Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1513
Heisann !

Har tenkt å reise til syden rundt den 14mars. Noen som har noen tips til hvor jeg kan dra ? Det skal være så varmt som mulig, billig alkohol, og billige klær hadde vært en bonus. Skal reise alene og har 15 lapper og gå på.
Dersom du skal ha billig alkohol og billige klær er vel populære feriesteder et av de mer optimale målene. Land som Tyrkia med feriesteder som Alanya og feriesteder i Antalya-provinsen i Tyrkia. Her er det typisk rølpestemning eller familieferie-tilbud avhengig av hvor i området du reiser. Det de har til felles er at det kryr av boder som selger knock offs, og at spriten er billig. Ulempen er at det er et veldig populært feriested, og det kan dermed hende at reisen sørover er dyr.
Hva legger du i varmt? Alanya er ikke spes varmt på den tiden. Ta en titt på kartet.
Thailand, Vietnam, Bali? Med litt flaks finner du biletter ned i 6k og prisene der er under halvparten av Kanariøyene og slikt
Hvor lenge har du planer om å være borte? En uke, en måned?
Sør-Øst Asia eller Øst-Europa, avhengig av lengden på ferien (under 14 dager = Øst-Europa, over 14 dager = Asia).
▼ ... over et år senere ... ▼
over 14 dager til Asia med 15 lapper? Mulig jeg ikke henger helt med her, men trodde disse billettene kostet flesk.
Bestiller du god tid i forveien kan du få billige billetter til Japan og Thailand. Ang billige klær vil jeg trekke frem Budapest i Ungarn. Tror ikke det er så varmt der i mars tho.. Vietnam kan være dyrt å reise til men veldig billig å leve der. Håper du finner noe fett som passer deg. For min del ville nord Thailand vært kult. Da pga regnskog, elefant ridning og opplevelser.
Sist endret av Hjelm1; 1. juli 2015 kl. 21:03.
Sitat av StreetSmart Vis innlegg
over 14 dager til Asia med 15 lapper? Mulig jeg ikke henger helt med her, men trodde disse billettene kostet flesk.
Vis hele sitatet...
Kommer deg til Asia fra Oslo for under 4 000 ganske lett om du bestiller utenfor sesong eller i god tid i forveien. Fra resten av landet betaler du så og si aldri mer enn 6000 om du er fleksibel på datoer (+/- 3 dager). Unntak forekommer så klart. Poenget er at Asia er grisebillig å oppholde seg i, så for lengre turer vil det oppveie for høyere reisekost. Hotellrommet du betaler 700 for i Splitt, betaler du gjerne 400 for i Bangkok. Ganger du det opp med 14 dager kan altså flybilletten være 3000 kroner dyrere - og du vil likevel spare penger.
Kroatia kom jeg på nå kan være bra mtp billig børst og klær.
Hey Hjelm1 og nikita. Hadde jeg ikke vært så reisesugen as we speak, mulig jeg hadde reist til Asia istedenfor Øst-Europa denne sommeren.

Takk for informasjon.