Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  77 24909
Noen som vet om noen bra narkofilmer?
Spun
Requiem For A Dream
Drugstore Cowboy
Enter The Void
Fear And Loathing in Las Vegas
Det må være noen tråder om dette fra før
The basketball diaries og Trainspotting er to jeg har sett. Du kan også se på human traffic.

Jeg kan ikke si at noen av disse filmene er utrolig bra, men det er ihvertfall filmer om narkotika.
Good time
Trainspotting
Beautiful boy
Den siste revejakta

4 relativt forskjellige filmer, men alle med rus som en rød tråd.

Edit: Relevant er er relativt ninja.
Sist endret av subscribe; 16. februar 2019 kl. 18:26.
The doors filmen, mye kul musikk i tillegg!
Bonded by blood.
Her finner du en grei liste. Kan anbefale Blow og American Made.
«Pusher» med danske Mads Mikkelsen. Mener den er å finne på Netflix, anbefales sterkt.
Den som bare er der
Noen som vet om filmer lignende spun?
Altered States
- rimelig speisa sci/fi-horror som dreier seg rundt flytetankeksperimenter med sopp DMT etc.
The Quiet Roar
- drama om dødssyk dame som gjennomgår et behandlingsopplegg med psilocybin.
Performance
- tidlig søttitalls thriller/gangsterfilm med noe soppspising
Lucy
Where the buffalo may roam
Dope
Fuck up
Johan Falk, svensk krimserie!
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Johan Falk, svensk krimserie!
Vis hele sitatet...
Johan Falk er legendarisk anbefales på det sterkeste!! Sykt spennende
Sitat av Norse5051 Vis innlegg
«Pusher» med danske Mads Mikkelsen. Mener den er å finne på Netflix, anbefales sterkt.
Vis hele sitatet...
Den filmen synes jeg i alle fall var rå når den kom ut. Mads Mikkelsen eller ei, hvis en skal dra frem en skuespiller der så burde det vel være Kim Bodnia, som forøvrig er en fantastisk skuespiller etter min mening. Men ja, følger deg på denne
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Hv heter den filmen de er i asian og røyker dmt så dør søsteren eller broren så flyr en av de etter for å passe på.

Husker ikke så mye skden jeg selv tok syr kg dmt sist jeg så den for å se om jeg ble påvirka av filmen. Noen jeg ikke kan si jeg ble. Musikken preget meg selvfølgelig litt da.
Sitat av Relevant Vis innlegg
The basketball diaries og Trainspotting er to jeg har sett. Du kan også se på human traffic.

Jeg kan ikke si at noen av disse filmene er utrolig bra, men det er ihvertfall filmer om narkotika.
Vis hele sitatet...
Trainspotting, scenen hvor det "sloss" om lakenet er upriselig Filmen i det hele synes jeg er kjedelig egentlig. Enkelte scener som kanskje stikker seg ut, men ikke verdt å se i mine øyne men kanskje i andres

Ellers har en jo lock,stock and two smoking barrels også
Sist endret av Jens1; 16. februar 2019 kl. 22:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trainspotting er nok en av de beste filmene jeg vet om. Ekstremt gripende film. Musikken i filmen er også veldig bra og på en måte relevant.
Requiem for a Dream er også bra.

Så nylig Climax på kino også, handler rett og slett om en gjeng dansere som tar seg en fest i et avsides lokale, og finner ut til sin forskrekkelse at det er LSD i punsjen deres. Svært intens film, som setter lys på "galskapen" LSD kan by på, om man ikke er forberedt på det. Forsåvidt en veldig spesiell film rent filmteknisk, så den passer ikke for alle.
American Gangster er en av mine favoritter. Denzel Washington gjør en herlig rolle i denne filmen.
Sitat av iamaddict Vis innlegg
Hv heter den filmen de er i asian og røyker dmt så dør søsteren eller broren så flyr en av de etter for å passe på.

Husker ikke så mye skden jeg selv tok syr kg dmt sist jeg så den for å se om jeg ble påvirka av filmen. Noen jeg ikke kan si jeg ble. Musikken preget meg selvfølgelig litt da.
Vis hele sitatet...
Enter the void?
Eehh.. virkelig ingen før meg??

Slipp jimmy fri

Klassiker.
Sitat av labanfun Vis innlegg
Eehh.. virkelig ingen før meg??

Slipp jimmy fri

Klassiker.
Vis hele sitatet...
Da må du nesten se serien To Trøtte Typer først
TV-serien hadde sine øyeblikk, men blekner i mine øyne totalt i forhold til tegneseriebladene som kom ut på 80-tallet (Narverne inkludert), og er også helt underlegen Slipp Himmy fri.
Lasse og Geir. Denne filmen er bare så totalt konge !!!!
Christiane F
The Wire er jo en sinnsykt bra serie som handler om dop og langing, en kritikerrost klassiker. Sjekk den ut på HBO
Sitat av Nortroll Vis innlegg
Lasse og Geir. Denne filmen er bare så totalt konge !!!!
Vis hele sitatet...
Snurp igjen smella di. Du maser som et lokomotiv!

