Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Denne tråden er promotert.
At en tråd er promotert betyr at staben grunnet kvalitet, viktighet eller av andre årsaker har valgt å fremheve tråden.
  2799 612617
Sitat av FeilFreak Vis innlegg
Noen Office(us) fans her, trenger hjelp til å identifisere en episode.

- Dwight snakker med Pam om Jim, for å gi et eksempel på hva som er galt med Jim sier Dwight sånn ca følgende til Pam....

Dwight: One time i asked Jim (husker ikke hva det gjaldt), and he said he didn't know that word . But he knew the word (husker ikke hva order var) and asked me if that would be helpful.

Kan være en scene fra episode eller deleted scenes.
Ikke veldig mye å gå utifra men kanskje nok for en skikkelig Office fan

Feil
Vis hele sitatet...
Svaret: Deleted scene fra sesong 3 episode 17. (ingen Pam)

(Dwight sitter i konferanse rommet og prater med kamerafolkene)

Dwight: What is a “Leader”. I asked Jim that and he said he’d never heard the word before,
in america, in 2007. He said he new the word “ladder”, what an ignoramus….
Film - amerikansk?

Det eneste jeg minns av denne filmen er en sekvens fra ett land der hovedrollen reiser til. Landet/stedet han reiser til er nokså primitivt anlagt. Sekvensen jeg minns er der hovedrollen sitter på med stedets eneste kollektivtrafikk, en amerikansk skolebuss, som det kun går og rygge med, som kjører han fra A til B.

Har ikke sett den på mange år. Kanskje andre vet hvilken film (og busstur) jeg snakker om?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei film interesserte! Håper dere kan hjelpe meg!

Har et spm. som har gnagd og bothered meg lenge.
For lenge siden når jeg var 11-14-ish år gammel (årstallet da må være mellom 1998-2001), men selve filmen kan ha vært laget lenge før da for husker lite.. og la spillerommet være noen år fra 2001 i tilfelle jeg roter med alder.
Men trenger deres hjelp.

Surfa kanaler på typisk vanlig TV kanaler for årstallet- ikke noe fancy ekstra betalte greier. Filmen/evt TV episoden virka som en thriller. Så jeg var spent på musikken, kom midt oppi «skummel» for alderen og typisk filmmusikk for thrillere... Det jeg husker er en mann/skikkelse i en kjeller (evt. loftsleilighet) - typisk film farger fra 80-90 tallet. Så husker jeg at denne mannen/skikkelsen (skikkelsen antagligvis fordi d var mørkt) gikk fra (var det murvegg?) til en kvinne liggende i gynokolog stol...
Noen som husker noe fra bare denne beskrivelsen? For mer husker jeg ikke for tror jeg switchet dette vekk husker jeg, men gikk tilbake og eneste jeg husker er at dette må være en thriller.. :P

Nei, jeg tror virkelig ikke dette kan være en erotisk voksenfilm. Om ikke disse var gratis på visse kanaler fra 22-23 i en helg på vanlig, ikke fancy TV på dette årstallet..

Ansiktet da, til denne mørke skikkelsen/mannen husker jeg bare minner meg om Tobin Bell i SAW filmene... Kan han ha spilt en sånn rolle? Evt. I hvilken film/TV episode?

Yep. Vær så snill å hjelp for dette MÅ jeg se igjen.
Kan det ha vært en tannlegestol og "the dentist"?
Hvis dama lå med spredte bein så er ikke mulig det? :P
Hm er vel en egen sjanger dette innen voksenerotikk, opplevelser i gynekologstol?

Han Bell spilte vel i en sykehus-serie av noe slag, kan det vært en episode fra noe slikt? Passer kanskje dårlig mtp dyster musikk men tidsmessig stemmer det kanskje. Siden det er så lenge siden du så den så er kanskje ikke musikken og stemningen like dyster om du hdde sett det nå?

