Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1564
Da var jeg ferdig med Half-Life 2: episode two, og er mildt sagt sjokkert og rørt.
Er det noen andre som har spilt dette fantastiske kapittelet av Half-Life sagaen?
Hva synes du om spillet?
hva tror du skjer videre?
Rykter om HL3 til XBOX 360.
http://www.halflife3.co.uk/forum/templates/subSilver/images/logo_phpBB.gif

tror det blir flere mods av typen "Portal", noe som blir überbrah!
Sist endret av Turbolego; 19. oktober 2007 kl. 23:20.
Jeg tror ikke portal er "bare" en mod.
Jeg husker fra det spillet at Aperture er firmaet som arrangerer testen du er med på.
Og i Episode two får du se ett skip (som jeg går ut ifra du leter etter i episode 3) med aperture-logoen på

edit: la inn bilde.
Sist endret av Rakettsau; 19. oktober 2007 kl. 23:28.
Sitat av Turbolego
tror det blir flere mods av typen "Portal", noe som blir überbrah!
Vis hele sitatet...
Når du spiller med kommentarer sier de jo at dette bare er "Portal 1", og at ikke mye av historien blir bli røpt i 1'ern. Noe som hinter til at det kommer flere Portal spill.

"The cake is a lie!"
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Som hardbarka Half-Life fan så må jeg si at jeg likte episode 2. For alle som ikke har spilt det enda, anbefales det sterkt. The Orange Box koster bare ca. 250 kroner for tiden, og det er hl2, episode 1 og 2 og portals.

Portals var også et inmari artig spill, selv om det tar kun 3 timer omtrent å runde det. Aldri ledd så mye av et spill før.
Spillet var helt fantastisk! Hvis du er en hardbarka Half-Life fan (som Freaken sier, som jeg vet Rakketsau er), og lever deg skikkelig inn i spillet, blir det så gripende at du kommer til å grine.

Hva som skjer videre... vel. Jeg aner ikke, og vil ikke anta noe, siden alt jeg har antatt og trodd tidligere har vist seg feil.
Sist endret av Sture Dingo; 19. oktober 2007 kl. 23:51.
hva må du ha for å spille det? hvor bra pc..
Sitat av bustymom
hva må du ha for å spille det? hvor bra pc..
Vis hele sitatet...
Sitat av Wikipedia
Minimum: 1.7 GHz processor, 512 MB RAM, DirectX 8 compatible video card, Windows 2000/XP/Vista Recommended: Pentium 4 processor (3.0 GHz or better), 1 GB RAM, DirectX 9 compatible video card, Windows 2000/XP/Vista
Vis hele sitatet...
Sakset rett fra wikipedia.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Syntes Episode 2 var ganske mye bedre enn 1ern.. jeg følte liksom at det ikke skjedde så mye i ep1. Men en negativ ting var at det var jo bare samme oppskrift som før, en bra oppskrift, men begynner å bli litt oppbrukt etterhvert.. Bare et par nye fiender liksom. Men storyen gjør det bra likevel.

I Episode 3 kommer selvfølgelig Gordon og Alyx til å bli reddet på en mirakuløs måte igjen. Så tar de helikopteret til båten (muligens med noe motstand på veien), på båten finner de et forferdelig våpen eller noe som Aparture har laget, og de må bestemme seg for om de skal bruke det eller ikke.. :P Så håper jeg de begynner å ta veien mot hovedbasen eller planeten til The Combine.. om noe slikt eksisterer.. jeg begynner å bli klar for final boss-fight.

