Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Denne tråden er promotert.
At en tråd er promotert betyr at staben grunnet kvalitet, viktighet eller av andre årsaker har valgt å fremheve tråden.
  2799 612613
Det finnes en tilsvarende tråd om sanger, men jeg har ikke sett noe til en lignende film-tråd.
Jeg har selv lurt mye på diverse filmer opp gjennom årene, men ofte ikke funnet ut av det. Denne tråden er kanskje litt rip-off, men kan sikkert være nyttig.

Har på følelsen av at brukerne av freakforum (inkludert meg) ser mye på film, og derfor kan hjelpe til med litt av hvert når det gjelder film-titler. Det kan være ekstremt frustrerende å ha sett en bra film du vil se igjen, men har glemt hva den heter. Jeg ser som oftest _minst_ en film i uka, og har vel sett noen hundre filmer. Tipper det er mange her på forumet som har sett mye mer film enn meg, og mange som har sett helt andre typer film enn meg også. Derfor er det nok ganske mange som sitter på mye film-kunnskap, og de forskjellige medlemmene utfyller hverandre.

- Ikke post hvis du ikke har noe relevant å si til tråden.

[COLOR=Red]Om du har spørsmål om film kva film du såg i går, så ta det her. Alle andre emner om kva film du såg / tenkte på / drømte om vil bli fjerna fra forumet. La oss holde oss til en tråd, som i musikkforumet. --Slashdot
[/COLOR]
Sist endret av vidarlo; 25. juli 2008 kl. 03:46.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg lurer på hvilken film dette er;

Faren er satan, Moren er en engel.

Han har en bror som vil bli satan og prøver å drepe faren.
For å snakke med faren/broren må han ta selvmord. Før han tar selvmord må han gjøre no slemt for å komme til faren, Snilt for moren.
Sitat av EivindH
Jeg lurer på hvilken film dette er;

Faren er satan, Moren er en engel.

Han har en bror som vil bli satan og prøver å drepe faren.
For å snakke med faren/broren må han ta selvmord. Før han tar selvmord må han gjøre no slemt for å komme til faren, Snilt for moren.
Vis hele sitatet...
Little Nicky
http://www.imdb.com/title/tt0185431/
takK, tenkte at det var noe med little Mickey, Ikke såå langt unna ..
Hvilken film er dette?

Jorda er blitt oversvømt og mesteparten av igjenværende mennesker befinner seg på skip rundt om kring. En fiskemann blir sunket ned i et gjørme hull hvis jeg ikke husker riktig,men greier stikker av, møter ei jente som skal ha et kart tatovert på ryggen som viser veien til land. Det var vist også være med en badguy som prøver og finne det kartet, og mannen må beskytte jenta. Til slutt ryker jenta og mannen av gårde til lands.
Sitat av Nightkin19n
Hvilken film er dette?

Jorda er blitt oversvømt og mesteparten av igjenværende mennesker befinner seg på skip rundt om kring. En fiskemann blir sunket ned i et gjørme hull hvis jeg ikke husker riktig,men greier stikker av, møter ei jente som skal ha et kart tatovert på ryggen som viser veien til land. Det var vist også være med en badguy som prøver og finne det kartet, og mannen må beskytte jenta. Til slutt ryker jenta og mannen av gårde til lands.
Vis hele sitatet...
Waterworld
IMDB Wikipedia
ey, kom paa det at jeg ville se en flm, saa fikk jeg tanke paa en film som jeg hadde sett for en stund tilbake som jeg synes var bra altsaa, the descent. men saa kom jeg paa det at, en gang da jeg var paa butikken, saa saag jeg en plakat av en skrekkfilm hvor det stod noe lignende som ''lagerne fra the descent'' eller noe slikt

