Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3087
Hei, for ca. 3 uker siden ringte pappa nextgentel å ba de oppgradere linja vår fra 750/250 til 3100/1000 men dette har da ikke skjedd enda:S
er det next som bruker så lang tid til vanlig eller har de glemt det som sist gang vi prøvde å oppgradere en gang etter sommerferien?
og ja jeg har hørt at next har en VELDIG dårlig kundeservis.
hva er deres erfaring med next? jeg selv synes de burde klare å oppgradere linja vår på under 2 uker...
Sist endret av meitemark; 10. desember 2007 kl. 15:26. Grunn: nextgentel er ETT ord, ikke 3
Jeg har bare gode erfaringer med dem, selv om det virker som ingen andre deler min oppfatning. Når jeg fikk NGT første gang i 2002 gikk jeg over fra Telenor. Dermed måtte det komme en tekniker å rydde opp i Telenor sitt rot og installere NGT. Dette var rett før jul, og fikk beskjed om at vi måtte vente til etter jul for å få dette gjort. Ble irritert ettersom jeg ville ha nett i jula, men måtte bare vente. Dagen etter ringte det på døra. Det var NGT som skulle fikse bredbånd. Det er ikke dårlig.

Har hatt litt småproblemer med NGT men har aldri hatt problemer med å komme gjennom på tlf og de er raske til å svare på mail. Mye kan også fikses automatisk på "telefonsvarern" deres. Du får sende dem en mail og mase litt så blir det nok gjort.

jeg har heller ikke hat noe problem med NGT helt til nå. nette funker helt fint, er ikke ofte det er nede.
Limited edition
Moff's Avatar
Jeg har stort sett bare dårlige erfaringer med NGT. De har lagt seg til den vanen at når ingen ser på så justerer de ned hastigheten her i huset for å spare ressurser. Etter at vi har kontaktet dem rimelig mange ganger ser det ut til at de har sluttet med det, men hastigheten er fremdeles ustabil. De er ikke det tregeste firmaet jeg vet om når det kommer til kundeservice, men de ligger nest-nederst på listen min.
Jeg har hatt både NGT og Telenor. Telenor anbefales på det sterkeste. NGT er, som du sier, TREGE.
Sist endret av dadyd; 10. desember 2007 kl. 17:12.
Jeg har NGT og er bare fornøyd. Den ene gangen det var problemer var det ikke deres skyld, men en gravemaskinfører som hadde tabbet seg ut og gravd over kabelen.
Så de fikset feilen på 12 timer og det kan ikke være så galt trur jeg med tanke på at jeg ikke har peiling på fiberkabler.
Tror erfaringer varierer etter hvor i landet en er. Hvis du ringer til kundeservice og ber om å få oppgradert linjen, så har de mulighet til å direkte gjøre det med en gang.

Sitter forresten på 21mbit stabilt utenfor Bergen, og har ingenting å utsette på stabilitet, oppetid eller kundeservice.

Fuck mail, ring dem, snakk med en tekniker, få ham til å se på linjen din, og be om oppgradering. Tipper det sku funke evig bra.

Edit: Telenor er etter mine erfaringer TREGE, har elendige tilbud og systemer som er utrolig tungvinte.
Sist endret av Kauder; 10. desember 2007 kl. 17:44.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Vil ikke påstå at NGT har noe dårlige kundeservice enn andre. Det var en periode hvor de vokste så fort at de ikke klarte å ta imot kundehenvendelser på en tilfredstillende måte, men den tiden er over og man kommer som oftest kjapt igjennom når man ringer dem. At de hadde høy responstid er dog ikke det samme som "dårlig" kundeservice.

Jeg har hatt NGT siden 2000, og det har vært veldig lite tull med dem.

Nå har jeg en ADSL2+-linje, som syncer dønn stabilt på rett over 24mbit, og har ikke anledning til å klage på noe som helst.
tror jeg skal ta en telefon til de i morgen å høre hvis jeg har tid.
Det skal bare vær noen få tastetrykk som skal til for å oppgradere linja di, så det er nok en forglemmelse. Ring de på nytt og klag, så får du sikkert litt ekstra fart i en liten periode.
Jeg oppgraderte fra den 6mbit linja til den kraftigste (20mb).

3 uker siden, har enda ikke fått modemet jeg skulle ha, og jeg plages som faen med lag spikes.
Har hatt tele2 i rundt 3-4 år og vil ikke annbefale det til en levende sjel.

_Hvorfor?_
-Du ringer kundeserivice når nettet er nede, dem sier du skal dra ut modemet, vente i fem min.
-Jeg ringer tilbake - de sier dette skal bli fikset i løpet av dagen
-Ringer neste dag - ingeting skjer.
-Dag 3. sender de meg ett nytt modem, fungerer like dårlig.
-Jeg ringer og forklarer situasjonen igjen, de sier de skal "se" på det.
-Dag 5. sender de meg ENDA ett modem, ingen forandringer.
-Nå har jeg fått nokk.
-Maser ca. hver dag i rundt 2 uker til.
-Etter tre uker får jeg svar på mail at de 5 forskjellige menneskene jeg hadde snakket med var på opplæring og beklager at det tokk så lang tid. Det eneste problemet var at dem ikke hadde fiksa/opprettet noe kluss med telenor, som enkelt kunne la seg gjøre.
-5min senere, nettet er oppe.

Altså jeg hadde ikke nett på 3 uker fordi "5" av de jeg snakket med var på opplæring. Det NEKTER jeg og tru på.

