Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Denne tråden er promotert.
At en tråd er promotert betyr at staben grunnet kvalitet, viktighet eller av andre årsaker har valgt å fremheve tråden.
  2799 612589
Hei, her om dagen så jeg en dvd som begynner på z på statoil.. Tror den bare hadde 3 bokstaver.

Noen som har peiling på hvilken film dette kan ha vert?
Sitat av drrogern
Hei, her om dagen så jeg en dvd som begynner på z på statoil.. Tror den bare hadde 3 bokstaver.

Noen som har peiling på hvilken film dette kan ha vert?
Vis hele sitatet...
Jeg har lyst til å si xXx eller xXx2, er ikke Z da. men men
Sitat av drrogern
Hei, her om dagen så jeg en dvd som begynner på z på statoil.. Tror den bare hadde 3 bokstaver.

Noen som har peiling på hvilken film dette kan ha vert?
Vis hele sitatet...
Ikke at den har tre bokstaver, men kan det ha vært Zodiac?

Link: http://www.imdb.com/title/tt0443706/
Fikk vite hvilken film det var av en kompis, det var waz den het.
Husker for Lenge lenge siden så jeg en film Husker ikke heelt hva den handla om men husker litt

Det var i cowboy tiden..og det var forskjellig sånne skytekonkuranser..Om hvem som var best på avtrekkeren..så var det en farget personen som en kar eide som liksom deltok i disse kokuransene i mot sin vilje for at Den hvit skulle tjene penger..Han fikk en skikkelig dårlig gunner..Men kalrte og komme seg til Finalen og bla bla bla..


Noen som vet hvem film dette er..?
Sitat av 8989
Husker for Lenge lenge siden så jeg en film Husker ikke heelt hva den handla om men husker litt

Det var i cowboy tiden..og det var forskjellig sånne skytekonkuranser..Om hvem som var best på avtrekkeren..så var det en farget personen som en kar eide som liksom deltok i disse kokuransene i mot sin vilje for at Den hvit skulle tjene penger..Han fikk en skikkelig dårlig gunner..Men kalrte og komme seg til Finalen og bla bla bla..


Noen som vet hvem film dette er..?
Vis hele sitatet...

The Quick and the Dead kanskje? http://www.imdb.com/title/tt0114214/
Kan bare gi opp navnet på min film, fant det faktisk ut selv etterhvert: Pecularities of natinoal Fishing:-D
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ok, for kanskje 6 år siden så jeg litt av en film, her er storyen(tror jeg).

En gut og en jente, tipper 18-19 år bor på en øy sammen. Har en følelse av at de ble strandet der, tror også at de er søsken men er ikke sikker. De bor der helt alene, og det hele ender med at de blir forelsket i hverandre og gifter seg. Noen som kjenner til denne?
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
den blå lagune?

"the blue lagoon" på godt engelsk...
ja var den, takk
Leter etter en film som gikk på Tv3 for 1 til 2 måneder tilbake siden..den gikk rundt 00.00 - 03.00 tiden.
Jeg mener at det er Martin Lawrence som spiller i den,men er usikker for finner ingen imdb film på han som kan stemme overens.

Men handlingen er noe lignende:

Det er en fyr som er kriminell og begår et diamant tyveri, for å ikke bli tatt med diamanten så gjemmer han den i en bygning som er under oppbygging. Han havner i fengsel og noen år senere kommer han ut igjen , og da er planen hans å finne igjen diamanten.
Det han ikke hadde regnet med er at den byggningen han gjemte diamanten i ( ventilasjonsrør) har nå blitt politi og etterforsker hovedkvarter.

Det han da gjør er å faker seg inn som en etterforsker og dermed må hjelpe til med å løse diverse saker underveis, men han prøver å få tak i diamanten.

Dette er en komedie. Er det noen som har peiling på hvilken jeg snakker om? ;s
hva heter den med et spill som sender ut forbannelser fra jungelen.
og en kar blir fanget inne i spillet helt i starten.

husker coveret var med nesehorn og kjempe bier.