noen som vet om en ganske saa ny skrekkfilm som er laget av en eller samme folka som laget the descent?
www.imdb.com er verdens største filmdatabase. Gå dit. Søk etter the descent. Finn ut hvem som regisserte/skreiv filmen, og trykk på dette navnet. Scroll ned, og finn andre filmer som denne personen har regissert/skrevet. Vips.
har sett etter, men fant ikke noe paa han, tenkte meg kanskje at det var noen andre, som var med aa lage filmen, bare ikke han directorn
Sitat av imba
har sett etter, men fant ikke noe paa han, tenkte meg kanskje at det var noen andre, som var med aa lage filmen, bare ikke han directorn
Vis hele sitatet...
Han er writer OG director, så med mindre det er en av skuespillerne....
Forestenen, helt forferdelig dårlig film.
Sist endret av Volch0k; 25. juli 2008 kl. 03:38.
Jeg er 97% sikker på at du tenker på Doomsday, som forøvrig var en drittfilm. Neil Marshall er både regissør og forfatter bak The Descent, så "skaperene" av den filmen er i praksis ham.
hmm.. ja kan hende det var doomsday, men innbiller meg at det var noe annet liknende paa den plakaten :s
Eneste han har gjort etter The Descent er Doomsday..
Sist endret av Volch0k; 25. juli 2008 kl. 03:42.
Jeg leter etter en grøsser/thriller film.

Den handler om at det er en forfatter(inne?) som skriver en bok eller noe, det han/hun skriver om, blir til virkelighet.

Dette er det eneste jeg vet.
Kan det være 1408 du tenker på? Er en forfatter som leter etter abnormale ting. Men det som skjer er ikke det han har skrevet....

http://www.imdb.com/title/tt0450385/
Er nok ikke den. Det som forfatteren skiver, det skjer. Er en liten mulighet for at filmen er(laget av) japanere/kinesere.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg så en film på TvNorge for ca 2 år siden på sommerstid. Husker ikke mye av filmen; Handlingen foregår på en øy. Filmen er full av "misforståelser" som ender med at en av hovedpersonen blant annet støper et lik inn i en trapp til et lysthus. Helt i slutten av filmen kommer det en politibåt og tar med seg den siste overlevende. Politibetjenten spør så om han kan ta en kald pils, mens han andre kjører. Pilsen var blitt forgiftet tidligere i filmen. Her slutter også filmen.

Noen som greier å ta den i hodet? Var ikke mye info da, men...
Det er en film jeg leter etter også; den er veldig gammel - og har vel ikke sett den på minst 5 år.

Det jeg husker av filmen er at det aller, aller meste foregår på havet.
Det er en "gjeng" med "banditter" (eller noe i den duren) som kjører rundt på havet med noe jeg vil klassifisere som en avansert vannskuter.

Jeg husker at "jord" var noe som var veldig skjeldent, og var noe som hadde en veldig høy salgsverdi i filmen.

Det var endel slossing, og "waterchasing" hvis man kan kalle det for det. I filmen ble en av personene (hovedpersonene) fanget, og ble satt i et bur. Der ble han sunket sakte med sikkert ned i gjørme, men klarte å komme seg løs.

Husker også at en av personene som var på en båt, pisset i en flaske å heldte det oppi en "rensemaskin" hvor det ble "rent" forså å drikke det igjen. (Lite vann å drikke ute på havet).

Noe jeg er litt usikker på er hvorvidt de gikk ned på havbunnen til slutt for å samle jord, siden en av personene var smarte nok til å skjønne hvor dette kom fra.

Hvis jeg ikke tar helt feil het filmen noe med "water" i seg.
Takker for all hjelp.
Sitat av karrage
Jeg leter etter en grøsser/thriller film.

Den handler om at det er en forfatter(inne?) som skriver en bok eller noe, det han/hun skriver om, blir til virkelighet.

Dette er det eneste jeg vet.
Vis hele sitatet...
Han som sitter på loftet å skriver? Så skjer det? I et sånt hus han har kjøpt. I slutten av filmen får du se at det har startet å gro blomster over der han gravde ned noen lik osv? Mener å huske at det er en sinnsykt kjent person som skriver denne boken. Vet ikke hvorfor Leonado di caprio eller noe? Husker desverre ikke navn

Kanskje det heller var han Ene fyren fra lost som hadde hovedrollen?
Sist endret av Sokkull; 7. august 2008 kl. 03:32.
Secret Window - Johnny Depp?
Sist endret av Butchern; 7. august 2008 kl. 03:34.
Sitat av karrage
Er nok ikke den. Det som forfatteren skiver, det skjer. Er en liten mulighet for at filmen er(laget av) japanere/kinesere.
Vis hele sitatet...
Den filmen du tenker på er nok Death Note.