Sitat av Tigerlilje87 Vis innlegg
Hvis dama lå med spredte bein så er ikke mulig det? :P
Vis hele sitatet...
Joda det er fult mulig, bare å prøve neste gang du er hos tannlegen. Du kan spre bena så langt du bare vil i tannlegestolen
Sist endret av random67489; 23. november 2018 kl. 19:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tigerlilje87 Vis innlegg
Hvis dama lå med spredte bein så er ikke mulig det? :P
Vis hele sitatet...
Sitat av Rosander Vis innlegg
Kan det ha vært en tannlegestol og "the dentist"?
Vis hele sitatet...
Eller holy, kan det være den Rosander?
Tannlegestol/gynokolog stol har jo likheter... men jeg kan vel ikke være såå på jordet... Eller... Kom med mere forslag/ tips. Man kan aldri vite med hodet og visse fantasier man lager! 😅🙈

Sitat av random67489 Vis innlegg
Hm er vel en egen sjanger dette innen voksenerotikk, opplevelser i gynekologstol?

Han Bell spilte vel i en sykehus-serie av noe slag, kan det vært en episode fra noe slikt? Passer kanskje dårlig mtp dyster musikk men tidsmessig stemmer det kanskje. Siden det er så lenge siden du så den så er kanskje ikke musikken og stemningen like dyster om du hdde sett det nå?



Joda det er fult mulig, bare å prøve neste gang du er hos tannlegen. Du kan spre bena så langt du bare vil i tannlegestolen
Vis hele sitatet...
Hahha, ja sprer beina med glede☺️ Tæhæ.
Hmm, Kanskje jeg bør sjekke ut Bell mer.. denne mannen minnet meg om han iallefall. Nei, musikken bør ikke være like dyster nå, men må jo si at alle thrillere var bedre før og musikken var dyster..

Jeg tror virkelig ikke det var en erotisk film..
Hjelp please, litt desp.

Kan noen hjelpe til? Film folk, help!

Bare kom med masse film titler/skuespillere/whatever dere tenker kan være relevant for jeg sjekker ut alt.
MÅ finne ut av denne filmen.
Sist endret av Tigerlilje87; 23. november 2018 kl. 23:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Begynte å tenke på åpninga fra The Hand That Rocks The Cradle (1992).

http://http://static.cinemagia.ro/img/resize/db/movie/00/70/66/the-hand-that-rocks-the-cradle-656315l-imagine.jpg
Sist endret av Neptunia; 24. november 2018 kl. 05:13.
Halla forum. Jeg har lyst til å se en serie igjen men husker F ikke hva den heter.

Første episode er at han jobber på en byggeplass så hidder han ikke snakke med de «tøffe» kollegaene sine, så kommer han som blir plaget av kollegaene pg vil dele maten sin med han, men han gidder ikke svare han. Husker ikke mye mer men han var en sånn mannegruppa ottar fyr.

Svær med masse skjegg mener jeg å huske. Noen som vet hvem jeg tenker på? Lots of love og godhelg!
Jeg er en Snøfreser
Cobra1's Avatar
The punisher
Sitat av Cobra1 Vis innlegg
The punisher
Vis hele sitatet...
Hahahh! Satt å så på traileren men var sikker på det ikke var den...
tusen takk kompis!
jeg prøver å huske en svensk serie (kan ha vært norsk, men er ganske sikker på svensk) som gikk rundt 2002-2005 (er ikke sikker, men mener det er rundt disse tider. må ha vært produsert etter 2000 vil jeg tro.)

alt jeg husker er at noen ungdommer blir låst inne på en badehall og at den ene av de hadde låst de inne også kastet nøkkelen til badehallen nedi et sluk på slutten av episoden.

på slutten av episodene var det alltid en heftig trompet sang, skal spille inn et klipp til dere senere hvor jeg nynner
trompet sangen var sånn her "dede de du du de dede du du" på repeat
se dere for dere det jeg skrev bare i rask trompet.....

