Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 7604
лунное затмение
Solaris's Avatar
Kinoopplevelsen blir ødelagt når det plasseres reklamesnutter mellom filmtrailere.

Tidligere var reklamer separert fra trailere, slik at man kunne se filmtrailere uavbrutt før filmen startet. Slik er det ikke nå lenger. Idag åpner kinosalen og det vises omtrent 10 minutter reklame, deretter skrus lyset av, og etter hver trailer kommer det nå en reklamesnutt.

Jeg mener kinoopplevelsen vil være bedre og at det er best for alle parter dersom trailerne kan bli nydt uten avbrudd, slik det har vært i alle år.

Kinoene får antagelig mer inntekt nå gjennom reklame enn tidligere, men de mister muligheten for å få vist trailere til publikummet som stadig kommer senere inn i salen for å unngå all reklamen. En av gledene ved å gå på kino er å bli introdusert for kommende filmer og det er synd hvis man skal gi det opp for å slippe unna reklame.

Slik som situasjonen er idag anser jeg reklamesnutter mellom filmtrailere som en manipulerende og ubehagelig måte å få folk til å se mer på reklame.

Underskriv for en behagelig kinoopplevelse!

Link for underskriftskampanjen "Fjern reklamesnutter mellom filmtrailere på kino": https://www.opprop.net/fjern_reklame...ailere_pa_kino
IT-Konsulent
Er enig i hva du sier, dessverre er det penger som bestemmer dette.
лунное затмение
Solaris's Avatar
Trådstarter
Sitat av Grossie Vis innlegg
Er enig i hva du sier, dessverre er det penger som bestemmer dette.
Vis hele sitatet...
Takk for innspill! Ja, men jeg tror at hvis mange nok underskriver er det håp om at de tar ønsket seriøst. Og som jeg har nevnt er det gunstig for kinoene å få vist trailere til så mange mennesker som overhodet mulig.
Da har du alternativet, da...
Dyrere kinobiletter, er du villig til det?
лунное затмение
Solaris's Avatar
Trådstarter
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Da har du alternativet, da...
Dyrere kinobiletter, er du villig til det?
Vis hele sitatet...
Ja absolutt. Ville gjerne også betalt noen kroner ekstra på Ruter-billetten for å slippe reklame på buss, t-bane og trikk!

Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Da har du alternativet, da...
Dyrere kinobiletter, er du villig til det?
Vis hele sitatet...
Forresten! Det er jo det som er så fint med en underskriftskampanje: det er helt gratis!
Sist endret av Solaris; 14. august 2018 kl. 09:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Sitat av Solaris Vis innlegg
Ville gjerne også betalt noen kroner ekstra på Ruter-billetten for å slippe reklame på buss, t-bane og trikk
Vis hele sitatet...
Nei, takk! Kollektiv transport er jo svindyrt i Oslo-området.
Fra her jeg bor bruker bussen 20 minutter til Oslo S og det koster utrolige 57 kr. Gjelder to soner.

For min del kan bussen være dynket i reklame og billettene billigere, det er ikke vanskelig å se ut av vinduet
лунное затмение
Solaris's Avatar
Trådstarter
Sitat av Chromatics Vis innlegg
Nei, takk! Kollektiv transport er jo svindyrt i Oslo-området.
Fra her jeg bor bruker bussen 20 minutter til Oslo S og det koster utrolige 57 kr. Gjelder to soner.

For min del kan bussen være dynket i reklame og billettene billigere, det er ikke vanskelig å se ut av vinduet
Vis hele sitatet...

Takk for engasjert respons! Jeg mener det handler om hva slags fremtid man tør å se for seg, tør man å håpe på en fredeligere og vakrere fremtid? Jeg anser en fredelig by for å blant annet være en by uten påtrengende mye reklame. (Ser du dystopiske futuristiske filmer er byene ofte overlesset med bevegende logoer og flyvende neonreklamer. Disse filmene viser ofte samfunn som ikke er tilpasset enkeltmenneskets beste).

Hva man definerer som påtrengende variere fra person til person. Allikevel, dersom man føler at det er nødvendig å se ut av vinduet for å slippe unna all reklamen på bussen, så virker det som bymenneskets velbehag blir satt for langt bak i rekka. Å fjerne reklame er med på å fremme menneskets indre ro og livskvalitet, som jo i det store bildet er gunstig for hele samfunnet.
Sist endret av Solaris; 14. august 2018 kl. 17:12.
Det mest latterlige er at mdn.no sier følgende:

I tillegg til å huske reklamen godt, mener publikum at kinoreklame er en del av kinoopplevelsen og sier at den er både ønsket og forventet.