Det er en man/ungdom som får tak i en bok. I denne boken kan han skrive et navn, og etter en viss tid dør den personen som barer det navnet. Han kan også skrive hvordan folk skal dø. Han dreper mange viktige folk som han mener at er en trussel, presidenter og ledere o.l. Filmen slutter med at han dreper kjæresten sin.
Sitat av KrissHad
Jeg så en film på TvNorge for ca 2 år siden på sommerstid. Husker ikke mye av filmen; Handlingen foregår på en øy. Filmen er full av "misforståelser" som ender med at en av hovedpersonen blant annet støper et lik inn i en trapp til et lysthus. Helt i slutten av filmen kommer det en politibåt og tar med seg den siste overlevende. Politibetjenten spør så om han kan ta en kald pils, mens han andre kjører. Pilsen var blitt forgiftet tidligere i filmen. Her slutter også filmen.

Noen som greier å ta den i hodet? Var ikke mye info da, men...
Vis hele sitatet...
Norsk:Hodet over vannet.

Amerikanisert utgave: Head above water.

atlef.
Sitat av atlef
Norsk:Hodet over vannet.

Amerikanisert utgave: Head above water.

atlef.
Vis hele sitatet...
Ja, det stemmer. Tusen takk Nå er kvelden reddet
Sitat av Eplekjekk
Den filmen du tenker på er nok Death Note.

Det er en man/ungdom som får tak i en bok. I denne boken kan han skrive et navn, og etter en viss tid dør den personen som barer det navnet. Han kan også skrive hvordan folk skal dø. Han dreper mange viktige folk som han mener at er en trussel, presidenter og ledere o.l. Filmen slutter med at han dreper kjæresten sin.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke det er den han leter etter, og jeg tror at jeg vet hvilken han mener. Husker bare ikke navnet. Det han skriver om i boken skjer irl.
Altså han skriver ikke bare navnet til folk han vil skal dø, han former livet til en annen person. Eller noe sånt..

Shoot me if I'm wrong...
Husker jeg så en film på TV2 for en stund siden (Tror ikke jeg så hele, men begynte ca rett etter den startet tror jeg.

Det handlet om livet til en ganske spesiel mann, relativt dum, som begynner i militæret og gjør det kjempe bra der. Så blir han sent til Vietnam og sloss, før han plutselig blir en profesionel bordtennis spiller (Elns). Så møter han ei jente han var forelsket i tidligere, og senere i filmen blir de ilag, og hun forlater han i mot slutten av filmen.

Dette var Ca bare første halvdel av filmen (Untatt starten tror jeg), men det var en ganske artig film. Ikke så veldig godt forklart, men hvis noen har noen som helst ide om hvilken film det kan være, så er det bare å si ifra.
Sitat av Diablo
Husker jeg så en film på TV2 for en stund siden (Tror ikke jeg så hele, men begynte ca rett etter den startet tror jeg.

Det handlet om livet til en ganske spesiel mann, relativt dum, som begynner i militæret og gjør det kjempe bra der. Så blir han sent til Vietnam og sloss, før han plutselig blir en profesionel bordtennis spiller (Elns). Så møter han ei jente han var forelsket i tidligere, og senere i filmen blir de ilag, og hun forlater han i mot slutten av filmen.

Dette var Ca bare første halvdel av filmen (Untatt starten tror jeg), men det var en ganske artig film. Ikke så veldig godt forklart, men hvis noen har noen som helst ide om hvilken film det kan være, så er det bare å si ifra.
Vis hele sitatet...
Forrest Gump
Sist endret av Slaich; 7. august 2008 kl. 21:23.
Sitat av Eplekjekk
Den filmen du tenker på er nok Death Note. Det er en man/ungdom som får tak i en bok. I denne boken kan han skrive et navn, og etter en viss tid dør den personen som barer det navnet. Han kan også skrive hvordan folk skal dø. Han dreper mange viktige folk som han mener at er en trussel, presidenter og ledere o.l. Filmen slutter med at han dreper kjæresten sin.
Vis hele sitatet...
Sitat av Sokkull
Han som sitter på loftet å skriver? Så skjer det? I et sånt hus han har kjøpt. I slutten av filmen får du se at det har startet å gro blomster over der han gravde ned noen lik osv? Mener å huske at det er en sinnsykt kjent person som skriver denne boken. Vet ikke hvorfor Leonado di caprio eller noe? Husker desverre ikke navn Kanskje det heller var han Ene fyren fra lost som hadde hovedrollen?
Vis hele sitatet...
Er ikke helt sikker, får prøve meg fram. Takk for svar.
Filmen handler om en kinesisk keiser som sover mange aar, helt til han dukker opp i new york somehow. Saa gaar han rundt i gammle klaer og sverd osv.