please hjelp meg. har prøvd å finne ut av sangen eller serien i 20 år nå

Her prøver jeg å nynne sangen https://vocaroo.com/i/s1qVZgorpYLc
Sist endret av eraser; 26. november 2018 kl. 19:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er en film ifra 1970-1990, en far og en sønn som konstant krangler, sønnen har langt hår, å de bor i samme hus sammen med mora til sønnen. En setning i filmen går sånn her. Far: Anstendig... hva mener DU med anstendig!? Sønn: Finn en eneste skikkelig jobb til meg i dette drittsystemet så skal jeg ta'n med en gang! Far: Drittsystem... hva faen er det du prapler om a, jeg forstår ikke hva du sier for no, jeg SKJØNNER DEG IKKE... det eneste dere er intressert i er å snakke dritt om alt å alle, også har du fått alt helt gratis på fanget!
Husker desverre lite av filmen jeg er på jakt etter. Tale var på engelsk, tipper filmen kan være fra 80 tallet. Handlet om et lite vesen som var i et bur. Vesenet kunne mindfucke folk til å se andre ting, mulig andre dimensjoner også.
Kan ha vært en horror eller horror-komedie. Selve slutten var langdratt, da hovedkarakteren trudde det var over, men så var det bare vesenet som fucker ned hjernen hans.


Av en eller annen grunn dukker Tingling eller noe sånt opp når jeg tenker på filmtittel.

Lett i flere år, så blir veldig glad om noen vet hvilken film det er snakk om
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Denne ser sjukt lovende ut! Thanks! Skal finne of laste ned!

Sitat av Bothrops Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Sitat av Neptunia Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Skal sjekke ut denne også! Men virket ikke så dyster og mørk og småkinky ut, så spørs... Vet du hvordan den utvikler seg?Takk!!

Sjekker ut alt så takk alle sammen
Sist endret av Tigerlilje87; 29. desember 2018 kl. 01:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvilken Jason Bourne film er det som starter med at han treffer dama på en båt
med masse sykler eller lignende til utleie??

Mulig jeg blander med en helt annen film, fant dessverre ikke ut noe ved å se trailere.
Men om det er noen Bourne fans her som i tillegg har hukommelsen i orden så takker
jeg for et svar
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Blander du sammen starten og slutten til The Bourne Identity (2002)? Scootere i stedet for sykler
Sitat av Jonta Vis innlegg
Blander du sammen starten og slutten til The Bourne Identity (2002)? Scootere i stedet for sykler
Vis hele sitatet...
Det er meget godt mulig, skal sjekke ut den du nevner

Takker
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som husker en barneserie fra 2000-2005. En serie med spøkelser som var stuck i et hus (stuck i limbo muligens?), de var stuck i et hus og alle hadde en egen oppgave de måtte utføre før de fikk seg videre til "spøkelses himmelen" elns. Husker bare at ett av spøkelsene skulle bake den mest perfekte kaken og et annet måtte henge opp et bilde på veggen perfekt uten noe skjevhet. Hele serien føltes utrolig mystisk for meg som barn, og nå i ettertid har jeg tenkt litt over ideén om å gjøre noe så perfekt at man kommer videre til noe (kanskje alle mennesker har en oppgave eller et problem de må løse før de dør og hvis de ikke klarer det må de ble gjenfødt helt til de klarer det ) Husker også ett eller annet om hermetikkbokser. Fant ikke noe på google.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Furia Vis innlegg
Noen som husker en barneserie fra 2000-2005. En serie med spøkelser som var stuck i et hus (stuck i limbo muligens?), de var stuck i et hus og alle hadde en egen oppgave de måtte utføre før de fikk seg videre til "spøkelses himmelen" elns. Husker bare at ett av spøkelsene skulle bake den mest perfekte kaken og et annet måtte henge opp et bilde på veggen perfekt uten noe skjevhet. Hele serien føltes utrolig mystisk for meg som barn, og nå i ettertid har jeg tenkt litt over ideén om å gjøre noe så perfekt at man kommer videre til noe (kanskje alle mennesker har en oppgave eller et problem de må løse før de dør og hvis de ikke klarer det må de ble gjenfødt helt til de klarer det ) Husker også ett eller annet om hermetikkbokser. Fant ikke noe på google.
Vis hele sitatet...
Den heter "Uhu" : ) Gikk på NRK.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Den gikk på cartoon network tror jeg...

