Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  226 54837
Litt offtopic men: Jeg ville gjerne lært meg "språket" polsk (jeg tuller ikke, helt serriøst!)

Eller så kunne jeg lært opp folk i å lage ting til spill.
Og kanskje litt FL studio!
Men jeg vil helst lære polsk istedenfor å lære bort andre...ta kontakt enten om du vil lære eller lære bort!
Søker læremester innenfor Visualbasic..

- Er 17 år
- Skole innenfor IKT-yrket
- Bruker Windows 7, men kjenner både XP og 7 godt.
- Kan bare lite om visualbasic
- Er interessert i å lære, da dette blir mitt første språk.


Kan holde kontakt på hvilken måte du måtte ønske.

PM
▼ ... over en uke senere ... ▼
Søker læremester innenfor Visualbasic/C++

-Er 14 år
-Kan veldig grunnleggende om visual basic, Perl, C++ og SQL
-HTML og CSS kunnskaper
-Bruker Linux Ubuntu og Windows 7
-Er veldig ivrig etter å lære mer. Kan mye grunnleggende innenfor programmering generelt

Holder kun kontakt via Email eller her på forumet.
Send PM
Kan noen som har vært læremester/lærling gi tilbakemelding på hvordan ordningen har fungert?
Veldig varierende. I de fleste tilfeller av de som har kontaktet meg har folk mistet interessen veldig fort. Nå skal det sies at jeg ikke har tid eller lyst til å følge folk opp slik lærere gjør på ungdomskolen men gjerne heller gir folk oppgaver og henviser de til god litteratur og svarer på spørsmål og hvelper med debugging. Ser og gjerne over kode og gir tilbakemeldinger.

Erfaringene mine er slik det som oftest er at folk ikke har vært intereserte i å lese og gjøre oppgaver; og bare forventet at det ikke skulle være mye arbeid å lære seg å programmere - og ønsker store resultater fort og mistet interessen når ting kanskje gikk for tregt frem.

Har vært borti enkelte som har lært masse og holder interessen enda; men vil anbefale dere som ønsker å være lærelinger å gå inn i dere selv og vite om dere faktisk er villige til å bruke tiden og kreftene det tar å lærer seg dette. Det er og viktig at dere er klar over at resultater ikke kommer veldig fort.
For min del må jeg si at lærlingen min var veldig flink, mens jeg etter hvert fikk problemer med å få tatt meg tid til å følge orntlig opp.
Søker læremester i et av de følgende språkene:

-C
-C++
-Java
Vært en del variert hos meg også. Noen har gitt opp allerede etter jeg ba dem installere riktig IDE og sette opp disse (sendte guide i form av bilder og veldig detaljert tekst). Noen er altså svært optimistiske ift. antatt tidsbruk, og dette har ført til at jeg ikke orket å ta opp flere helt ferske personer når det ble nok. Begynte heller å spørre om hva slags mål de hadde i fremtiden, og da var det lettere å se om de var av typen "Skal lage kult spill" eller om de hadde noen ambisjoner som var realistiske å lære over PM. Det var også lettere å kunne gi spesifikke råd og vink som var relevante for det de ville gjøre, i stedet for å be dem følge forskjellige tutorials for å komme gjennom alt det grunnleggende.

Det jeg har hatt mest hell med er personer som har basiskunnskapene og som spør om råd for å komme seg videre på konkrete ting. Det kan være alt i fra designspørsmål til kompileringsfeil, og dette har jeg grei erfaring med fra universitetsnivå (som ansatt student) å hjelpe til med -- gitt at prosjektene ikke er altfor store og kompliserte å sette seg inn i.
Sist endret av Dyret; 28. mai 2011 kl. 21:07.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei! søker etter læremester i C# eller C++ og Adobe After Effects og Sony Vegas
Jeg kan basic ala. youtube videoer i C# men det er lenge siden, jeg fortsatte ikke med noen av de overnevnte pga. at pc'n jeg har er ikke kraftig.
Jeg driver å bygger en datamaskin atm. med i7 2600k, 8gb ram, ocd vertex 3 120gb max iops etc. (kraftig)
Så jeg vil gjerne fortsette med 1 eller 2 av de overnevnte språkene / programmene.
Send meg en PM hvis du kan hjelpe meg!
Jeg har alle programmene så det er ingen problem.

