Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 3267
Hei er http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17999532 et bra tilbud? Jeg får skjerm og tastatur for 6800, hvor bra er den etc. Til wow / litt cod.
Trådstarter
99 1
Sorry mente pc og tastatur for 6800.
WoW og Cod vil nok kjøre fint på den der
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Er sikkert verdt 12K ny da jeg så på priser sist gang. Men det begynner og bli en stund siden.
Anyhow, den drar WoW og COD uten problemer.

PS: Alt drar WoW så og si.
Med unntak av harddisk og skjermkort (og noen få andre, uviktige deler) er den der lik den jeg sitter med nå. Den skal kunne kjøre det aller meste du vil at den skal kjøre med god grafikk og helt uten problemer. Prisen var heller ikke dum.
Trådstarter
99 1
HVordan er den f. eks i forhold til denne http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/8071 i forhold til pris og innhold
Den fra bruktmarkedet er svakere, har et dårligere hovedkort, men mer harddiskplass. Den har også en bedre strømforsyning (MIST strømforsyninger er vel omtrent det beste som er). Maskinen på finn.no er dyrere, men mye, mye bedre.
Trådstarter
99 1
Hva er forskjellen på skjermkortene da? har ikke den fra bruktmarked.no bedre siden er det ikke 2?
Har en maskin som er tilnærmet prikk lik den øverste her, samme hovedkort, cpu, skjermkort og minne. Kjører dette på Win7 og spiller wow me 1900x1200 oppløsning + alle videoinnstillinger på max. Får ca. 30 fps i dalaran og mer enn nok ellers.

Eneste forskjellen på min og denne maskinen er at jeg har 8gb minne og harddisker i raid0, men tror ikke dette har noe særlig å si på ytelsen sånn sett.
Kjøp den fra bruktmarkedet, nesten dobbelt så bra skjermkort, litt dårligere CPU, men utgjør så fryktelig lite. X38 brikkesettet er et godt brikkesett, men tror P45 er litt bedre, men det og utgjør såpass lite.

Den på finn.no er mye dårligere til gaming, og litt overpriset i forhold til den på bruktmarkedet.
Sist endret av jeppfi; 29. juni 2009 kl. 15:28.
Trådstarter
99 1
Her var det masse forskjellige svar nå ble jeg veldig usikker
Ta den fra bruktmarketet.
Trådstarter
99 1
Har nå funnet enda et tilbud å vurdere 7k for bare pc : http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/8374
Den er klokket, så kan være at det er skade på CPU og HK pga. av for høye spenninger.

Og 4870X2 yter MYE bedre enn 4850 i CF.
Sist endret av jeppfi; 29. juni 2009 kl. 20:57.
Trådstarter
99 1
meitemark hva sier du til dette?
Trådstarter
99 1
dere jeg vet ikke så mye om pc og det er to foskjellige svar for to som det ser til at kan pc, det er veldig forvirrende og jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre
Ta den første fra bruktmarkedet ditt, skal finne i en test som viser at det skjermkortet yter bedre.

Er først og fremst skjermkortet som gjelder når du skal game, har selv E8400 og de 0,16 ghz'ene ekstra du får på E8500 utgjør så lite at du merker det ikke.
Dersom det er gaming pcen stort sett skal benyttes til, så ville jeg gått for den på bruktmarkedet da den vil yte en god del bedre på spill.
Trådstarter
99 1
kan du si meg de eksakt delene som den fra finn har bedre enn den fra brukmarkede?
CPU, HK.

