt mot en person. La oss si at siden blir anmeldt, men følger politiet det opp? Det handler om mindreårige......

Posta denne her siden jeg var litt usikker på hvor den skulle ligge.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Generelt sett gir ikkje norske hoster ut info som følge av e-komlova §2-9. Politiet kan gjennom dom få utlevert slik info slik dei ønsker. Det som i praksis røper deg då er whois-informasjon for domenet. Det problemet kan du fjerne ved å bruke tilbyder som har whois-protection.

Dreamhost er amerikansk host som har whois-protection inkludert, og som ikkje opplyser om kven du er til andre enn politiet / ved dom.

Andre gode alternativ er gratishoster, som frac.dk - der treng du aldri å betale, og legg heller ikkje igjen namn.
Trådstarter
10 0
Ok, takk for et veldig godt svar!

Men, hvis siden er full av mobbing, trakkasering osv. Det blir annmeldt, hva gjør politiet da? Følger de opp saken eller gidder de ikke? Person er mindreårig, og han fortjener det definitivt.
Da har jo vært flere saker i media som har omhandlet mobbing av andre ved hjelp av nettsider.
Og det har jo ikke akkurat blitt godt mottatt.

Antar du går skole (ungdomsskole/videregående?) enda, ettersom du tydligvis skal mobbe en mindreårig?
Hvis ledelsen i skolen blir gjort oppmerksomme på dette, vil de vel prøve å finne ut hvem som står bak og kanskje dra det så langt at de politianmelder saken.
Politiet vil kanskje ikke gjøre så veldig mye ut av det, men det er vel store sjanser for at du kan forvente deg reaksjoner fra skolen.

Edit: Anbefaler deg heller at du legger fra deg denne idèen. Ingen fortjener å bli mobbet, uansett hva.
Og min personlige mening om dem som mobber, vil jeg ikke en gang skrive her.
Sist endret av s1gh; 28. april 2009 kl. 21:19.
Trådstarter
10 0
Skolen har vel ikke noe de skulle sagt hvis de ikke vet hvem som står bak siden? Med mindreårige mener jeg at begge er under 18. Denne personen fortjener dette, tro meg. Jeg har aldri mobbet noen, kunne heller aldri tenke meg å mobbe en person helt uten mening....Jeg trenger absolutt ingen moral preken og vet hvor grensa går.
Du må skjule din egen IP og kjøpe hosting med fake info. Kanskje beste løsningen er gratis host og domene. Proxy servere finnes det flere stedet, men kan være lurt å gå gjennom en VPN løsning også. Hvis du i tillegg tar med deg laptop utenfor et hus med usikkra nettverk og gjør alt derfra bør du være "rimelig safe". Hvorvidt det er greit å trakassere noen er en annen sak, det anbefaler jeg deg å ikke gjøre. Men hvorfor starte noe nytt vi har allerede encyclopediadramatica og andre sider for scum of the earth
Sist endret av Warz; 28. april 2009 kl. 22:01.
Av ren nysgjerrighet, hva er det denne personen har gjort som er så fryktelig?

Med tanke på hvor mye fokus det har vært på nettmobbing i det siste er også sjansen ganske høy for at du blir politianmeldt. Selv om du holder det helt privat og ikke forteller det til noen, så vil politiet finne deg. Selv med anonyme tilbydere. Det fins logger overalt.
Sitat av superboy Vis innlegg
Skolen har vel ikke noe de skulle sagt hvis de ikke vet hvem som står bak siden? Med mindreårige mener jeg at begge er under 18. Denne personen fortjener dette, tro meg. Jeg har aldri mobbet noen, kunne heller aldri tenke meg å mobbe en person helt uten mening....Jeg trenger absolutt ingen moral preken og vet hvor grensa går.
Vis hele sitatet...
[moralpreken]Om du først skal lage en side hvor du "mobber" et annet menneske; vær mann nok til å la folk vite hvem du er. [/moralpreken]

Uansett, om du registrerer en nettside i ditt navn, så kan man vel få det opp på et såkalt "domene whois", om man ikke kjøper en slags "whois block"?
Trådstarter
10 0
Sitat av Stratops
Av ren nysgjerrighet, hva er det denne personen har gjort som er så fryktelig?
Vis hele sitatet...
Kommer ikke til å legge ut om det her......