Jeg er VELDIG interessert i å lære videre på språkene og vil ikke droppe ut!
Vennligst hilsen Peter
-Alder: 15
-Bosted: Nordland
-Internet linje: 5/1
Hvis du trenger mer informasjon før du velger meg, send meg gjerne en PM eller quote posten min, dog jeg kan ikke garantere at jeg ser quoten din!
Sist endret av sikk1996; 4. juni 2011 kl. 21:20. Grunn: La til litt mer informasjon
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Er det noen her som vil hjelpe meg mens jeg lærer 3D studio max (2012)?
Bare for å få noen kjappe svar "along the way". Kontakt over facebook eller lignende.
Hey! Er på utkikk etter en som kan være læremester i Python(og evt. django på sikt) for meg. Trenger da en som gidder å svare på spørsmål, forklare og være til hjelp og gi meg tips når jeg møter på problemer i læringsprosessen.

Mine relevante forkunnskaper:
- HTML & CSS, webdesign
- Linux, men stort sett på desktop-plan
- litt PHP, mysql og javascript

Min plan er:
- komme igjennom Learn Python The Hard Way
- komme igjennom www.djangobook.com
- lage egene webapps i python/django (har allerede tenkt på hvilke type apps)

Ønsker å ha kommunikasjonen på skype, facebook, eller hvor som helst med chatfunksjon.

Send meg PM om du er villig til å hjelpe meg!
Sitat av boblesaft Vis innlegg
Bare for å nevne det - photoshop er ikke egnet for å lage logoer. Til dette bruker man vektorbaserte programmer som t.d Illustrator.
Vis hele sitatet...
Vel, Det er vel fullt mulig og lage logoer i photoshop...
Har jo selv lagd 3-4 stykker allerede.

Forresten, kunne tenkt meg en læremester i å lage applikasjoner til facebook, Har ingen kunnskaper what so ever.
Kanskje litt html, xhtml og java, men ikke noe spes.

- Vil lage en app som gir meg f.eks et nytt sitat hverdag.

Kan kontaktes over pm her.
Sist endret av Saint123; 10. september 2011 kl. 19:22.
Biever Fever Forever
ZayCuBez's Avatar
Hadde vært fint om noen kunne lært meg Reason 5. Hadde vært kjempefint om jeg kunne spurt om et par ting, og noen bra steder å lære det. Kan FL-sudio halvveis, og kan mye av toner og gennerell musikk. Programmet er straks ferdig nedlastet, så jeg er helt grønn i Reason!

Takk
Søker en læremester i python!

Er 17 år med generelt god IT kompetanse. Har drevet med Python 2.7 aktivt i ca en måndes tid. Vill enda si jeg er newb i språket.
Kan stille opp med selvstendighet, vennlighet og god jobbing på problemer og oppgaver.

PM om videre info
Sitat av Dusicyon Vis innlegg
Søker en læremester i python!

Er 17 år med generelt god IT kompetanse. Har drevet med Python 2.7 aktivt i ca en måndes tid. Vill enda si jeg er newb i språket.
Kan stille opp med selvstendighet, vennlighet og god jobbing på problemer og oppgaver.

PM om videre info
Vis hele sitatet...
du er helt ny på forumet og jeg skal gi noen gennerelle tips.

1: Det er mange som legger innlegg i denne tråden og spør etter læremester. Dette kommer til å funke dårlig. Det er ikke som om folk står i kø for å finne noen å være læremester for. Det er en god del arbeid og noen man kun gjør for å være snill. Om noen ønsker å være læremester legger de nok ut et innlegg om det i tråden hvor de sier de ønsker det - så får folk ta kontakt med han.

2: fint om du sier litt om planlagt arbeidsmåte. Hvordan du ønsker kommunikasjonen skal foregå og hvor mye arbeid du har tenkt å legge i det. (cirka hvor mange timer i uka). Gjerne hva du ønsker å lære mest. Er det snakk om scripting mot server-side oppgaver på f.eks. en unix server? Lage grafiske ting ved bruk av pygame? Ønsker du å prøve å se hvordan du kan bruke Python innenfor realfag? Lage websider med django?