REKLAME PÅ KINO ER BÅDE ØNSKET OG FORVENTET
– ET SLAGS VORSPIEL.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Lanjelin; 14. august 2018 kl. 17:15.
лунное затмение
Solaris's Avatar
Trådstarter
Jeg har troen på at engasjement skaper forandring, en underskriftskampanje kan komme veldig langt (ta Amnesty f.eks., der underskrifter har ført til frigjøring og fred i over 50 år).

En enkel måte å bidra til veien mot mindre reklame er å underskrive linken øverst i forumet.

Har kontaktet Nordisk Film Kino vedrørende min skepsis til reklame før trailere på kino og fått beskjed om at tilbakemeldingen er sendt videre til markedsdirektøren.

Se her for et inspirerende blikk inn i en by der reklameplakater er erstattet med kunst: (Det er allerede satt i gang store nedtrappinger og flere steder forbud mot reklameplakater; se Hawaii, Paris, Alaska, Teheran, São Paolo, New York og m.fl.). : https://www.google.no/search?q=etien...w=1440&bih=826

Reklamens far, David Ogilvy skrev selv: «Man is his vilest when he erects a billboard. When I retire from Madison Avenue, I am going to start a secret society of masked vigilantes who will travel around the world on silent motor bicycles, chopping down posters in the dark of the moon.»
Sist endret av Solaris; 14. august 2018 kl. 17:31.
Bra initiativ dette, men jeg har dessverre helt sluttet å gå på kino av en rekke grunner- først og fremst "folk".. Prisen er en ting, for min del kunne det kostet 300,- for en kinobillett og jeg hadde gått for å se de filmene jeg absolutt ville se uansett. Hadde de bare kunnet levere en noenlunde oppegående opplevelse for pengene. Er bråk, støy, mobiler, reklame, dårlige seter, noen ganger dårlig lyd, trangt etc. Mistet litt av sjarmen :S
лунное затмение
Solaris's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lanjelin Vis innlegg
Det mest latterlige er at mdn.no sier følgende: "I tillegg til å huske reklamen godt, mener publikum at kinoreklame er en del av kinoopplevelsen og sier at den er både ønsket og forventet.

REKLAME PÅ KINO ER BÅDE ØNSKET OG FORVENTET
– ET SLAGS VORSPIEL."
Vis hele sitatet...

Takk Lanjelin. I tillegg er underskriftskampanjen kun rettet mot reklame før trailere, den retter seg ikke til den uavbrutte reklamen som varer i de 10 minuttene før lyset slåes av og trailerne begynner.

I alle år har trailerne på kino fått være i fred, det er kun de siste få månedene at dette nye med «flettet inn reklame» er på bane.

Sitat av DigitalAnarchy Vis innlegg
Bra initiativ dette, men jeg har dessverre helt sluttet å gå på kino av en rekke grunner- først og fremst "folk".. Prisen er en ting, for min del kunne det kostet 300,- for en kinobillett og jeg hadde gått for å se de filmene jeg absolutt ville se uansett. Hadde de bare kunnet levere en noenlunde oppegående opplevelse for pengene. Er bråk, støy, mobiler, reklame, dårlige seter, noen ganger dårlig lyd, trangt etc. Mistet litt av sjarmen :S
Vis hele sitatet...
Kan anbefale å gå på matiné, altså kinovisninger tidlig på dagen. Har ofte sittet helt alene i en kinosal, og det er stas! Utrolig kontrast når man etter en slik fredelig kinoopplevelsen atter en gang blir kastet ut i byens mylder.
Sist endret av Solaris; 14. august 2018 kl. 18:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kudos for et flott initiativ. Veldig bra at du forsøker å gjøre noe med problemet. Slik jeg ser det så er hele tanken om reklame før en skal se en film man har betalt svært gode penger for å få se et stort problem. Vi overlesses av reklame, trykket er konstant og reklamen var på Kino var en av årsakene til at jeg sluttet å gå på kino. At kinoen nå også presser inn mer reklame mellom hver trailer er jo bare nok en spiker i kista for konseptet Kino.