Det var 3 jenter, som hadde noen spesielle krefter (Ikke powerpuff girls). Kanskje ikke spesielle krefter, men de var utstyr med mange forskjellige utilities og våpen.. Av en slags form for boss. Han ga dem også oppdrag.

Hvordan vær episode startet var at disse 3 jentene gikk til skolen, så fikk de en mld om et nytt oppdrag. Da hoppet de inn i noe rør på veggen, eller en spesiell trashcan som gikk ned til labarotoriet to the baws. Landet på noen puter.

Helphelphelp
Totally spies!
Høres ut som Totally Spies.

Husker jeg hadde lyst til å ligge med Sam (hun rødhårede) da jeg var sånn 8 år gammel, men ble aldri noe av
Sist endret av Marlboro666; 31. mars 2019 kl. 22:10. Grunn: Liten skrivefeil
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei!
Kan noen hjelpe meg litt!
Er en svensk komiserie som eg ikke finner igjen.
Husker ikke hvilken kanal den gikk på. Men sett endel på youtube.
Men klarer ikke å komme på navnet!
Er mye med fyll og sex, veldig på kanten. Litt vag beskrivelse men, hehe
Mener at var noe med fylla eller noe
Takker
Prøver å finne en svensk komiserie som gikk på tv for noen år siden. Vet eg brukte youtube sist for å se på det. Men husker ikke navnet, mener å huske det var med fylla eller noe!
3-4 skuespillere som spillet samme rollene, og handlet stor sett bare fyll og sex
Jepp�� Tusen takk for svar����
▼ ... noen måneder senere ... ▼
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Hei, trenger hjelp til en film!

Jeg så deler av denne filmen når jeg var liten, må nok ha vært i årene mellom 1999-2002 ish.
Selve filmen kunne også vært fra 80-90 tallet.

Eneste jeg husker fra filmen var at en mann reiste gjennom tiden eller tidsepoker ved å drømme eller sovne.
Mulig det også kunne vært en maskin eller noe. Husker ikke.
Han reiste tilbake flere tusen år i tid, der det bodde folk i mange små hull eller huler tett inntil hverandre i et fjell.
Deretter ble han dratt flere millioner år tilbake i tid, der alt så ut som helvete på jord.
Landskapet lignet på planeten Mars, med branner og enorme skjeletthoder stående i landskapet.

Veldig nysgjerrig på hva slags filme dette kunne vært, virker helt spacet å tenke på det i dag, lol.

Noen som vet?
''The I Inside''? Kan høres litt likt ut kanskje.

Ellers høres resten av beskrivelsen litt ut som ''Pitch Black''
Sist endret av Bl1zzarD; 16. juli 2019 kl. 16:07.
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
''The I Inside''? Kan høres litt likt ut kanskje.
Ellers høres resten av beskrivelsen litt ut som ''Pitch Black''
Vis hele sitatet...
Takk for svar, men klarte å finne filmen selv. Det var visst The Time Machine.
Her er klipp fra filmen som jeg husker

https://www.youtube.com/watch?v=Jox4dkf1F7I&t=57s
Leter etter en ca 15 år gammel engelsk skrekkfilm.

Det er ett fengsel langt ute i isødet hvor folk blir drept en etter en.
Jeg husker at noen av ofrene fikk tattoovert `I C U`. I see you. I øyelokkene.