Sitat av Horumflorum
Leter etter en film som gikk på Tv3 for 1 til 2 måneder tilbake siden..den gikk rundt 00.00 - 03.00 tiden.
Jeg mener at det er Martin Lawrence som spiller i den,men er usikker for finner ingen imdb film på han som kan stemme overens.

Men handlingen er noe lignende:

Det er en fyr som er kriminell og begår et diamant tyveri, for å ikke bli tatt med diamanten så gjemmer han den i en bygning som er under oppbygging. Han havner i fengsel og noen år senere kommer han ut igjen , og da er planen hans å finne igjen diamanten.
Det han ikke hadde regnet med er at den byggningen han gjemte diamanten i ( ventilasjonsrør) har nå blitt politi og etterforsker hovedkvarter.

Det han da gjør er å faker seg inn som en etterforsker og dermed må hjelpe til med å løse diverse saker underveis, men han prøver å få tak i diamanten.

Dette er en komedie. Er det noen som har peiling på hvilken jeg snakker om? ;s
Vis hele sitatet...
hsuker filmen, med martin lawrence fra bad boys.

den heter Blue Streak.

http://www.imdb.com/title/tt0181316/
Sitat av Vegapunk
hsuker filmen, med martin lawrence fra bad boys.

den heter Blue Streak.

http://www.imdb.com/title/tt0181316/
Vis hele sitatet...
Hah, takk
Det var den eneste jeg ikke hadde sjekket ut på filmlisten hans, fordi jeg mente at jeg hadde sett den før og at den ikke var sånn. Men der tok jeg feil.

Takk =)
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Sitat av Vegapunk
hva heter den med et spill som sender ut forbannelser fra jungelen.
og en kar blir fanget inne i spillet helt i starten.

husker coveret var med nesehorn og kjempe bier.



hsuker filmen, med martin lawrence fra bad boys.

den heter Blue Streak.

http://www.imdb.com/title/tt0181316/
Vis hele sitatet...
Jumanji...
Leter faktisk etter en youtube film.
Det er hvertfall i et hus hvor det har skjedd mye rart, og så skal fyren ta med et tvteam (tror det er et tv team) opp på et loft, og han går først, og der blir han "hengt" opp i en tråd av et eller annet, når han kommer ned har han tydelige merker rundt halsen . Og det foregår også noe på kjøkknet, stoler blir flyttet på osv.
Det er en gammel film, tidlig 90 tallet kanskje nærmere 2000..usikker.

Noen som har peiling?
Heisan!
Jeg har lenge irritert meg over og finne ut av navnet på en film som jeg så som liten gutt på 80 tallet en gang. Jeg tror den handlet om noen vietnam vetraner som ble sammlet sammen av en rik mann for og finne en morder eller noe. På slutten av filmen så sloss to fyrer, den ene med øks (som hadde økseblad i begge ender) og slår øksen i veggen så den setter seg fast.Og slutten husker jeg veldig godt der blei skurken sparka inn på øksa så kroppen seig pent ned på bakken mens hodet satt igjen på øksa. Hva het denne filmen? (var en karate/action film?)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Lurer på hvilken film dette her kan være.

Denne har jeg sett på flyet, så det er antageligvis en b-film som har oppnådd klasikker status av en eller annen merkelig grunn...

Uansett, det handler om en rik dame som får barn med en fattig mann som spiller i band (mannen spilles av Robbin Williams [eller en som ligner i det minste]). Dama blir påkjørt, havner i koma eller noe. Faren hennes adopterer bort barnet fordi barnefaren er en fattiglus, og når dama våkner fra komaen sier faren hennes bare at barnet døde.

Barnet er ikke helt friskt i hue, og bor på barnehjem, så stikker han av og møter noen gatemusikanter i Chicago, hvor han oppdager at han er et musikalsk geni.... Men her husker jeg ikke mer.

Plis hjelp meg!
Sitat av Potrick
Lurer på hvilken film dette her kan være.

Denne har jeg sett på flyet, så det er antageligvis en b-film som har oppnådd klasikker status av en eller annen merkelig grunn...

