Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 7869
God kveld alle sammen, som dere kan se så har jeg et spørsmål angående Seroquel/Kvetiapin.

Jeg fikk altså disse av legen min på resept grunnet søvnvansker, i tillegg til Quetiapine har jeg også Imovane og Apodorm som forsåvidt funker ganske bra for innsovning på kveldene jeg er urolig men likevel blir jeg helt potetstappe i hodet av disse og veldig grøtete til tider.

Så da fikk jeg dette c-preparatet idag. Det er altså 100x25mg tabletter.

Noen som har en passelig dose for en søt innsovning og erfaringer med disse? Evt om det blir noen hangover eller noe av den slags som jeg har opplevd med Truxal før?
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Seroquel ga meg hang over i starten, men det gikk over etter hvert. Starta på 25 mg og kunne sovne som en unge etter en times tid. Ble tolerant etter hvert og måtte øke. Obs på økt matlyst fra helvete, du kommer til å spise alt som finnes. Verre en munchies på hasjrus nesten
25mg holder masse. Men etter noen måneder minsker effekten og man må øke.
Ble hangover før, ikke nå mer. Gått på 25-50mg kveld fast.

Kan ta mer og, men da blir du hangover. Prøv med 25mg først du.

Vektøkning da disse endrer blodsukkeret og gjør at du spiser mer også, så verdt å vite
Sitat av Darkbull Vis innlegg
Ble hangover før, ikke nå mer. Gått på 25-50mg kveld fast.

Kan ta mer og, men da blir du hangover. Prøv med 25mg først du.

Vektøkning da disse endrer blodsukkeret og gjør at du spiser mer også, så verdt å vite
Vis hele sitatet...
Da prøver jeg på meg 25-50mg nå. Vektøkning er bare moro nå som jeg skal begynne å trene og gjerne skulle lagt på meg litt hehe

Sitat av MittBrukernavn Vis innlegg
25mg holder masse. Men etter noen måneder minsker effekten og man må øke.
Vis hele sitatet...
Hvor rask er toleransebygning på disse ifh til andre preparater benzo & opiater for eksempel? Går det like fort og er det noe man kan ta hver dag for søvn?
Sist endret av percocetfather; 25. august 2021 kl. 23:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg tok 25mg hver dag i nesten tre år mot søvnvansker. Mistet aldri effekt som innsovning, og følte meg helt grei ellers.
Sitat av usikkertjej Vis innlegg
Jeg tok 25mg hver dag i nesten tre år mot søvnvansker. Mistet aldri effekt som innsovning, og følte meg helt grei ellers.
Vis hele sitatet...
Flotters har hørt mye bra om disse fra andre freakere så jeg gir de en sjanse
Anonym bruker
"Reflektert Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når jeg begynte med seroquel ble jeg så trøtt av 25mg at jeg ikke greide å holde meg våken. Jeg var sigen og trøtt et par timer etter jeg våkna på morgenen, hjernen brukte litt tid på å skru seg på på en måte men det var ikke noe problem å stå opp i tide. Hangovern gikk over etter tja halvannen måned kanskje.

Jeg har brukt hver dag for søvn i to år og ingenting med det kan sammenlignes med benzo eller opiater. Du blir ikke avhengig av seroquel på den måten og toleransebyggingen er myyyye saktere.

Etter 4-5 mnd på 25mg måtte jeg øke til 50. Nå etter to år står jeg på 100mg men prøver å holde meg på 75mg pga vektøkning. Jeg tenkte også først at det ikke gjorde noe med et par kilo mer på kroppen men medisiner får man medisinmage av som ser enda mer kulemage ut enn ølvom. Jeg kunne godt ha kvitta meg med 10kg nå pga seroquellen men er ikke feit eller chubby heller, bare kulemage. Har innsett at om jeg bruker seroquel i mange år til vil jeg gå mer opp i vekt så jeg har et håp om å klare å sove uten en gang i fremtida..
Du burde ikke begynne å bruke de fast hvis du kan klare å sovne uten.
Jeg har brukt 75mg daglig i ca 5 år. Noen ganger mer, andre ganger mindre. Blir rimelig zombie på dagtid, men siden jeg ikke jobber så er det bedre å være zombie på dagtid enn å ikke få noe søvn.
Drikker jeg alkohol kan jeg gå ned til 50/25mg og fortsatt sove.
Jeg prøvde å slutte cold turkey engang og det anbefales ikke etter 4+ år med bruk, seriøst kløe og abstinenser.
Jeg har langt mere hangover på seroquel enn imovane iallfall. På seroquel klarer jeg ikke fungere på jobb og det er stort sett derfor jeg bytta til imovane.
Første gangen jeg brukte seroquel hadde jeg ikke hangover, bare 2 første dagene. Nå i ettertid blir jeg aldri kvitt den hangovern.
Hangovern er ganske heftig. Hadde jeg vært i jobb eller skole kunne jeg ikke brukt det. Men siden jeg bare chiller på dagtid uansett, så er det ikke så ille. Så, det kommer helt klart an på hva man trenger å få gjort på dagtid.
Sitat av zoober Vis innlegg
Hangovern er ganske heftig. Hadde jeg vært i jobb eller skole kunne jeg ikke brukt det. Men siden jeg bare chiller på dagtid uansett, så er det ikke så ille. Så, det kommer helt klart an på hva man trenger å få gjort på dagtid.
Vis hele sitatet...