Noen som vet?
Jeg har søkt litt rundt men har så lite info om filmen at jeg klarer ikke finne ut hvilken det er........ Det er en film fra under eller etter 2. verdenskrig, der unge gutter (husker ikke om de er tyske eller hva de er, men mener de er tyske) blir leid inn til å rydde miner blant annet langs kysten av Danmark. Er lenge siden jeg så filmen så husker ikke om dette var den riktige handlingen heller, filmen het noe med sand tror jeg. I tillegg så jeg bare deler av den, det var på NRK. Skulle gjerne sett hele. Der var blant annen en scene der en mine sprengte og en ung gutt mistet enten beinet eller armen, og han ropte etter moren sin.
Sist endret av Mafakkaz; 18. juli 2019 kl. 00:20.
Kan det være «Under sanden»? Dansk-tysk film fra 2015.
Sitat av SatansSoftis Vis innlegg
Kan det være «Under sanden»? Dansk-tysk film fra 2015.
Vis hele sitatet...
Det er den! Tusen takk!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
som yngre så jeg på en serie eller film på tven, det eneste jeg klarer å huske fra serien/filmen er en rød diamant/sten formet somewhat likt som symbolet ruter i en kortstokk. denne stenen var magisk, tror jeg, og spilte en stor rolle i filmen/serien. vet det er en reach, men får en skikkelig nostalgisk følelse hver gang jeg tenker på den "diamanten" og det gjør meg litt gal at jeg overhodet ikke klarer å komme på hvor dette minnet kommer fra.

forstår det er lite informasjon men skulle du ha et forslag til hva jeg prøver å komme frem til hadde jeg sat stooor pris på det
Sitat av alastor_95 Vis innlegg
en rød diamant/sten formet somewhat likt som symbolet ruter i en kortstokk. denne stenen var magisk, tror jeg, og spilte en stor rolle i filmen/serien.
Vis hele sitatet...
Så irriterende! Det er en film jeg husker sånn halvveis fra barndommen, jeg mener den var løselig basert på brettspillet "den forsvunne diamant". Litt sånn Indiana Jones rip-off (med en fjollete dame og tøff eventyrer-mann som surrer rundt i jungelen). Tipper den er fra rundt '85-'95. Men jeg finner ikke noe om den. Noen andre som husker? Jeg tror ikke jeg har funnet på den selv...
Men i den jeg tenker på er det ikke magi, og det er en klar diamant. Men denne er en mulighet for det du spør om. Jakten på den røde rubin, heter den på norsk:
Sitat av Splooge999 Vis innlegg
Så irriterende! Det er en film jeg husker sånn halvveis fra barndommen, jeg mener den var løselig basert på brettspillet "den forsvunne diamant". Litt sånn Indiana Jones rip-off (med en fjollete dame og tøff eventyrer-mann som surrer rundt i jungelen). Tipper den er fra rundt '85-'95. Men jeg finner ikke noe om den. Noen andre som husker? Jeg tror ikke jeg har funnet på den selv...
Men i den jeg tenker på er det ikke magi, og det er en klar diamant. Men denne er en mulighet for det du spør om. Jakten på den røde rubin, heter den på norsk:
Vis hele sitatet...
Første som slo meg var Nilens juvel, men der er det en grønn juvel, om jeg ikke husker helt feil.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Første som slo meg var Nilens juvel, men der er det en grønn juvel, om jeg ikke husker helt feil.
Vis hele sitatet...
Tipper det er forløperen, Kampen om den grønne diamant, jeg tenkte på (og tittelen gjorde sikkert at jeg tenkte på spillet den gang). Takk!
Sitat av Splooge999 Vis innlegg
Tipper det er forløperen, Kampen om den grønne diamant, jeg tenkte på (og tittelen gjorde sikkert at jeg tenkte på spillet den gang). Takk!
Vis hele sitatet...
Stemmer det, mente å huske at det var to av de, men er lenge siden jeg så de og blandet de tydeligvis litt sammen, mener å huske at vi leide de på VHS i videosjappa.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som vet hva barnetv filmen som handler om en and(tror han heter endre) som kommer unna de andre når de skal fly til Syden. Så brekker han vingen og må komme seg unna den slemme reven. Mener å huske den gikk en fast dag i julen, muligens nyttårsaften.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tviler på at noen klarer denne, men prøver...