Uansett, det handler om en rik dame som får barn med en fattig mann som spiller i band (mannen spilles av Robbin Williams [eller en som ligner i det minste]). Dama blir påkjørt, havner i koma eller noe. Faren hennes adopterer bort barnet fordi barnefaren er en fattiglus, og når dama våkner fra komaen sier faren hennes bare at barnet døde.

Barnet er ikke helt friskt i hue, og bor på barnehjem, så stikker han av og møter noen gatemusikanter i Chicago, hvor han oppdager at han er et musikalsk geni.... Men her husker jeg ikke mer.

Plis hjelp meg!
Vis hele sitatet...
Kan det være August Rush ?
Ble fortalt om en film en gang men klarer bare ikke huske tittelen, handler om noen typer som skal slukke noen oljebranner. De må kjøre 2 gamle slitne lastebiler gjennom jungelen fulle med nitroglyserin, dynamitt eller noe lignende for å få slukke brannen.

Takker for svar.
Sitat av Haavik
Ble fortalt om en film en gang men klarer bare ikke huske tittelen, handler om noen typer som skal slukke noen oljebranner. De må kjøre 2 gamle slitne lastebiler gjennom jungelen fulle med nitroglyserin, dynamitt eller noe lignende for å få slukke brannen.

Takker for svar.
Vis hele sitatet...
http://www.imdb.com/title/tt0076740/
Denne filmen tror jeg ikke er så veldig gammel.
2000 + vil jeg tro.
Det jeg husker er at det er en mann som drar til Alaska(?) for å være alene.
Tror han går rundt i Alaska i hele filmen.
Det er basert på en sann historie hvis jeg husker riktig.
Beklager for at det er veldig tynt men noen som vet ?
Sitat av Widow
Denne filmen tror jeg ikke er så veldig gammel.
2000 + vil jeg tro.
Det jeg husker er at det er en mann som drar til Alaska(?) for å være alene.
Tror han går rundt i Alaska i hele filmen.
Det er basert på en sann historie hvis jeg husker riktig.
Beklager for at det er veldig tynt men noen som vet ?
Vis hele sitatet...
Lars Monsen?
Sitat av reklame
Lars Monsen?
Vis hele sitatet...
Fant det ut, det var Into the Wild.
http://www.imdb.com/title/tt0758758/
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg så en film på TV for ett års tid siden, men kun de siste 15 minuttene, hvor jeg fikk med meg følgende av plottet;

Handlingen foregikk i et herregårdshus, hvor man klippet handlingen mellom en familie fra, tja, 1800-tallet, og en familie fra 2000-tallet, som bodde i det samme huset. Noe av poenget med hele greia var at noe av det de fra 1800-tallet gjorde ble oppfattet av de i 2000 som spøkelsesaktivitet eller gjenferd eller whatever, og omvendt. Altså, De to forskjellige tidene påvirket hverandre. Jeg mener å huske at det endte med at de i 2000-huset måtte selge huset fordi det spøkte der.

Noen som har peiling på hvilken film dette kan være? Tipper den er fra rundt 2000-2004. Husker desverre ingen skuespillere som var med.
Sitat av AnaMorph0s|s
Jeg så en film på TV for ett års tid siden, men kun de siste 15 minuttene, hvor jeg fikk med meg følgende av plottet;

Handlingen foregikk i et herregårdshus, hvor man klippet handlingen mellom en familie fra, tja, 1800-tallet, og en familie fra 2000-tallet, som bodde i det samme huset. Noe av poenget med hele greia var at noe av det de fra 1800-tallet gjorde ble oppfattet av de i 2000 som spøkelsesaktivitet eller gjenferd eller whatever, og omvendt. Altså, De to forskjellige tidene påvirket hverandre. Jeg mener å huske at det endte med at de i 2000-huset måtte selge huset fordi det spøkte der.

Noen som har peiling på hvilken film dette kan være? Tipper den er fra rundt 2000-2004. Husker desverre ingen skuespillere som var med.
Vis hele sitatet...

