Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 7192
I den siste uken har skjermen min blinket svart av og til - det er veldig ujevnt tidsrom mellom hver gang den blinker. Den blir svart i 2-3 sekunder. Noen ganger går det bare ett sekund mellom blinkene, andre ganger holder den seg hele dagen uten å gå svart.
Dette er veldig frustrerende, da jeg kan bli fullstendig lammet midt i et spill.
Det eneste som hjelper er å trykke kabelen veldig hardt inn i skjermen - om en time eller to blinker den igjen.

Jeg har denne skjermen i 24"-utgave, denne kabelen, dette skjermkortet, dette HK-et og denne prosessoren.
Sist endret av Kimer28; 11. august 2010 kl. 00:09.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Skjer det noengang utenfor spill ?

Hvis ikke er det større sjans for at du har varmeproblemer.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Kan hende en av pinsene i skjermkortet er bøyd/vrang.

Prøvd å bytte utgang på skjermkortet? Evt prøvd å bytte kabel i samme slengen?

Edit: Som ATX nevner, så kan det være skjermdriveren som slutter å svare pga varmeproblemer, du er sikker på at det ikke er tilfeldig at bildet kommer tilbake når du presser inn kabelen?
Sist endret av Fleff; 11. august 2010 kl. 00:11.
MuseX
Kimer28's Avatar
Trådstarter
Det skjer uavhengig om jeg spiller eller ikke.
Hele tiden. Det kan ikke være tilfeldig at bildet kommer tilbake når jeg setter hardere inn - når jeg gjør det blir skjermen blå, og det står: "HDMI-cable no signal." Etter 5 sekunder er bildet tilbake.

PC-en har stått i ro den siste måneden. Problemet har oppstått den siste uka - hvordan kan en av pinsene i skjermkortet bøyes/vrenges?
Sist endret av Kimer28; 11. august 2010 kl. 00:15.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
De kan lett bøyes om du setter kabelen inn litt skjevt, eller om du drar den ut skjevt, du kan jo sjekke om alle pinsene er rette og like lange, kan hende en av de er presset inn litt.
MuseX
Kimer28's Avatar
Trådstarter
Nei, ingen av de var bøyde - jeg er nå koblet på den gamle DVI-VGA-kabelen min, nå er det fritt for blinking.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sikkert et lite brudd/dårlig kontakt i kabelen, er finfint når det kun er en kabel til under 100,- lappen som er problemet
høres ut som ett brudd ja
MuseX
Kimer28's Avatar
Trådstarter
Det viser seg at kabelen fungerer knirkefritt på Xbox - riktignok på TV-en i stua.
Problemet viste seg å være det at kabelen sklir ut av skjermen slik at den ikke står helt i.
Hva kan dette komme av? Den gjorde ikke det før.
▼ ... flere år senere ... ▼
Vet at dette et en gamle tråd, men jeg tror jeg har akkurat samme problem som deg. Hvordan hindret du kabelen i å skli ut av skjermen?
Sist endret av 295638; 15. juni 2014 kl. 21:42.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
De aller fleste skjermer(og kabler) har skruer på siden som sørger for at kabelen holder seg på plass, evt som en strekksikring:


Dersom du ikke har det på skjermen din, så ville jeg bare byttet kabel, for å se om passformen er bedre.