Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1360
Hei, har fått beskjed om at jeg får 9k støtte til pc, og i den anledningen, så skal jeg ha ny Pc seff, skal legge på noen tusen kroner selv, men er dette et godt valg

Multicom Compal KHLB2 - 15.6" HD LED skjerm

15.6" Wide-LED skjerm 1920x1080 Full-HD

Intel® Core™2 Duo T9600 processor, 2.8GHZ 1066MHz FSB 6MB cache 35W

500GB SATA 7200RPM 2.5"

G.SKILL 4GB DDR3 1066MHz SO-DIMM CL7 Kit (2GBx2)

Intel® Turbo Memory 4GB (kun sammen med Windows Vista, fungerer ikke med Windows XP)

MICROSOFT Windows Vista Home Premium 64-bit, norsk OEM

PANDA Antivirus med brannmur, 2009 utgaven, 3 års avtale

MICROSOFT Office Home and Student 2007 Norsk Standard fullversjon.




Er det noe som ikke er lurt å kjøpe? Pcn skal brukes primert til Gaming,skole arbeid og se på film.
trenger du egentlig os og office da ellers ser det bra ut har selv multicom maskin og er veldig fornøyd
Ville absolutt anbefalt større skjem? Hva med 22" eller 24".
Led LCD er jo absolutt ingen nødvendighet
Sitat av skepsis Vis innlegg
trenger du egentlig os og office da ellers ser det bra ut har selv multicom maskin og er veldig fornøyd
Vis hele sitatet...
Ja, han trenger det. Spørsmålet er om han er villig til å betale for det.

Med tanke på at han får det rimeligere som OEM versjoner så ville jeg absolutt råde ham til å kjøpe det lovlig. Sparer deg for utrollig mye hassle, og kan alltid være oppdatert med siste oppdateringer uten å måtte bekymre seg for om cracken blir oppdaget nå.

Nå som han kjøper ny maskin er det deilig om ting bare fungerer skikkelig!
droppe vista og kjøre win7?
Criminalmind: laptop med 24" skjerm? hadde vert slitsomt tror jeg :P
ok, takk, 24" skjerm i ikke aktuelt fordi jeg skal ha den med på skolen i ny og ned. men er den bra til spilling, Drar den de fleste spill på Max da mener jeg COD,CSS,WOW.etc.
Veldig vanskelig å si da du ikke har satt opp noe skjermkort?
Og btw, jeg er ikke intereseert i og laste ned piratkopier fra havna, jeg vil ha ekte vare som "Cikey" sa.
skjermkorter er her. beklager: ATI Radeon HD 4650 512MB DDR3
Det er et godt nok skjermkort for de spillene, men tror ikke du drar COD 4/5 på max. Det spørs, er ikke så oppdatert på bærbar skjermkort.
OK tusen akk for hjelpen!

så alt i alt er denne pcen verdt 13k?
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
ok, takk, 24" skjerm i ikke aktuelt fordi jeg skal ha den med på skolen i ny og ned. men er den bra til spilling, Drar den de fleste spill på Max da mener jeg COD,CSS,WOW.etc.
Vis hele sitatet...
En mye bedre løsning vil være å bruke 4.000,- på laptop til skolearbeid og 9.000,- på spillmaskin inkl. en 22" skjerm. Da vil du få en PC som faktisk er behagelig å spille på, å kjører alle spillene du nevnte ovenfor + de aller fleste som er ute, på maks. Det vil aldri en laptop gjøre, uten at du nærmer deg over 20.000,-

Sitat av Pyromanic Vis innlegg
OK tusen akk for hjelpen!
så alt i alt er denne pcen verdt 13k?
Vis hele sitatet...
I kraftverdi er den absolutt ikke verdt det, ift. f.eks å kjøpe et oppsett som jeg nevte ovenfor. Men hvis man setter den opp mot andre laptoper på markedet er det en helt fair pris; du får ikke stort bedre til den prisen for å si det sånn.
OK? begynte og tenke litt nå så vis jeg bruker 4000 på laptop vilken kvalitet får jeg da?