Regner med det var The Hours du så.

http://www.imdb.com/title/tt0274558/#comment
Sitat av kDyer
Regner med det var The Hours du så.

http://www.imdb.com/title/tt0274558/#comment
Vis hele sitatet...
Mener å huske at Meryl Streep var med, ja, så yes, det er nok den! Takker!
Husker ikke navnet på den, men er en film jeg så for lenge siden.
Den handler om en gjeng folk som blir trent opp til å bli soldater. Og når de har gjort det skyter han ene fyren seg med rifle i munnen på do (?). Senere drar de ut på slagmarken, og kjemper.

Veldig dårlig beskrivelse, men husker jeg likte den for lenge siden. Eneste jeg virkelig husker er den selvmordsscenen men..
Sitat av Alfemann
Husker ikke navnet på den, men er en film jeg så for lenge siden.
Den handler om en gjeng folk som blir trent opp til å bli soldater. Og når de har gjort det skyter han ene fyren seg med rifle i munnen på do (?). Senere drar de ut på slagmarken, og kjemper.

Veldig dårlig beskrivelse, men husker jeg likte den for lenge siden. Eneste jeg virkelig husker er den selvmordsscenen men..
Vis hele sitatet...
Ikke helt sikker på om det var selvmord i denne filmen, men akkurat som jeg føler et glimt. Kan det være filmen: "Tigerland" ?

http://www.imdb.com/title/tt0170691/

Meget god film.
Sitat av Alfemann
Husker ikke navnet på den, men er en film jeg så for lenge siden.
Den handler om en gjeng folk som blir trent opp til å bli soldater. Og når de har gjort det skyter han ene fyren seg med rifle i munnen på do (?). Senere drar de ut på slagmarken, og kjemper.

Veldig dårlig beskrivelse, men husker jeg likte den for lenge siden. Eneste jeg virkelig husker er den selvmordsscenen men..
Vis hele sitatet...
Det er ikke full metal jacket?
Er den ja.

Tusen takk
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg så en gang en film (wow, gjorde jeg?)
Som på Dansk ble kallt glasshuset, filmen var dog amerikansk.
Det handlet, om jeg ikke husker gruelig feil, om en dame som får en datter, men ikke vet navnet på barnets far, og derfor blir ikke fødselsattesten godkjendt.
Jenta vokser opp med moren og lillesøsteren sin, som da har en anne far og derfor er et "ekte" barn.
Jante blir misbrukt av stedfaren sin gjennom flere år.

Jeg husker ikke hva filmen het, eller hva mer som skjer i den, eller hvordan den starter. Forsåvidt heller ikke bår den er laget, eller hva hun som spillte jenta het, noe som plager meg.
Vet noen andre?
Sitat av Novachew Vis innlegg
Jeg så en gang en film (wow, gjorde jeg?)
Som på Dansk ble kallt glasshuset, filmen var dog amerikansk.
Det handlet, om jeg ikke husker gruelig feil, om en dame som får en datter, men ikke vet navnet på barnets far, og derfor blir ikke fødselsattesten godkjendt.
Jenta vokser opp med moren og lillesøsteren sin, som da har en anne far og derfor er et "ekte" barn.
Jante blir misbrukt av stedfaren sin gjennom flere år.

Jeg husker ikke hva filmen het, eller hva mer som skjer i den, eller hvordan den starter. Forsåvidt heller ikke bår den er laget, eller hva hun som spillte jenta het, noe som plager meg.
Vet noen andre?
Vis hele sitatet...
Er det Glass house kanskje? http://www.imdb.com/title/tt0221218/
Den har forøvrig fått en oppfølger også, kalt Glass House 2.
Min første syretrip så jeg en sånn merkelig romskip-film. Det var noen som fløy med små romskip og skulle ta ett sånnt stort ett. De som hadde komandoen sto og så på og sa noe som "OMG. They're dropping like flies." eller noe. Så ble han ene sånn hero-ish og sa noe sånn som "Tell my kids(/wife?) I love them") og kjørte det lille romskipet inn i en slags rund åpning på det store så det ekploderte.
Sist endret av plohg; 8. november 2008 kl. 22:10.
Leter etter en film(mulig det er en kortfilm) som gikk på tv for et par år siden. Husker dog ikke hvilken kanal..

