Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  89 37443
Hva synes folket? Kommet ut to episoder nå av denne Breaking Bad Spin-Off'n.

Morro å se gamle kjente karakterer fra Breaking Bad igjen, men jeg synes mange av de mangla "piffen" de hadde i Breaking Bad.

Netflix Original, så vi får samme release dato på hver episode i Norge som ellers i verden.
Har sett episode 1, så blir og holde meg unna denne tråden før jeg har sett episode 2.
Etter Breaking Bad, har jeg vært stuck med såpe serier, da mener jeg virkelig såpe atter shampo serier. Better Call Saul har gitt meg nye forhåpninger, likte første episode den fanget oppmerksomheten min, gleder meg til resten!

Ikke like piff som breaking bad, men så klart!! Breaking Bad var et genialt konsept, better call saul er et spin off fra serien.
Etter første episoden syntes jeg den virket ganske tam, men allerede i episode 2 så begynte det og skje litt mer. Jeg har virkelig troen på denne serien og håper den blir like heftig som Breaking Bad, selv om det skal mye til.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Knall underholdning for min del! Etter andre episode var jeg solgt!
Imho så er better call Saul mer spennende enn BB, liker det jeg har sett hittil bedre enn BB egentlig.
Jeg må si jeg ble positivt overrasket over Better Call Saul. Så for meg ett konsept hvis eneste formål var å melke ett allerede veletablert franchise for det det er verdt, og kinematografien tidlig i første episode var ikke veldig motbevisende. Innså allerede senere i episoden at det ikke er nødvendig å ha sett Breaking Bad for å henge med, og etter andre episode må jeg innrømme at jeg har blitt rimelig interessert i hva som skjer videre.

Litt skuffende at Mr. Gilligan prøver seg på ett lignende plot som han hadde i sesong 5 av Breaking Bad, der man i åpningsekvensen får se WW på rømmen med ett maskingevær og slutten senere blir skrevet inn. Det gjenstår å se om han klarer gjøre dette like bra atter en gang, men jeg er godtruende!
Spennende i andre episode. Har stor tro på denne serien!
Helt ærlig liker jeg Better Call Saul bedre enn Breaking Bad så langt. Synes kanskje Better Call Saul var mer spennende i begynnelsen. Gleder meg vertfall som en unge til neste episode!
Synest det gikk litt tregt og mye død tid men liker det, nysgjerrig på resten.

Hvordan kan man si at 2 episoder er bedre en en ferdig serie på 6 sesonger, dette er bare light foreshadowing og ikke noe groundbreaking.
Sist endret av Carlozero; 12. februar 2015 kl. 23:19.
Vet ikke om folk har skjønnt at dette faktisk foregår 7 år før BB.
Altså livet/karrieren til Saul, før han møter WW.
Det med at første ep var ''kjedelig'' er vell typisk BB. Husker selv jeg neste gav opp BB pga kjedlige episoder/sekvenser.
Men ja, det eskalerte i ep.2

Jeg tror dette komme til å bli en bra serie! Blir spennende og se ''framgangen'' til f.eks Mike og Tuco. Hvor f.eks Mike går fra parkerings-vakt til ''gangster''
Sitat av McLovin Vis innlegg
Litt skuffende at Mr. Gilligan prøver seg på ett lignende plot som han hadde i sesong 5 av Breaking Bad, der man i åpningsekvensen får se WW på rømmen med ett maskingevær og slutten senere blir skrevet inn. Det gjenstår å se om han klarer gjøre dette like bra atter en gang, men jeg er godtruende!
Vis hele sitatet...
I BB var åpningssekvensen hva som skjer på slutten av sesongen, i BCS var åpningsekvensen hva som skjedde med Saul etter BB var ferdig..
Så jeg tror ikke det som skjedde der blir skrevet inn i BCS, det er iallefall mange, mange år til..

http://www.reddit.com/r/betterCallSa...r_low_profile/
http://news.distractify.com/rob-fee/...l-on-the-roof/

Litt artig at Saul sier i siste sesong av BB at
"The fun's over. From here on out, I'm Mr. Low Profile. Just another douchebag with a job and 3 pairs of Dockers.
If I'm lucky, a month from now, best case scenario, I'm managing a Cinnabon in Omaha.
"