Film er aller best hjemme med folk en bryr seg om. Som henger etter filmen og gjerne tar en samtale om filmen, budskapet, prestasjoner foran og bak kamera, til å gå lengre tilbake som å snakke om skuespillernes beste roller, beste manus etc. Det er en perfekt filmkveld for meg. Eller å binge watche en hel sesong av en god serie i en setting. Kino koster for mye og reklamene ødelegger gleden ved kino.
лунное затмение
Solaris's Avatar
Trådstarter
Sitat av random67489 Vis innlegg
Slik jeg ser det så er hele tanken om reklame før en skal se en film man har betalt svært gode penger for å få se et stort problem.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for fint innspill. Du har et godt poeng, vi betaler «tross alt» gode penger for kinoopplevelsen.

Fikk assosiasjoner til Tusenfryd: forestill deg at du er på vei til første topp på Thundercoaster, og halvveis opp til topps runger en høy radioreklame i ørene på deg! Ukult! Ja, det er jo ikke akkurat den første stigningen man betaler for kan man si, den er et nødvendig premiss, men den er en viktig del av den totale opplevelsen og setter stemningen for hva som skal komme. (Køen fram til Thundercoaster svarer til de 10 første minuttene med reklame, veien opp til første topp svarer til når lyset skrus av og trailerne begynner og når vognen bikker toppen og er på full fart, da er filmen igang!)

For deg som ikke vet hva Thundercoaster er, her er en video: https://www.youtube.com/watch?v=ouuCucITPvY

Underskriftskampanjen er i sin spede begynnelse, men alle monner drar: underskriv via linken i toppen av forumet for å beseire Goliat!

Jeg har ikke facebook og oppfordrer alle som har det til å poste underskriftskampanjen.

Det vil være til stor hjelp for alle cinefiles!
På forhånd takk!
Sist endret av Solaris; 14. august 2018 kl. 23:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dette virker veldig usannsynlig å få gjennomslag for, ettersom kinoene sliter mer med inntjening enn noensinne pga. flatskjermer og strømming. Og de har vel for lengst skjønt at folk møtte seinere for å unngå reklamene før. Det elendige filmprogrammet nå til dags irriterer meg personlig mye mer enn et par minutter med reklame. Hvis man ikke bor i en storby med cinematek er det stort sett ikke mer enn én eller to filmer som er verdt å se på kino i året, så jeg gidder ikke nesten å bry meg offentlig om et så marginalt i-landsproblem som dette.
Selve kampanjen anser jeg som et bra tiltak. MEN jeg vil tro at det skal uhorvelig mange underskrifter til om det overhodet vil ha noe nytte og tviler dessverre sterkt på om dette vil være gjennomførbart. Uansett er kino-tiden på mange måter over da for det første er alt for dyrt hvis du sammenligner med strømmetjenester som Netflix og flere.
Sitat av Pentiax Vis innlegg
Selve kampanjen anser jeg som et bra tiltak. MEN jeg vil tro at det skal uhorvelig mange underskrifter til om det overhodet vil ha noe nytte og tviler dessverre sterkt på om dette vil være gjennomførbart. Uansett er kino-tiden på mange måter over da for det første er alt for dyrt hvis du sammenligner med strømmetjenester som Netflix og flere.
Vis hele sitatet...
Men kino er jo en helt annen opplevelse en Netflix og lignende.
Det blir litt som å sammenligne en bil med en tråsykkel eller et tog med et fly.
Kinotiden er langt ifra over...

Kinobesøket i mai gikk opp 6,2 prosent fra mai i fjor.

1,3 millioner besøkende på norske filmer i løpet av årets fire første måneder.

Det beste 1. kvartal for norsk film på 10 år!
Vi må tilbake til 2009 og Max Manus for å finne et høyere 1.kvartal for norske filmer enn i år.

Besøkstall februar 2018
Kinobesøket opp 10 % så langt i år


https://www.kino.no/tallogfakta/
Sitat av Soletti Vis innlegg
Men kino er jo en helt annen opplevelse en Netflix og lignende.
Det blir litt som å sammenligne en bil med en tråsykkel eller et tog med et fly.
Kinotiden er langt ifra over...

Kinobesøket i mai gikk opp 6,2 prosent fra mai i fjor.

