Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 1015
God kveld folkens.
Jeg har et lite spørsmål ang et lite innkjøp jeg har gjort.

Jeg venter på en ASUS PB287Q (4k 60Hz).
I dag kjører jeg en 1080p 120Hz skjerm fra Samsung på et GTX 780Ti. Planen er jo å ha begge disse panelene koblet til skjermkortet, uten å miste 120Hz frekvensen på 1080p skjermen, og kjøre 60Hz på 4k skjermen.

Greia er at skjermkortet har jo kun en displayport utgang, denne blir jeg nødt til å bruke på 4k skjermen uansett, 30Hz er heeeelt uaktuelt gjennom HDMI.

Da sitter jeg igjen med 2 DVI utganger, og en HDMI.

120Hz skjermen min støtter kun HDMI og Displayport. HDMI klarer ikke 1920x1080 @ 120Hz, så da sitter jeg igjen med 2 DVI utganger.

Dette er hvor spørsmålet mitt kommer inn; Kan jeg bruke en DVI (han) - til (stor) DisplayPort (han) uten å miste 120Hz muligheten? Siden jeg vet at Dual Link DVI klarer 120Hz på 1080p, lyden vil jo uansett bli borte men det betyr ingenting. Eller må jeg skaffe enda et skjermkort og bruke DisplayPort utgangen på den?

Takker for svar.

EDIT: Vil jeg beholde båndbredden om jeg kjøper en slik, og plugger DisplayPort siden i skjermen, og kjører en DVI kabel fra hun utgangen til skjermkortet?

https://www.komplett.no/hp-display-p...adapter/456070
Sist endret av ManiFreak; 17. juni 2014 kl. 20:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.