Også får vi se på starten av BCS at han hadde helt rett..
Aztec
Source's Avatar
Trådstarter
Sitat av Novice Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Fascinerende hva folk klarer å legge merke til i serien. Jeg har troa selv, og gleder meg til neste episode.
Jepp etter andre episode gleder jeg meg til hver tirsdag, fantastisk bra serie.
Jeg har veldig trua og ble imponert etter de to første episodene. Jeg liker hvordan de følger opp kvaliteten som var i Braking Bad med tanke på intense dialoger og scener, bra sceneoppfølging og god vinkling med kamera.
Jeg likte ikke forhandlingssekvensen med Tuco, synes den virket litt karikert og tilgjort, men har store forhåpninger til at dette kan bli bra.
Sitat av Novice Vis innlegg
I BB var åpningssekvensen hva som skjer på slutten av sesongen, i BCS var åpningsekvensen hva som skjedde med Saul etter BB var ferdig..
Så jeg tror ikke det som skjedde der blir skrevet inn i BCS, det er iallefall mange, mange år til..
Vis hele sitatet...
Når du sier det, gir det selvfølgelig mye mening at det er det som er tilfellet. Nå ble jeg mye mer positiv til hele den sekvensen!
Vince Gilligan gjør det igjen! Sett 2 episoder og gleder meg veldig til resten. knallbra!
Lovende start, men jeg synes det er for tidlig å si noe om hvorvidt dette blir en like god serie som Breaking Bad. Det skal godt gjøres. Dog var ikke BB heller en superfantastisk serie helt i starten, men startet bra og ble gradvis bedre og bedre.
håper, og jeg har litt på følelsen at det ikke kommer til å bli like ekstremt nervepirrende og intenst som Breaking Bad. Var en stund jeg nesten ikke ville se nyeste episode fordi absolutt alt og alle i serien gikk til helvete.
Er litt skuffa. Første episode var ikke særlig interessant før Tuco viste seg, og andre episode har alt for mye tilfelles med Breaking Bad; funksjonshemmet familiemedlem, må ty til kriminalitet pga lite med penger. Sistnevnte er riktignok grunnen for de fleste kriminelle, men det føles jo nesten ut som den samme historien.
Utrolig bra og morsom serie - hittil. Knakk sammen under scenen der Saul representerte de 3 ungdommene. Ørkenscenen også, der fikk man virkelig se advokatkunnskapene til Saul! Kan bli en riktig så bra action/drama-komedie dette
▼ ... over en uke senere ... ▼
Aztec
Source's Avatar
Trådstarter
Noen som har skjønt hva som er greia med broren til Saul? Har jeg gått glipp av noe eller har det ikke blitt ordentlig forklart? Han tåler ikke sollys eller elektrisitet?
Han er psykisk syk og har angst for elektrisitet.
Sitat av Source Vis innlegg
Noen som har skjønt hva som er greia med broren til Saul? Har jeg gått glipp av noe eller har det ikke blitt ordentlig forklart? Han tåler ikke sollys eller elektrisitet?
Vis hele sitatet...
Han tåler ikke stråling fra elektronikk, det finnes slike sykdommer i virkeligheten men svært sjeldent.
Folk blir syk av mobiltelefon eller generelt alt som stråle, vet ikke hva det heter, men han tåler ikke stråling.

Hvis du så fra episoden, fokuserte kamera ofte mot strømstolpene, trur solen også kan ha effekt, litt usikker der.
Synes det har dabbet litt av i siste episode. :/
Det er ikke en skikkelig god handling i serien, og da mister jeg interessen. Interesserer meg ikke veldig å se en hel episode som nesten utelukkende handler om at han skal se ut som han der andre advokaten.

Kanskje forventer jeg litt mer av serien hva angår spenning, men jeg sliter med å se gjennom en episode uten å trykke pause hvert 10. ende minutt..
Enig med han over. Siste episode var litt skuffende, syns de fokuserer litt for mye på komedie og litt for lite på drama og en god historie, må sies at forventningene mine var skyhøye pga. breaking bad. Håper det tar seg opp.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Sitat av KaiN Vis innlegg
Han tåler ikke stråling fra elektronikk, det finnes slike sykdommer i virkeligheten men svært sjeldent.
Folk blir syk av mobiltelefon eller generelt alt som stråle, vet ikke hva det heter, men han tåler ikke stråling.

Hvis du så fra episoden, fokuserte kamera ofte mot strømstolpene, trur solen også kan ha effekt, litt usikker der.
Vis hele sitatet...
Må bare pirke på dette.

