Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1548
I statusvinduet på irc, så kommer denne meldingen:

-irc.homelien.no- *** Notice -- server is currently in split-mode

Det virker som om ingen kan lese det jeg skriver, men jeg kan lese det andre skriver. Noen som har noe peiling på dette?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
det betyr at forskjellige ircservere som er på samme nett ikke har kontakt med hverandre. slik at det blir 2 midlertidige nett mellom f. eks 2 servere ved en netsplit.
demoscene
zaronix's Avatar
Trådstarter
Blir irc ustabilt da? kan det da hende at på noen kanaler så er det ingen som kan lese det jeg skriver, osv..?
det er når en server mister forbindelsen til mange andre servere... (den som splitter alså) og hvis du er på den så og sier noe eller lignende i en kanal så vil ikke de kunne se det som er på den andre siden av splitten.

før var netsplitt det utimate for takeovers... ride the splitt som vi kalte det (det var tider det )

men nå er hybrid patcha mot det... dvs at når servern splitter gir ikke servern op til folk når de joiner en tom kanal... for det kan være at det er andre folk på den kanalen bare de befinner seg på den andre enden av splitten.. den kanalen. det som kjennetegner at en server er patcha for netsplitt er at det kommer sånn Is currently in splitt mode. (hybrid er servern efnet bruker... trur alle efnet serverne bruker den)

og nå som efnet har fått chanfix er det enda vanskeligere å ta takeover men men life goes on
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Opprinnelig postet av sanders
men nå er hybrid patcha mot det... dvs at når servern splitter gir ikke servern op til folk når de joiner en tom kanal... for det kan være at det er andre folk på den kanalen bare de befinner seg på den andre enden av splitten.. den kanalen. det som kjennetegner at en server er patcha for netsplitt er at det kommer sånn Is currently in splitt mode. (hybrid er servern efnet bruker... trur alle efnet serverne bruker den)
Vis hele sitatet...
dog.. noenganger funker det allikavel..
dette skjedde med meg:
1 stk kanal uten op'er, men med ett sabla botnett (tydeligvis noe som hadde gått galt)
Jeg ville ikke la jævlene få op i kanalen
Jeg sendte inn botnettet mitt der.. ergo kunne de ikke cycle seg til op
En netsplit skjedde.. en av botene mine havna på kanalen alene
Tror følgende at chanfix har joina den kanalen og gitt boten min op...
Nettene har merga.. og vips.. den var min

Ja ja jeg vet det er lame.. jeg er unge og vill.. sue me
hehe, dette burde du kunne Z
demoscene
zaronix's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av LoRd
hehe, dette burde du kunne Z
Vis hele sitatet...
Eh, litt n00b innen irc da
denne her mekket jeg for noen år tilbake (4time kause ei jente spurte etter lesestoff til vinterferien)

http://home.online.no/~menneske/meitemark/

litt gammel og utdatert... men
sanders: det er godt at du kan mine gamle poster utenat

[edit] helppage [/edit]
Sist endret av sorath; 16. februar 2002 kl. 12:50.