Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 966
Hei

Jeg ønsker å bytte hdd med ssd. Hvilken burde jeg gått for?

Jeg lurer på om jeg har fått noe virus. Jeg tror jeg bør rebote pcen. har ikke noen instalasjons cd, backup... Er det mulig å gjøre dette på noen annen måte? bør jeg ta ut hdd disken for så å rebote pc deretter plassere ssd disken?

Jeg har en c og en d disk med 186 gb på c og 254 på d. bytter jeg begge diss når jeg tar ut hdd disken eller er disse plassert 2 forskjellige plasser inni pcen.

tenkte bare jeg skulle bytte den hdd disken som han peker på i det klippet her, https://www.youtube.com/watch?v=ND6EA9GHz_s

takk
Det er nok en harddisk som har 2 partisjoner på seg. Mange som tror det er 2 disker, men det er egentlig bare 1.

Hvor stor plass bruker du nå totalt?
Hvilken hastighet har SATA'n på hovedkortet ditt?

Om du kjøper en SSD som har høyere hastighet enn det hovedkortet klarer, er det litt waste.

Anyways, du kan gjøre som meg, og hive ut dvd'n i maskinen til fordel for en ekstra harddisk.
Jeg har 2 harddisker i min macbook pro, én HDD på 500 GB og en SSD på 128 GB.
Jeg har 2 mac og 2 windows og én linux partisjon jeg kan boote ifra.

En "caddy" for din maskin koster 130,- inkl frakt: 2nd Hard Drive HDD/SSD Caddy Adapter For Asus K55 K55v K55vm K55vd
Sist endret av Turbolego; 9. juni 2014 kl. 23:01.
Trådstarter
19 1
Ok, takk. Skaffer meg en caddy og en ny hdd i stede. cd-rommet bruker jeg aldri.