Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 792
https://www.komplett.no/gainward-gef...sx-cuda/790162

Dette er skjermkortet jeg har, synes selv at det er helt sinnsykt bra til prisen men blir altfor varmt, bli max 82 grader og skal OC Genie snart, da trenger jeg vannkjøling, finnes dette?

Takker til alle svar
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Tenker du custom-loop eller med en overgang og f.eks h80?
Bruk denne for å finne hva slags kjøleblokker som finnes.
http://www.coolingconfigurator.com/
Sitat av Lima Vis innlegg
Tenker du custom-loop eller med en overgang og f.eks h80?
Vis hele sitatet...
Vet ingenting om vannkjølere så alt som kjøler bra holder XD

Sitat av meitemark Vis innlegg
Bruk denne for å finne hva slags kjøleblokker som finnes.
http://www.coolingconfigurator.com/
Vis hele sitatet...
Jeg fant masse kjøleblokker, hva trenger jeg etter det? Skjønner ikke så mye av hva som passer osv...
Sist endret av Born2Follow; 9. juni 2014 kl. 17:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Born2Follow Vis innlegg
Jeg fant masse kjøleblokker, hva trenger jeg etter det? Skjønner ikke så mye av hva som passer osv...
Vis hele sitatet...
Bruk den delen som heter: Select your video card
Så velger du Nvidia, Geforce GTX 760, Gainward, så kort 3002.

Trykk så Next. Da får du opp listen med de kjøleblokkene som passer ditt kort.

(All den tid jeg ikke har så mye peiling på vannkjøling, så stopper hjelpen min der)

Techbay.no er såvidt jeg husker de som har best utvalg på vannkjøling og slikt, så om du mailer de så kanskje de kan hjelpe.
Sist endret av meitemark; 9. juni 2014 kl. 17:17.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Bruk den delen som heter: Select your video card
Så velger du Nvidia, Geforce GTX 760, Gainward, så kort 3002.

Trykk så Next. Da får du opp listen med de kjøleblokkene som passer ditt kort.

(All den tid jeg ikke har så mye peiling på vannkjøling, så stopper hjelpen min der)

Techbay.no er såvidt jeg husker de som har best utvalg på vannkjøling og slikt, så om du mailer de så kanskje de kan hjelpe.
Vis hele sitatet...
Alt det skjønte jeg men hvilke kjøleblokker skal jeg kjøpe? hvilken vannkjøler passer til denne kjøleblokken, hvilke skruer? osv

Og kan jeg bestille noen av disse på f.eks komplett.no?
Sist endret av Born2Follow; 9. juni 2014 kl. 19:03.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Du kan bruke Kraken, da sammen med en ferdig vannkjøler fra Corsair, som f.eks H55

Jeg finner ingen EK vannblokk til 760 på Digital Impuls eller Techbay. Er jo ikke veldig vanlig og vannkjøle så "svake" kort.
Sitat av Lima Vis innlegg
Du kan bruke Kraken, da sammen med en ferdig vannkjøler fra Corsair, som f.eks H55

Jeg finner ingen EK vannblokk til 760 på Digital Impuls eller Techbay. Er jo ikke veldig vanlig og vannkjøle så "svake" kort.
Vis hele sitatet...
Finnes det tutorial hvordan man instalerer denne h55 kjøleren? og når jeg spiller watch dogs på ultra så blir skjermkortet max 82 grader, nye spill f.eks The Division kommer snart og da har jeg tenkt å overclocke skjermkortet og da blir det mest sannsynelig varmere derfor vil jeg ha vannkjøling
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Born2Follow Vis innlegg
Finnes det tutorial hvordan man instalerer denne h55 kjøleren? og når jeg spiller watch dogs på ultra så blir skjermkortet max 82 grader, nye spill f.eks The Division kommer snart og da har jeg tenkt å overclocke skjermkortet og da blir det mest sannsynelig varmere derfor vil jeg ha vannkjøling
Vis hele sitatet...
Det følger helt sikkert med bruksanvisning til Kraken, eller så finner du sikkert mange guider på Youtube.
Sitat av Lima Vis innlegg
Det følger helt sikkert med bruksanvisning til Kraken, eller så finner du sikkert mange guider på Youtube.
Vis hele sitatet...
takk til begge skal se hva jeg får til