Tror ikke den er saa gammel. 2004/05 kanskje.
Takker for svar
Sitat av karrage
Jeg leter etter en grøsser/thriller film.

Den handler om at det er en forfatter(inne?) som skriver en bok eller noe, det han/hun skriver om, blir til virkelighet.

Dette er det eneste jeg vet.
Vis hele sitatet...
In the Mouth of Madness? Handler om akkurat det du skriver om.
http://www.imdb.com/title/tt0113409/
Sitat av Slaich
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Har lurt på hvilken film det var i evigheter!

Kjempe bra film foresten, og anbefales til alle.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Okey, dette er kanskje en vrien en.

Det er en ganske så gammel film jeg så utpå 90 tallet en gang på vhs ( som mulig var gammel den gang også). Det var en plastalinadukkefilmsak. og det eneste jeg husker er at en fyr sitter i senga si og skal klippe tåneglen, men klipper av seg hele tåa og sier: aah, thats better!

Jeg og en kompis har så syyykt lyst til å se den igjen, men husker ikke hvem filmen er!
dette var en serie: Hva het serien som handlet om en mann som fikk morgendagens avis på døra og prøvde å redde folk?. Gikk på tv3 for 3-4 år siden!?
Har to her som jeg sliter med å finne ut:

Den første (og sikkert letteste) handle om en mann (samuel L jackson) som spiller amerikaner som reiser til England for å selge oppskriften på et superdop, til slutt i filmen viser det seg at det bare er placebo det er snakk om. Samuel går forøvrig med kilt igjennom hele filmen.

Denne er mer vrien. Russisk produsert film med russisk tale. Handler om en kompisgjeng som skal på fisketur i russland men de havner i Finland og mye morsomt skjer der. Husker ikke så godt karakterene i filmen, men det er vertfall en militær fyr, tror de kaller ham "generalen". Tok denne filmen opp på VHS fra Canal+ en gang i tiden, men den har nok blitt kastet:-(

Blir takknemlig for alle svar:-)
Sitat av Az0g
Har to her som jeg sliter med å finne ut:

Den første (og sikkert letteste) handle om en mann (samuel L jackson) som spiller amerikaner som reiser til England for å selge oppskriften på et superdop, til slutt i filmen viser det seg at det bare er placebo det er snakk om. Samuel går forøvrig med kilt igjennom hele filmen.
Vis hele sitatet...
The 51st State
http://www.imdb.com/title/tt0227984/
Flottflott:-D takker og bukker til deg!
gummiland: Kan det være Early Edition?

http://www.imdb.com/title/tt0115163/
stemmer, kp til deg=)
Spørr en gang til jeg, det er en vansklig en

En man som sitter i senga og skal klippe en tånegl, men ender opp med å klippe av seg hele neglen. når han gjør det sier han: "aah, thats better!"

Jeg er ganske sikker på at det er en stopmotion film. Så den på VHS på 90 tallet en gang og skulle mer en gjerne sett den igjen
Sitat av apenerd
Spørr en gang til jeg, det er en vansklig en

En man som sitter i senga og skal klippe en tånegl, men ender opp med å klippe av seg hele neglen. når han gjør det sier han: "aah, thats better!"

Jeg er ganske sikker på at det er en stopmotion film. Så den på VHS på 90 tallet en gang og skulle mer en gjerne sett den igjen
Vis hele sitatet...

Har ikke sett den, men fant ingenting med så lite informasjon heller.. du har ikke noe mer info eller? Ingen som finner ut noe om den russiske fiske filmen min heller?
Sitat av Restyle
Det er en film jeg leter etter også; den er veldig gammel - og har vel ikke sett den på minst 5 år.

Det jeg husker av filmen er at det aller, aller meste foregår på havet.
Det er en "gjeng" med "banditter" (eller noe i den duren) som kjører rundt på havet med noe jeg vil klassifisere som en avansert vannskuter.

Jeg husker at "jord" var noe som var veldig skjeldent, og var noe som hadde en veldig høy salgsverdi i filmen.

