Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3287
Hei, reisefreaks og flyselskapsansatte!

Jeg lurer på om noen av dere har reist i lag med en venn eller bekjent som jobber i kabin-crew ved å benytte dere av såkalte ID-billetter. Er dette en gode som de ansatte kan bruke på ett bestemt reisefølge ut arbeidsforholdet eller kan de ta med seg forskjellige følger for forskjellige ferder?

Hørte at Norwegian-ansatte mistet retten til ID-billetter grunnet streiken som fant sted for ikke så lenge siden. Er dette fakta som fortsatt varer ved?

Kan disse billettene bare brukes i siste liten ved tilfeller hvor flyene ikke er fullbookede? Regner med at de rabatterte billettene havner bakerst i tilgjengelighetskøen når flyene ellers skal fylles opp med fullt betalende passasjerer.

Mvh,
Tawon på farten
Sist endret av Tawon; 25. juni 2015 kl. 11:09.
De gangene jeg har reist med ID-billett har det noen ganger hendt at vi har havnet på Standby, at vi måtte vente på neste fly fordi det vi egentlig skulle reise med var fullbooket. Men de som jobber i skrankene er gjerne særdeles hjelpsomme med kolleger, så det ordner seg som regel fort. Det som kan skje (om man reiser utenlands ihvertfall) er at man blir oppgradert til Business/First class dersom economy er full. Før i tida fikk man også sitte på klappsete inne i cockpit, men dette tror jeg ikke de har lov til lengre.
Veldig strenge regler med ID billetter. Har bare info om SAS. Du får ID billetter etter å ha jobbet 6 mnd hos selskapet. Man får kun med nermeste familie på reise med ID billetter. (biologisk mor, biologisk far, søsken, ektefelld) man kan ikke bruke ID billetter på steforeldre, samboer, kjæreste og venner. Dine nærmeste blir registrer i et system som flyselskapet har. Du er siste mann på flyet osv.