Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1666
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Jeg har de siste to årene sittet på et wunderwerk av en laptop.
Den kjører Half life 2 på medium settings og det er det. Nyere spill er totalt waste og i det hele tatt å prøve..

Jeg er ikke kravstor Vil jeg kunne få en grei gaming pc for ca 6 tusen kroner? alt inkludert, utenom skjerm.
Sist endret av Bombasa; 16. juni 2009 kl. 01:59.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Ja. Om du bygger selv. Jeg bygde selv en maskin til 6700,- i februar og den kjører alle de nyeste spillene uten større problemer. Bruk Hardware.no sin prisguide, lag en handlevogn og bestill fra den billigste nettbutikken.
Sist endret av ticks; 16. juni 2009 kl. 02:03.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Jeg kan nada om innmaten på pcer.. Ville garantert ha fucka opp noe hadde bygget en maskin selv >_<

Har som sagt sittet på en laptop og knota de siste årene. Maskinen før det igjen var en steingammal stasjonær Dell maskin, som aldri ble åpnet engang..
Bygde nettopp en stasjonær pc selv. Hadde aldri gjort noe mer enn å sette inn lydkort i en pc før. Det er ikke verre en å sette delene der de passer, og når man er i tvil, lese manualen.
Ja dette klarer du mann! Google deg opp og se youtube videoer m instruksjoner... lykke til du lærer noe nytt.
Du kan nok klare det, trenger ikke bygge selv heller.
Komplett har et ganske bra tilbud nå til dags, Kompis av meg fikk en rimelig grei PC til 5.5k der.

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10394 Du kan jo skjekke det. Så kan du jo konfigerere den så dne kommer til ca 6k, da tror jeg den burde være fin ^^
Sist endret av Marskad; 16. juni 2009 kl. 03:29.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Har jeg alle delene så hadde jeg med nød klart å klistre de sammen til en fungerende pc. Men enda et problem er jo at jeg faktisk ikke vet hvilke deler jeg trenger, hvilke deler som passer sammen eller hvilken som i det hele tatt er bra.

Uff, blir nesten litt flau her.


Men engang må jeg jo lære. hmm
Hva med å kjøpe en ferdig pakke (der du må bygge den sammen selv) ?
De fleste som selger pcdeler har også pakkepriser
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
http://prisguide.hardware.no/vis_han...aggon_id=93645

Her har du en link til maskinen som jeg bygde for noen få måneder siden. Den kjører alle de nyeste spillene flott, og kommer til en prislapp på rundt 6500,-. Du må nok bytte ut grafikkortet i det oppsettet der, men ellers kan jeg anbefale det meget sterkt. Man sparer mangfoldige tusen på å kjøpe fra en billig butikk og bygge selv.

Både kabinett og hovedkort kommer med detaljerte manualer slik at uerfarne PC-byggere (dette var min første også) skal ha muligheten til å forstå hvordan det gjøres. Er du litt tålmodig og "fingernem" går det helt fint. Bare pass på statisk elektrisitet
Sist endret av ticks; 16. juni 2009 kl. 15:51.
Har ikke noe erfaring selv, men en kompis av meg sa at han bare hadde søkt litt rundt på youtube/google. Det finnes massevis av guider om hvordan du gjør det punkt for punkt
Jeg har ikke mye erfaring med selvbygg. jeg bygde min ved å lese manualen, men mye sier egentlig seg selv.
de fleste kablene passer bare der de skal :P
lykke til.
Sitat av ticks Vis innlegg
http://prisguide.hardware.no/vis_han...aggon_id=93645

Her har du en link til maskinen som jeg bygde for noen få måneder siden. Den kjører alle de nyeste spillene flott, og kommer til en prislapp på rundt 6500,-. Du må nok bytte ut grafikkortet i det oppsettet der, men ellers kan jeg anbefale det meget sterkt. Man sparer mangfoldige tusen på å kjøpe fra en billig butikk og bygge selv.

Både kabinett og hovedkort kommer med detaljerte manualer slik at uerfarne PC-byggere (dette var min første også) skal ha muligheten til å forstå hvordan det gjøres. Er du litt tålmodig og "fingernem" går det helt fint. Bare pass på statisk elektrisitet
Vis hele sitatet...
Har tenkt å kanskje kjøpe denne.
Kan du anbefale et skjermkort som kan byttes ut med det som er nå, og som passer til resten av komponentene?
Jeg har ikke veldig lyst til aa bygge pc'en selv, men kan noen anbefale meg en stasjon;r pc man f[r kj;pt via butikk eller gjennom internett, som ligger p[ en pris mellom 6 og 7 tusen. Den skal kunne spille de aller nyeste spill, ha mye lagring, v're kjapp. Jeg har ikke peiling n[r det kommer til pc'er s[ derfor sp;r jeg her om anbefaling.