Muligens off-topic, men Portal var noe av det mest fantastiske jeg har spilt på lenge. Men det var alt for kort, og hvis det ikke kommer Portal 2 blir jeg gal.
Hadde ikke kommet meg gjennom Episode 1 enda, så da jeg kjøpte Orange Pack måtte jeg nesten spille det først...etter Portal så klart. Ble ferdig med Ep1 for noen dager siden, og skal starte på Ep2 når jeg får tid. Gleder meg, men forventer samtidig ikke stort. Blir litt oppskriftsmessig i HL2-spillene, med lineær historie og alltid en oppgave hvor den fantastiske fysikkmotoren må brukes for å holde en planke oppreist elns. Derfor er det historien jeg er mest spent på, og siden jeg hører rykter om nye karakterer i spillet lurer jeg på om Valve er i ferd med å ta en "Hotel Cæsar"...
Sist endret av Dyret; 20. oktober 2007 kl. 13:49.
Sitat av Dyret
Gleder meg, men forventer samtidig ikke stort.
Vis hele sitatet...
Da kommer du til å bli positivt overrasket, jeg har aldri fått så mange wow-øyeblikk i ett så kort spill
vell, apature sience (som er de som lagde portal gunnen) er jo fienden til black mesa, og det er de som eier båten, du skal til. derfor er det stor sjangs for at du får portal gunnen i half life 2: episode three. noe som kan bli extremt spennende
Hørte av en kompis at det var veldig kort?

Utrolig dritfettnei at jeg ikke har penger nå som det har kommet ut.
Nei og nei. Gordon på nye eventyr med portal-gevær? Herregud, jeg ser mye rart for meg.

Ep2 var kort, portal var kort...
Det tar riktig nok ikkje så lang tid å runde Portal, men steike så artig spel. Du kan jammen meg lage noken "freaka evigheitsportala". Synest synd på det syrehodet som skal spele det... :P
Jeg ville kjøre helikopter, følte meg så jævlig lurt Ep2 toppa ep1 glatt.

Flere enn meg som ble dårlig av å spille Portal forresten? Første gang jeg har merka ever, ble skikkelig sjøsyk =D
ny laptop på vei, og da skal garantert alt i orangeboxen spilles igjennom. har hl2 og dod fra dør av, men det er jo masse nytt i boksen. alle de 3 nye spillene fikk 9/10 på gamer.no
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Å si at EP2 og portal er dårlige spill fordi de var såpass korte, er dumt å si, syns jeg.

Greit - EP2 og portal er bare 6-7-8 timer med underholdning sammenlagt, men mye bedre med det en... la oss si 15 timer med kjedelighet. Greia med at det er episoder er jo for at det skal være billigere, kortere og gå mindre tid mellom hvert spill.

http://www.escapistmagazine.com/arti...The-Orange-Box
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Muligens litt offtopic:

Med min orange box har jeg ikke fått tiden til å spille "Episode 2 enda"

Portal var konge men en smule kort.
Team Fortress 2 er noe av det mest underholdende spille jeg noe gang har spillt. Har blitt helt hekta. Er omtrent det eneste spillet jeg spiller for tiden.

Alt i alt var innkjøp av orange box noe av den beste invisteringen jeg har hatt i spill verden på lenge.
▼ ... flere år senere ... ▼
Bumper en gammel tråd her. Nytt hint om episode 3! (kanskje )

http://www.gamereactor.no/nyheter/12...e+2%3A+EP3%3F/

Jeg må si jeg digger valve og deres teasing av kundene hahah. Gleder meg!
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Bumper en gammel tråd her. Nytt hint om episode 3! (kanskje )

http://www.gamereactor.no/nyheter/12...e+2%3A+EP3%3F/

Jeg må si jeg digger valve og deres teasing av kundene hahah. Gleder meg!
Vis hele sitatet...
Takk, takk og takk.

Det finnes ikke ET spill jeg gleder meg mer til enn Episode 3.
Sitat av rW. Vis innlegg
Takk, takk og takk.

Det finnes ikke ET spill jeg gleder meg mer til enn Episode 3.
Vis hele sitatet...
Gleder meg like mye, men på to forskjellige måter, til Battlefield 3 og Episode 3 haha. Men jeg elsker markedsføringen til valve med den konstante teasinga. De vet de jobber med noe bra og at folk venter i spenning!