Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  821 225718
Sitat av supranaut Vis innlegg
Nei, fordi det er samme mengde virkestoff men fordelt over mer masse/kjøtt.
Vis hele sitatet...
Du tar nok feil. Psilocin finnes det mye av i fersk sopp, men det brytes ned fort av lys og varme. Psilocybinet i soppen derimot tåler ganske mye og man kan lagre sopp lenge om det er tørt og mørkt.
morkakespisende
Ville gønna tørka over fersk any day men you do you.
Takk for kunnskapen om psilocin da, tviler ikke på at du har rett. Vet noen noe om hvor mye av trippen psilocin er ansvarlig for? Har noen her prøvd "syntetisk" psilocybin?
Sist endret av supranaut; 18. oktober 2023 kl. 20:28.
Sitat av supranaut Vis innlegg
Ville gønna tørka over fersk any day men you do you.
Takk for kunnskapen om psilocin da, tviler ikke på at du har rett. Vet noen noe om hvor mye av trippen psilocin er ansvarlig for? Har noen her prøvd "syntetisk" psilocybin?
Vis hele sitatet...
Fersk sopp er noe annet ja, effekten kommer rimelig kjapt, tror under halvtimen er rekorden min.

Psilocybin er et prodrug, altså metabolismen vår gjør det om til Psilocin via defosfolyering, så det er teknisk sett alltid psilocin du er rusa på.

Syntetisk psilocybin er akkurat det samme som eksisterer i soppene, du tenker ikke på et av research chemicalene som sier å være ganske lik psilocybin?
Sist endret av Expialidocious; 18. oktober 2023 kl. 20:33.
morkakespisende
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Syntetisk psilocybin er akkurat det samme som eksisterer i soppene, du tenker ikke på et av research chemicalene som sier å være ganske lik psilocybin?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg tenkte på det førstnevnte, av samme type som er i den faktiske soppen. Aldri testet dette selv, men jeg skulle tro det da er isolert/separert fra soppen på et vis. Er vel kanskje misledende å kalle det "syntetisk" sånn sett. Konsentrert kanskje?
Jeg lurer på om en trip bestående av psilocybin alene virkelig er så forskjellig fra en involverende psilocin--'pro-drug' eller ei. Har aldri hatt noe problemer med effekt på soppen min uansett, merker den godt allerede før halvtimen går. Satser jo selvfølgelig på at jeg er til dels velsignet.
På en annen side fikk jeg borreliose via flåttbitt sist gang jeg skulle plukke.

Expialidocious - TL;DR - Hvis jeg tar feil, som er godt mulig, skulle jeg gjerne likt å vite akkurat hvor feil jeg tar
Sist endret av supranaut; 18. oktober 2023 kl. 21:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det finnes både psilocybin ekstrahert fra sopp og syntesert i laboratorium, men det er ingen forskjell på de det er fremdeles C12H17N2O4P.

Det er debatt om de andre stoffene, baceosystin bl.a
Har noe effekt på rusen men ikke noe skikkelig konkret.

Men jo du får med deg mer virkestoff i fersk sopp enn tørr, derfor regner dosekalkulatoren til shroomery andre doser når du spesifiserer at soppen er fersk.
Ikke noe i veien med å spise tørr sopp.
Sitat av supranaut Vis innlegg
Nei, jeg tenkte på det førstnevnte, av samme type som er i den faktiske soppen. Aldri testet dette selv, men jeg skulle tro det da er isolert/separert fra soppen på et vis. Er vel kanskje misledende å kalle det "syntetisk" sånn sett. Konsentrert kanskje?
Jeg lurer på om en trip bestående av psilocybin alene virkelig er så forskjellig fra en involverende psilocin--'pro-drug' eller ei. Har aldri hatt noe problemer med effekt på soppen min uansett, merker den godt allerede før halvtimen går. Satser jo selvfølgelig på at jeg er til dels velsignet.
På en annen side fikk jeg borreliose via flåttbitt sist gang jeg skulle plukke.