Skal stå opp klokka 10 imorgen så da får jeg vel bare se an formen. Nå har jeg allerede tatt 50mg så da får vel man bare se og håpe på det beste, jaja..
Sitat av percocetfather Vis innlegg
Skal stå opp klokka 10 imorgen så da får jeg vel bare se an formen. Nå har jeg allerede tatt 50mg så da får vel man bare se og håpe på det beste, jaja..
Vis hele sitatet...
Du kommer deg opp, men vil kanskje føle deg litt groggy og tåkete gjennom dagen

En annen ting som er jævlig negativt med seroquel for min del er den jævla apetitten man får. Jeg blir ekstremt trøtt av dem, men samtidig så sulten at jeg ikke får sove med mindre jeg spiser mengder med mat, noe som har ført til en betydelig vektøkning.
Nå har jeg begynt å spise halvparten av det jeg pleide til middag, slik at jeg kan spise den andre halvparten når seroquel-hungeren slår inn.
En time etter inntatt sovemedisin så blir det fort en halv middag, da kan man sove i fred.
Sist endret av zoober; 26. august 2021 kl. 00:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg tar 75mg hver kveld og starter på jobb kl 07:00, har ingen problem med hangover, men våkner alltid 2-3 ganger ila natten. Begynte på 25mg for ca3/4 mnd siden, men måtte øke.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Denne medisinen er en lifesaver. 50mg før sengetid har funket gull i snart to år. Ingen vektøkning som jeg har lagt merke til. Har aldri gitt meg hangover, noe jeg har fått av det meste annet jeg har prøvd mot søvnproblemer.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Quetiapin er fantastisk til søvn, og oppleves ikke som avhengighetsskapende.

Du må bli vant til det og bli kjent med hvordan det fungerer.

Jeg varierer dosen med hensyn til dagsform og planer dagen derpå. Hvis jeg er sliten og skal opp tidlig, så tar jeg litt mindre, og får dermed sove og unngår hangover samtidig.
Sitat av zoober Vis innlegg
Jeg har brukt 75mg daglig i ca 5 år. Noen ganger mer, andre ganger mindre. Blir rimelig zombie på dagtid, men siden jeg ikke jobber så er det bedre å være zombie på dagtid enn å ikke få noe søvn.
Drikker jeg alkohol kan jeg gå ned til 50/25mg og fortsatt sove.
Jeg prøvde å slutte cold turkey engang og det anbefales ikke etter 4+ år med bruk, seriøst kløe og abstinenser.
Vis hele sitatet...
Trapp ned gradvis om du skal slutte. Jeg trapoa ned fra 100 til 6,25 på et par måneder, 3 første mettene uten var tragisk, men så ble søvn gradvis bedre. Er avhengig av sovemaske da alt må være helt mørkt, stillhet, bruker av og til melatonin og sover totalt sett ok, men dårligere enn de fleste jeg kjenner.

