Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvilken tv-serie er kanskje tidenes beste
Days of Our Lives - 1,02%
The Simpsons - 57,38%
Friends - 23,57%
Cheers - 2,25%
ER - 0,82%
Bonanza - 5,12%
Beverly Hills, 90210 - 1,02%
Lassie - 1,23%
Mash - 4,10%
Baywatch - 3,48%
Stemmegivere: 488. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  133 11944
Hvor er Seinfeld?

Hvor er OZ?

Og hvor er Seinfeld?

Utesteng mannen for usaklig post.
Trådstarter
Mongeland, du har rett i at jeg basert en del av lista mi på popularitet, og selv om du synes den er dårlig så kom med konstuktiv kritikk, som feks ting som jeg kunne gjort annerledes...

og hei!

jeg har ikke noe problemer med å innrømme at det er serier som oppfyller kravene som burde vært med...

og du tror feil hvis csi og south park har hatt større publikumssuksess enn noen av de på denne lista...

og les igjennom hele posten før dere svarer, er så usakelig og spørre hvorfor visse serier ikke er med uten og ha sjekket om det faktisk står noe om det...
Sist endret av n1ce; 9. mai 2007 kl. 19:22.
Også savner jeg Bundy! det er et ekte mannfolk <3
Sist endret av Macca; 9. mai 2007 kl. 19:23.
Jeg setter et lite skilde mellom animasjon og virkelighet.
Band Of Brothers er trolig den beste tv-serien jeg noensinne har sett, synd den bare varte en sesong.
Ellers så er South Park helt genialt, har gitt meg utallige latterkramper.
Sitat av n1ce
Mongeland, du har rett i at jeg basert en del av lista mi på popularitet, og selv om du synes den er dårlig så kom med konstuktiv kritikk, som feks ting som jeg kunne gjort annerledes...
Vis hele sitatet...
Vel, jeg har allerede kommet med et par forslag til serier (både som jeg liker og ikke liker) som jeg selv mener burde være med.

Sitat av n1ce
og hei!

jeg har ikke noe problemer med å innrømme at det er serier som oppfyller kravene som burde vært med...

og du tror feil hvis csi og south park har hatt større publikumssuksess enn noen av de på denne lista...
Vis hele sitatet...
Jeg tviler ikke på at Days of our Lives har hatt flere seere totalt enn CSI, da den har gått siden 1965 (!), og jeg sa heller ikke det. Jeg bare påpekte at både CSI og South Park kan anses som klassikere, i alle fall for den generasjonen som poster på dette forumet (det gjelder forøvrig mange andre serier også, jeg bare tok de to første jeg tenkte på).
Sitat av mongeland
Og Oz!
Vis hele sitatet...
http://nff.bitsex.net/t/497

Ingen har nevnt Arrested Development? Da går stemmen min til Lassie
Trådstarter
mongoland, det var et bedre svar, takk for det! og tro meg, siden south park har holdt på like lenge som friends, og cheers, så syntes jeg det holdt med simpsons der opp, og south park har ikke like brei humor som the simpsons, finnes vel nesten ikke en jeg kjenner som ikke liker simpsons, men vet om flere som ikke liker south park..

derfor ble den ikke putta opp... hadde jeg hatt 15 alternativer så hadde den vært med
Band of brothers! Rome! Veronica Mars! Heroes! House! Hva er opplegget? 10 år? You fail.
Sist endret av Benson; 10. mai 2007 kl. 00:00.
Feilen du gjør n1ce, er at du gjør deg selv til den som velger ut hvilke serier som skal være med helt alene. Det du burde gjort, er å først starte en nominasjonstråd, for å se hvem som fikk flest nominasjoner, også lage en slik tråd.

Sitat av Gullhorn
Ingen har nevnt Arrested Development? Da går stemmen min til Lassie
Vis hele sitatet...
Ops, skammen tar meg! Arrested Development så klart fra mitt standpunkt, men den serien har ikke bred nok humor. Alt for mange som "ikke skjønner hva som er så morsomt????"
Sist endret av mongeland; 10. mai 2007 kl. 16:10.
Utifra den listen må det bli Baywatch, The Simpsons eller M.A.S.H.

