Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 940
Jeg har en trådløs Thomson ruter fra Nextgentel og synes at internett er blitt tregt, tar litt tid for å laste sider, mail osv... Det jeg lurer på er om jeg vil merke noen forskjell om jeg for eksempel bruker en annen trådløs ruter "bak" denne? Altså at signalene går via NG ruter og så videre til den andre trådløse ruteren?

Noen som har erfaring med dette og kan anbefale en bra ruter?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Med mindre du bridger NGT sitt routermodem så det i praksis kun fungerer som modem (eller deaktiverer routerfunksjonen i din egen router så den kun fungerer som et trådløst aksesspunkt) så er det en elendig ide.
Prøv heller å endre fra NGT sine DNS-servere til Google sine (8.8.8.8 og 8.8.4.4) før du går til innkjøp av egen router eller eget aksesspunkt.
Trådstarter
95 4
Hvordan får jeg endret DNS servere på denne ruteren?
Du er tydeligvis ikke klar over hvor mange Thomson routere NGT har benyttet (og fortsatt har i sirkulasjon). Uten å vite nøyaktig hvilken Thomson du sitter med så kan du ikke få et bedre svar enn å "sjekk under Hjemmenettverk"..
Trådstarter
95 4
Min heter: THOMSON TG789vn

Så jeg vil altså ikke merke noen forskjell hvis jeg kobler opp en ny ruter i tillegg til NG ruter.

Ruteren jeg tenker på er en ASUS RT-AC66U og et nytt nettverkskort i pc'en som støtter AC standarden..
Sist endret av tubtau; 17. juni 2014 kl. 20:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.