I tillegg mister vi nette, sams med flere i nabolaget som har tele2 nettet i rundt 3-9 dager hver 3. måned, mens dem med telenor, o.l. har nett..

Tele2, never again.
gå på youtube pg søk på Telenor ADSL. Da skjønner du hvorfor ting tar tid med ADSL feil. Det er ikke det at vi ikke kan fikse den, det er bare det at det er noen andre som må gjøre det. Veldig byråkratisk, men alt for mange mellomledd. Selv om filmen er laget for humorens skyld er den alt for sann.
ArbeidsledigProletar
De brukte fire uker på å levere til meg.
Greit nok det, hvis de hadde gitt beskjed på forhånd. Dessuten krevde de skattekort osv, for å sikre at jeg kunne betale. Dette var jo vanskelig siden jeg ikke har fast jobb, jeg studerer.
Men etter litt om og men ble det til at de stolte på meg.
problemet til NGT er at de låner altfor mye av telehor, ergo: de må få tillatelser, de får lavest rang på netthastighet osv. Derimot de stedene NGT har bygd opp selv fungerer alt som det skal, når det skal.
Skyld heller på Telenor hvis dere skal disse noen nettleverandører sier nå jeg, mye oppbruk av mange linjer, sært oppbygningssystem og en veldig spesiell kundebehandling.
Som Restyle sier, aldri bruk tele2 som nettlevrandør.
De er utrolig trege på kundeservice, og de gir kun muligheten til å konfigurere router/modem til bedrifter. Dvs; privatpersoner kan ikke åpne porter osv.
Lurer på hvilken Tele2 dere snakker om. Vi har også hatt det i 3-4 år og har ikke hatt noen store problemer med nettet, unntatt i begynnelse da alt var nytt. Kan være enig at kundeservice er treige, men har aldri hatt noen alvorlige hastighetsproblemer eller lignende. Har også byttet modem noen ganger etter lyn, og det har bare tatt noen dager før det kom nytt. Privatpersoner kan ikke åpne porter? For noe tull, alt er åpent, jeg må bare åpne porter i MIN router ingenting på tele2 sitt modem.
Jeg har selv god erfaring med nextgentel. De få gangene jeg har hatt behov for support så har jeg entent tatt det per telefon eller epost. Epost har i de fleste tilfeller vært enklest og løst problemene mine fortest! De har vel 24-timer svarsfrist på NGT så vidt jeg vet også!
Alt dette maset her er uansett omstendelig og avhenger av hvor i landet en bor, og nettet nøyaktig der en bor. I tillegg blir det tilfeldigheter i forhold til hvem en skulle treffe på på kundeservice.
jeg ringte NTG i går å de sa det skulle bli fikset i løpet av kvelden... men sitter fortsat her med samme hastighet jeg synes dette er dårlig support...
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitter selv på salgstelefonen til NGT og kan forklare 3 ukers ventetid med at det må en montør ut i sentralen din for å oppgradere linjen til ADSL 2+. Montørene har mye å gjøre og derfor går det gjerne 3-5 uker før denne endringen trer i kraft.
Sitat av Ulvengunnar
problemet til NGT er at de låner altfor mye av telehor, ergo: de må få tillatelser, de får lavest rang på netthastighet osv. Derimot de stedene NGT har bygd opp selv fungerer alt som det skal, når det skal.
Skyld heller på Telenor hvis dere skal disse noen nettleverandører sier nå jeg, mye oppbruk av mange linjer, sært oppbygningssystem og en veldig spesiell kundebehandling.
Vis hele sitatet...
Underleverandører som ønsker å tilby bredbånd i et større omfang blir tilbudt å leie utstyr av Telenor slik at de kan tilby sine egensnekrede produkt til større kundemasser. NextGenTel er Norges nest største leverandør av DSL-teknologi og har derfor kapasitet til å leie å supportere større andeler av Telenors utstyr. Så fort en underleverandør merker det er nok kunder i en telefonsentral som henger på Telenors utstyr, dytter de inn sitt eget utstyr. Dette er selvsagt relatert til driftskostnader kontra fortjeneste på antall betalende kunder. Det er utelukkende mer å tjene på kunder som henger på underleverandørens utstyr, enn utstyret underleverandøren må leie av Telenor.

NextGenTel i dag, leier ikke like mye av Telenor som før. Dette på grunn av vekst. Nå har NextGenTel også blitt såpass drevne i support på Telenors utstyr at det ikke lenger er et så stort problem som tidligere å komme på disse semi-abonnementene. Utstyr som blir leid av Telenor, innehar også Telenor sine hastigheter som er konfigurert. Underleverandører har null kontroll på hastighetsprofiler.

Med andre ord, når man får et ADSL-abbonnement som er på Telenor-utstyr, så har man Telenor-bredbånd. Telenors hastigheter, og en modifisert Telenor-pris. Man får stort sett samme router som Telenor bruker og, bare med annen firmware tilegnet underleverandøren. Derfor, føler man at man har problemer, og supporten man får fra underleverandøren er kjip, vel, du kan banne på at underleverandørens kundebehandlere syns det er ræva å måtte feilsøke med deg som kunde, og mot Telenor i tillegg til deg, ekstra arbeid mot et ekstra vrangt system Telenor har laget for alle underleverandører.

Leggetid nå.
▼ ... noen uker senere ... ▼
gjett hvem som er glad i dag next har endelig gjort noe med farten på nette^^ for lenge siden bestilte vi ADSL Mega 3100/1000 og i dag fikk vi 4336/450 eller noe lignende til samme pris som vi altid har bestalt altså for 750/250 til 195 kr...
når next først gjør noe gjør de det bra