Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2187
Gleder seg til ferie
10 0
Hei dere freakere!

Kan jeg få litt feedback på denne turen??
mandag:
fly fra Oslo-København, reiser direkte til Hamburg på første tog jeg får plass.
Booker hotell i Hamburg.

Tirsdag:
Bruker hele dagen i Hamburg og utforsker byens perler, setter meg så på nattoget til München.

Onsdag:
Våkner opp i München.
Utforsker byen hele onsdagen, og setter meg på nattoget ned til Bologna.

Torsdag.
Våkner opp i Bologna, reiser videre til RIMINI og booker meg på et hostel der.
Tenker å være i RIMINI hele helgen.

Mandag:
Reiser til Firenze, og bor der frem til onsdag.
Planen er å ta turen til Pisa og se tårnet en av de dagene.

Onsdag:
Reiser tilbake til Bologna, og slapper av

Torsdag:
en reisedag!
Reiser til Basel.
Der har jeg 4-5 timer før jeg tar nattoget til Amsterdam.

Fredag:
Våner opp i Amsterdam og bor på hotell fram til søndag.

Søndag:
Tar et tog til Hamburg, og booker meg inn på et billig hotell.

Mandag:
Fly: Hamburg-Oslo


Tar gjerne imot reisetips på veien.

Ingenting er bestemt, så om noen har tips og ideer på veien så gjene kom med de.
Jeg har reist alene på interrail ett par ganger, og vil bare si at det er vanskelig å holde seg til en rute man har lagt opp fra før. Av flere grunner. Plutselig elsker du en av byene så mye at du vil være der en dag lengre, eller så kan du hate en av byene og vil fort ut der i fra. Du kan også møte folk du ender opp å reise sammen med, som gjør at ruten fort kan endre seg.
Angående overnattingssteder vil jeg anbefale at du enten bruker couchsurfing eller hostel. Med couchsurf så møter du lokale som kan vise deg rundt i byen du er i, og med min erfaring får man mer ut av besøket. Og med tanke på at du reiser alene så er hostel en bra måte å møte likesinnede. Jeg kunne aldri tenkt meg å sove på ett hotell hvis jeg reiste alene, hadde kjedet meg i hjel.

Men for alt jeg vet så liker du å oppdage byen alene!
Jeg ønsker deg i alle fall en fet tur.
Sist endret av tuch; 7. mai 2015 kl. 15:16.
Du har altfor kort tid alle stedene. Husk at du må regne minst 1 time i hver ende til ymse (sette fra deg bagasje, finne turistkontor etc og i andre enden; hente bagasje, beregne litt tid før avgang og annet). Av de 4 timene i Bologna har du da 2 effektive sightseeing-timer. Du får besøkt et museum - knapt nok. For all del - liker du å reise slik så er det bare å kjøre på, men jeg ville rådet deg til å tenke nøye gjennom om du ikke skal slenge på en uke ekstra og så doble alle estimatene dine. Selv det kan bli knapt i mine ører. Du må vertfall passe på å planlegge hver dag veldig nøye på forhånd, med ruter og kart over byene og sjekke åpningstider. Du må også prioritere brutalt.
Gleder seg til ferie
Trådstarter
10 0
Tusen takk for feedback.
Jeg vet at det er noen av stoppen hvor det er knapt med tid, men hovedmålet er rimini, firenze og Amsterdam.
Pluss de to storbyene i Tyskland.

Ruten er et forslag, men antageligvis så blir den endret underveis ��
Hvordan er det på hostel? Mulige og låse inn sekken der når en utforsker byen?
Sitat av FitnessLisbeth Vis innlegg
Hvordan er det på hostel? Mulige og låse inn sekken der når en utforsker byen?
Vis hele sitatet...
Ja. Er du heldig kan du ha bagasjen liggende selv om du har sjekket ut, og feks hente den på kvelden.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Gleder seg til ferie
Trådstarter
10 0
Hvor mye lommepenger er det greit og ha med på en bagbackerreise på 2 uker?
hotell og de fleste reisene er allerede betalt
Biletten gjelder jo i 4 uker så hvorfor ikke bli i 4 uker på loffen. Ta land for land, stress ned og bruk god tid. Treffer du selvskap så blir du lenger den plassen. Fint å ha en grov plan, men å bestemme detaljer på forhånd blir håpløst.

4 uker på hotell blir dyrt, jeg sov på natt tog og brukte vandrehjem. Alkohol er billig i Syden...
Sist endret av Tekniker2; 4. juni 2015 kl. 11:54.
Gleder seg til ferie
Trådstarter
10 0
Skulle gjerne tatt både 4 og 5 uker, men har bare fere i 2 uker.
Har kjøpt 15 dagers global Pass!
Sitat av FitnessLisbeth Vis innlegg
Hvor mye lommepenger er det greit og ha med på en bagbackerreise på 2 uker?
hotell og de fleste reisene er allerede betalt
Vis hele sitatet...
1000,- dagen så har du i massevis.
Ser ut som du gaper over litt vel mye her vel? Hva med å bare reise til Hamburg også tar du resten av ferien som det kommer? Har selv forsøkt å dra på slike "stress ferie" og det var ikke noe for meg. Man trenger litt mer tid på hver plass, slik at en får med både siter, uteliv og evt. festivaler. Også skal en jo treffe nye mennesker.

Foreslår at du slår ut håret og er bohem og ta ting på sparket. Er nesten umulig å holde en så stram rute som du har satt opp. Og om du ikke klarer det så blir det fort å stresse deg fordi du føler du er på etterskudd hele ferien.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Gleder seg til ferie
Trådstarter
10 0
Enig med deg!

Satt meg ned og skrev ned togreiser og diverse.
Ny plan:
Flyr ned til København, og reiser rett ned til Hamburg.

Tirsdag:
Hele dagen befinner jeg meg i Hamburg, og tar så nattoget til Muenchen

Onsdag:
Våkner opp i Muenchen, og er der hele dagen før jeg atter en gang tar nattog til Bologna

torsdag:
våkner opp i Bologna, og reiser på første tog til Venezia, Tar ferien derifra ))