Disse tingene er ting som er greit å få med seg om man sender en PM til folk. Dette gjelder ikke bare deg, men også andre folk. Husk dette er en tjeneste noen få her på forumet er snille og tilbyr dere. Ikke noe folk løper etter dere for å ønske å gjøre.
Sitat av etse Vis innlegg
du er helt ny på forumet og jeg skal gi noen gennerelle tips.

1: Det er mange som legger innlegg i denne tråden og spør etter læremester. Dette kommer til å funke dårlig. Det er ikke som om folk står i kø for å finne noen å være læremester for. Det er en god del arbeid og noen man kun gjør for å være snill. Om noen ønsker å være læremester legger de nok ut et innlegg om det i tråden hvor de sier de ønsker det - så får folk ta kontakt med han.

2: fint om du sier litt om planlagt arbeidsmåte. Hvordan du ønsker kommunikasjonen skal foregå og hvor mye arbeid du har tenkt å legge i det. (cirka hvor mange timer i uka). Gjerne hva du ønsker å lære mest. Er det snakk om scripting mot server-side oppgaver på f.eks. en unix server? Lage grafiske ting ved bruk av pygame? Ønsker du å prøve å se hvordan du kan bruke Python innenfor realfag? Lage websider med django?

Disse tingene er ting som er greit å få med seg om man sender en PM til folk. Dette gjelder ikke bare deg, men også andre folk. Husk dette er en tjeneste noen få her på forumet er snille og tilbyr dere. Ikke noe folk løper etter dere for å ønske å gjøre.
Vis hele sitatet...
Helt ny er jeg teoretisk sett ikke. Mye lurking fram og tilbake

1. Ja jeg har gått igjennom tråden for å se etter nyere innlegg om noen tar lærlinger. Siden mange av de begynte å bli uker gamle tenkte jeg bare å legge igjen en liten post og sjekke om det var noen som legger ut BEtter safe than sorry.

2. Jeg kan investere en en time eller to dagen med evt flere i helgene. Jeg har egentlig ikke valgt meg et mål med hva som skal bli med Python siden jeg enda sliter med å fatte hva jeg kan gjøre med det.

Men ja. Takk for å poengtere det ut
Jeg kan være lære mester innenfor den mekaniske maskin programmeringen CNC- Computer numerical controlled.
Det vil si drei, fres benker. Hovedsaklig innenfor god gammel dags ISO-programmering spesiellt med tanke på språket til okuma, osp-p200 serien. Også en type dialogstyring kalt IGF eller advanced one touch system...
Kan ta en del lærlinger... Viss det er av interesse...
Send pm...
Jeg er på utkikk etter en læremester i Java, og en læremester i matematikk. Kommunikasjon over e-post er ønskelig, men andre former for kommunikasjon er ikke utelukket.

* Jeg kan grunnleggende programmering (ikke objektorientert tankegang).

- Jeg ønsker å oppnå grunnleggende kunnskaper i Java og tankegangen bak objektorientert programmering.

* Jeg kan grunnleggende videregående matematikk tilsvarende 1MX (mulig 2MX).

- Jeg ønsker å oppnå kunnskap tilsvarende 3MX (R2) og ingeniørmatte.

