Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 6328
God dag

Vurderer å starte en Minecraft server.
  • Vanilla
  • Eldre versjon
  • Liberale regler (Ingen hacking eller overdreven griefing)
  • Cracked server (Slik at folk kan spille uten å ha kjøpt spillet)
  • Hvitelistet

Er det noe interesse for dette?
Hva tilbyr du som allerede ikke finnes der ute ?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Hva tilbyr du som allerede ikke finnes der ute ?
Vis hele sitatet...
Det er jo mulig å starte en server uten å skulle konkurrere på verdensbasis.
Vi hadde en offisiell freak minecraft server en stund, det var ganske morro. Men så ble det mer administrering enn spilling på meg og vi fant ikke folk som kunne ta over oppgavene og den døde stille ut desverre.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det er jo mulig å starte en server uten å skulle konkurrere på verdensbasis.
Vi hadde en offisiell freak minecraft server en stund, det var ganske morro. Men så ble det mer administrering enn spilling på meg og vi fant ikke folk som kunne ta over oppgavene og den døde stille ut desverre.
Vis hele sitatet...
Akkurat det er problemet meď 99% av de som starter server.
3gb ram
ThinkpadX200's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Hva tilbyr du som allerede ikke finnes der ute ?
Vis hele sitatet...
Er enig i det dodecha sier. Målet er ikke å lage den største og beste serveren noensinne. Tvert imot ønsker jeg bare å lage noe enkelt og greit. Det som den hypotetiske serveren eventuelt vil tilby er en spillerbase bestående av norske freaks og en nyoppstartet verden.

Skrev i utgangspunket et mer utfyllende svar, men klarte å miste det ved å refreshe
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Hva tilbyr du som allerede ikke finnes der ute ?
Vis hele sitatet...
Jeg har sett etter en server fra tid til annen siden Freak sin døde, og jeg kan forsikre deg om at tilbudet er ganske patetisk. Ikke at det ikke finnes servere, det gjør det i absolutte hopetall, men de fleste man kan google seg fram til er fulle av bullshit, folk som på en eller annen mystisk måte har greid å gjøre Minecraft pay-to-win.

Av både direkte og indirekte erfaring er det ikke nødvendigvis lett å bygge opp en servercommunity. Det er flere utfordringer og problemer ved det, men at det er tett i tett med gode, ærlige servere fra før av var ikke et av dem sist jeg sjekket, i hvert fall.

Når det er sagt, ville jeg anbefalt å droppe både "gammel versjon" og "cracket"-punktene, men det er selvfølgelig noe OP gjør som de vil med.
Sist endret av robhol; 30. mars 2020 kl. 13:42.