Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  69 9709
Noen som har noe nedlastningsbart? Gjerne noe som ikke er sendt her i gamlelandet.. Noe Sopranos-lignende eller prison break (ses.1 :P) er glimrende...

Vil forøvrig anbefale på det sterkeste :
Breaking Bad
Carnivale
og selvsagt Dexter
..som noen relativt seriøse og
Its always sunny in philadelphia
Black books
Californication
The IT-crowd
..som humor.
Smallville...
Heroes...
Avatar...
Jericho
Surface
Var vell netopp en tråd om dette om jeg ikke husker feil..
Lost!

men om du ikke har fulgt med på det så er det vell liten sjanse for at du kommer til å gjøre det
Det er vel ikke akkurat Sopranos lignende, men:
Scrubs
King of Queens
Family Guy
House M.D

Er serier jeg har sett på nå i det siste og kan anbefale.
The 4400
Heroes
Smallville
Prison Break
Jericho
Dexter
- Entourage
- Chuck
- Little Britain
- Love Monkey (cancelled etter 8 episoder)
- QI (TV-show, men fortsatt utrolig bra)
- Stargate SG-1 + Atlantis
- Terminator - The Sarah Connor Chronicles
- The Big Bang Theory
sopranos
heroes
scruobs
the simpsons
the wire
dexter
carnivale
family guy
osvosvosv
Hvis du er ute etter en virkelig bra serie vil jeg sterkt anbefale Deadwood. Bedre serie skal du lete LENGE etter. Kan lett sammenlignes opp mot sopranos når det gjelder bilde/lyd.
Serien er lagd av HBO og bare det i seg selv er ett godt kvalitetsstempel.

Historiene er også basert på ekte historier og skuespillerne er GENIALE!!!
Scrubs - Det må du se
The Simpsons - Klassiker
Family Guy- Også en klasikker
House M. D. - Mye det samma, men alle kommentarene hans er verdt det ^^
Heroes
Mine fovorittserier er:

Lost
Prison Break
Heroes
Scrubs
Kyle XY
OZ er definitivt min yndlingsserie. Firefly kan også anbefales, selv om det ble lagd bare en sesong (pluss filmen Serenity).

http://en.wikipedia.org/wiki/Oz_(TV_series)
http://en.wikipedia.org/wiki/Firefly_(TV_series)
Denne er nevnt over men anbefaler den uansett =)

-Sopranos

Elsker den serien, er helt hekta.
Sitat av drrogern
Denne er nevnt over men anbefaler den uansett =)

-Sopranos

Elsker den serien, er helt hekta.
Vis hele sitatet...
Lest spørsmålet?

Hvis du tenker ala Prison Break, evt. noe med action i, så er Band of Brothers en ti-episoders serie om Easy Company under andre verdenskrig. Lett å få tak i gjennom torrents. Veldig interessant produksjon, i.o.m. at det er flere forskjellige regissører, produsenter og manusforfattere som har vært involvert i produksjonen av filmen, noe som gjør at stilen hele tiden varierer til nye måter å dekke hendelsene på. Blant annet har David Nutter regissert deler av serien, en regissør som har regissert serier som X-files, Nick/Tuck og The Sopranos - Noe som du sa du var interessert i?

Er basert på sanne historier.
Sist endret av dobby; 23. mars 2008 kl. 01:39.
The War At Home - Sendes på TvNorge, ca hver ukedag klokka 15.30 ellerno'. Morsom serie.
Her!
The Wire!

[COLOR=White]12345678910[/COLOR]
Liker ikke å plagiere, men så hele the wire (5 sesonger) tidligere iår, og setter den nå på igjen, er kommet til ses 2 for andre gang ! Natta
Sist endret av pidget; 27. mars 2008 kl. 00:57.
Better than thou.
Studio 60 on the Sunset Strip var sinnsykt bra så lenge det varte. Fantes på The Pirate Bay tidligere.
scrubs!
Stargate SG1
Stargate Atlantis
KP for at du anbefalte Breaking Bad=). Trengte noe nytt å se på.

Som andre vil hær, vil jeg anbefale The Wire viss du ikke har sett den. Kan virke litt tregt i starten, men bare gi den en sjangse.

