Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 5093
noen med erfaring fra lavsikkerhetsfengsel ? Nordeid?
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lurer også på det. Jeg er trent, sprettrumpe og «handsome» ansikt ifølge mange. Er det sant det med å miste såpa? Også i norske fengsler? Skal sone lavsikkerhet....
Nei. Det er som å være på leirskole, bare at man må jobbe.
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Nei. Det er som å være på leirskole, bare at man må jobbe.
Vis hele sitatet...
Hæ? Må man jobbe i buret? Jeg har ikke jobb til vanlig, går på AAP, skulle helst ikke jobbet. Trodde man bare kunne ligge i cella hele dagen? Eller?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hæ? Må man jobbe i buret? Jeg har ikke jobb til vanlig, går på AAP, skulle helst ikke jobbet. Trodde man bare kunne ligge i cella hele dagen? Eller?
Vis hele sitatet...
Ja du må jobbe. Kommer ann på hvor du skal. Men de finner en jobb til deg! Hvis ikke drar du på lukket.
Trådstarter
14 1
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Lurer også på det. Jeg er trent, sprettrumpe og «handsome» ansikt ifølge mange. Er det sant det med å miste såpa? Også i norske fengsler? Skal sone lavsikkerhet....
Vis hele sitatet...
vet du hvilken fengsel du skal eller hvilken distrikt du tilhører ? jeg har en dom på 10 mnd som skal sones i lavsikkerhet

Sitat av A-tillah Vis innlegg
Nei. Det er som å være på leirskole, bare at man må jobbe.
Vis hele sitatet...
hva slags jobber kan man forvente ? jeg har valgt å se på det som en tur i militæret
Sist endret av Naruto; 18. april 2020 kl. 23:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Naruto Vis innlegg
vet du hvilken fengsel du skal eller hvilken distrikt du tilhører ? jeg har en dom på 10 mnd som skal sones i lavsikkerhet
Vis hele sitatet...
Sikkert Trøgstad hvis det er på østlandet. Skal dit selv om et par måneder. 120 dager.
Trådstarter
14 1
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Sikkert Trøgstad hvis det er på østlandet. Skal dit selv om et par måneder. 120 dager.
Vis hele sitatet...
jeg bor egentlig i vestfold, grunnet plass mangel er jeg forespeilet å bli sendt til sandeid. det er i stavanger tror jeg
Alt fra å reparere sykkler til å bygge hytter, brygger
Trådstarter
14 1
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Alt fra å reparere sykkler til å bygge hytter, brygger
Vis hele sitatet...
må man jobbe sånn 9-5 på ettermiddag ?
7-3 Hver dag.
Trådstarter
14 1
Sitat av A-tillah Vis innlegg
7-3 Hver dag.
Vis hele sitatet...
det er ikke så ille.. første gang i fengsel ! hører at det ikke er så ille som mange frykter. hvertfall lavsikkerthet
Sitat av Naruto Vis innlegg
det er ikke så ille.. første gang i fengsel ! hører at det ikke er så ille som mange frykter. hvertfall lavsikkerthet
Vis hele sitatet...
Det er ikke så ille. Tida flyr.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nå kjenner jeg ikke fengsel selv, men har hørt og lest om dette. når man er i fengsel så heter det aktivitet, der alle insatte må aktiveres.

"Aktivitetsplikt

Arbeid, opplæring, skole eller deltakelse i endringsprogrammer er tiltak som tilfredsstiller kravene til aktivitetsplikt. Innsatte som ikke ønsker opplæring, aktiviteter eller annen behandling som tilfredsstiller aktivitetsplikten kan pålegges å delta i arbeid på fengselet. Aktiviteten vil tilpasses det som er sikkerhetsmessig forsvarlig."
Trådstarter
14 1
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå kjenner jeg ikke fengsel selv, men har hørt og lest om dette. når man er i fengsel så heter det aktivitet, der alle insatte må aktiveres.

"Aktivitetsplikt

Arbeid, opplæring, skole eller deltakelse i endringsprogrammer er tiltak som tilfredsstiller kravene til aktivitetsplikt. Innsatte som ikke ønsker opplæring, aktiviteter eller annen behandling som tilfredsstiller aktivitetsplikten kan pålegges å delta i arbeid på fengselet. Aktiviteten vil tilpasses det som er sikkerhetsmessig forsvarlig."
Vis hele sitatet...

aktivitet kan være bra å få tiden til å gå! tenkt hvor kjedelig det er være innelåst på rommet alene