Jeg ser på meg selv som motivert og lærevillig. Prosessen må evt. synkroniseres med skolegang.
Hadde det vært en idé å gjøre det høyskole-stil? En læremester innen, la oss si Photoshop, legger ut en månedsplan, tidspunkt og hva han planlegger å gå gjennom hvor så mange som vil kan bli med i undervisninga, slik at det blir størst mulig utbytte av en lærer. Ikke drep meg hvis dette var en forferdelig ide, tenker bare høyt på vegne av blant annet meg og kanskje potensielle andre likesinnede som ønsker en mer "random undervisning" i de temaene vi har interesse for.
Sitat av Alky Vis innlegg
Hadde det vært en idé å gjøre det høyskole-stil? En læremester innen, la oss si Photoshop, legger ut en månedsplan, tidspunkt og hva han planlegger å gå gjennom hvor så mange som vil kan bli med i undervisninga, slik at det blir størst mulig utbytte av en lærer. Ikke drep meg hvis dette var en forferdelig ide, tenker bare høyt på vegne av blant annet meg og kanskje potensielle andre likesinnede som ønsker en mer "random undervisning" i de temaene vi har interesse for.
Vis hele sitatet...
høres ut som temmelig mye arbeid om du spør meg. Husk at folk gjør dette for å være snille og uten å ta i mot betaling. Så det begrenser litt hvor mye tid og krefter de vil bruke på dette. Jeg tror de fleste kjører en mer stil av "hjelpelærer" enn "lærer". Det vil si, du gjør oppgaver og kan spørre personen om hjelp om du lurer på noe eller ikke får det til og få gode forklaringer. Du kan og få anbefalinger om hva du burde gå gjennom og eventuelle oppgaver du kan gjøre for å lære mer. Tror ikke det er så vanlig at folk kjører forelesninger.
Sitat av etse Vis innlegg
høres ut som temmelig mye arbeid om du spør meg. Husk at folk gjør dette for å være snille og uten å ta i mot betaling. Så det begrenser litt hvor mye tid og krefter de vil bruke på dette. Jeg tror de fleste kjører en mer stil av "hjelpelærer" enn "lærer". Det vil si, du gjør oppgaver og kan spørre personen om hjelp om du lurer på noe eller ikke får det til og få gode forklaringer. Du kan og få anbefalinger om hva du burde gå gjennom og eventuelle oppgaver du kan gjøre for å lære mer. Tror ikke det er så vanlig at folk kjører forelesninger.
Vis hele sitatet...
Helt enig i at det er mye arbeid, men etter min mening er dette en mer effektiv bruk av ressurser. Dessuten kan folk som bare er nysgjerrige stikke innom og ta en titt.

Når det gjelder oppgavene finnes det mulighet for "studentene" å hjelpe "foreleseren" med å besvare spørsmål da en større mengde kunnskap er samla på ett sted der det er mulighet for utveksling med hverandre.

Dette er bare høyttenkning og utkast til en idé som bør utarbeides mye grundigere, så hvis noen har ideer, vær så snill, bidra.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Skulle gjerne ha lært meg hvordan dette virker.!
Visual basic 6.

Handler om PID, prosess tekning.
http://www.freevbcode.com/ShowCode.asp?ID=3808

Hva skal jeg gjøre,viss jeg skulle hatt en ekstra tank under denne. Hvordan kan jeg regulere nivået på den?

Akkurat som en simulator.

Noen som har tips, hvor jeg finne noe slik?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som kunne tenke seg å hjelpe meg litt videre med java programmeringen min ?

pm, kanskje ?
Sist endret av minimono95; 8. november 2011 kl. 23:13.
▼ ... noen uker senere ... ▼
jeg kunne godt tenkt meg en læremester innen Php HTML og CSS.
Jeg har jo basic kunnskaper og et greit hjelpenettverk men jeg er veldig dårlig på å finne oppgaver "ut av det blå".
Hei, har begynt å lese Java : How to program av Deitel & Deitel. Bruker i tillegg kompendiene til Kjetil Grønlien fra UiO.
Har kommet et godt stykke på vei og begynner å forstå litt. Det som er litt dumt er at det er en klar begrensing i og med at eg sitter alene og studerer og derfor ikke får noe input eller diskusjoner rundt temaer. Målet med Java er å lære meg å styre elektronikk-komponenter gjennom digitale/analoge inn/utganger på en PC og vil da ha en fancy bruker-interface til dette. Kunne også tenkt meg litt databasekunnskaper. Er utdannet innen elektronikk og er meget motivert for å lære Java. Har en arbeidssituasjon som er meget fleksibel, kan bruke måneder i slengen til lesing og studier. Det som eg da fisker etter er en læremester med erfaring og pedagogiske evner(!) som kan lære meg det eg trenger. Er fleksibel i alle retninger og har rette instillingen. Hvordan kontakten foregår er det samme for meg, som sagt fleksibel.
om noen vil være læremester innen html, javascript og php send meg en pm
Part time ninja
locked65's Avatar
Til dere som kaster en oneliner inn her og forventer seriøse svar, hva med og bruke 2 minutter ekstra på å skrive det som allerede er sagt 20 ganger i denne tråden.