Nei, folk blir ikke syke av stråling. De som har såkalt elektromagnetisk hypersensitivitet får riktig nok symptomer som sikkert oppleves helt grusomme, men de klarer ikke merke forskjell på ekte og simulerte eksponeringer av elektromagnetisme. Det er altså en psykisk sykdom hvor de er overbevist om at de ikke tåler stråling til den grad at de opplever sterke symptomer – ikke at kroppen deres fysisk reagerer på strålingen i seg selv.
Nå "eksisterer" ikke BCS lengre hos Netflix. Har skjedd meg ofte før også. At en serie man har sett på plutselig ikke er å finne på Netflix. Bruker unblock-us.com.

Om jeg går inn på historikken på Netflix så vises det ikke at jeg har sett på Better Call Saul. Men jeg har da sett 2 episoder. Av tidligere erfaringer så vet jeg at 2-3 dager så er dette på plass igjen og jeg kan fortsette å følge serien.

Men hvorfor er det så mye krøll med Netflix?
Sitat av Source Vis innlegg
Noen som har skjønt hva som er greia med broren til Saul? Har jeg gått glipp av noe eller har det ikke blitt ordentlig forklart? Han tåler ikke sollys eller elektrisitet?
Vis hele sitatet...
Ahh er det broren hans!! Det forklarer mye.
Sist endret av Xernox; 1. mars 2015 kl. 23:14.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Nå "eksisterer" ikke BCS lengre hos Netflix. Har skjedd meg ofte før også. At en serie man har sett på plutselig ikke er å finne på Netflix. Bruker unblock-us.com.

Om jeg går inn på historikken på Netflix så vises det ikke at jeg har sett på Better Call Saul. Men jeg har da sett 2 episoder. Av tidligere erfaringer så vet jeg at 2-3 dager så er dette på plass igjen og jeg kan fortsette å følge serien.

Men hvorfor er det så mye krøll med Netflix?
Vis hele sitatet...
Etter det jeg forstår ligger den ikke på amerikansk netflix, så det er nok bare vpn-en din som har stilt seg til det. Still den til Norge, heller.
Herre min hatt, for en fantastisk serie! Vince Gilligan har gjort det umulige.

Jeg så for meg en utmelking av hva som var TV-verdenens beste serie, men istedenfor har Gilligan og hans gjeng tatt "cinematografien" og karakterutviklingen de er kjent for, inn i en ny TV-serie som har sitt helt eget særpreg med en fantastisk skuespiller i hovedrollen (og jeg skal love dere at jeg fryktet at Bob Odenkirk som Saul Goodman ville bli for mye, og for dum, til å følge som seriens hjerte).

Virkelig en helt fantastisk serie, som viser hvordan en sliten og hardtarbeidende mann med liten forståelse for sin egen juridiske framtid, bruker sine høyst utspekulerte og til tider talentfulle og småkriminelle snarveier for å bygge seg opp en stabil økonomi og ikke minst et navn å kjenne.

Denne ferden vil bli en reel glede å bevitne, for ikke å snakke om hvor mye bra vi har i vente! Veien til den kriminelle undergrunnen. Tuco Salamanco. The Salamancos generelt. Og ikke minst... herregud... verdens verste og kuleste TV-skurk; Gus Fring.
Synes serien generelt er meget træg. Ikke var Saul en karakter jeg likte særlig godt i BB heller.

Men gir serien en sjangse, kan jo være det kommer no fornuftig utav den =)
SPEKULASJONER
Kjenner jeg Gilligan rett, vil han nok neppe ødelegge for overraskelsene som er å dukke opp i Breaking Bad. Så han vil nok forvrenge tilstedeværelsen til Gus Fring. Han vil nok bli presentert som kun en fredelig eier av Los Pollos Hermanos, men det å vite - for de som har sett BB - at han egentlig er den store skurken oppi det hele, vil nok få fans sine nakkehår til å kile langt ned i tissetassen.

Her er det mye kult som kan bli gjort for å forsterke Gus Fring som karakter, i og med at det viser hvor utspekulert denne mannen er som klarer å fake sin gode persona gjennom en hel serie før han dukker opp i Breaking Bad og avslører sin identitet som "The Big Bad". I det helhetelige bildet, for de som ser gjennom begge seriene i kronologisk rekkefølge for første gang, kan dette bli et stort "OH SHIT!-moment", noe jeg tror Gilligan vil utnytte til det fulle!
Sitat av Olympic Vis innlegg
Må bare pirke på dette.