Det var endel slossing, og "waterchasing" hvis man kan kalle det for det. I filmen ble en av personene (hovedpersonene) fanget, og ble satt i et bur. Der ble han sunket sakte med sikkert ned i gjørme, men klarte å komme seg løs.

Husker også at en av personene som var på en båt, pisset i en flaske å heldte det oppi en "rensemaskin" hvor det ble "rent" forså å drikke det igjen. (Lite vann å drikke ute på havet).

Noe jeg er litt usikker på er hvorvidt de gikk ned på havbunnen til slutt for å samle jord, siden en av personene var smarte nok til å skjønne hvor dette kom fra.

Hvis jeg ikke tar helt feil het filmen noe med "water" i seg.
Takker for all hjelp.
Vis hele sitatet...
Waterworld er filmen du leter etter.
Sitat av apenerd
Spørr en gang til jeg, det er en vansklig en

En man som sitter i senga og skal klippe en tånegl, men ender opp med å klippe av seg hele neglen. når han gjør det sier han: "aah, thats better!"

Jeg er ganske sikker på at det er en stopmotion film. Så den på VHS på 90 tallet en gang og skulle mer en gjerne sett den igjen
Vis hele sitatet...
Sitat av Az0g
Har ikke sett den, men fant ingenting med så lite informasjon heller.. du har ikke noe mer info eller? Ingen som finner ut noe om den russiske fiske filmen min heller?
Vis hele sitatet...
Det er alt jeg husker fra filmen, DESVERRE!
har desverre heller ingen aning på hvem film du mener :/
Lurer på hvilken film dette er: de er i en jungel. det er 3 personer som skal finne en skatt (blå ape eller en diamant eller noe, husker ikke) de bader i ett tjern i jungelen tror jeg. En av de er mørkhuded. på slutten er det mye skyting, noen helikopter og noen jeeper i en landsby.

Denne synes jeg var bra og håper noen vet svar på dette, for denne vil jeg ha.

G-force
Sitat av G-force
Lurer på hvilken film dette er: de er i en jungel. det er 3 personer som skal finne en skatt (blå ape eller en diamant eller noe, husker ikke) de bader i ett tjern i jungelen tror jeg. En av de er mørkhuded. på slutten er det mye skyting, noen helikopter og noen jeeper i en landsby.

Denne synes jeg var bra og håper noen vet svar på dette, for denne vil jeg ha.

G-force
Vis hele sitatet...
Welcome to the Jungle eller The Rundown som den heter på amerikansk.
http://www.imdb.com/title/tt0327850/
Kunne gjerne ha trengt en hjelpende hånd med å finne ut hva denne filmen heter. Husker jeg så på den for mange, mange år siden, og det er en av de filmene som sitter i minnet uansett hvor gammel du blir. Kom plutselig på den, og vil gjerne se den igjen, men husker ikke navnet.

Anyways, den handler om 4 (?) gutter som i en landsby i USA(husker ikke hvor) som skal lete etter broren til den ene av de guttene som har blitt savnet. De drar ut for å lete etter han og går langs noen togskinner alene, og de finner senere ut at han er død. Det første de ser er støvelen hans. Noen som har sett denne filmen og kan huske navnet? Er en gammel film. Takk uansett
Sist endret av chanique; 29. august 2008 kl. 00:17.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Stand by me.

God klassiker.
Sitat av Sokkull
Han som sitter på loftet å skriver? Så skjer det? I et sånt hus han har kjøpt. I slutten av filmen får du se at det har startet å gro blomster over der han gravde ned noen lik osv? Mener å huske at det er en sinnsykt kjent person som skriver denne boken. Vet ikke hvorfor Leonado di caprio eller noe? Husker desverre ikke navn

Kanskje det heller var han Ene fyren fra lost som hadde hovedrollen?
Vis hele sitatet...

Jeg vil tro du tenker på Secret Window. Har den hjemme, og har sett den opptil flere ganger, though jeg egentlig ikke liker Johnny Depp.
Har ny informasjon om den russiske filmen jeg leter etter, er flere filmer i serien, ihvertfall en jaktfilm utenom fiske filmen, kan tenke meg at de er laget tidlig til midten av 90-tallet.
Film ifra 80 tallet.
Oppsummering fra filmen: Den handler om en mann som kan arve 100 milliarder hvis han på en måned kan bruke/sløse opp 100 millioner.

Noen som kan hjelpe til med tittel?