Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1253
Hei,
jeg kan koble meg til wlan og det viser at jeg er tilkoblert nettet, men når jeg skal laste opp side/msn/bittorrent/etc kommer det ikke opp noe, akkurat som da jeg er frakoblet. problemet begynte uten videre i dag tidlig og har vært det samme siden. det begynte med at jeg kunne komme på nett innimellom, men veldig treigt, og så bare stoppet alt.

altså:
* jeg kan koble til wlan
* jeg har god signalstyrke
* i ikonet nederst til høyre står det noen ganger at jeg er på internett, og andre ganger at jeg bare har 'lokal tilkopling'
* uansett kommer jeg meg ikke på nett

tusen takk for eventuelle svar. (: setter stor pris på hjelp siden jeg er veldig håpløs her jeg sitter
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hvilken IP-adresse har du ?

Og kan du pinge en host ? www.sol.no f.eks ?
Kan du pinge en IP-adresse ? 195.159.0.100 f.eks ?
Sjekk modemet ditt, lyser alle lamper som de skal?
Nei, har sjekket om jeg kan pinge. men det funker heller ikke. nå vises det at jeg bare har lokal tilkopling uansett...
IPen min?

jeg bare låner wlan-tilkobling av han i nabo-leiligheten, og han er på ferie og kommer ikke tilbake på en stund, så jeg har ikke fysisk tilgang til modemet eller ruteren.

Windows Nettverksdiagnose sier dette: "Finner ikke den kjente verten www.microsoft.com med DNS. Serveren kan være nede."
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Derfor jeg ba deg pinge en IP-adresse også, det vil vise om det er et DNS-problem eller ikke.
jeg prøvde det også, men det funket heller ikke. ikke noe ping fungerer.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Så hvilken adresse har du mottatt fra routeren da ?
Og kan du pinge routeren ?

Ellers er vel sjansene store for at enten han har glemt å betale for bredbåndet eller så er det en linjefeil inn \ routeren står i heng.
Vanskelig uten fysisk tilgang til ruteren, det er jo som oftest bare en restart som trengs.
Hvis dere har felles sikringer uti gangen eller noe sånt så kutt strømmen hans i 20 sekunder.
IP adressen min er 192.168.1.5(?). ja pinge ruteren går helt fint, null problem.
Sitat av ∑∞↕⅛ Vis innlegg
IP adressen min er 192.168.1.5(?). ja pinge ruteren går helt fint, null problem.
Vis hele sitatet...
logg inn på 192.168.1.1 gå på status så vil du se at routern ikke har inet.

i cmd.exe kan du skrive: tracert 195.159.0.100 , da vil du se den stopper på routern.
ruteren er passordbeskyttet så jeg kommer meg ikke inn på den.

Jeg får bare "Forespørsel avbrutt" og "Generell feil" på den kommandoen....