Sitat av mongeland
Ops, skammen tar meg! Arrested Development så klart fra mitt standpunkt, men den serien har ikke bred nok humor. Alt for mange som "ikke skjønner hva som er så morsomt????"
Vis hele sitatet...
JA! ARRESTED DEVELOPMENT FTW! <3<3<3
Sist endret av nikita; 10. mai 2007 kl. 16:16.
Sitat av Recruit
Du må jo ha med Stargate SG-1, ingenting slår jo det! Eller du kan kalle det Stargate, og ta med både Stargate SG-1 og Stargate Atlantis...
Vis hele sitatet...
Støttes helt og holdent. Ikke bare har de over 200 episoder, det er også planlagt filmer, spinoffs og spill. Så at ikke stargate er med på listen er et hån mot hele listen.
tvserier som går over ti år betyr ikke nødvendigvis kvalitet, noe det skjeldent gjør. Og hvilke (2 atm) har stemt på days of our lives som tidenes serie? Er jo værste dritten noensinne produsert.
jeg har stemt på days of our lives
beste såpeopera ever <3
Hetell Cæsar....
Da ble det Simpsons da. Friends på en sterk andreplass.

Men seriøst... MASH?! for faen? Og Lassie? Greit nok; Lassie var gøy når jeg var liten, men sovner under en episode nå. Hunden er tøff da.
Man burde lage en ny liste om de mest nyskapende seriene.
en serie som ved sendestart var originale og gav noe nytt enten i dialog, humor, film-teknikk, bakgrunnsinfo, handling osv...

min liste ville da vært
-CSI (innovativ bruk av kamera/zoom/data/handling og det faktum att CSI er blitt en kult serie)
-Star trek (need i say more)
-Scrubs (kanskje veldig partisk men jeg føler jeg ikke har sett en slik bruk av sarkasme/kjappe replikker i en annen serie før)
-Friends
-Jackass (ny humor)
-LOST (teorier og bakgrunnshistorien som har hektet tusenvis av mennesker)
-Simpsons
-Beavis & Butthead
-Dukes of Hazzard
-Married with children

Forresten!

Married with children burde vært med, den har gått i 10 år og har 259 episoder.
kilde: wiki
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Sitat av Raymond
tvserier som går over ti år betyr ikke nødvendigvis kvalitet, noe det skjeldent gjør. Og hvilke (2 atm) har stemt på days of our lives som tidenes serie? Er jo værste dritten noensinne produsert.
Vis hele sitatet...
Days of Our Lives:
ludus78, Macca, Snerk

Der har du de tre som ahr stemt på "I gode og onde dager."
sparco: ja? jeg skreiv det også tidligere i tråden
jeg er veldig glad i den serien<3
Ministry of Love
sptz's Avatar
Skippy. Skippy. Skippy the bush kangaroo
Skippy. Skippy. Skippy your friend ever true
Vis hele sitatet...
Det er det første jeg husker jeg så på tv. Derfor har også sangen brent seg fast i hodet mitt. Jeg har ikke sett det siden, så jeg husker bare sangen.

Stemte The Simpsons siden det er den eneste serien jeg har et godt forhold til av de trådstarter nevner.
Eneste du skal ha cred for n1ce, er at du kom på konseptet med å lage en tråd "Kåring av Tidenes beste tv-serie". Ellers stryker du med glans med tanke på gjennomføring. Er tross alt en ganske krevende poll å sette isammen. Ikke rart du feilet, ikke alle som er istand til et slikt prosjekt.

