Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 1692
Vet det er veldig mange slike tråder, men har ikke funnet en tråd om akkurat en oppgradering på 3k.

Den skal hovedsakelig brukes til lett 3D-modelering, litt spill, photoshop og muligens litt film.
Jeg går IKKE over 3500kr.

Jeg har satt opp denne handlevognen.

Passer alt sammen? Er det noe som kan forbedres?
Jeg går som sagt IKKE over 3500kr.
Alternativt forslag med et Intel-oppsett:
http://prisguide.hardware.no/vis_han...aggon_id=96363.
Trådstarter
15 0
Skal ha AMD og 4gb RAM, så det oppsettet er utelukket.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av mike123 Vis innlegg
Skal ha AMD og 4gb RAM, så det oppsettet er utelukket.
Vis hele sitatet...
Noen spesiell grunn til at du tviholder på en arkitektur som er underlegen ?
Trådstarter
15 0
Velger jeg Intel vil det bli dyrere.
Hvor mye har jeg bruk for 4gb RAM?
Men du er faktisk klar over at Intel prosessorene gir bedre ytelse til tilnærmet lik pris? Og 4GB RAM er absolutt nødvendig idag (det kommer jo selvfølgelig litt ann på hva du planlegger å bruke maskinen til).
Sist endret av flexd; 14. juli 2009 kl. 15:57.
Trådstarter
15 0
OK. Kan du sette opp en handlevogn med Intel til 3500kr med 4gb RAM og like bra CPU som jeg har satt opp?
Sitat av mike123 Vis innlegg
OK. Kan du sette opp en handlevogn med Intel til 3500kr med 4gb RAM og like bra CPU som jeg har satt opp?
Vis hele sitatet...
Forslag til DonThomaso kommer med BEDRE prosessor enn den du har foreslått. Forøvrig synes jeg det er teit at du spør om tips og råd, for så totalt blokkere intel uten noen fornuftig grunn engang.
Trådstarter
15 0
Jeg tenkte ikke når jeg skrev. Men DonThomaso's oppsett går over budsjettet, enda mer med 4gb Ram.

EDIT: Men passer det jeg tok sammen?
Sist endret av mike123; 14. juli 2009 kl. 16:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Men DonThomaso's oppsett går over budsjettet.
Vis hele sitatet...
Tjaa det blir ikke med mye 3.6k,det er vel ikke så viktig om det går en par 100 lapper over.
http://prisguide.hardware.no/vis_han...ggon_id=100998
Sist endret av snippsat; 14. juli 2009 kl. 16:22.
Trådstarter
15 0
Det blir 3783,- hvis jeg kjøper alt fra samme butikk.
Kan ikke gå over 3500kr.

Er da mitt oppsett greit?
Spar heller i noen dager/uker til, istedet for å kjøpe noe du må oppgradere måneden etterpå uansett...

Man får ikke ytelse til noe som helst, til 3k5.
Trådstarter
15 0
Er det noe veldig dårlig her da?
AMD Athlon 64 X2 7850 Black Edition 514,- Meeter.no 514,-
Chieftec 500W 487,- Datakjeden 487,-
MSI DKA790GX 885,- Amentio 885,-
OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400 386,- Amentio 386,-
Sapphire Radeon HD 4870 512 MB 1190,- NetOnNet 1190,

EDIT: Ok, jeg gir etter og sprenger budsjettet til 4000 haha
Hva kan jeg få da?
Sist endret av mike123; 14. juli 2009 kl. 16:35.
Til å kjøre spill og 3D animering, så er det der meget svakt... Generelt utdatert hardware.
Men du vil nok kunne overleve sånn ca, i allefall om du skal OC CPU'n litt opp...

Men personlig ville jeg heller lagt noen ekstra kroner for å få en bedre CPU.
GPU'n i seg selv vil fungere ok, men ikke noe høy ytelse der heller igrunn.
Hallo!
For det første, er det kanskje litt synd at du ikke vil gå bort fra x2 prosessorer. Du trenger kanskje en x4 (Phenom i dette tilfellet), men du bestemmer selv Det er uansett ikke SÅ ille. Jeg har kjørt ca. det samme som du skal på litt svakere hardware, og det gikk greit.

Forresten, du kommer til å måtte punge ut med MYE om du bestiller fra forskjellige butikker, fordi du må betale frakt for hver av butikkene. Dette kommer normalt på ca 100-200 kroner avhengig av varen...
Trådstarter
15 0
Kommer ikke til å spille mye. Sitter i dag på en gammel PC med enkjerne 2.2Ghz AMD CPU og et AGP skjermkort
Hvilken CPU burde jeg velge?