•Brick
(En spesiell Noir(ish)-film)
•A Scanner Darkly
(Philip K Dick)
•Flammen & Citronen
(handler vel egentlig om 2. verdenskrig, men Citronen er hekta på amfetamin...)
•Spider
(Er vel mer schizofreni enn rus, men...)
Sitat av 420master Vis innlegg
Da må du nesten se serien To Trøtte Typer først
Vis hele sitatet...
Hehe, Kælle. Skarru kjøpe... Snakk om ivrig selger Ett hvert firma hadde vel ansatt han som selger, for folk hadde jo glatt betalt for å slippe maset.
Sist endret av Jens1; 17. februar 2019 kl. 14:47.
Sitat av Jens1 Vis innlegg
Hehe, Kælle. Skarru kjøpe... Snakk om ivrig selger Ett hvert firma hadde vel ansatt han som selger, for folk hadde jo glatt betalt for å slippe maset.
Vis hele sitatet...
Har du aldri hørt om mer salg du a?
Dersom du kan se serier så er snowfall veldig bra, den bruker litt tid på å sette stemningen men tar seg veldig opp i løpet av sesong 1.
Easy Rider er vel det råaste eposet.
Cheech & Chong er jo ein klassiker blant stonere.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Christiane F
Candy
Dallas Buyers Club. Jeg huska ikke helt navnet på filmen så jeg bare googla " transgender aids drug dealer movie" :P er litt artig film og basert på en ekte historie.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Fr86 Vis innlegg
Noen som vet om noen bra narkofilmer?
Vis hele sitatet...
Ta jer sammen! The Salton Sea,med Val Kilmer!
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Sitat av bullshit.. Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Tillater meg å legge ut en scene fra filmen som sikkert vil skape litt mer interesse blandt de som aldri har hørt om den.

Å illustrere en trip (og ikke minst en DMT-trip) på film er umulig, men syns denne simuleringen er den mest imponerende jeg har vært borti, uten sammenligning. Husk også at hele filmen er fra første perspektiv, så man har allerede gått mer inn i rollen. Filmen i sin helhet er litt spess, men fortjener en titt.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Brawl in cell 33 og Savages(Kanskje en idé å lese boka først)
Sist endret av Bjørneboe; 5. oktober 2019 kl. 10:10.
War dogs - basert på en sann historie som derfor gjør den mye mer spennende.
Mange har jo sett Fear and Loathing in Las Vegs, men Leaving Las Vegas er en skikkelig perle.
Hovedpersonen er en alkis som flytter til vegas for å drikke seg ihjel. En av de mørkeste rusfilmene jeg har sett.
Jeg er en Snøfreser
Cobra1's Avatar
Ikke film men Top boy er en bra rus serie, euphoria også en bra rus serie. Wolf of wolfstreet narko senene i den er ganske morsomme.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Så disse ikke var nevnt enda:
Bongwater - Luke wilson, jack black, stonerfilm
Layer Cake - Daniel Craig før james bond, Kokaindealer som blir fucka over av noe mafia
Saving Grace - Feelgood komedie, enke arver masse gjeld og prøver å dyrke weed for å betale alt
Kid Cannabis - GJeng ungdommer begynner å smugle weed fra Canada
Harold and kumar goes to white castle -klassisk stoner film med mye merkelig, er visst en scene her som karakteren Barney i HIMYM ble basert på.
How High Method man og Redman spiller i denne typiske stonerfilmen, dyrker en spesiell strain som hjelper de igjennom college.
Sist endret av Dodecha; 5. oktober 2019 kl. 11:24.
Wolf of wallstreet
Exit nye serien på NRK
Nå for tiden er det rusbruk i veldig mange filmer, men utover alle de gode forslagene som er nevnt vil jeg anbefale de danske Norkraft og Submarino.
https://www.imdb.com/title/tt0403360/
https://www.imdb.com/title/tt1322385/

Vi er jo et stykke fra Hollywood her, så det er ikke feelgood.

Ja og så tror jeg faktisk ikke Once upon a time in Holywood er nevnt. Rusmidler spiller en vesentlig rolle i den.
Queen of the South
Narcos
Spun
er på ep3 av Exit nå, good shit
Tenacious D: The Pick of Destiny
▼ ... over en uke senere ... ▼
χρωματικός
Chromatics's Avatar
American Made og The Infiltrator, begge er ganske råe