Jeg er enig med andre som har nevnt at det å gjøre dette ordentlig, med hjelp fra admins kunne vært kult. Spent å se hva brukere av et slikt forum som dette vil kalle "den beste tv-serien" som er laget. Kriteriene som du har valgt for å kunne velge ut 10 serier er for meg latterlig n1ce. Det at veldig mange her inne har nevnt serier laget av kanaler som HBO og Showtime utelukker straks:
Kriterier:
1. Publikumssuksess
2. Har blitt vist på norsk tv, eller vises fremdeles (veldig få)
3. Må ha holdt på i mange år (ca 10 år)
4. glemte jeg publikumssuksess+
5. nei jeg gjorde ikke det...

Dessuten så mener jeg som vanlig at det blir feil å kåre en generell "tidenes beste tv serie". Man må nesten gå etter sjanger. Kan ikke sammenligne f.eks Battlestar Galactica med My Name Is Earl. Dette blir ifølge min tankegang totalt latterlig. Jeg sier vi deler det opp i sjangere som Action, Drama, SciFi, Comedy, Animation(der folk kan både nominere/stemme på anime og simpsons ala serier), Documents/Real life (60 Minutes, Mythbusters).

Det at seriene var/er populære i USA med tanke på antall seere burde være det minst viktigste. Siden ikke alle har cabel/pay pr. view. Og siden det har ingenting med om en tv serie er bra eller ikke. Arrested Development og Firefly er gode eksempler på dette (merk at begge ble laget for FOX).

Jeg sier lag en gjennomert tråd der man kan foreslå x-antall serier slik at de kommer inn på en liste. Så blir alle seriene kategorisert inn i sine respektive sjangre, så kan et "panel" eller en veldig stor vote bli holdt av slik at vi får frem de beste seriene vi kan stemme over.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du har jo med verken Babylon 5 eller startrek, eller Dr. Who...

På et forum med en del geeker, så er Sci-fi einaste dei ser på tv stortsett. Gjeld kanskje ikkje her inne, men det er serier som bør vere med!
Trådstarter
SalkiN du får et KP av meg for et seriøst og gått svar, enig med deg på mange av punktene du har pirket på meg for, innser i ettertid at det kanskje hadde vært lurt og postet et innlegg om spørsmål til hvilke serier som skulle vært nominert. Hadde kanskje vært lurt og hørt med admins om flere enn 10 alternativer... noen som vil ta inisjativ til dette?
Stemte på The Simpsons, men jeg savnet Futurama =\
Men jeg skjønner jo at du måtte korte ned lista. Jeg synes dog du satte feil kriterier. Serier som ikke har godt i mer enn 10 år kan fortsatt være best
Dette er virkeligt kvalitetsretorikk. Man tar et utvalgt knippe TV-serier man selv liker og ber andre kåre tidenes beste TV-serie :-D

Det blir som å servere bæsj, glassmanet og kattespy med hårball og be sine venner kåre den beste retten.

Jeg tar av meg hatten. Gratulerer!

P.S Maika fra verdensrommet! Ingen over og ingen ved siden av.
Jeg vil bare nevne It's Always Sunny in Philadelphia, ikke fordi det er tidenes beste TV-serie, men fordi jeg mener den fortjener mer oppmerksomhete enn den har fått. Jævlig bra serie.

Her er en komplett episode jeg fant på YouTube: del 1, 2, og 3.
▼ ... over en uke senere ... ▼
The O.C er beste dramaserie.. den serien er genial

Komedier:
the simpsons
seinfeld
scrubs
Beverly Hills 90210
du mangler Heroes, Csi og 24
Stargate SG-1 har 214 episoder og har holdt på i 10år da... Og Stargate Atlantis har 60 episoder og har holdt på i 3 år...
Sitat av n1ce

så har det seg også sånn at på dette forumet er gjennomsnittsalderen 15 (tror jeg.. :S) så ingen av dere husker de gode gamle serierene som er på lista. ikke foreslå serier som dere synes er gode og begynte å vise for noen år siden...
Vis hele sitatet...
Den var vel litt i drøyeste laget? Vil tro mange er en del eldre enn det...
Jeg holder knappen min på;

Seinfeld (Seff!)
Rescue Me
Eddie
To trøtte typer (mini-serie men...)

Drew Carrey Show er jo fett å få med seg Family Guy og Simpson å er jo seff klassikere !

