Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 33121
Hei,

Er det noen sider der man kan se filmer uten å betale? Har tidligere pleid å laste ned torrents men tenker det er enklere å se direkte fra en nettside. Hvordan fungerer det? Er det lovlig å streame gratis fra disse nettsidene, som fks popcorntime?

Setter pris på litt hjelp en lørdags kveld
Popcorntime er ikke lovlig, siden du da samtidig deler filen med andre. Du laster da teknisk sett opp piratkopiert materiale. Dersom du ønsker tilgang til min plex media server, kan du sende meg en pm.
Sitat av Khazaa Vis innlegg
Popcorntime er ikke lovlig, siden du da samtidig deler filen med andre. Du laster da teknisk sett opp piratkopiert materiale. Dersom du ønsker tilgang til min plex media server, kan du sende meg en pm.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du påstå at popcorntime er ulovlig? Popcorntime er ingenting annet enn torrent klient med innebygget media player. Torrent klienter er lovlig, men det er ulovlig å laste ned rettighets beskyttet materiale med torrent klient. Det kan sammenlignes med at det er lovlig å kjøre bil, men det er ulovlig å frakte narkotika med bil.

Og det skal påpekes at rettighetshaverene jobber hardt med å svartmale all teknologi som kan brukes til piratkopiering eller spredning av piratkopiert materiale.

Så lenge du streamer materiale som ikke er rettighetsbeskyttet så ser jeg ingen problemer med å bruke popcorntime, selvsagt så finnes det ikke mye materiale ute på internett som ikke er beskyttet.
Så det du sier OxFF er at jeg kan registrere bruker på popconrtime og starte og se film helt lovlig? Jeg har ikke VPN og den slags
Sitat av Bruntogblandet Vis innlegg
Så det du sier OxFF er at jeg kan registrere bruker på popconrtime og starte og se film helt lovlig? Jeg har ikke VPN og den slags
Vis hele sitatet...
Så lenge du ser på filmer som ikke er rettighetsbeskyttet er det lovlig, men så å si alle filmer i dag er rettighetsbeskyttet, med noen unntak.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Så lenge du ser på filmer som ikke er rettighetsbeskyttet er det lovlig, men så å si alle filmer i dag er rettighetsbeskyttet, med noen unntak.
Vis hele sitatet...
Hvilken filmer har unntak?
Sitat av FranZe Vis innlegg
Hvilken filmer har unntak?
Vis hele sitatet...
Filmer som er gratis i utgangspunktet. Kan være alle typer filmer. Hvis jeg f.eks gjør et opptak nå og legger den ut på torrent nettverket uten opphavsbeskyttelse så kan hvem som helst laste den ned og se den lovlig.
Sitat av Bruntogblandet Vis innlegg
Så det du sier OxFF er at jeg kan registrere bruker på popconrtime og starte og se film helt lovlig?
Vis hele sitatet...
Nei. Det var bare flisespikkeri fra en annen planet. Å bruke Popcorn Time er, for absolutt alle praktiske formål, ulovlig.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Nei. Det var bare flisespikkeri fra en annen planet. Å bruke Popcorn Time er, for absolutt alle praktiske formål, ulovlig.
Vis hele sitatet...
Så om jeg finner en random nettside, registrerer meg og ser James Bond fra nettsiden så gjør jeg noe ulovlig?

Hva slags "gratis" tjenester har man?

Har forresten de fleste betalings løsningene som Netflix etc. - men er jo bare et hav av eldre filmer.
Sist endret av Bruntogblandet; 25. februar 2017 kl. 22:03.
Det er ingen lovlig side som er gratis, dessverre
Sitat av Bruntogblandet Vis innlegg
Så om jeg finner en random nettside, registrerer meg og ser James Bond fra nettsiden så gjør jeg noe ulovlig?
Vis hele sitatet...
Nei, det er noe annet. Popcorn Time baserer seg på torrent-teknologi, der du laster opp / deler innhold mens du selv ser. Det er ulovlig. Hvis du finner en side der noen bare har lastet opp filmer hvor du enkelt kan se uten å dele, så er det lovlig. Enn så lenge. Det kommer til å endres med ny åndsverklov, men det er ikke sikkert ennå når den trer i kraft.

Sitat av Bruntogblandet Vis innlegg
Hva slags "gratis" tjenester har man?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om noen. Jeg er spent på å se om det kommer frem noen svar i denne tråden.