Sitat av A-tillah Vis innlegg
Det er ikke så ille. Tida flyr.
Vis hele sitatet...
takk for info, lykke til når du skal inn.
Sist endret av Naruto; 19. april 2020 kl. 00:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Lurer også på det. Jeg er trent, sprettrumpe og «handsome» ansikt ifølge mange. Er det sant det med å miste såpa? Også i norske fengsler? Skal sone lavsikkerhet....
Vis hele sitatet...
Nei, ikke med mindre du er jente. Ps: det du frykter mest ved å havne i fengsel er det samme som jenter frykter mest ved å bare dra på fest. Det er ca 0% sjanse for å bli voldtatt som mann mens du er i fengsel, men du kan fort bli trakassert, mobba, pressa, psyka ut osv.
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Naruto Vis innlegg
vet du hvilken fengsel du skal eller hvilken distrikt du tilhører ? jeg har en dom på 10 mnd som skal sones i lavsikkerhet
Vis hele sitatet...
Viken, (buskerud) skal sone 13 mnd for å kjørt gjennomsnitt 170 kmt og stukket ifra politiet. Skal sone lavsikkerhet i Valdres fengsel, Innlandet 😁
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Viken, (buskerud) skal sone 13 mnd for å kjørt gjennomsnitt 170 kmt og stukket ifra politiet. Skal sone lavsikkerhet i Valdres fengsel, Innlandet 😁
Vis hele sitatet...
Valdres er fint, Slidreøya er som militæret. (eller... var det da jeg var der for to år siden) Kommer jo helt ann på hvem andre som er der da. Gjør som du blir bedt om, så får du det OK.
Trådstarter
14 1
Sitat av Jegserdeg Vis innlegg
Valdres er fint, Slidreøya er som militæret. (eller... var det da jeg var der for to år siden) Kommer jo helt ann på hvem andre som er der da. Gjør som du blir bedt om, så får du det OK.
Vis hele sitatet...
Berg i vestfold er ganske fullt for tiden. De snakket om å sende meg til Sandeid med de var usikre
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Naruto Vis innlegg
hva slags jobber kan man forvente ? jeg har valgt å se på det som en tur i militæret
Vis hele sitatet...
Rett innstilling. Og akkurat som i militæret kan man få tilbud om kurs man bør utnytte. Noen tar til og med full godkjent treårig utdanning. Kjenner en som byttet jobb og gikk opp i lønn etter et par kurs i fengselet. Han ble kokk.
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Viken, (buskerud) skal sone 13 mnd for å kjørt gjennomsnitt 170 kmt og stukket ifra politiet. Skal sone lavsikkerhet i Valdres fengsel, Innlandet 😁
Vis hele sitatet...
1 år i fengsel kun for å kjøre for fort og stikke av fra kontroll?
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
1 år i fengsel kun for å kjøre for fort og stikke av fra kontroll?
Vis hele sitatet...
Forskjell på å kjøre 15km/t for fort og 100km/t for fort
Ikke minst stikke fra politiet, som ikke akkurat er formildende spiller vel også en stor rolle. De vil jo straffe såpass at det skal virke avskrekkende, så de slipper å jakte på alle. Det som forundrer meg mere er hvor fornøyd han virker med hele greia xD
▼ ... flere år senere ... ▼
Hei alle sammen !

Har blitt den heldige vinner’n av 3 ukers opphold i Sandeid kasjått’n !

Jeg sliter veldig med ptsd og angst etter en fæl hendelse for 13 år siden, og vil aller helst ikke sone med andre peeps sånn som psyken min er om dagen…

Finnes det noen avdeling man kan være for seg selv uten så mye kontakt med andre ? =)
Sitat av x-norWEEDgian-x Vis innlegg
Hei alle sammen !

Har blitt den heldige vinner’n av 3 ukers opphold i Sandeid kasjått’n !

Jeg sliter veldig med ptsd og angst etter en fæl hendelse for 13 år siden, og vil aller helst ikke sone med andre peeps sånn som psyken min er om dagen…

Finnes det noen avdeling man kan være for seg selv uten så mye kontakt med andre ? =)
Vis hele sitatet...

Ville tatt kontakt med advokat. Kompis med samme utfordringer slapp å sone.
Hvis ikke så ville jeg tatt kontakt med kriminalomsorgen og forklart situasjonen. 3 uker burde være fullt mulig å sone med hjemme soning. Men, det er noe du burde forsøkt å ordna med så fort du ble kjent med dommen.
Slik jeg har forstått det så er det som oftest soning i celler med en eller flere andre innsatte i lav sikkerhet.
På høy sikkerhet så er det fullt mulig å holde seg på cella hele dagen hver dag. Men, du må betale 4kr for tvleie hver dag og eventuelt ha penger på konto.
Sandeid er det beste fengselet å ha angst i. Nettopo fordi man må være sosial. De tar hensyn selvsagt. Isolasjon vil bare gi mer angst.
Sist endret av KjemikalieX; 29. februar 2024 kl. 08:47. Grunn: Flyttet til annen tråd