Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 775
Så min far har ytret ønske om at han vil ha en bærbar datamaskin, og den tekniske sønn skulle selvsagt få innspill. Det betyr altså at han ikke har peiling. Eneste krav, som vi lett ser bort fra: "det må være et kjent merke for det er selvsagt tryggest" og går for noe jeg kan dra mest nytte av når jeg er hjemme.

Vi har en HD-ready TV, ergo vil jeg at denne skal ha maskinkraften og utkontakter til å spille av HD-materiale. Vi har også surround-anlegg med optisk inngang, så om det var optisk utgang også ville vært fint. Ellers er det vel ikke akkurat gaming-maskin han trenger, og jeg skal ikke presse på ham akkurat det heller; men det er selvsagt fint om den har litt gyv. Men jeg tenker altså på en rimelig lett maskin som kan fungere som mediaspiller på en HDtv. 5.000-10.000kr klassen vil jeg tro.

Forslag?
God maskin fra en kjent produsent, midt i din prisrange, HDMI-utgang. Vet ikke hva du legger vekt på og hvor langt dere vil strekke dere i pris/ytelse-spørsmålet. Så man kan jo gå opp og ned i pris etter det.
Sist endret av Frenor; 15. juli 2009 kl. 21:38.
http://www.multicom.no/SystemConfigu...00561%3bfl%3a0

Bytt til:
Intel® Core™2 Duo P9500 processor, 2.53GHZ 1066MHz FSB 6MB cache 25W
320GB SATA 7200RPM 2.5" [+94,-]
G.SKILL 4GB DDR3 1066MHz SO-DIMM CL7 Kit (2GBx2)

Så har han en pc som takler Full-HD filmer og kommer litt over 9k.
Jeg anbefaler IBM/Lenovo hvis du vil ha en maskin som aldri dør.
Sjekker du diverse nettauksjoner, så ser du det.
Kjøper du Lenovo lever den like lenge som gamlingen.