Sitat av Maol33t
[moralpreken]Om du først skal lage en side hvor du "mobber" et annet menneske; vær mann nok til å la folk vite hvem du er. [/moralpreken]
Vis hele sitatet...
Da blir jeg naturligvis ikke tatt. Hadde det derimot hvert slik at jeg skulle ta denne personen uten noe som helst motiv hadde saken stilt seg annerledes. Men, siden saken er som den er velger jeg å være anonym. Ser ikke noe annen løsning enn at jeg straffer denne personen på egen hånd.

Takk for alle råd. Skal ta det til meg å se om jeg finner en løsning jeg kan bli tilfreds med
Poenget til folk er da at mobbing, uansett grunn, er galt. Det kommer ikke ann på hva personen(e) har gjort, uansett hva det er det ikke verdt det å mobbe noen. Jeg vil egentlig se på mobbing som noe utilgivelig, uansett hva som har skjedd er det ikke verdt å mobbe noen.

Mobbing, både fysisk og psykisk er skadelig og folk som har blitt mobbet mye som unge kan fortsatt slite med forskjellige ting. f.eks selvtillit, selvbilde, anoreksi eller ligende.

Jeg foreslår heller at du tar opp saken med enten personen(e) direkte eller noen voksne som kan megle imellom dere.

Det er jo forståelig at dette kanskje høres ut som en teit løsning, men når du blir eldre og modnes litt vil du skjønne at mobbing kun er negativt for alle parter og aldri vil føre til noe bra.

Håper virkelig du hører på det folk sier og lar vær å gjøre dette. Mobbing er kun negativt.

Forøvrig er det ingen tjeneste som vil gjemme infoen din fra noen påtalemakter. Domener som er registrert med falsk informasjon kan også dømmes ugyldige og bli slettet uten advarsel.
Sist endret av flexd; 28. april 2009 kl. 23:29.
DU kan jo kjøpe et sånn visa gavekort på et narvesen (beta kontant) og deretter registrere siden din via en proxy med falskt navn, adresse osv.
Husk at når du redigerer på siden må du også bruke proxy, egentlig, nesten uansett hva du gjør med siden må skje via proxy, da minses skjansene for at du blir tatt veldig.
En IP skjuler kanskje hvem du er. Men IPen som du blir gitt har likevell tilhørt din datamaskin på det gitte tidspunktet.
Tror ikke identifisering gjennom nettsiden er ditt største problem. Som slash sier kan dette skjules. Slike ting kommer alltid ut. Det er alltid en eller annen som vet at du har gjort det og forteller videre.

Of topic: Legg fra deg prosjektet og oppfør deg som om du er litt eldre enn 10 år. Det finnes ingen unskyldning for å henge ut noen offentlig. Hvis denne personen har gjort noe galt, så forfølg det gjennom de riktige kanalene...
Sist endret av Halalgeir; 29. april 2009 kl. 00:22.
kjedelig streiting
Du kan jo kjøpe ett domene med egold/webmoney. Det er ganske anonymt så lenge du får tak i egoldet sånn passe anonymt.
Eller lag to paypal accounter, en ekte, og en via et bibliotek etc. lag en fake auksjon med den og kjøp den med den "legale" paypal accounten. da har du "hvitvasket" penger til en paypal account du har kontroll over. så bruk den til og kjøpe hosting med et domene som ikke krever mye personinfo..
Jeg har et eget domene; opprinnelig registrert på meg med ekte adresse etc. Jeg kan sikkert spores via VISA-transaksjoner som har betalt for domenet, men ved en simpel WHOIS-lookup på domenet finner man et fiktivt navn og adresse.

Vet at det er mulig å betale for tjenester som tilbyr domenehistorikk. Det vil si at de har tilgang til endringer gjort ifm domenet, og således også hva informasjonen var før den ble byttet....
#Moralpreken: På#
Jeg kan ikke forstå at du kan være så idiot, men attpåtil frekk og ikke minst pysete at du skal henge noen ut på internett ved å legge arbeid i en hjemmeside! Bli voksen å takle problemene på en skikkelig måte!
#Moralpreken: Av#

Utenom dette er vel det meste tatt opp her i tråden ang. anonymitet på nettet, men har du faktisk tenkt å gjennomføre dette så håper jeg inderlig at du gjør noe feil slik at hvis personen du skal henge ut går til søksmål finner de fort ut hvem du her.
#Moralpreken: Helt av#
Sist endret av Clr; 29. april 2009 kl. 14:10.
Trådstarter
10 0
Jeg har prøvd å ta dette med personen, men personen er utrolig overlegen og driter i hva jeg sier. Dette handler ikke om at han har banka broren min eller noe annet tull som det, men noe annet. Totalt respektløst, og uten tanker på hvilke konsekvenser det har. Det denne personen har gjort er desverre ikke straffbart, men jeg føler likevel jeg må gjøre noe. Jeg hadde ikke gjort dette hvis han hadde gitt meg en unsklydning, men derimot går han rundt å skryter hemningsløst av det, og tramper på meg.