od det virker veldig digg med en stasjonær en, men jeg er ikke noen super PC bygger da. kan du gi meg en link til en bra gaming pc til 9k?
Nå vet jeg ikke om du trenger tastatur og mus, men det får du evt. legge inn selv. Her har du iallefall et forslag til rett over 8.000, og som vil dra alle de spillene du nevnte på maks grafikk, og vil lett dra alle spillene på markedet.
http://prisguide.hardware.no/vis_han...aggon_id=82394

Hvis du kun skal bruke den til gaming kan du vurdere å kjøpe en E9500/E9600 prosessor pga. raskere frekvens, men denne PCen er en rimelig solid allrounder, som vil være brukbar til det aller meste. Skulle du trenge mer kraft i fremtiden kan du kjøpe et 4890-kort til å kjøre dem i CrossFire. Det er forøvrig sikkert noen små endringer som kan gjøres, så alle som vil kan være frie til å gi innspill.

Edit: Til 4.000 får du en laptop til skolearbeide, surfing på nett, se film, og spille enkle spill. Til 4.000 får du en PC som vil overkomme WoW, men som vil slite med både CSS og COD4. Thinkpad har vel et par PCer til den prisen, og som har god byggekvalitet.

Edit2: Det finnes selvsagt ander skjermer, men Samsung sin T220 er billig og bra til prisen (les: tilbakemeldinger).
Sist endret av Restyle; 18. juni 2009 kl. 17:41.
Jeg ville nok ha gått for en mindre intern harddisk + en ekstern harddisk. Kjedelig om den interne ryker, så mister du alt. Du mister også garantien om du prøver å reparere den selv.
Sitat av Joshiwo Vis innlegg
Jeg ville nok ha gått for en mindre intern harddisk + en ekstern harddisk. Kjedelig om den interne ryker, så mister du alt. Du mister også garantien om du prøver å reparere den selv.
Vis hele sitatet...
Hvorfor i all verden skulle han forsøke å reparere den selv? Hva slags argument er det?

Er en ekstern HDD mindre utsatt for å gå i stykker enn en intern en? Jeg ville snarere trodd det var motsatt, men det kan jo være jeg som er på jordet....
Sist endret av Cikey; 18. juni 2009 kl. 18:55.
Intern er jo mye mye mye bedre enn ekstern....

Men: ville nok gått for samme løsning som Restyle nevner, med en stasjonær til 9k og en bærbar til 4k. Om du nå uansett skal bruke 13k.

Til skole så ville jeg satset på 10-12" skjerm, i værste fall 14"... Spørs hvilke krav og behov du har for en skole pc.
En minipc vil fungere yppelig til skriving på skolen... Og til lett CS 1.6 spilling.
Komplett har greie spill-stasjonære til greie priser

--------

Når det kommer til den bærbare du har valgt, er den et meget bra valg... Problemet er bare at bærbare blir utdatert iløpet av 1-3 år.. Og da må man ofte ut med det samme beløpet igjen når man skal oppdatere litt... Iforhold til stasjonære som man kan oppdatere spesifikt på, og de vil kunne fungere mye lengere uten å gjøre noen store oppdateringer på noen år... Problemet nå for tiden, er at vi står i ett skille mellom C2D, C2Q og i3, i5, i7... Så selv om man kjøper en relativt rimelig gaming stasjonær idag, blir det store utskiftninger innen relativt kort tid...
Skal man på den nye bølgen (aka i7) så må man opp i 10-11k for å få en ferdig pc...
Og da vil det ikke bli så mye penger igjen til en evt bærbar :P
Sitat av Joshiwo Vis innlegg
Jeg ville nok ha gått for en mindre intern harddisk + en ekstern harddisk. Kjedelig om den interne ryker, så mister du alt. Du mister også garantien om du prøver å reparere den selv.
Vis hele sitatet...
De fleste nyere harddisker er av såpass god kvalitet at det sjeldent er et stort problem. Og en ekstern harddisk derimot går mye fortere i stykker enn interne. Det største problemet er vel virus, systemfeil o.l. - så det er jo alltid lurt å partisjonere disken, slik at man f.x. har en OS-partisjon på 100GB, og de resterende 400GBene til å lagre filmer, bilder, whatever.

Viktig data bør sikkerhetskopieres uansett hva det lagres på.