Kan jo kjøre crossfire senere.

EDIT: Skal klokke litt!
Sist endret av mike123; 14. juli 2009 kl. 16:42.
Du kan velge den prosessoren du har valgt, eller en x4 prosessor. Intel er bortkastet, selv om mange andre her sier at de har så gode erfaringer med det.
Sist endret av Verdaling; 14. juli 2009 kl. 16:43.
Sats heller på Don sin handlevogn da. Litt bedre ytelse der
Også legger du bare til 1 stk til av RAM'n. Så har du 4GB RAM
4x 1GB RAM vil jo kjøre bedre enn 2x 2GB.
Sitat av Verdaling Vis innlegg
Du kan velge den prosessoren du har valgt, eller en x4 prosessor. Intel er bortkastet, selv om mange andre her sier at de har så gode erfaringer med det.
Vis hele sitatet...
Du kan ikke si på generelt grunnlag at Intel er bortkastet. Det finnes selvsagt enkelte AMD-prosessorer som er bedre enn enkelte Intel-prosessorer, men sammenligner man to stk som ligger nærme hverandre i pris stikker stort sett Intel av med seieren bestandig.

Hvis man er i tvil om hvilken som er best av to prosessorer tar man et google søk på <navn på cpu#1> vs <navn på cpu#2>.
Trådstarter
15 0
Blir litt forvirret i dette virrvarret av deler.
Hva er det beste til 4k hos EN butikk?
Sitat av mike123 Vis innlegg
Blir litt forvirret i dette virrvarret av deler.
Hva er det beste til 4k hos EN butikk?
Vis hele sitatet...
Denne koster 3800 kos Komplett. Inkl frakt blir det i underkant av 4000. Det er et veldig godt kjøp.

Edit: La inn et bedre hovedkort.
Sist endret av DonTomaso; 14. juli 2009 kl. 17:06.
Jeg skjønner ikke helt problemet ditt med Intel, ei hvordan du ikke klarer å få prisen under 3500kr med 4GB ram på oppsettet til DonTomaso.

her har du minne du kan bytte ut i pakken til DonTomaso, da lander prisen på 3494 kr.

Det er da under 3500,- ?
Trådstarter
15 0
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Denne koster 3800 kos Komplett. Inkl frakt blir det i underkant av 4000. Det er et veldig godt kjøp.

Edit: La inn et bedre hovedkort.
Vis hele sitatet...
Det så perfekt ut

Hvor mye kan jeg forvente å klokke den CPU'n da?
Med stock kjøler, kanskje 0.5 GHz... I allefall om man tenker på temperaturen...
Trådstarter
15 0
Det er en feil i handlevognen. Det står at du har valgt 2x 2gb ram kit.
Men hos komplett er det kun 2x1gb, ikke 2x 2gb kit.

Så da velger jeg disse?
Kan ikke forstå at det er noen visst og lage så mye styr for en par hundere kroner.

Hvor mye kan jeg forvente å klokke den CPU'n da?
Vis hele sitatet...
Orginal kjøler ca 3.2ghz for 24/7.
Kommer helt ann på på kabinett kjøling og cpukjøler.
Bytte til en bra cpukjøler kan enn ligge rundt 3.6ghz 24/7.

Dette er ingen fasit svar på dette,nøyaktig info om dette finner man ved og kjøre OCCT og prime 25.9
Hvor mye du kan overklokke den gjelder jo om du får en god CPU eller ikke, får du en dårlig en så sier det kanskje stopp på 3.4-3.6 ghz, får du en god en så kan du komme opp i 3.6-3.8ghz med en god nok kjøler.
Sitat av mike123 Vis innlegg
Det er en feil i handlevognen. Det står at du har valgt 2x 2gb ram kit.
Men hos komplett er det kun 2x1gb, ikke 2x 2gb kit.

Så da velger jeg disse?
Vis hele sitatet...
Jeg hadde valgt 2X(2X1GB), altså 4GB til sammen, men forslaget ditt er egentlig like bra. Det er noen som påstår ytelsen blir bedre med 4X1GB i stedet for 2X2GB, men jeg vet da pokker.
Trådstarter
15 0
ok, men passer disse i dette?
Sitat av mike123 Vis innlegg
ok, men passer disse i dette?
Vis hele sitatet...
Jepp.
-----------
Trådstarter
15 0
Jeg kommer nok til å kjøpe litt ekstra kjøling etterhvert.