Expialidocious - TL;DR - Hvis jeg tar feil, som er godt mulig, skulle jeg gjerne likt å vite akkurat hvor feil jeg tar
Vis hele sitatet...

Jeg har prøvd 4-ACO-DMT, som blir om til psilocin i kroppen. Jeg likte det veldig godt, men var stort sett veldig likt psilocybin. Litt mer euforisk og vennlig kanskje. Slapp kvalmen jeg ofte får ved inntak av sopp, som noen ganger gir meg en litt mørkere bakgrunn på trippen.
Må bare spørre:
for min del har det vært labert med flein-funn i år - er det flere på Vestlandet (Bergen) som opplever dårlig sesong?
Gruer meg for å oppsøke en superplass der jeg fant masse før i tiden, grunnet at jeg ble oppsøkt av grunneier (bonde)...faen også!
Helt elendig sesong for meg
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det er innhold i fersk flein vi må anta eliminert eller redusert i varierende grad, etter tørking

Full profil får man bare ferskt

Hvis jeg kan velge spiser jeg selvfølgelig fersk, hvis det er max virkestoff per sopp d er snakk om

Det sagt mangler vi holdepunkter for hva og hvor mye
Sist endret av meaculpaUIO; 20. oktober 2023 kl. 21:28.
Spørsmål angående vekstforløp til fleinsopp:
Er det vits å komme tilbake til samme sted flere ganger i løpet av en sesong? Eller "blomster" et rotsystem eller mycel kun på ett tidspunkt ila året?
Jeg vil tro det kan være flere rotsystem i nærheten av hverandre, så disse kan kanskje finne på å blomstre på forskjellige tidspunkt?
Noen som vet hvorvidt sesongen er over i Bergen/vestlands området?
Sitat av lemimosa Vis innlegg
Spørsmål angående vekstforløp til fleinsopp:
Er det vits å komme tilbake til samme sted flere ganger i løpet av en sesong? Eller "blomster" et rotsystem eller mycel kun på ett tidspunkt ila året?
Jeg vil tro det kan være flere rotsystem i nærheten av hverandre, så disse kan kanskje finne på å blomstre på forskjellige tidspunkt?
Vis hele sitatet...
Jeg bruker å besøke samme sted med 4-5 dagers mellomrom og har godt hell med det.
Det sies at soppen skal lagres mørkt, lufttett og kaldt. Jeg har en bod, som gjennom vinteren kan kommer ned i en 3-4 grader. Ligger sikkert på gjennomsnitt rundt 10 grader. Er det best å lagre soppen i boden i de temperaturene, eller i leilighet som konstant holder 21 grader ish.
Sitat av karafall82 Vis innlegg
Det sies at soppen skal lagres mørkt, lufttett og kaldt. Jeg har en bod, som gjennom vinteren kan kommer ned i en 3-4 grader. Ligger sikkert på gjennomsnitt rundt 10 grader. Er det best å lagre soppen i boden i de temperaturene, eller i leilighet som konstant holder 21 grader ish.
Vis hele sitatet...
Det er litt hipp som happ alt ettersom hvor lenge du tenker å lagre soppen. Snakker vi 3år+ ville jeg lagt de i boden, noe kortere enn det så hadde de havnet i ett skap
Har noen her prøvd Pholiotina soppene som inneholder psilocybin, i tillegg til det psykoaktive stoffet Aeruginascin? Ser de blant annet er funnet et par ganger på østlandet i artsdatabanken.

Dette er vel også ganske interessant: " Across 23 analyzed cases of accidental hallucinogenic mushroom poisonings, people who had ingested the mushroom Inocybe aeruginascens reported only euphoric experiences.[11] This is in contrast to the slight and in some cases extremely dysphoric experiences reported from the accidental ingestion of non aeruginascin containing mushrooms (containing solely psilocybin and psilocin)."


https://en.wikipedia.org/wiki/Aeruginascin
https://en.wikipedia.org/wiki/Pholiotina_cyanopus
Sist endret av En deling; 3. november 2023 kl. 02:07.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei, og god kveld Freaks!