Nei, folk blir ikke syke av stråling. De som har såkalt elektromagnetisk hypersensitivitet får riktig nok symptomer som sikkert oppleves helt grusomme, men de klarer ikke merke forskjell på ekte og simulerte eksponeringer av elektromagnetisme. Det er altså en psykisk sykdom hvor de er overbevist om at de ikke tåler stråling til den grad at de opplever sterke symptomer – ikke at kroppen deres fysisk reagerer på strålingen i seg selv.
Vis hele sitatet...
Må pirke på dette, hehe

fordi det sier er feil. Det finnes en ekte sykdom hvor folk ikke tåler stråling fra teknologi som mobiler/internett osv. Det var en mann på 36 år som ble kalt "the bubble boy" som levde i en slags romdrakt, avsides langt langt vekk med sin mor. Han tok til slutt selvmord pga lidelsen. Så dette er probably en ekte lidelse, faktisk.

Men når det gjelder Chuck i serien, så er han bare psykisk syk. Ellers kunne han ikke bodd der han bor. Det kommer stråling overalt selvom han bruker et teppe av folie.
Sitat av Olympic Vis innlegg
Etter det jeg forstår ligger den ikke på amerikansk netflix, så det er nok bare vpn-en din som har stilt seg til det. Still den til Norge, heller.
Vis hele sitatet...

Tusen takk - var helt korrekt det. Hadde glemt å stille om på location.

Forresten så tar serien seg opp betraktelig.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Sitat av Dagdriver Vis innlegg
Må pirke på dette, hehe

fordi det sier er feil. Det finnes en ekte sykdom hvor folk ikke tåler stråling fra teknologi som mobiler/internett osv. Det var en mann på 36 år som ble kalt "the bubble boy" som levde i en slags romdrakt, avsides langt langt vekk med sin mor. Han tok til slutt selvmord pga lidelsen. Så dette er probably en ekte lidelse, faktisk.
Vis hele sitatet...
Kilde, siden du er så hoven og sier jeg har feil? Eller spyr du bare ut noe du en gang har hørt som fakta?

Les det opp på de ulike bubble boy-sidene på Wikipedia. http://en.wikipedia.org/wiki/Bubble_Boy
Sist endret av Olympic; 2. mars 2015 kl. 08:25.
Sitat av Olympic Vis innlegg
Kilde, siden du er så hoven og sier jeg har feil? Eller spyr du bare ut noe du en gang har hørt som fakta?

Les det opp på de ulike bubble boy-sidene på Wikipedia. http://en.wikipedia.org/wiki/Bubble_Boy
Vis hele sitatet...
Er noen el-overfølsomme?
Ingen bevis for el-allergi

I serien ser det ut som at han lider av el-overfølsomhet. Men slik jeg tolker det legger serien opp til at det faktisk er en psykisk lidelse - og at Saul er klar over dette. (Det er f.eks. en scene hvor han prøver å fortelle han at han egentlig ikke er syk - men det vil han ikke høre på).

Mitt intrykk er og at han ikke har vært syk hele tiden - men før var frisk og et en eller annen hendelse trigget han til å få litt psykiske plager, og dermed utviklet disse problemene med el-overfølsomhet.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Sitat av etse Vis innlegg
Er noen el-overfølsomme?
Ingen bevis for el-allergi

I serien ser det ut som at han lider av el-overfølsomhet. Men slik jeg tolker det legger serien opp til at det faktisk er en psykisk lidelse - og at Saul er klar over dette. (Det er f.eks. en scene hvor han prøver å fortelle han at han egentlig ikke er syk - men det vil han ikke høre på).

Mitt intrykk er og at han ikke har vært syk hele tiden - men før var frisk og et en eller annen hendelse trigget han til å få litt psykiske plager, og dermed utviklet disse problemene med el-overfølsomhet.
Vis hele sitatet...
Du misforsto meg kanskje, men jeg prøver altså å si det samme som deg, som jeg også skrev i et innlegg litt oppfor. Jeg ba om kilde på denne angivelige boblegutten som i følge Dagdriver faktisk ikke tålte stråling og derfor måtte leve i en romdrakt.

Og for å peile det inn på serien: Ja, han har nok ikke vært slik hele tiden, med tanke på at han har vært med på å starte et ganske så stort advokatselskap.