Beskriv hva du ønsker og lære. Eventuelt hva du kan stille opp som læremester i.
Fortell litt om hvor mye motivasjon du har og hvor mye tid du er villig til å bevilge til dette.
Si gjerne ett par ord om deg selv og dine planer.
Mulig måte og holde kontakt på er også ett pluss.



Jeg kan forøvrig stille opp som læremester i html og css for dere som er helt ferske.
Sitter og trøkker forran maskinen store deler av dagen. IRC er førstevalget mitt for kontakt.
epost og skype er også en mulighet.
Sleng meg gjerne en pm om du er interresert
Sist endret av locked65; 30. november 2011 kl. 05:46.
Referer til inlegget mitt her hvor jeg sier at jeg kunne lære noen Python om de ønsker, dette tilbudet står fortsatt; da de fleste som har tatt kontakt egentlig aldri viste noen stor interesse.
http://freak.no/forum/showpost.php?p...&postcount=123

Kommunikasjon over MSN eller skype (chat, ikke samtale).

--------------

Kan i tillegg ta på meg å lære noen opp i C-programmering om dette er ønskelig.
- C programmeringen kommer til å bli lagt opp rundt å bruke linux (med GCC til kompilering, da jeg aldri har brukt noen windows compilere. Men du står selvfølgelig helt fritt til å bruke windows om du ønsker dette; men da kan jeg ikke hjelpe deg med selve kompileringsbiten.)
Sist endret av etse; 30. november 2011 kl. 07:54.
Hva jeg vil lære
Kunne godt tenke meg å lære noe programmering med Xcode (for iphone apps etc.) men kunne også tenke meg å lære enten Java eller noe C-programmering.

Tidligere kunnskaper
Har tilnærmet null kunnskaper om programmering fra før av, men det var en liten stund hvor jeg satt og lekte meg med Unity, hvor jeg da leste noen guider og klarte å dra på meg noe "generell kunnskap", men lite av det sitter inne nå.

Hva jeg vil oppnå
Håper da tilslutt å kunne programmere noen apps (helst noe som ser ut som et spill ihvertfall ala Angry Birds eller liknende). Har også lyst til å bare KUNNE programmere sånn halveis, ettersom det kan komme kjekt med noen ganger. Hadde også vært kult å kanskje faktisk kunne programmere noe ordentlig i Unity en gang!

Tid jeg ønsker å bruke på dette
Har vel egentlig ikke sett for meg noe fast plan eller at jeg kommer til å sitte benket forran PCen 10 timer i uka, ettersom jeg har en del andre ting å bedrive tiden med også. Men det enkleste hadde kanskje vært å bare tatt det når begge to har tid og har lyst! Men hvis du føler det er enklere å kanskje sette en fast tid, og faktisk planlegge litt, så skal ikke dette være umulig å få til.

Kommunikasjon
Det enkleste og aller beste (fra min side) er nok MSN. Men jeg tilpasser meg selvfølgelig etter dine behov (IRC, mail, skype, eller andre ting du skulle bruke)


Håper denne var utfyllende nok, takker på forhånd for alle svar!
Sist endret av Clavicle; 30. november 2011 kl. 09:15.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Halla, driver og loker rundt i FL Studio, ser litt tutorials på youtube, leser litt om det på nettet osv osv.
Forstår mye av det jeg skal gjøre for og få til ting, men støtter stadig på problemer som gjør at jeg rett og slett ikke klarer og komme meg videre.

Hva har jeg lyst til og lære?
Har lyst til og lære ting som er basic innen fl studio nå til og begynne med, etterhvert vill jeg selvfølgelig lære mer og mer.
Litt om hva som er bra og bruke til forskjellige ting, vist noen forstår

Har ganske mye fritid, så ser for meg at jeg har tid til og lære på ettermiddager og sitter ofte på pc-en til langt utover natta og.

Så vist noen har lyst til og lære meg noe, kontakt på PM
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg vil lære meg Java, etterfulgt av C#. Muligens Action script og flash etterhvert.