Tror jeg kom ganske midt inn i handlingen, men jeg så resten ut så kan fortelle om det.

Var en mann i 50-60 årene som var i retten fordi han hadde drept en person på en golfbane. Vi fikk se flashbacks av det som skjedde på golfbanen mens han fortalte hendelsesforløpet til rettsalen. Han virka helt syk i hodet, og var helt rolig angående mordet. Han la overhodet ikke skjul på at det var han som hadde drept mannen, og tilsto alt.

Hadde satt pris på om noen visste hvilken film det er snakk om
Sitat av plohg Vis innlegg
Min første syretrip så jeg en sånn merkelig romskip-film. Det var noen som fløy med små romskip og skulle ta ett sånnt stort ett. De som hadde komandoen sto og så på og sa noe som "OMG. They're dropping like flies." eller noe. Så ble han ene sånn hero-ish og sa noe sånn som "Tell my kids(/wife?) I love them") og kjørte det lille romskipet inn i en slags rund åpning på det store så det ekploderte.
Vis hele sitatet...
Independence Day?
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Filmen handler om en uteligger som blir tatt opp av gata og inn blant noen rike folk. Der må han ta treningstester og helsesjekk. Deretter blir han med de rike mennene til en hytte langt utpå vidda, etter noen timer får han beskjed om å rømme vekk fra hytta. Han får noen timer på seg i forskudd, og deretter begynner de å jakte på han. Hodet til byttene beholder de som trofe.

Takker for all hjelp.
Sitat av Cappy Vis innlegg
Filmen handler om en uteligger som blir tatt opp av gata og inn blant noen rike folk. Der må han ta treningstester og helsesjekk. Deretter blir han med de rike mennene til en hytte langt utpå vidda, etter noen timer får han beskjed om å rømme vekk fra hytta. Han får noen timer på seg i forskudd, og deretter begynner de å jakte på han. Hodet til byttene beholder de som trofe.

Takker for all hjelp.
Vis hele sitatet...
http://www.imdb.com/title/tt0111323/

Filmen heter Surviving the game, husker jeg har sett den men husket ikke tittelen :P
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Der var den ja, tusen takk.
Sitat av Gaara Vis innlegg
Er det Glass house kanskje? http://www.imdb.com/title/tt0221218/
Den har forøvrig fått en oppfølger også, kalt Glass House 2.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke den...
Hei.

Jeg kom på en film idag, som jeg så på tv for et par år tilbake.
Er ikke stort jeg husker, men husker litt i begynnelsen.

Det er en datahacker, som blir sugd av THE MOST BEAUTIFUL GIRL EVAHHH, mens en som står me ein gunner å sikter på han. Men hans får en jævlig smooth BJ, skal han hacke seg innpå et eller aent. Det var bare en "test", for å se om han kunne jobbe under press elns. Han var en hacker før også, helt til han ble busta. Så da fikk han ikke lov til å være i nærheten av en PC en gang.

Håper noen kan navnet på denne filmen!
Kan det være Swordfish du mener ? Hørtes ut som den i hvert fall

http://www.imdb.com/title/tt0244244/
Sitat av skogland Vis innlegg
Hei.

Jeg kom på en film idag, som jeg så på tv for et par år tilbake.
Er ikke stort jeg husker, men husker litt i begynnelsen.

Det er en datahacker, som blir sugd av THE MOST BEAUTIFUL GIRL EVAHHH, mens en som står me ein gunner å sikter på han. Men hans får en jævlig smooth BJ, skal han hacke seg innpå et eller aent. Det var bare en "test", for å se om han kunne jobbe under press elns. Han var en hacker før også, helt til han ble busta. Så da fikk han ikke lov til å være i nærheten av en PC en gang.

Håper noen kan navnet på denne filmen!
Vis hele sitatet...
Swordfish
Stemmer! TUSEN TAKK!! <33
Hei

Fikk sinnsykt lyst til å se en film som jeg så for en del år siden på tvnorge.