Angående serien forøvrig er jeg veldig fornøyd. I begynnelsen var jeg litt skeptisk, men nå digger jeg det. Stemningen er behagelig. Til tider veldig morsomme øyeblikk, pakket inn i et vellaget drama. Håper og tror ikke det tar en Breaking Bad-vending mot den typen intense spenningen som var der.
Sist endret av Olympic; 2. mars 2015 kl. 12:48.
Aztec
Source's Avatar
Trådstarter
Blir spennende å se hva som skjer med Mike nå. Skjønte dog ikke helt greia med hu dama i bilen.
Sitat av Source Vis innlegg
Blir spennende å se hva som skjer med Mike nå. Skjønte dog ikke helt greia med hu dama i bilen.
Vis hele sitatet...
Ganske sikker på at det er dattera hans
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Sitat av Source Vis innlegg
Blir spennende å se hva som skjer med Mike nå. Skjønte dog ikke helt greia med hu dama i bilen.
Vis hele sitatet...
Min umiddelbare tanke var at det er datteren, altså moren til barnebarnet han er med i Breaking Bad.
sosial justis-kriger
Limey's Avatar
4 1
Sitat av Olympic Vis innlegg
Min umiddelbare tanke var at det er datteren, altså moren til barnebarnet han er med i Breaking Bad.
Vis hele sitatet...
Close.
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Konen til den avdøde sønnen.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Sykt bra serie.

Som mange andre sier forventet jeg melking av BB; men istedenfor er det en helt selvstendig historie med fantastiske figurer, cinematografi og stemning. Helt sinnsykt bra, jeg er hekta.
Glad for å få vite litt mer om mystiske Mike!
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
For en nydelig episode. Jeg har likt serien godt frem til nå, men nå forelsket jeg meg.
Jeg personlig synes serien er ganske treig. Første episode var en god debut. Andre episode var veldig langtekkelig. Tredje episode var den beste så langt. Fjerde var vel den morsomste. Femte var ganske spesiell siden det bare var én scene med Saul i, men likte bakgrunnshistorien som ble presentert. Kommer til å følge med videre, men dette er ingen toppserie i min øyne. Gir den hele 7/10 stjerner så langt på grunn av den kule intromusikken.

http://bildr.no/image/cms1K2U5.jpeg
Serien blir bare bedre og bedre.. Gleder meg allerede til neste tirsdag og det irriterer meg at jeg må vente en hel uke mellom hver gang
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Serien blir bare bedre og bedre.. Gleder meg allerede til neste tirsdag og det irriterer meg at jeg må vente en hel uke mellom hver gang
Vis hele sitatet...
Føler akuratt det samme
Har vurdert å vente til hele 1 sesongen er ferdig for så å kunne se episodene slik jeg vil når jeg vil, men det er desverer umulig å vente så lenge. Vertfall nå som jeg har startet.
Gleder meg nå til jeg kommer hjem
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Breaking Bad var mer humoristisk føler jeg. Det som gjorde Breaking Bad så bra var jo de latterlig komiske scenene, gladvolden og alt det der. Sinnssyke situasjoner som å ødelegge et badekar med å prøve å syre bort et lik. Priceless!

Better Call Saul derimot, føles mer voksent, dystert og trist ut. Saul er ikke den awesome geniale advokaten, men en "taper" som prøver å komme seg opp, men ikke klarer det (enda ihvertfall). Jeg vil tro at de fleste Breaking Bad fans ikke blir å klare å forstå akkurat dette, og neppe blir å sette like mye pris på serien som andre. Gladvolden er borte, og dette er åpenbart ikke Breaking Bad lengre.

To svært gode serier, men VELDIG forskjellige selv om det er en spinoff. Jeg digger den absolutt! Blir nok å fortsette å følge med.
Jeg mistet interessen i femte episode, og har ikke giddet å se mer enn starten av den sjette. De to første episodene var gode, men så begynte det å tape seg. BB er favorittserien min, og den har jeg sett to ganger. Den ble bedre episode for episode, sesong for sesong. Det samme ser ikke ut til å være tilfelle for BCS.

BCS er en for selvbevisst serie som prøver hardt å være original og kul i cinematografi, dialog og manus. Men den mangler nerven og spenningen som kjennetegnet BB. Bryr meg ikke om karakterene.

Det skal forsåvidt nevnes at jeg nesten aldri orker å se en hel film eller en tv-serie, og at jeg sjelden fullfører bøker eller tv-spill, da jeg finner alt sammen kjedelig og forutsigbart. Her om dagen prøvde jeg f.eks. å se Abrams' Star Trek (fra 2009), en anerkjent film med høy IMDB-rating. Den viste seg å være søppel, så jeg måtte slå den av før jeg kom til slutten. Da satte jeg på Full Metal Jacket av Kubrick i stedet, og ble slått av hvor totalt overlegen åpningen i den filmen er, hvor enormt mye bedre den er enn alt som produseres nå til dags.

Så ja, jeg er en gammel grinebiter.