Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 6642
Hei.

Jeg lurer på hva slags informasjon som blir lagret om meg hvis jeg bruker et bitcoin visa kort i butikker? Evt. hvordan registreres bruken av utenlandske bankkort, og er det noe som kan bite en i ræva i om man er mistenkeliggjort i en straffesak senere i livet?

Snakker da ved vanlig bruk og ikke i mengder som kan knyttes til hvitevasking av penger eller skattesvindel eller noe slikt. Lovlige penger altså.

Jeg er litt bekymret for om man er en registrert bruker av bitcoins kan det slå tilbake negativt i fremtiden da det åpner dørene for at man har gjort all verdens ulumske saker som politiet ikke har tilgang til og se. Det skal jo selvfølgelig mye til for noe slikt, men med litt alternative hobbier er det greit å være føre var.
Bitcoin visa kortet ditt er registrert med ditt navn,addresse osv.. og blir verifisert av en form for identifikasjon. Så tilbakesporing er en selvfølge, så ja det vil nok slå tilbake negativt om dette kortet brukes til lugubre kjøp. Bitcoin visa kort er like enkle å spore som vanlige visa kort.
Ts det kommer helt an på hvilket bitcoin kort du har. Det finnes ulike kort, tilogmed mastercard debit som er anonymt. Dvs ditt navn er ikke knyttet til kortet.
Bruker du noen av disse kortene så vil det ikke være noe ved kortet som knytter det til deg personlig, de krever ikke engang ID eller pass når du søker om kortet. Husker ikke i farten hvem som tilbyr slikt med forsøk å google det, så kan jeg heller poste linker om jeg kommer på hvem sider som tilbyr disse.
Hvilke butikkker i Norge har startet og ta imot bitcoin visakort?
Sitat av hideout Vis innlegg
Hvilke butikkker i Norge har startet og ta imot bitcoin visakort?
Vis hele sitatet...
Hvis det er et VISA-kort så vil det kunne brukes i alle betalingsterminaler som støtter VISA.
Sitat av hideout Vis innlegg
Hvilke butikkker i Norge har startet og ta imot bitcoin visakort?
Vis hele sitatet...
Regner med det er snakk om vanlig visa kort (type visa spendon?) som man kjøper med bitcoins. På den måten kan selgere på nett "hvitvaske" bitcoinsene sine i vanlig valutta.
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Regner med det er snakk om vanlig visa kort (type visa spendon?) som man kjøper med bitcoins. På den måten kan selgere på nett "hvitvaske" bitcoinsene sine i vanlig valutta.
Vis hele sitatet...
Nei tror ikke det er "spendon" visa kort ts tenker på. Det finnes idag visa kort som er bitcoin-visa, dvs hva som "står på kortet" kommer an på hvor mye bitcoins du har. Google it.
Så hva skjer om politiet finner et anonymt bitcoin kort på deg da? Finner de ut hvor mye penger som står på kortet etc? Ser ikke for meg de er så interessert i å la folk herje rundt med anonyme bankkort som kan inneholde evig med penger

Sitat av frtoretang Vis innlegg
Ts det kommer helt an på hvilket bitcoin kort du har. Det finnes ulike kort, tilogmed mastercard debit som er anonymt. Dvs ditt navn er ikke knyttet til kortet.
Bruker du noen av disse kortene så vil det ikke være noe ved kortet som knytter det til deg personlig, de krever ikke engang ID eller pass når du søker om kortet. Husker ikke i farten hvem som tilbyr slikt med forsøk å google det, så kan jeg heller poste linker om jeg kommer på hvem sider som tilbyr disse.
Vis hele sitatet...
https://bitplastic.com/
Sist endret av et eller annet; 14. august 2016 kl. 01:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Finns det visa kort man får kjøpt med bitcoin?
Sist endret av mollypolly; 3. oktober 2016 kl. 19:44.
Sitat av Picard Vis innlegg
Hei.

Jeg lurer på hva slags informasjon som blir lagret om meg hvis jeg bruker et bitcoin visa kort i butikker? Evt. hvordan registreres bruken av utenlandske bankkort, og er det noe som kan bite en i ræva i om man er mistenkeliggjort i en straffesak senere i livet?

Snakker da ved vanlig bruk og ikke i mengder som kan knyttes til hvitevasking av penger eller skattesvindel eller noe slikt. Lovlige penger altså.

Jeg er litt bekymret for om man er en registrert bruker av bitcoins kan det slå tilbake negativt i fremtiden da det åpner dørene for at man har gjort all verdens ulumske saker som politiet ikke har tilgang til og se. Det skal jo selvfølgelig mye til for noe slikt, men med litt alternative hobbier er det greit å være føre var.
Vis hele sitatet...
Dette er det dummeste jeg har hørt. Bitcoin er ikke ensbetydende med kriminalitet, bitcoin er en valuta på lik linje med kroner, dollar eller euro. Det er ingen som trekker konklusjonen at siden jeg handler med kroner så er det fordi jeg har begått en kriminell handling. Men det er tydeligvis noen som trekker paralleller mellom bitcoin og kriminalitet, og mye kan nok skyldes framstillingen av Silkroad i media.

Jeg personlig selger og kjøper litt bitcoin i ny å ned, det er ikke fordi jeg er kriminell, men jeg synes at bitcoin er et spennende konsept, samt at man kan tjene noen små slanter ved å kjøpe når det er billig og selge når kursen er høy.