Er det noen som har funnet noe fersk & plukkbar sopp den siste tiden på Østlandet/Sørlandet traktene?

Lurer på om kanskje toget har gått for i år mtp kulde & snøfall den siste tiden.. Fant mye på en god spot i fjord men funnet lite hittil i år, kun noe småtteri i forhold.

Usikker på om det skyldes dårligere vekstsesong på spotten min eller at andre sopplukkere har rasket med seg det meste..
Sist endret av Lausbikkje; 18. november 2023 kl. 17:02.
Sitat av Lausbikkje Vis innlegg
Hei, og god kveld Freaks!

Er det noen som har funnet noe fersk & plukkbar sopp den siste tiden på Østlandet/Sørlandet traktene?

Lurer på om kanskje toget har gått for i år mtp kulde & snøfall den siste tiden.. Fant mye på en god spot i fjord men funnet lite hittil i år, kun noe småtteri i forhold.

Usikker på om det skyldes dårligere vekstsesong på spotten min eller at andre sopplukkere har rasket med seg det meste..
Vis hele sitatet...
Hei,

Vi har sett det samme på østlandet, litt sør for oslo. Sesongen har vært svært dårlig for oss også, på alle plassene hvor det var mye i fjor.
Sitat av Lausbikkje Vis innlegg
Hei, og god kveld Freaks!

Er det noen som har funnet noe fersk & plukkbar sopp den siste tiden på Østlandet/Sørlandet traktene?

Lurer på om kanskje toget har gått for i år mtp kulde & snøfall den siste tiden.. Fant mye på en god spot i fjord men funnet lite hittil i år, kun noe småtteri i forhold.

Usikker på om det skyldes dårligere vekstsesong på spotten min eller at andre sopplukkere har rasket med seg det meste..
Vis hele sitatet...
Har vært en elendig sessong. Jeg bor sørvest i landet, og har funnet ca 30 gram ferdig tørket. Ifjor fant jeg rett over 300 gram.
Aha skjønner.. Det gir mening.
Stussa over at det var så lite i år jeg også siden jeg fant rundt 100g ifjord (ferdig tørka) på sør/østlandet

Jaja sånn er det, får håpe på bedre sesong neste år.

Takk for svar godt’folk
Sist endret av Lausbikkje; 20. november 2023 kl. 17:13.
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som med all sopp, mat, psycadeliske og giftige vil de ikke sprette opp like mye hvert eneste år, dette vil variere år til år og sted til sted
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Jeg tror både ifjor og i år var mellom til dårlig sesong for flein på Østlandet iallefall
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Fuck Mr. Plod!
Noen som har prøvd å tilføre tryptaminer til bakken eller levende mycel/frukten?

Chatgpt mente at det var aktive enzymer i (mycellen?) Selvom det ikke var frukter(fleinsopp).

Hvis dette stemmer, produserer mycellet psykoaktive tryptaminer da utenom sessongen? I kontakt med tryptaphan feks.
The large variability in the concentrations of tryptamines in fruiting bodies observed in this study deserves more attention. According to our data, some Psilocybe species possibly contain higher concentrations of tryptamines than others (species-dependent). The differences between species might correspond to the activity of enzymes (PsiD, PsiH, PsiK, PsiM) that catalyze the biosynthesis of NB, BA, PSB, and PS
Vis hele sitatet...
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9693126/

Stuuuuk

https://www.shroomery.org/forums/sho...&vc=1#28627621

Om soppen fokser med disse gress røttene, så kanskje de psykadeliske stoffene kommer fra gramine som kan finnes i små mengder (tror jeg) i enkelte røtter.

Hadde vært artig om det viste seg at den bare metaboliserte gramine :P

"The plant uses glucose as an energy source and for growth, while oxygen is released into the atmosphere."

Gramine + OH = Psilocin

Bruh, kaster bare steiner i vannet her

Bare surr, men veldig like stoffer i gresset ihvertfall.
Sikkert helt tilfeldig
Sist endret av Nøddy; 20. januar 2024 kl. 03:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.