*****************
Sist endret av jeppfi; 30. juni 2009 kl. 14:02.
Jepp, jeg ville gått for den på bruktmarkedet. Den er billigere og den vil yte bedre i spill. Forskjellen mellom prosessoren på de to pcene er veldig liten, og hovedkortet har forholdsvis lite å si når det kommer til gaming. Skjermkortet er også mye bedre enn den på finn.
Skjermkortet er bedre på den fra bruktmarkedet, det er jo 4870X2 mens den på finn har 4870.
Trådstarter
99 1
Nå må jo pcen jeg kjøper være mulig å oppgradere senere og jeg vet ikke om det blir noen forskjell da? og i tillegg har kabinettet noe å si? for den fra finn har jo en bedre modell av samme har den ikke?
Sitat av Oscar2010 Vis innlegg
Nå må jo pcen jeg kjøper være mulig å oppgradere senere og jeg vet ikke om det blir noen forskjell da? og i tillegg har kabinettet noe å si? for den fra finn har jo en bedre modell av samme har den ikke?
Vis hele sitatet...
hei gutt den på finn er mye dåligere...
det er samme sokkel på hk så det har ikke no å si.
prossesor messig har det ikke no å si..
ingen spill i dag krever mer en 2 kjerner(dualcore)
2x4870 kan sammen lingnes med det beste kortet ifra nvidia gtx295
skjerm kan kjøpes på komplett.no nå for kr 1395 benq 24"hd

jeg bygger en del pcèr for famile og venner..
og jeg hadde uten tvil gått for den ifra bruktmarkedet til 6000kr
Trådstarter
99 1
OK jeg har et siste spørsmål til dere hvis en av dere skulle satt opp et oppsett for meg, med et budsjett på 9000 for alt (inkl skjerm) det vil si rundt 7-8000 for bare pc hvor mye bedre/dårligere hadde den blitt en den fra bruktmarkede?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Oscar2010 Vis innlegg
OK jeg har et siste spørsmål til dere hvis en av dere skulle satt opp et oppsett for meg, med et budsjett på 9000 for alt (inkl skjerm) det vil si rundt 7-8000 for bare pc hvor mye bedre/dårligere hadde den blitt en den fra bruktmarkede?
Vis hele sitatet...
Brukte PC'er er nesten som brukte biler.

Når du kjøper en Audi A8 til 1.4millioner og vrir om tenningen er den plutselig verdt 1.3millioner.
Så kjører du den i noen måneder, så er den plutselig verdt 1.1millioner.

Samme skjer med PC'er, bare det at de fleste brukere ikke vet om det, så de kjøper seg en PC til f.eks 22.000 også sier de etter 6 måneder "Å gud, jeg får ikke 100 FPS i CS lengere" så de prøver å selge maskinen, og når folk gir de tilbud på 12.000 forstår de ingenting.

Poenget mitt er, hvis du kjøper en ny nok brukt PC vil du kunne få ganske mye for pengene kontra en ny en.
scarxxx: Flere spill i dag som utnytter quad-core. De jeg vet om er vel Crysis og GTA IV, men er vel mange flere.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av jeppfi Vis innlegg
scarxxx: Flere spill i dag som utnytter quad-core. De jeg vet om er vel Crysis og GTA IV, men er vel mange flere.
Vis hele sitatet...
Mange er det nok ikke, maks 15 titler av ca 523532623632532432.

Dog er f.eks Alan Wake announced til å scale opp til 6 cores.
Ja, men flere og flere spill kommer til å utnytte quad-core, så hvorfor ikke?
Trådstarter
99 1
tror jeg går for brukt da, siden jeg kan tenke meg at jeg ikke får noe særlig mer enn den med mitt budsjett ^^
Trådstarter
99 1
hmm det virker sånn den fra bruktmarkede kanskje er solgt til en annen så jeg har allerede begynt letingen etter flere tilbud ved flaks fant eg denne? hva syns dere?i forhold til tidligere jeg har linket til? http://brukt1.no/1/posts/2_PC/3_Stas...es_billig.html
Sitat av Oscar2010 Vis innlegg
hmm det virker sånn den fra bruktmarkede kanskje er solgt til en annen så jeg har allerede begynt letingen etter flere tilbud ved flaks fant eg denne? hva syns dere?i forhold til tidligere jeg har linket til? http://brukt1.no/1/posts/2_PC/3_Stas...es_billig.html
Vis hele sitatet...
Den er veldig bra, og kan kjøre alle nyere spill med god kvalitet. Det er egentlig ingen svake deler: hovedkort, kabinett og strømforsyning er av beste merke. Kjøp den.
Kjøp den siste der, uten tvil. Strømforsyning, kabinett, cpu-kjøler, resten.. topp kvalitet
Prut den ned til 5k
Trådstarter
99 1
så den er bedre enn den fra bruktmarked.no? ^^ og takk for de raske svarene
Nei, men er god for den prisen Kjøp den nå slik at den ikke blir solgt
Trådstarter
99 1
supert den har bare forsvunnet...
Hvorfor ikke sette sammen noe selv,du får en veldig grei ny pc til 6-7k.
Syns disse brukt pcene var overpriset.
http://prisguide.hardware.no/vis_han...ggon_id=100299
Trådstarter
99 1
som sagt før har jeg aldri gjort det og kjenner ingen som kan hjelpe meg med det
Hvis du er ute etter ny pc tror jeg at jeg skal selge min

