Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 5135
Begynte ganske nylig i en ny jobb. Har funnet ut av flere ting siden som gjør at det eneste jeg vil er egentlig å slutte så fort som mulig.. Noen som har noen ideer til hvordan å best utføre dette?
Levere oppsigelse å gå stille i dørene under oppsigelsestiden er så vidt meg bekjent anbefalt.
Trådstarter
Ingenting man kan gjøre for å unngå oppsigelsestiden? Dersom det er ok for arbeidsgiver?
Du kan jo spørre. Hvis man har en ny jobb som trenger deg asap så pleier de være kule på det hvis de kan, men vet ikke helt om de legger godviljen til hvis du bare ikke gidder.
Trådstarter
Dette handler definitivt ikke om å ikke gidde. Kort fortalt trives jeg ikke veldig med jobben, verken med arbeidstider (alt for lite timer) eller alt ellers. Har fått tilbud om mye mer attraktiv jobb som betaler bedre og har mye bedre rutiner
Sitat av skrtskrt Vis innlegg
Dette handler definitivt ikke om å ikke gidde. Kort fortalt trives jeg ikke veldig med jobben, verken med arbeidstider (alt for lite timer) eller alt ellers. Har fått tilbud om mye mer attraktiv jobb som betaler bedre og har mye bedre rutiner
Vis hele sitatet...
Da er det jo ikke noe å lure på. Om den nye jobben vil ha deg tidligere, er det helt vanlig å spørre pent om de vil holde deg ut oppsigelsestiden eller om de vil vurdere å la deg gå før.
Sitat av skrtskrt Vis innlegg
Dette handler definitivt ikke om å ikke gidde. Kort fortalt trives jeg ikke veldig med jobben, verken med arbeidstider (alt for lite timer) eller alt ellers. Har fått tilbud om mye mer attraktiv jobb som betaler bedre og har mye bedre rutiner
Vis hele sitatet...
Hvorfor har du søkt på en jobb hvor du ikke liker arbeidstiden eller oppgavene? Eller har det endret seg over tid?

Lever oppsigelse også forklar til sjefen at du har fått et tilbud om en ny jobb og at du har takket ja til denne. Om det ikke er helt krise for bedriften så kan det være at de lar deg gå. Visst ikke så står det vel noe om hvor lang oppsigelsestid du har i kontrakten din.
du har 1mnd oppsigelse om du har vært ansatt i mindre enn 5 år. og er du under prøvetid så har du 14dagers oppsigelsestid.


er jo ikke akkurat lenge det
Sitat av DSlhm Vis innlegg
du har 1mnd oppsigelse om du har vært ansatt i mindre enn 5 år. og er du under prøvetid så har du 14dagers oppsigelsestid.
Vis hele sitatet...
Det du snakker om er minstetiden, og det som falles tilbake på dersom ikke annen oppsigelsestid er spesifisert i arbeidskontrakten. Det er veldig vanlig for arbeidsgivere å spesifisere oppsigelsestiden, så hvor lang oppsigelsestid TS har vet vi ingenting om.

Det vanligste i de fleste yrker i Norge er 3 måneders oppsigelsestid.
Trådstarter får lese i sin kontrakt hva som står spesifisert.

det normale i dag er jo å benytte seg av minstetiden.
Trådstarter
Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Hvorfor har du søkt på en jobb hvor du ikke liker arbeidstiden eller oppgavene? Eller har det endret seg over tid?

Lever oppsigelse også forklar til sjefen at du har fått et tilbud om en ny jobb og at du har takket ja til denne. Om det ikke er helt krise for bedriften så kan det være at de lar deg gå. Visst ikke så står det vel noe om hvor lang oppsigelsestid du har i kontrakten din.
Vis hele sitatet...
Har endret seg med tid. Ser at det er et synkende skip, og har hørt fra 4 andre som har jobbet med vedkommende at sjefen ikke betaler for seg. Jeg ønsker ikke å gå rundt med konstant mas og stress, for nesten ingenting i betaling, og ut ifra det jeg har hørt bokstavelig talt ingenting

Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Hvorfor har du søkt på en jobb hvor du ikke liker arbeidstiden eller oppgavene? Eller har det endret seg over tid?

Lever oppsigelse også forklar til sjefen at du har fått et tilbud om en ny jobb og at du har takket ja til denne. Om det ikke er helt krise for bedriften så kan det være at de lar deg gå. Visst ikke så står det vel noe om hvor lang oppsigelsestid du har i kontrakten din.
Vis hele sitatet...
Har endret seg med tid. Ser at det er et synkende skip, og har hørt fra 4 andre som har jobbet med vedkommende at sjefen ikke betaler for seg. Jeg ønsker ikke å gå rundt med konstant mas og stress, for nesten ingenting i betaling, og ut ifra det jeg har hørt muligens bokstavelig talt ingenting
Sist endret av skrtskrt; 10. juni 2020 kl. 16:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.