Som humorserier vil jeg anbefale

Arrested Development
http://imdb.com/title/tt0367279/

Lucky Louie
http://imdb.com/title/tt0460619/

Tror du kommer til å like disse ut i fra dine anbefalinger
Sist endret av surre; 29. mars 2008 kl. 19:16.
Sitat av palmizzle
The Wire!

[COLOR=White]12345678910[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Jaaaaaaaa.
Six Feet Under, Arrested Development, The Twilight Zone, Sopranos, Weeds, The Sarah Silverman Program (går nå for tiden på Svensk tv), The Office (UK),

Må ikke glemme STAR TREK: The Next Generation! Fantasitsk, må bare like det. Går på Viasat 4 hver dag tror jeg.
Kitchen confidential er og ganske fett, har jeg funnet ut... Veldig løst basert på boka m samme navn, evt. "kokkejævler" på norsk.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Sittet og sett på Jericho, og den er nå min favoritt serie nr.2
En kjempe bra serie som er å anbefale.

Også fult med på Stargate SG1, og er like fengende det. Min favoritt for øyeblikket.
Jeg vil anbefale en dramaserie som jeg ikke tror har blitt nevnt i noen av de andre trådene:

IMDB - Skins
Channel4 - Skins

Den handler om en vennegjeng med 17 åringer fra Bristol, uk. _svært_ underholdende. I tilleg er skuespillerprestasjonene av første klasse, og soundtracket like bra.
Sist endret av PNuT; 4. april 2008 kl. 03:09.
Twin Peaks
Oz
Trailer Park Boys
Sist endret av Thrillseeker; 5. april 2008 kl. 04:17.
Kanskje nevnt før:

Lost
Prison Break
Sopranos
The Wire

King of Queens
How i met your mother

Band of brothers
Family Guy
Heroes
South park
Dexter
Smallville
Numb3rs
House M.D.
CSI Las vegas
CSI Miami
CSI New York
Deadwood
Everybody hates chris
Life
My name is earl
Mythbusters
Scrubs
Stargate SG-1
Stargate Atlantis
arrested development
That '70s show

der noe å kose seg med xD
Sist endret av Slurpeedelic; 5. april 2008 kl. 10:48.
SCRUUUBS!!
The war at home
Malcom in the middle (synd tv2 ikke sender det legre.. )
House M.D.
Southe Park
The Simpsons
Futurama
Family Guy
Dexter
Mythbusters
Hvis du vil ha noe i samme klasse spm Sopranos, så er det beste forslaget som kan gis; Six Feet Under.

En helt utrolig bra laget serie. Den klart beste serien jeg noen gang har fulgt med på!
ah, glemte helt Chuck... utrolig bra serie.
▼ ... noen uker senere ... ▼
The sopranos <33
at Entourage bare er nevnt en gang (?) er helt latterlig, bedre serie skal du lete lenge etter. Ari Gold er virkelig skikkelig gjennomført. anbefaler på det sterkeste.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Rome? Tidenes...
Serier jeg ser på og som kan anbefales er:
LOST
Dexter
Prison Break
Jericho
That 70s show
Futurama
Family Guy
The Simpsons
Scrubs
The IT Crowd
Det meste jeg ser/har sett er nevnt i tråden er nevnt så jeg ser ingen grunn til å ramse de opp en gang til. Kom heller med nye serier folk!

Serier som foreløpig ikke er nevnt:
Long Way Round
Er en mini-dokumentar-serie som følger Ewan McGregor og kompisen hans (+følge biler) som kjører fra London til USA via Russland og en del andre land på motorsykkel. Du får se hvordan det kjemper seg gjennom jævlige veier/stier/hull, fin natur, rare mennesker, fantastiske mennesker, andre kulturer og masse mer. Jeg fikk et helt annet syn på Ewan etter denne serien og må si jeg beundrer og misunner han! Info

Long Way Down
Syns du Long Way Round var bra så er det bare til å hive seg på denne. Nok en gang legger de ut på tur men denne gangen går turen fra London til Sør-Afrika.
Info

Race to Dakar
Hvis du likte begge over er inngår denne i samme kategori. Denne omhandler Charley Boorman, kompisen til Ewen McGregor som var med i begge ovenfornevnte, som prøver å gjennomføre Rally Dakar. Info

Top Gear
Ikke nevnt i tråden, men trur uansett den er så kjent at jeg ikke gidder å skrive så masse om den.