Takk for alle svar! Jeg har fått svar på det jeg trenger
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Å registrere på en gratis leverandør som freewebs osv. ser ut til å være beste løsning.

Noe ingen ser ut til å ha tenkt på er at provider kan få e-post fra t.d. skolen som ber om at siden blir stengt/suspendert e.l. for brudd på norsk lov (mobbing er ulovlig ja. Han fjompen har ikke gjort noe straffbart, men du vil i dette tilfellet begå en ulovlig handling.).

Har du tenkt på å sende et åpent brev i stedet? Der du forklarer din side av saken osv. for all to see? Så slenger du opp det på websiden, i stedet for å synke ned på hans nivå.
Sitat av superboy Vis innlegg
Jeg har prøvd å ta dette med personen, men personen er utrolig overlegen og driter i hva jeg sier. Dette handler ikke om at han har banka broren min eller noe annet tull som det, men noe annet. Totalt respektløst, og uten tanker på hvilke konsekvenser det har. Det denne personen har gjort er desverre ikke straffbart, men jeg føler likevel jeg må gjøre noe. Jeg hadde ikke gjort dette hvis han hadde gitt meg en unsklydning, men derimot går han rundt å skryter hemningsløst av det, og tramper på meg.

Takk for alle svar! Jeg har fått svar på det jeg trenger
Vis hele sitatet...
Du har da ingen rett i å gjøre noe some helst mot denne personen! Du sier jo selv at det personen har gjort ikke er straffbart. Hvis du bare kunne forklare hva som har skjedd så stiller det kanskje saken i et annet lys og vi kan kanskje hjelpe deg alikevell.

*sniff, sniff... lukter troll?*
Sist endret av Clr; 29. april 2009 kl. 15:36.
Jeg skal ikke henge meg opp i moral eller noe sånt, men aller enkleste metode for å lage en anonym nettside er vel å ta en tur på f.ex. en nettcafe og lage deg en gratiskonto hos f.ex. blogger.com (og en helt ny gmail-konto du også bare bruker til akkurat dette prosjektet). Vips. Absolutt ingen vits i å kjøpe domene osv. Alle oppdateringer gjør du også fra nettcafe e.l. Gjør du noe skummelt nok blir den sikkert stengt ganske kjapt, men det burde være rimelig klønete å spore deg opp så lenge du ikke slenger med leppa selv.
Sist endret av atomet; 29. april 2009 kl. 19:54.
Trådstarter
10 0
Sitat av atomet Vis innlegg
Jeg skal ikke henge meg opp i moral eller noe sånt, men aller enkleste metode for å lage en anonym nettside er vel å ta en tur på f.ex. en nettcafe og lage deg en gratiskonto hos f.ex. blogger.com (og en helt ny gmail-konto du også bare bruker til akkurat dette prosjektet). Vips. Absolutt ingen vits i å kjøpe domene osv. Alle oppdateringer gjør du også fra nettcafe e.l. Gjør du noe skummelt nok blir den sikkert stengt ganske kjapt, men det burde være rimelig klønete å spore deg opp så lenge du ikke slenger med leppa selv.
Vis hele sitatet...
Smart, evu. kan jeg stikke på skole pcene
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av superboy Vis innlegg
Smart, evu. kan jeg stikke på skole pcene
Vis hele sitatet...
Da mister jo du hele poenget med å bruke en annen pc.
Trådstarter
10 0
Sitat av Synderen Vis innlegg
Da mister jo du hele poenget med å bruke en annen pc.
Vis hele sitatet...
Nei, har noe pcer på skolen med innlogging for alle. Finnes ikke no internett kafeer her så vidt jeg vet
Skolepc'er ville jeg ha vært forsiktig med å bruke til sånt.

Da ville jeg heller ha tatt med meg laptopen en tur rundtomkring og sett om jeg fant en bedrift som hadde åpent trådløst nett - f.ex. er det vel ganske mange bensinstasjoner som har trådløst nett etterhvert. Gi dataen din et nytt navn og fake mac-adresse for anledningen, så burde det vel være ganske safe. Sikkert lettere å finne en privatpersons trådløse nett, men det ville jeg unngått siden det ville bli masse pes for den personen.