1,3 millioner besøkende på norske filmer i løpet av årets fire første måneder.

Det beste 1. kvartal for norsk film på 10 år!
Vi må tilbake til 2009 og Max Manus for å finne et høyere 1.kvartal for norske filmer enn i år.

Besøkstall februar 2018
Kinobesøket opp 10 % så langt i år


https://www.kino.no/tallogfakta/
Vis hele sitatet...

Jepp, jeg ser helt klart hva du mener og respekterer ditt engansjement som står opp for å gjøre endringer med ting du og mange flere syntes er en uting.

Jeg syntes selv reklamer kunne være litt irriterende (nå skal det sies at det er noen år siden jeg var på kino så muligens det har blitt værre siden da) og sier på ingen måte at dette er noe dumt tiltak bare lite gjennomførbart da dette vil garantert øke billettprisene (men har tatt feil før).

Jeg var mye på kino i ungdomstiden så jeg skjønner deg godt at det blir en helt annen setting en å sitte i sofakroken med Netflix som på mange måter har en utdatert katalog men i tillegg endel bra serier som "Fargo" som forresten jeg kan anbefale på det varmeste.

Det store trekkplasteret med kino er såklart premiereklare filmer og sådan skjønner jeg såklart at det er gøy å gå på kino i sosialt samlag eller alene å få med seg filmer man har sett frem til.

Husker f.eks selv når jeg så alle Ringenes Herre på kino og det angrer jeg ikke en millimeter på og det er en av de beste filmopplevelsene jeg har hatt.
Er du villig til å betale mer for kinoen da? Alt dette hatet mot reklame skyldes i mine öyne ofte lite kunnskap. Det er med å finansiere svært mye av det man nyter godt av hver dag. Du tåler litt reklame, slutt å sutre.
Sitat av Pentiax Vis innlegg
Selve kampanjen anser jeg som et bra tiltak. MEN jeg vil tro at det skal uhorvelig mange underskrifter til om det overhodet vil ha noe nytte og tviler dessverre sterkt på om dette vil være gjennomførbart. Uansett er kino-tiden på mange måter over da for det første er alt for dyrt hvis du sammenligner med strømmetjenester som Netflix og flere.
Vis hele sitatet...
Er helt enig i at kino er blitt kostbar moro, og at det fort koster mer enn det smaker. Prisen var medvirkende til at jeg sluttet å gå på kino.

Jeg håper virkelig at dette er noe folk orker å engasjere seg i om de er ivrige kinogjengere. Kino er jo et flott kulturtilbud, og det å se en film på virkelig stort lerret er for mange den aller beste måten å se film på. Om det er slik at mengden reklame gjør at folk slutter å gå på kino eller at reklamene reduserer antallet filmer de ser så blir jo den ekstra reklamen et tveegget sverd for kinoen. De øker antallet reklamer for å forsøke å få mer inntekt som igjen kan brukes på å øke tilbudet. Men om det fører til færre solgte billetter så hjelper det jo ikke.

Sammenlikningen mellom Kino og Netflix blir helt feil i mine øyne. Kino er ferskvare. Netflix er gamle minner om igjen til veldig stor grad, ja bortsett fra serier da. Men filmer er ikke Netflix veldig gode på. Og det ser en jo når man tar med at Netflix tidligere hadde veldig mange flere filmer som nå er vekk, grunnet at Netflix ikke fornyet avtaler med selskapene som satt på rettighetene. (skjønner hvorfor men det er en annen debatt)

Det er mange som taler for sin syke mor i underholdningsbransjen. Selskapene klager støtt om alle pengene de taper på pirater, artister klager og skuespillere klager. Tiden da enterteinere kunne gå i studio en gang i året å gi ut en CD uten turne og liveshow er forbi. Vår oppmerksomhet har stor konkurranse fra alle kanter og ting blir nok aldri slik de engang var.

Kanskje bransjen skulle forsøke å kaste de gamle forretningsmodellene over bord og heller gå bevist og fokusert inn i fremtiden fremfor å dagdrømme om fordums glans og en virkelighet som aldri kommer tilbake? Det er ikke sikkert nøkkelen til inntjening er slik den var fra 60 tallet av. Kanskje må bransjen få ferske gode filmer kjappere ut til alle land? Kanskje må storfilmene kunne streames lenge før?

