Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1052
Hei!
Jeg skal ta noe etterutdanning, og starter nå i høst. Jeg har vært inne på nettstedet til studiet og sett litt rundt, og det ligger for meg at jeg kommer til å slite med matematikk og fysikk. Matematikk har jeg ikke brukt noe særlig siden jeg gikk på skolen for rundt 20 år siden, fysikk har jeg aldri vært borti. Det føles som jeg har tatt meg vann over hodet her, men jeg må prøve å komme meg gjennom dette studiet.

Studiet virker å starte på et nivå litt over det grunnleggende, og jeg er derfor bekymret for å havne bakpå fra start. Jeg må derfor få banket det helt grunnleggende laveste nivået inn i hodet før studiestart.

Er det noen som kjenner til nettsider eller lignende ressurser for å komme i gang og lære det helt grunnleggende?
Sitat av sjuken Vis innlegg
Hei!
Jeg skal ta noe etterutdanning, og starter nå i høst. Jeg har vært inne på nettstedet til studiet og sett litt rundt, og det ligger for meg at jeg kommer til å slite med matematikk og fysikk. Matematikk har jeg ikke brukt noe særlig siden jeg gikk på skolen for rundt 20 år siden, fysikk har jeg aldri vært borti. Det føles som jeg har tatt meg vann over hodet her, men jeg må prøve å komme meg gjennom dette studiet.

Studiet virker å starte på et nivå litt over det grunnleggende, og jeg er derfor bekymret for å havne bakpå fra start. Jeg må derfor få banket det helt grunnleggende laveste nivået inn i hodet før studiestart.

Er det noen som kjenner til nettsider eller lignende ressurser for å komme i gang og lære det helt grunnleggende?
Vis hele sitatet...
Ville faktisk kjøpt meg en vgs-bok. Da får du forklaringer på et enkelt nivå, eksempler og oppgaver med fasit. Du bør gjøre oppgaver for å skjønne grunnleggende fysikk, ikke bare lese eller se videoer.
Finnes en del nettressurser for dette som går igjennom pensum for VGS på en forståelig måte:
Campus Inkrement f.eks

Eller som nevnes over Khan Academy
Jeg kan også anbefale fysikkbøkene til teknisk fagskole f.eks https://bookis.com/no/books/trond-ek...BoCC18QAvD_BwE