Det handler om et par som får ungen sin kidnappet. Kidnapperen er selv ungen til moren, men jeg tror kanskje moren sendte han på barnehjem eller noe sånt siden hun fikk han i så ung alder. Uansett, hun finner ut at han er sønnen og blir veldig lei seg. I slutten av filmen så får hun valget mellom å la den kidnappede sønnen sin leve, eller sønnen som har bodd på barnehjemmet. Kidnapperen holder en pistol mot hodet til den kidnappede sønnen mens han teller ned og truer med å skyte, og det ender til slutt i at moren skyter kidnapperen.

Etterpå så finner de ut at det ikke var noen kuler i pistolen som kidnapperen hadde.

Jeg vet det ble sinnsykt rotete og dårlig forklart, men som sagt så er det noen år siden jeg så filmen sist.

KP til den som vet hvilken film jeg snakker om
Sist endret av S3MT3X; 22. november 2008 kl. 15:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Så en film på NRK for 4-5 år siden. Filmen er japansk, og de snakker kun japansk i den. Den handler om en liten gutt som drar med onkelen sin rundt i Japan for å finne moren sin som forlot ham når han var liten eller noe sånt... For å komme seg rundt må de haike, siden onkelen brukte opp alle pengene som skulle gå til transport på hesteveddeløp, dermed møter de mange mennesker, blant annet en MC-gjeng og noen sirkus-folk hvis jeg ikke husker feil... Noen som vet hva den heter?
Sitat av CareFaceLeif Vis innlegg
Hei

Fikk sinnsykt lyst til å se en film som jeg så for en del år siden på tvnorge.

Det handler om et par som får ungen sin kidnappet. Kidnapperen er selv ungen til moren, men jeg tror kanskje moren sendte han på barnehjem eller noe sånt siden hun fikk han i så ung alder. Uansett, hun finner ut at han er sønnen og blir veldig lei seg. I slutten av filmen så får hun valget mellom å la den kidnappede sønnen sin leve, eller sønnen som har bodd på barnehjemmet. Kidnapperen holder en pistol mot hodet til den kidnappede sønnen mens han teller ned og truer med å skyte, og det ender til slutt i at moren skyter kidnapperen.

Etterpå så finner de ut at det ikke var noen kuler i pistolen som kidnapperen hadde.

Jeg vet det ble sinnsykt rotete og dårlig forklart, men som sagt så er det noen år siden jeg så filmen sist.

KP til den som vet hvilken film jeg snakker om
Vis hele sitatet...
Trapped kanskje. Er litt lenge siden jeg så den, så husker ikke så veldig mye.
http://www.imdb.com/title/tt0280380/
Sitat av Gaara Vis innlegg
Trapped kanskje. Er litt lenge siden jeg så den, så husker ikke så veldig mye.
http://www.imdb.com/title/tt0280380/
Vis hele sitatet...


Er nok ikke den nei. Kidnapperen er heller ikke ute etter penger, men han gjør det fordi han vil ha "hevn" mot moren, ettersom at hun plasserte han på barnehjem.

Men takk uansett
Sitat av simzorz Vis innlegg
Så en film på NRK for 4-5 år siden. Filmen er japansk, og de snakker kun japansk i den. Den handler om en liten gutt som drar med onkelen sin rundt i Japan for å finne moren sin som forlot ham når han var liten eller noe sånt... For å komme seg rundt må de haike, siden onkelen brukte opp alle pengene som skulle gå til transport på hesteveddeløp, dermed møter de mange mennesker, blant annet en MC-gjeng og noen sirkus-folk hvis jeg ikke husker feil... Noen som vet hva den heter?
Vis hele sitatet...
Kan det være denne?
http://www.imdb.com/title/tt0199683/

ETA: http://en.wikipedia.org/wiki/Kikujiro
Sist endret av aislinn; 22. november 2008 kl. 17:26. Grunn: la til wikipedia-link
Sitat av aislinn Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det var det! Tusen takk for hjelpen.