Anyways, first things first, ledig læremester til Java tilgjengelig? (Mail kontakt)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg er helt nybegynner innen programmering, men har ekstremt lyst til å lære et av språkene og faktisk sette meg inn i det, men sliter med det å starte!

Om det er noen som har lyst til og hjelpe meg igang, eller være læremester over en lengre periode hadde det vært konge! Så om noen der ut har mulighet for en av delene så PM meg.

SindreM
Hei!

Jeg er ute etter en som kan og forstår C++ (og C#) - og er villig til å lære bort til noen som tar dette seriøst.

Jeg går nå på VG2 - Data og Elektronikk (karakter gjennomsnitt rundt 5) - og har mye tid til overs som jeg bruke til å lære meg C++ og C#. (Planlegger å lære Javascript, Python m.m. når jeg kommer på høgskole).

Programmering er noe jeg kommer til å gjøre på hogskole etter jeg har tatt fagbrev (om 3,5 år) - og jeg leter etter en seriøst programmerer som ønsker en ny venn og lærling

Fant ut om denne tråden på min; http://freak.no/forum/showthread.php...31#post2433931

Av en eller annen grunn så er "topic"en jeg laget (ovenfor for link) borte. Kan noen finne ut hvorfor?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hallo, Har veldig lyst til å lære meg Python, hvis noen kan kontakte meg så er det bare maile: eller msn, kan bittelitt om python fra før.

Kan starte helt fra begynnelsen har også lyst til å lære WxPython eller andre GUI språk..

Hvis noen kan bare hjelpe meg litt til å komme igang hadde jeg vært sykt takknemlig!

Daniel Peace!
∮ F dr = 0
Ønsker lærer i objektorientert programmering.
Har delvis kunnskap om enklere programmering som Visualbasic og litt java.
Jeg kan tilby lærerhjelp i matematikk, og kjemi opp til ingeniørnivå.
Kan også legge til at jeg anser meg selv som en dyktig lærer da jeg i dag jobber som en privatlærer.

Bor forøvrig i Oslo, og er fleksibel for møter i Oslo omegn.
Ønsker å lære Adobe premiere og after effects.

Har rotet litt i noen ukers tid så jeg vet åssen jeg starter programmene :P
For det meste filmer jeg har tatt under dykking jeg har lyst til å redigere.

Bor i nærheten av moss, men kan også ta ting over nett. Send meg en pm hvis dette er noe som kunne passe for deg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei, ønsker å lære C++, har boka Accelerated C++, og har så vidt begynt på den. så vist det er nokon læremesterer til overs innanfor C++ så hadde det gjort seg

PM meg om du vil ha kontakt info som skype/email ect.
Sitat av sykofant Vis innlegg
Hvil hjerne lære meg programmering jeg så vis noen av dere vil lære meg så si ifra.
Kan nevne at jeg er totalt uerfaren innen evnet...

Kan sikkert lære ting tilbake også
Vis hele sitatet...
Programmering er nok ikke noe for deg hvis du "hvil hjerne". Her må hodet være våkent!
Sitat av Bako123 Vis innlegg
Programmering er nok ikke noe for deg hvis du "hvil hjerne". Her må hodet være våkent!
Vis hele sitatet...
Kan vere flink i engelsk sjølv om ein ikkje er flink i norsk just sayin borah!
Noen som har lyst til å tjene litt ekstra penger for å lære bort?

Jeg er meget interessert i å lære meg å programmere. Helst C#, C++, Java e.l.
Dessverre er det slik med meg at en bok er ikke nok, jeg sliter når engelsken blir for tung og jeg ikke har noen "lærer" å spørre. Forstår at dette er en svært dårlig egenskap siden programmering ofte krever veldig høy disiplin og gjerne evnen til selvlære.

Derfor vil jeg gjerne betale for den tiden jeg bruker. Dette håper jeg er ett pluss for oss begge siden jeg(enda) sitter og lærer programmering, men uten lærer.