Du får med 24" Gaming skjerm

Er:
NVIDIA GeForce 8500GT Skjermkort
4GB Ram
AMD Athlong 64 2x Dual Core 5000+ 2.6 Prosessor
Windows Vista (nyformatert)

Med mus og tastatur + skjermen da interessert?
Sitat av snippsat Vis innlegg
Hvorfor ikke sette sammen noe selv,du får en veldig grei ny pc til 6-7k.
Syns disse brukt pcene var overpriset.
http://prisguide.hardware.no/vis_han...ggon_id=100299
Vis hele sitatet...
Prisen ferdig levert fra en nettbutikk kommer til å runde 8k, men oppsettet der er ganske ålreit.
Om man ikke kan bygge selv så øker nok prisen med enda en høvding fra nettbutikk.

ChrisMafak: latterlig oppsett, han skulle vel ha en ålreit pc til 6k, ikke under 2k (3k med skjerm)
Se om du kan skaffe deg en gammel pc, men som fungerer. Plukk den fra hverandre og prøv å sett den sammen igjen, gir god trening.

Så kjøper du oppsettet til snippsat, men ikke kjøp fra sider slik som Pixmania. Amentio er billig, men kan ha lang frakttid. Komplett er raske til å sende og har veldig god service.
Trådstarter
99 1
vurderer å by på http://www.qxl.no/pris/data-hardware...v/an572156716/ hva syns dere?
Sitat av Oscar2010 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
PCer er konstruert for overklokking, og selgeren skryter av mange poeng i 3D-mark. Dette kan bety at enkelte av komponentene er kjørt hardt og at de ikke tåler all verden. Prosessoren er originalt 2666 MHz og selgeren sier "DEN HAR VÆRT OVERKLOKKET TIL 3,6GHZ BESTANDIG", noe som gjør at jeg ville ha skygga unna dette.

En person som bruker CAPS LOCK NÅR MAN SKRIVER er heller ikke til å stole på.

Edit: Dessuten er prisen ikke noe å skryte av. For 4K, kanskje.
Sist endret av DonTomaso; 6. juli 2009 kl. 19:25.
Styr unna, mer rævva chipset enn det nVidia har skal du lete lenge etter. Bygg deg selv, er så billig som du får det og mye bedre, brukt er en stor risk.
Trådstarter
99 1
Hey fikk Elitshop.no til å sette sammen oppsettet til snippsat for 7400 + frakt burde jeg slå til ?
Trådstarter
99 1
Ok tror jeg skal la elitshop bygge den men de anbefalte meg også et kabinet som var 300 kr billigere fra avance som i tillegg ser litt kulere ut ^^ men da gå for en litt bedre prossesor den over den som er nå som koster 130 krmer, men det kabinettet du har satt op, er det spessielt bra? har kanskje ikke så mye å si
Sist endret av Oscar2010; 11. juli 2009 kl. 11:57.
Trådstarter
99 1
hmmnå har jeg funnet ut at jeg kanskje får den fra bruktmarked.no allikavel, den først, men hva er forskjellen på den og den fra snippsatt sitt oppsett?
Jeg ville nok gått for den på bruktmarkedet, eller bygget opp en pc fra bunnen av selv.. Kjøpt deler på komplett osv.. Men det er jo dit valg^^

------

Min pc kostet 15k ny.. Den har sunket i pris bare på 3 mnd. Jeg bygde selv og angrer litt da en rå pc ER extremt pengetap!! Om wow, cod og freakforum er din ting ville jeg kanskje vurdert noe så ille som en laggtop! Grøsser ved tanken på det, men det er jo mere praktisk:/
Sist endret av Cal.12; 13. juli 2009 kl. 23:42.