¨
Glemte jo seff blod-klassikere som A-Team, Airwolf og Knight Rider
Sist endret av Hundre_Kroner; 20. mai 2007 kl. 03:19.
Hvis du vil at verdens beste serie skal kåres av oss bør du ta serier som passer oss.
Days of our life og de fleste andre passer ikke i det hele tatt.
Mange av disse seriene har uduglige skuespillere og er rett og slett kjedelig å se på.

Serier som er klassikere i mine øyne er MacGyver, Seinfeld, Flukta frå dyreskogen/parken, A-team, Lassie, Skippy, pluss flere.

Personlig liker jeg Family Guy best av alle, men kan forstå at det er mange som ikke forstår humoren, derfor blir det kanskje vanskelig å putte den på en topp 10-liste.

CSI har gått mange år nå og har blitt en moderne klassiker. Den var nyskapende når den kom, og fenger fortsatt(utenom de sinnsyke tilfeldighetene som stadig skjer:P)
Kan ikke ta denne lista seriøst når ikke Seinfeld er der..
og det er ikke noe smak og behag-greier. seinfeld er genialt uansett hvordan du vrir og vrenger på det
Hvor er Stargate? beste serien som er..
Heroes er en dritbra serie
Sitat av simdal
Hvor er LOST?

Hvor er Prison Break?

Hvor er 24?

Hvor er Alias?

Hvor er CSI?

Alle de virkelige STORE seriene er jo ikke der
Vis hele sitatet...
Sopranos og mangler
alias, lost og prison break har ingenting å gjøre på en kåring over TIDENES beste tv-serie..
hvis det er de virkelige store seriene så har du dumma deg kraftig ut
Sitat av Blackspot
Du får sjekke bedre etter om du skal komme med slike spørsmål!!

Hvor er seinfeld?

Hvor er That 70's show?

Hvor er Macgyver?

Hvor er 24?

Hvor er My name is Earl?
Disse ligger langt oppe på listefeber: http://lister.vg.no/?do=show&id=675
Vis hele sitatet...
MacGyver har ingenting der å gjøre
Min stemme går til Simpsons, men du mangler utrolig mange som f.eks. prison break
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Twin Peaks...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hmm, ikke så veldig stort utvalg å velge i her :P
Hva med The O.C? Lost? Prison Break? CSI? :P
Ikke at jeg har lest hele tråden, men jeg må bare si at jeg ikke fatter hvorfor i all verden tidenes beste TV-serie må ha være på lufta i over 10 år. Jeg vil heller si at en serie blir dårligere når den blir strekt ut i det uendelige, helt uten noen plan for handlingen.
Hvorfor i h****** har ingen nevnt FRUSTRERTE FRUER!??!

Er det bare jenter/kvinner/damer/frustrerte kjærringer som ser på det!?

Ellers savner jeg 24 og x antall nevnte her i tråden.
Sitat av Hundre_Kroner
Jeg holder knappen min på;

Seinfeld (Seff!)
Vis hele sitatet...

Seinfeld er jo helt grusomt!

Mine meninger om seinfeld er perfekt potrettert her: http://youtube.com/watch?v=gUv0MbpJmfc

Hvor er SCRUBS?
Sist endret av Tang0; 13. juni 2007 kl. 17:11.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
EY! South Park såklart! Hvorfor ekke den på lista?
24 + Macgyver
Sitat av Tang0
Seinfeld er jo helt grusomt!
Vis hele sitatet...
hahahahaha, dagens

hvis du ikke skjønner hvor genial den serien er så syns jeg synd på deg.
Sist endret av rom 101; 14. juni 2007 kl. 14:07.
som tidligere skrevet, 24 mangler....møkka kåring
Simpsons og south park, som forresten ikke er med på lista... ?
Sitat av rom 101
hahahahaha, dagens

hvis du ikke skjønner hvor genial den serien er så syns jeg synd på deg.
Vis hele sitatet...
seinfeld kicks ass ;D