PM, så kan vi eventuelt avtale pris og opplegg. Kansje noen studenter har lyst på litt ekstra peng
Sist endret av Wokapoka; 7. mars 2012 kl. 00:06.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som kunne satt meg i gang med action script i flash cs5? Har veldig lyst til ålære Basic action script til bruk i webdesign mm. til eventuelt å lage et spill(ja vet det er en lang vei å gå). Kan svært lite og synes det er vanskelig å finne frem i jungelen på nettet.

Mvh.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Okei okei, jeg skal melde meg som læremester da...

Jeg melder meg som læremester/hjelpelærer i HTML, CSS og PHP.

Krav:
Du skal ha lest deg opp, jeg har ingen intensjoner om å lære noen et språk fra grunnen av, jeg skal simpelthen "veilede" og forklare om noe er uklart.

Til PHP burde du ha lest/holder på å lese "Webprogrammering i PHP" eller tilsvarende.

Send PM så finner vi på et opplegg, jeg kan ikke garantere RASKE svar, men som regel kan jeg svare i løpet av 24 timer.
Sist endret av droppboks; 23. april 2012 kl. 14:49.
Kan lære vekk litt objekt-orientert programmering i C#. Tenker å ta det ganske fra starten av, og fortsette så langt det er interesse for det. Kan også ta opp andre temaer innen programmering/webutvikling/generell datavitenskap så langt jeg evner. Lærlinger bør kunne finne informasjon på egenhånd og være motiverte til å jobbe en del selv, selvom jeg selvfølgelig skal bistå så godt jeg kan. Har ikke tid til å begynne med dette før i slutten av mai, men ta kontakt på pm nå så kan vi finne ut av hvordan det skal gå for seg.
Jeg vil gjerne lære meg photoshop. Jeg har virkelig interesse for programmet, og vil lære det bedre å kjenne. Jeg er vel forbi et basic-nivå ville jeg tro, da jeg har puslet en del med programmet siden i høst. Det er vel ikke helt det store greiene (iaf. ikke om man sammenligner med 2mino ol.), men nok til å få en wow-effekt hos venner og bekjente + russebil med mitt design på
<?=getUserTitle()?>
Jeg ønsker å lære meg Obj-C, har lest så mange guider, men de fleste er så dårlig at jeg ikke har fått lært noe!
Så håper jeg noen av dere kan lære meg
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Jeg er veldig int. i å lære meg å bruke cURL effektivt og riktig. Så om noen er int. i å lære bort dette send meg en pm. Er villig til å gi litt penger mot lærdom også om det viser seg at du er en flink lærer!
Overskuddsmateriell
Ikke direkte et språk men, Kan lære bort bruk av MySQL da med tanke på bruk Joins, tidsregning, insert from/update from
MySQL har i seg selv mange funksjoner som bare venter på bli brukt. Med smart bruk av MySQL kan man få ned antall Querys, load på server som kjører kode og database server.


Krav til lærling: Må beherske enkel bruk av Select, update, insert og delete. I tilegg må kandidaten beherske et språk hvor det er aktuelt å bruke databaser.
Kunne trengt en god læremester i javascript. Noen som kan? Send meg pm!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei! På utkikk etter en "mentor" som er villig til å gi feedback og hjelpe meg generelt med mixing i FL Studio Legger Soundcloudbrukeren min ved siden av, så du får et inntrykk av hvor jeg er når det gjelder produseringsnivå!
http://soundcloud.com/beken
Setter med opp til å være læremester innenfor Python.
Dette blir mer eller mindre et prosjekt for å teste meg selv i å hjelpe andre med å lære, samt å finne ut områder som jeg selv må forbedre meg på.
Det blir ikke akkurat et opplegg hvor jeg forklarer deg alt hva du skal gjøre. Jeg leder deg i riktig retning men du må klare å tenke selv uten å gi opp.

Jeg kan da lære bort generell Python med tilhørende paradigmer (Funksjonell, Prosedyre og Objekt Orientert Programmering).

Krav til lærling:
- Må ha lyst til å lære.
- Klare å løse problemer på egenhånd.
- Helst en som har drevet lite til ingenting av programmering fra før.

Blir nok første mann til mølla slik ståa er nå, ved mindre flere har lyst å lære sammen og løse problemer den veien.
PM om du er interessert så finner vi en løsning