Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1126
ad infinitum
1 0
Hei!

Etter å ha lest mange av trådene her om folk som vil reise rundt om i verden, så har jeg bestemt meg for å faktisk gjøre det. Har 5 uker fri fra 27.august og vil da begynne min reise : )

Forslag? Noen som vil være med?
Akkurat kommet hjem fra 1mnd som solo backpacker i sør-øst asia. Jeg var litt redd for at jeg ville ende opp 30 dager alene, men jeg tok så grådig feil. Mine tips for å komme i kontakt med folk når man backpacking solo:

Planlegg litt på forhånd hvilke land du vil besøke de 5 ukene, men ikke planlegg for mye. Spesielt om du reiser solo vil du ikke planlegge/booke for mye, da låser du deg til å være spesielle steder på gitte tidspunkt, noe som er ugunstig da du vil møte andre å reise med.

Bo på hosteller, der er det superenkelt å komme i kontakt med andre mennesker. Bor dere f.eks 4-6 på et rom er man nesten nødt til å starte en samtale med de andre rommet, og derifra til å spørre hva de gjør i kveld er veldig kort.

Ofte veldig enkelt å komme i kontakt med andre på tog, buss også. Det er så enkelt som å spørre om et rent praktisk spørsmål, og så er praten igang.

Etterhvert spotter du andre solo-backpackere lett, og de er mest sannsynlig veldig lystne på å møte noen nye. Ikke nøl med å ta kontakt.

Kos deg!
Sist endret av Marr; 5. juli 2015 kl. 03:31.
1+ marr :-)