Budsjettet vårt er begrenset og vi har alle våre tilmålte kroner vi kan bruke på underholdning. Men kanskje er det lettere å bruke disse kronene på underholdning om ting gikk litt fortere? Om storfilmer kom raskere på blue ray og streaming enn de gjør idag er jeg sikker på at langt flere ville betalt for seg. Men for filmbuffs så er det ikke noen reelle lovlige kandidater som man kan betale for å få bred tilgang. Alt fra klassikere til smale filmer. Årgangsfilmer og nyere. Men de alternative kanalene for film og underholdning de har alt folk ønsker og ennå litt til. Og kun bransjen selv kan gjøre nødvendige tilpasninger slik at folk heller velge å betale for seg fremfor å konsumere gratis.
Ja, jeg ser at sammenligningen med Netflix i den forstand kunne vært utelatt, men som jeg forøvrig også poengtere i mitt andre innlegg er jo nettopp at filmkatalogen på Netflix er utdatert men at det har flere serier som holder meget høy standard. Skrev også at trekkplasteret til kino er at det er ferskvare og tiltrekker seg folk. Ser ikke akkurat for meg en full kinosal om den første Indiana Jones filmen skulle bli vist om igjen.

Ellers enig i at film for tiden er best hjemme med venner og familie fordi da kan man diskutere filmen og underveis og i etterkant, kino blir litt annerledes akkurat på det punktet. Forrige gang jeg var på kino var det av og til vanskelig å holde fokus da andre folk pratet høylytt, telefoner ringte osv. så for min del kosta opplevelsen mer enn det smakte, synes egentlig ikke reklamer er så ille til sammenligning som støy og slikt under filmen som kan ødelegge mye. Jeg er egentlig glad i kino men det er ting som trekker opplevelsen ned som gjør at jeg lar være gå. Statistikken som Soletti her viser frem overrasker meg litt, men føler uansett at lenger frem i tid vil kino dabbe av da svære tv'er, hjemmekino og you name it kommer til a dale i pris som det meste annet innen teknologi. Skal heller ikke utelukke at en del år frem i tid at du kan se nyutgivelser hjemme i din egen stue. Men nå er ikke dette om at reklamer bør fjernes et tema jeg egentlig interesserer meg så veldig mye så da lar jeg dere som brenner for dette diskutere videre og ønsker lykke til med kampanjen.
Sitat av WhiteCollar Vis innlegg
Er du villig til å betale mer for kinoen da? Alt dette hatet mot reklame skyldes i mine öyne ofte lite kunnskap. Det er med å finansiere svært mye av det man nyter godt av hver dag. Du tåler litt reklame, slutt å sutre.
Vis hele sitatet...
Selv om vi er nødt til å akseptere en del reklame rundt oss, så betyr det ikke at man som publikum ikke bør kreve noen begrensninger for hvor påtrengende og spekulativt denne reklamen skal plasseres, særlig når dette går på bekostning av brukeropplevelsen. Det er ikke sutring å engasjere seg i totalopplevelsen man har som betalende kunde. Det er bare et sunnhetstegn å være oppmerksom på, og kritisk til hvordan samfunnet sakte men sikkert endrer seg til det verre. Hadde vi ikke vært det, og bare latt markedskreftene operere helt uhemmet, så hadde ting sett mye verre ut enn det gjør i dag.

For noen er kanskje reklamen en del av kinoopplevelsen, men de fleste er ikke glad i produktreklame. Derimot er det mange som liker filmtrailere, og ser på dette som en stemningsetter og oppvarmer til selve filmen. Å plassere produktreklame innimellom trailerne vitner om en markedsstrategi som ikke setter kunden og brukeropplevelsen særlig høyt. Det er usympatisk, og for mange vil det nok være enda en grunn til å ikke gå på kino.

For min del er det allerede mange dråper i den koppen. Det er nok reklame som det er, og det enorme fokuset på godterisalg og popcorn har allerede gjort sitt for å forringe kinogleden med alt bråket det fører med seg. Når man har kjøpt en billett så er man en betalende kunde, og bør kunne forvente et visst nivå av integritet og omtanke. Hva blir det neste? Reklamepause midt i filmen, så man kan bli skvisa enda litt mer, eller kanskje gå ut for å fylle på godteposen sin?