Husker bare en spesifikk scene fra filmen. Det er en mann som blir slukt ned i bakken etter han har falt ned i noe som minner om kvikksand. Jeg husker at fyren ligger der lenge, og at scenen har ravner.

edit.

Dårlig formulert spørsmål. Filmen er antakeligvis lagt på 80-90 tallet en gang.
Sist endret av Viper33; 14. november 2019 kl. 17:12.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei!

I mine gode yngre dager så jeg en god del på norske skifilmer
Det var et skicrew i norge som gikk under noe som "HappyGo eller Happy Productions" som laget skifilmer.. de hadde en serie og hvertfall 2 lengre skifilmer (dette var tiden før Supervention kom ut)

Noen som husker disse? Eventuelt har link til hvor jeg kan se dem igjen
https://vimeo.com/user469500

Du mener nok HappyPro.

Ellers finner du TrashParty på Vimeo, LazerKitteh(som er snowboard) også har jo sikkert Field Productions noe liggende på vimeo fra tiden før de ble virkelig flinke. Kan også anbefale Jon Olsson Super Sesh (JOSS) videoene på youtube, det er virkelig fett.
HappyPro og Trashparty var det jeg siktet til ja!

Du redda dagen her nå

Fant også denne gull filmen fra Torstein:
https://www.youtube.com/watch?v=U6lpBi39N78&t=479s
Sitat av Manuehl Vis innlegg
Noen som vet hva barnetv filmen som handler om en and(tror han heter endre) som kommer unna de andre når de skal fly til Syden. Så brekker han vingen og må komme seg unna den slemme reven. Mener å huske den gikk en fast dag i julen, muligens nyttårsaften.
Vis hele sitatet...
Vet hva du mener, husker det fra da min bror var liten mener jeg, men husker ikke år eller navn. Var det ikke en serie fremfor film?

Sitat av Manuehl Vis innlegg
Noen som vet hva barnetv filmen som handler om en and(tror han heter endre) som kommer unna de andre når de skal fly til Syden. Så brekker han vingen og må komme seg unna den slemme reven. Mener å huske den gikk en fast dag i julen, muligens nyttårsaften.
Vis hele sitatet...
Tror jeg fant på den Den første snøen, het vel filmen på norsk? det var ikke en serie som jeg først trodde. Fra 1999.
https://www.google.no/search?q=the+f...rmd=imvn&hl=no
Sist endret av Cocktail; 29. november 2019 kl. 08:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Cocktail Vis innlegg
Vet hva du mener, husker det fra da min bror var liten mener jeg, men husker ikke år eller navn. Var det ikke en serie fremfor film?



Tror jeg fant på den Den første snøen, het vel filmen på norsk? det var ikke en serie som jeg først trodde. Fra 1999.
https://www.google.no/search?q=the+f...rmd=imvn&hl=no
Vis hele sitatet...
Stemmer! Tusen takk, da blir det en ordentlig jule sesh i år med rev og den filmen!
▼ ... over en måned senere ... ▼
BRAND ∞ STRONG
sci fi film fra 2000-2010 (mest sannsynlig 2005-10).
Plott: En eller to personer oppsøker en dommedags sekt.
Så vidt jeg husker fins det en relasjon mellom disse personen og sekten, f.eks. at de tidligere har tilhørt den eller kjenner noen som tilhører den.
De blir tatt til fange, og det blir etterhvert klart at de ( sekten) i nær fremtid (dager,timer) planlegger å ta selvmord i forbindelse med en (invasjon/besøk?) av aliens.
Personene som er tatt til fange blir til slutt reddet/befridd, etter at sektmedlemmene er døde.
Filmen slutter, så vidt jeg husker, med at man skjønner at disse sektmedlemmene på noe vis har tatt et "lurt valg"
Forvirra? Jeg også
Noen som skjønner hva jeg prater om?
Jeg leter etter en film jeg så for sikkert over 20 år siden. En norsk film som jeg TROR heter «hyttetur på Sørlandet er ingen spøk».
Kjenner noen igjen tittelen?