Minner forøvrig om at det ikke er lov å lenke til ulovlig innhold her på forumet, så lenker til ulovlige streamingsider her vil fjernes.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Nei. Det var bare flisespikkeri fra en annen planet. Å bruke Popcorn Time er, for absolutt alle praktiske formål, ulovlig.
Vis hele sitatet...
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Nei, det er noe annet. Popcorn Time baserer seg på torrent-teknologi, der du laster opp / deler innhold mens du selv ser. Det er ulovlig.
Vis hele sitatet...
Når ble torrent-teknologi ulovlig? Så hvis æ laster ned en av disse filmene med torrent teknologi så gjør jeg noe ulovlig? https://www.nrk.no/kultur/se-film-pa...vlig-1.7596904
Popcorntime er ikke akkurat lovelig heller, for eksempel hvis du bor i Tyskland og de finner ut at du bruker popcorntime, og lignendestreami
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Når ble torrent-teknologi ulovlig? Så hvis æ laster ned en av disse filmene med torrent teknologi så gjør jeg noe ulovlig? https://www.nrk.no/kultur/se-film-pa...vlig-1.7596904
Vis hele sitatet...
Torrent-teknologi i seg selv er selvsagt ikke ulovlig. I det andre innlegget du siterer, tar jeg det som implisitt at trådstarter ønsker å se noe annet enn D-filmer. Men fin lenke du kom med -- der finner man jo da også gode lenker til gratis, lovlig innhold. Noe som gjør det enda mindre aktuelt å skulle laste ned Popcorn Time til lovlig bruk.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Hvordan kan du påstå at popcorntime er ulovlig? Popcorntime er ingenting annet enn torrent klient med innebygget media player. Torrent klienter er lovlig, men det er ulovlig å laste ned rettighets beskyttet materiale med torrent klient. Det kan sammenlignes med at det er lovlig å kjøre bil, men det er ulovlig å frakte narkotika med bil.

Og det skal påpekes at rettighetshaverene jobber hardt med å svartmale all teknologi som kan brukes til piratkopiering eller spredning av piratkopiert materiale.

Så lenge du streamer materiale som ikke er rettighetsbeskyttet så ser jeg ingen problemer med å bruke popcorntime, selvsagt så finnes det ikke mye materiale ute på internett som ikke er beskyttet.
Vis hele sitatet...
Ikke for å være pirkete men det er deling som er ulovlig, ikke streaming. Om du streamer en piratkopiert film er det tilbyderen(e) som bryter loven.
Om tv2 eller netflix sender en film som de ikke har rettigheter til så kan ikke seeren stå til ansvar.
Hopper inn og svarer TS her, jeg abonnerer på Netflix og HBO, men noen ganger er ikke alt jeg ønsker å se tilgjengeligt her. Da går jeg inn på en side som høres utrolig shady ut, men fungerer fjell; https://123movies.is/
Brukt siden i en evighet, og fungerer utmerket. Er ikke sikker på regelverket rundt dette, men etter som du verken laster ned/opp, så er det ingen måter du kan bli tatt for ulovligheter på.
Det enkleste er å bruke Kodi med Exodus- og Opensubtitles.org-utvidelse. Hvordan dette gjøres står beskrevet i detalj flere steder på nettet.
Man kan bruke superchillin men det krever betaling, men er bedre enn netflix. før kunne man ha random passord som er betalt men nå er det ip sperre for at samme brukeren ikke brukes av mange. Tror ikke man kan registrere mange nye nå da men var en fin nettside så lenge jeg hadde passordet.
123movies.is

Gratis, HD, undertekster, stort utvalg. Denne jeg bruker for tiden!
Sist endret av coreguy; 27. februar 2017 kl. 00:27.
Jeg fant noe kult, "PenguinSubtitlePlayer" En egen spiller til Undertekst som du kan kjøre oppå videoen som du streamer. www.subscene.com for undertekster.
Kan også anbefale Kodi kombinert med Exodus eller FreeTelly hvis du liker prekonfigurerte greier.
Baserer ikke Kodi med plugins seg på torrent?
Sitat av reklame Vis innlegg
Baserer ikke Kodi med plugins seg på torrent?
Vis hele sitatet...
Nei, de baserer seg på nettsteder for strømming av serier/filmer.
Popcorn time har innebygd VPN da aldri brukt den men den ligger der når du trykker play!
Hvorfor er det ingen her som anbefaler Seedbox? Det er jo mer enn genialt.. har selv betalt og brukt det aktivt i 2 år nå..

Put.io er råbra
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Hvorfor er det ingen her som anbefaler Seedbox? Det er jo mer enn genialt.. har selv betalt og brukt det aktivt i 2 år nå..

Put.io er råbra
Vis hele sitatet...
er seedbox trygt?
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Hvorfor er det ingen her som anbefaler Seedbox? Det er jo mer enn genialt.. har selv betalt og brukt det aktivt i 2 år nå..

Put.io er råbra
Vis hele sitatet...
TS spurte vel strengt tatt etter noe som var gratis å bruke, noe tjenesten du foreslår ikke er.
Støtter også 123movies.is som nå går under domenet gomoives.to. Utenom det så er det mye bra på cafemovie.me.
Anbefaler også GOmovies.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sjaman, en ny vei.
Martypewz's Avatar
her og her

Edit: bruk adblocker.
Sist endret av Martypewz; 8. mai 2017 kl. 00:25. Grunn: asdf
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Putlocker og 123movies