På seroquel gikk det fint uten sovemaske, stillhet etc, men ble litt hangover dagen derpå som ødela for jobb.
Jeg fikk Hangover hver eneste gang i starten, men jeg tar aldri mer enn 25 mg tablett som jeg biter av en bitteliten bit så jeg ikke tar en hel tablett, og da sover jeg greit i kombinasjon med lyrica. Quetiapin er så genialt for det stopper tankekjør og man blir trøtt,og etter min mening er det "sterkere" virkning enn feks diazepam. Så quetiapin er knall til søvn,bare aldri en hel 25 mg i starten,bit av en flis,god natt! ✌️
Sto på q. En periode og brukte 25mg . Eneste jeg synes var ubehagelig var at det tok litt tid å våkne om morgenen + vektøkning
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Stod på 25/50 for å sove men måtte slutte da jeg gikk opp 10kg på 6 mnd. Det var 10kg jeg ikke ønsket å gå opp..

Har ikke gått på dem på et halvt år ca nå, og etter en kveld ute på byen med diverse stimulanter fant jeg ut at jeg skulle ta 100mg for å være sikker på at jeg fikk sove.. Sov i 1 døgn! Prøvde å våkne flere ganger men øynene bare datt igjen, gikk ikke ann å reise seg heller. Måtte bare sove det ut. Funker ihvertfall men ikke verdt det pga vekten for min del
Anonym bruker
"Sprudlende Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skulle ønske jeg hadde fått så god effekt av 25 mg. Står på 600 mg nå og føler meg ikke dopa i det heletatt
Anonym bruker
"Reflektert Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skulle ønske jeg hadde fått så god effekt av 25 mg. Står på 600 mg nå og føler meg ikke dopa i det heletatt
Vis hele sitatet...
Man blir ikke dopa av seroquel.

Får du denne dosen utskrevet for søvn eller for psykose/schizofreni?
Sovna med en gang jeg la hodet på puta, men jeg økte litt i vekt på de. Våknet plutselig midt på natta å kunne drikke en halvliter brus og hive i meg masse godteri og potetgull.

Har heldigvis klart å slutte, men de er geniale som nødløsning og evnt etter en kveld/natt med kokain/amf i kroppen.
Sist endret av Yabaho; 27. august 2021 kl. 21:47. Grunn: Redigert
Anonym bruker
"Sprudlende Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Man blir ikke dopa av seroquel.

Får du denne dosen utskrevet for søvn eller for psykose/schizofreni?
Vis hele sitatet...
Står «mot uro» så demper jo tankekjør, men blir ikke så trøtt. Sikkert fordi jeg har stått på det fast et år
Anonym bruker
"Sprudlende Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Man blir ikke dopa av seroquel.

Får du denne dosen utskrevet for søvn eller for psykose/schizofreni?
Vis hele sitatet...
Hvis du blir så sløv at du ikke klarer å holde deg våken lenge som folk sier her så vil vell jeg kalle det dopa(?)
Anonym bruker
"Reflektert Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Står «mot uro» så demper jo tankekjør, men blir ikke så trøtt. Sikkert fordi jeg har stått på det fast et år
Vis hele sitatet...
I høye doser får man ikke den søvndyssende effekten.
Normal dose mot generell uro er 25mg 1-2 ganger om dagen og for søvn opp til 150mg to timer før man skal sove. Det er hvertfall det jeg ble lært av legene når jeg var innlagt og av fastlegen min.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis du blir så sløv at du ikke klarer å holde deg våken lenge som folk sier her så vil vell jeg kalle det dopa(?)
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke beskrive effekten som sløvhet, bare at hodet blir trøtt sånn som en vanlig trøtthetsfølelse.

Sløvhet forbinder jeg mer med rivotril, høye doser valium, evn mye alkohol, hasj osv
Setter pris på alle informative svar folkens. Jeg tok 50mg og gikk i narkose innen en time og våknet uten hæng klar for å gjøre ærender. Gode å ha de kompisene her ser jeg nå, ja
Quetiapin er gull verdt og jeg tror ikke legene skjønner hvor sterkt det egentlig er �� det er sånt man får kastet etter seg av legen
Quetiapin fungerer utrolig bra når toleransen er lav jeg slukknet på så lite som 12.5 mg selv om jeg hadde brukt en god del amf.
Start på så lav dose som mulig del 25mg pillene i 2 å se hvordan det funker å bruke det kun når du virkelig trenger det så du slipper du tt toleransen stiger fortere en nødvendig. Kjenner folk som kan bruke 300mg + uten å merke noe så du kan fort bli immun om du overdriver
Har selv vært på punktet hvor 300mg+ ikke engang gir noe annen effekt enn den stabile antidepressive effekten. Om hangover er et problem, så går det fort over. Har du noen gang våknet opp dagen etter alkohol? Det er hangover.