Rescue me
Begynner å bli ei stund siden jeg såg på den, så husker ikke så godt hva som gjorde den så bra. Dette minner meg på at jeg må dra den fram igjen en gang jeg får tid. Info

Mad Men
Handler om reklamebransjen i USA på 60-tallet. Kun kommet en sesong så langt, men lover bra det jeg har sett. Info

Ellers oppfordrer jeg trådstarter og alle andre til å kjøpe seriene når de endelig kommer til Norge på dvd.
Sitat av lachrymolog
Noen som har noe nedlastningsbart? Gjerne noe som ikke er sendt her i gamlelandet.. Noe Sopranos-lignende eller prison break (ses.1 :P) er glimrende...

Vil forøvrig anbefale på det sterkeste :
Breaking Bad
Carnivale
og selvsagt Dexter
..som noen relativt seriøse og
Its always sunny in philadelphia
Black books
Californication
The IT-crowd
..som humor.
Vis hele sitatet...
Ser også etter ny serie som jeg kan titte på! Etter å ha sett igjennom tråden din så ser jeg at det er en serie som jeg synes er helt konge og det er Las Vegas. tidenes serie synes jeg!
ikke for å være gay, men jeg liker Angel (en spinoff av buffy) hvor man følger Angel, som da er en vampyr med sjel, som redder verden og folk fra demoner og liknende.
Ellers har vi
-MONK - MÅ SEES! serie om en krimetterforsker som er helt gal! han er redd for alt mulig, og har "strekgalskap" - altså ting må ligge helt rett, ingenting kan være skeivt, han teller nesten alt han ser og må ta borti alle lysstolpene han går forbi.. Altså du kan ikke fårestille deg hvor bra denne serien er! Anbefales på det varmeste.
-Dexter
-Simpsons
-King of queens
-Alle elsker raymond
-OZ
-Lost
-The office
Serier som jeg vil anbefale er
Family guy
Scrubs
Mythbusters
The Office (US, har ikke sett UK)
American dad
My Name is Earl
Likte du Black Books vil du like Spaced (søsterserie).
http://www.imdb.com/title/tt0187664/
http://en.wikipedia.org/wiki/Spaced

Garth Marenghi's Darkplace er også verdt å sjekke ut:
http://www.imdb.com/title/tt0397150/

Det er merkelig at ingen har skreket ut Black Adder enda (s4 er best):
http://www.imdb.com/title/tt0096548/
Sist endret av zpn*; 5. mai 2008 kl. 01:59.
Bones
Las Vegas
The Flight of The Conchords
Life
Kyle XY
Terminator: The Sarah Connor Chronicles
Lost
Jake 2.0
How I Met Your Mother
30 Rock
Dexter
Prison Break
Californication
Pokèmon
Yu-gi-oh!
Avatar
Oz
Prison Break
Det er jo ingen som har nevnt; Skins!<3

Beste Serien Evver =)
The simpsons
Family Guy
Scrubs
That's 70's show
24(Når det går)

Så Kim Possible er et must på disneychannel !
Beste ute akkurat nå er How I Met Your Mother & Back To You

back to you: http://www.sidereel.com/Back_to_You/

HIMYM: http://www.sidereel.com/How_I_Met_Your_Mother/
Smallville
One Tree Hill
Friends
Carnivale
That's 70 Show
Lost
Og sist men ikke minst: REAL MADRID EIER!!!!!<3
Hva med å ikke gjenta de samme seriene gang på gang?

Har nettopp starta på en serie, og synes den var gøyal: Dilbert (ja, basert på tegneserien)
k-ville. en morsom politiserie som handler om New Orleans etter orkankatastrofen.
anbefales på det sterkeste
Riget - Strålende serie av Lars von Trier. Føles litt som om David Lynch skulle regissert en sesong av Akutten.

Extras - Ricky Gervais som statist på div. sett med div. kjendiser

Peep Show - Mer britisk humor. Helt sikkert ikke noe for alle, men jeg har ihvertfall ikke ledd høyere for meg selv enn når jeg pløyde gjennom denne serien i høst.
Liker Kontoret / The Office jeg