Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1298
Anonym bruker
"Firkantet Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.

Leste om noen som sto tiltalt for svindel. Var narkiser som hadde gjeld, som gjorde opp gjelda si ved å gi fra seg kodebrikken sin.

Skjønte på innlegget at de cashet inn gjelda dems, for og så ta opp ny gjeld. De gjorde noen endringer inne på skatteetaten for og få dette igjennom. Jeg lurer på hva slags endringer som ble gjort? Noen med peiling.

Jeg er gjeldsfri, men uten jobb. Så kunne tenkt meg noen ekstra kroner. Hva slags endringer er det som trengs og gjøre for at jeg skal få gjennomslag på forbrukslånsøknaden min?
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette vil jeg også vite siden jeg før fikk 18,000 i uføre men nå bare får 15,000 på tross av at jeg har problemer med magen, bukspyttkjertelen, galleblæra og magen!!!!!!!!!!!!!!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Dette er å pisse i buksa for å halde varmen. Eller, strengt tatt hakket meir destruktivt.

Du vil kanskje kunne få ut eit forbrukslån. Så går det eit halvår, og du får tvangstrekk i stønaden din for å betale tilbake gjelda. Med rentesatsen på forbrukslån er det ikkje gitt at det er ferdig dei første tredve åra. I tillegg kan du dømmast for svindel.

Måten er nok ein variant av å blåse opp lønnsinntekta (og dermed få skattekrav i tillegg), auke formue også viare - kort sagt bruke gangetabellen på sjølvmeldinga.
Anonym bruker
"Firkantet Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Dette er å pisse i buksa for å halde varmen. Eller, strengt tatt hakket meir destruktivt.

Du vil kanskje kunne få ut eit forbrukslån. Så går det eit halvår, og du får tvangstrekk i stønaden din for å betale tilbake gjelda. Med rentesatsen på forbrukslån er det ikkje gitt at det er ferdig dei første tredve åra. I tillegg kan du dømmast for svindel.

Måten er nok ein variant av å blåse opp lønnsinntekta (og dermed få skattekrav i tillegg), auke formue også viare - kort sagt bruke gangetabellen på sjølvmeldinga.
Vis hele sitatet...

Takker for relevant svar! Njææ, jeg er ikke uførtrygda.. Jeg er bare arbeidsløs. Så i det store og det hele så har det ikke så mye og si
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takker for relevant svar! Njææ, jeg er ikke uførtrygda.. Jeg er bare arbeidsløs. Så i det store og det hele så har det ikke så mye og si
Vis hele sitatet...
Det er strengt tatt hakket verre. For det første er tvangstrekk i dagpenger fullt ut gjennomførbart. For det andre, så har du åpenbart utsikter til inntekt i framtida dei kan trekke. Det blir ikkje forelda; du kan ta deg en god faen på at du må betale tilbake - med 20% rente eller deromkring.
Logg deg inn på skatteetaten og der kan du legge inn hvor mye du tror du vil «tjene» i løpet av året. Du vil da bli beskattet følgelig, og evt differanse blir gjort opp på skatteoppgjøret.

Sånn jeg har forstått den type svindel:

1. Du fører opp betydelig høyere skattepliktig inntekt til skatteetaten av din «offer»
2. Du søker massive lånebeløp i offerets navn- utsteder av lånene sjekker opp via skatteetaten
3. Innvilget lån, og flytter pengene gjerne nedover i Europa.

Dette er fremgangsmetoden som jeg forstår det

Om det derimot er en god ide, får du bedømme helt selv. Lykke til
Sist endret av Anonym113971; 8. september 2020 kl. 17:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Dette er å pisse i buksa for å halde varmen. Eller, strengt tatt hakket meir destruktivt.

Du vil kanskje kunne få ut eit forbrukslån. Så går det eit halvår, og du får tvangstrekk i stønaden din for å betale tilbake gjelda. Med rentesatsen på forbrukslån er det ikkje gitt at det er ferdig dei første tredve åra. I tillegg kan du dømmast for svindel.

Måten er nok ein variant av å blåse opp lønnsinntekta (og dermed få skattekrav i tillegg), auke formue også viare - kort sagt bruke gangetabellen på sjølvmeldinga.
Vis hele sitatet...
Ja og der går også saken over til å bli en alvorlig kriminell handling som brått utløser soning. For da er det forfalskning av dokumenter, svindel til vinning og det er noe langt annet enn å ta opp lån også ikke greie å gjøre opp i ettertid.

En som ikke klarer å betale ned et kredittkort blir ikke satt inn, men får dårlig creditscore og vil bli avskåret fra ny gjeld inntil saken er oppgjort i sin helhet, renter og gebyrer inkludert.

En som forfalsker dokumenter og dermed forleder utlåner til å tro at inntekten er langt høyere enn den i realiteten er vil bli anmeldt, etterforsket og sikkert dømt for lånebedrageri, dokument falsk og whtever else de klarer å hekte på deg. Da blir det fengsel med alt det medfører i ettertid når du skal ut igjen i samfunnet.

Nei ts dette høres ut som en svært dårlig plan. Lev heller med mindre disponibel inntekt, sett ned levestandard og bli ferdig med gjelden din på vanlig måte. Det vil du vinne på - in the long run.
Sist endret av _abc_; 8. september 2020 kl. 20:29.