Nei, her bør Nordisk film ta en hard kikk på seg selv, vurdere hva som er viktigst for dem og hvilken retning de ønsker å signalisere overfor kundene sine at de beveger seg i.
Sist endret av mentalmelt; 15. august 2018 kl. 15:37.
Sitat av Pentiax Vis innlegg
Ja, jeg ser at sammenligningen med Netflix i den forstand kunne vært utelatt, men som jeg forøvrig også poengtere i mitt andre innlegg er jo nettopp at filmkatalogen på Netflix er utdatert men at det har flere serier som holder meget høy standard. Skrev også at trekkplasteret til kino er at det er ferskvare og tiltrekker seg folk. Ser ikke akkurat for meg en full kinosal om den første Indiana Jones filmen skulle bli vist om igjen.

Ellers enig i at film for tiden er best hjemme med venner og familie fordi da kan man diskutere filmen og underveis og i etterkant, kino blir litt annerledes akkurat på det punktet. Forrige gang jeg var på kino var det av og til vanskelig å holde fokus da andre folk pratet høylytt, telefoner ringte osv. så for min del kosta opplevelsen mer enn det smakte, synes egentlig ikke reklamer er så ille til sammenligning som støy og slikt under filmen som kan ødelegge mye. Jeg er egentlig glad i kino men det er ting som trekker opplevelsen ned som gjør at jeg lar være gå. Statistikken som Soletti her viser frem overrasker meg litt, men føler uansett at lenger frem i tid vil kino dabbe av da svære tv'er, hjemmekino og you name it kommer til a dale i pris som det meste annet innen teknologi. Skal heller ikke utelukke at en del år frem i tid at du kan se nyutgivelser hjemme i din egen stue. Men nå er ikke dette om at reklamer bør fjernes et tema jeg egentlig interesserer meg så veldig mye så da lar jeg dere som brenner for dette diskutere videre og ønsker lykke til med kampanjen.
Vis hele sitatet...
Tenker at det blir litt samme med med tv, grunnen til at det ikke koster penger utenom nrk er pga av reklamen, skal man kutte reklame på kino kommer prisen sikkert til å doble seg, og prisen stiger jo allerede nok som den er.

Og en av grunnene til at Netflix har så dårlige filmtilbud, er fordi at mange selskaper trekker seg fra avtalen de har med Netflix pga de skal enten starte egen streaming eller har fått bedre avtale med konkurrentene. Er også en av grunnene til at Netflix satser mer og mer på original innhold.


Personlig liker jeg og gå på kino, og skjønner hvorfor det er så mye reklame, kanskje det har hatt en vekst det siste året, men ellers tror jeg generelt det er en tøff bransje.

Skulle bare håpe det hadde kommet noe lignende tilbud som i statene der de har moviepass o.l
▼ ... mange måneder senere ... ▼
лунное затмение
Solaris's Avatar
Trådstarter
I forbindelse med en ny reportasje på NRK er det på tide å gjennopplive denne tråden.
Her er den:
https://www.nrk.no/kultur/slik-forsv...den-1.14443404

Skriv gjerne hva dere mener; er det vorspiel å se på kinoreklame?

Er i kontakt med journalisten bak reportasjen, så blir spennende å se om det kan føre til noe. Har gjort ham oppmerksom på hva som foregår i kinoreklame-hjørnet. Holder dere oppdatert!

Underskriv gjerne på kampanjen så lenge, alle monner drar.
Har så langt fått 98 underskrifter på en fysisk utgave av kampanjen av folk på gata.
Gjør ting på den gammeldagse måten, siden jeg ikke har noen sosiale medier.
Sist endret av Solaris; 1. mars 2019 kl. 23:16.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Suck it and see
Makkufurai's Avatar
3 0
Joina på kampanjen. Her i Fredrikstad betaler du nå 110-130 kroner for en film, nok er faen meg nok. Det skal mange unnskyldninger til å legge reklame inn i noe du betaler for i det hele tatt, men for kinofilmer? Å stoppe midt i uten konsultering om det? Fuck det. Det burde ikke være reklame i det hele tatt på kino mener jeg, men før filmen går greit, ikke MIDT I!
Sitat av Makkufurai Vis innlegg
Joina på kampanjen. Her i Fredrikstad betaler du nå 110-130 kroner for en film, nok er faen meg nok. Det skal mange unnskyldninger til å legge reklame inn i noe du betaler for i det hele tatt, men for kinofilmer? