Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2002
DotA 2 er nå offisielt annonsert av Valve. Den 17. August på Gamescom vil vi kunne få ta en sniktitt på det ettertraktede spillet, samt observere den største e-sport turneringen i historien mtp. premien som er 1 million dollar! Selve turneringen vil bli formidlet til oss med live streams på 4 forskjellige språk.

Mer om turneringen kan leses her

Det virker som Valve satser stort på det nye flaggskipet sitt. Det blir utrolig spennende å se hvordan dette spillet utvikler seg som en e-sport. Selv tror jeg at DotA 2 kan overgå alle e-sporter vi har i dag hvis Valve spiller kortene sine riktig.

Vil gjerne høre andres tanker rundt dette.
Fett nok men...

Y U NO GIVE INFORMATION ABOUT HALF LIFE 3!?!?

OT: Noen tanker om grafikken? Kanskje de har brukt Starcraft 2 motoren?
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Fett nok men...

Y U NO GIVE INFORMATION ABOUT HALF LIFE 3!?!?

OT: Noen tanker om grafikken? Kanskje de har brukt Starcraft 2 motoren?
Vis hele sitatet...
Jeg er 99% sikker på at de benytter seg av source motoren eller en variasjon av denne.
Er ikke DotA en warcraft 3 mod?
Det er et map i Warcraft, ja.
Derfor jeg lurer på hvordan Valve skal ta over den jobben. Bruke Blizzard sin engine eller sin egen... Hvordan vil source funke til et slikt type spill?
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Er ikke DotA en warcraft 3 mod?
Vis hele sitatet...
Valve har ansatt personen (Icefrog) som er ansvarlig for utvikling, vedlikehold og balansering av DotA (Warcraft 3 Custom Map). De har jobbet mer eller mindre i skjul en god tid nå for å utvikle DotA 2 (Stand Alone). Hvordan dette tar seg ut juridisk i forhold til Blizzard gjenstår å se.
Valve har ansatt personen (Icefrog) som er ansvarlig for utvikling, vedlikehold og balansering av DotA (Warcraft 3 Custom Map). De har jobbet mer eller mindre i skjul en god tid nå for å utvikle DotA 2 (Stand Alone). Hvordan dette tar seg ut juridisk i forhold til Blizzard gjenstår å se.
Vis hele sitatet...
Valve har ikke akkurat jobbet i skjul, spillet ble annonsert for snart et år siden og det er snart to år siden Icefrog annonserte at han var ansatt som team leader hos VALVE. Det er heller ingen overhengende fare for at Blizzard kommer til å gå til sak mot VALVE for bruk av DotA navnet.
For det første er det en juridisk hengemyr med veldig usikkert utfall pga. veldig mange involverte parter.
For det andre er VALVE og Blizzard rimelig gode "kompiser", så Blizzard har gått ut å sagt at de ikke kommer til å gå til sak mot VALVE pga. dette.
Sist endret av Mith; 2. august 2011 kl. 17:30.
Gleder meg vanvittig til å se på turneringen etter 1 år uten noe informasjon. Plutselig så får vi se alt in action, spilt av de beste lagene i verden. Den vanvittige pengepremien er også utrolig bra markedsføring for spillet og troner med en gang over HoN, LoL og andre skitne kopier.
De har brukt sourcemotoren for spillet, og oppdatert den på noen områder siden valve som regel utvikler fp spill, ikke rts som dota.
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Y U NO GIVE INFORMATION ABOUT HALF LIFE 3!?!?
Vis hele sitatet...
Ja! Har ventet så jæææævla lenge nå. I det minste bør de komme med EP3 SNART!
Sitat av djxfade Vis innlegg
Ja! Har ventet så jæææævla lenge nå. I det minste bør de komme med EP3 SNART!
Vis hele sitatet...
Jeg håper for guds skyld at etter SÅ lang tid blir det ikke noe episode 3, men et nytt spill! DVS. ny grafikkmotor og ny fysikkmotor! Mtp. hvor mange år Source engine har blitt brukt, se for deg alle fete modsa vi kunne fått med en Source Engine 2!
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Jeg håper for guds skyld at etter SÅ lang tid blir det ikke noe episode 3, men et nytt spill! DVS. ny grafikkmotor og ny fysikkmotor! Mtp. hvor mange år Source engine har blitt brukt, se for deg alle fete modsa vi kunne fått med en Source Engine 2!
Vis hele sitatet...
For min del fungerer Source motoren greit nok enda. Den blir jo stadig oppgradert, så den blir jo bare bedre.
Men ja, de kunne gjerne gjort noe mer.. Så mange år de har brukt på Ep3, tenkt hvor lang tid det vil ta til HL3 kommer...

Med tanke på at de innførste episode systemet, for å få raskere ut spillet, så har det fungert heller dårlig
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvor ser man turneringen? Dette vil jeg få med meg!
Ingame bilder av Dota 2 har blitt leaked ut på nettet tidligire i dag: http://i.imgur.com/pDSSw.jpg
Gledes til dota 2, men spørs om jeg holder meg til hOn uansett
Sitat av insite Vis innlegg
Ingame bilder av Dota 2 har blitt leaked ut på nettet tidligire i dag: http://i.imgur.com/pDSSw.jpg
Vis hele sitatet...
Leste ett sted att dette er bilder av noen måneder gammel ui og den er oppdatert nå.
Hobby-lingvist.
Livestream akkurat nå!
▼ ... over en måned senere ... ▼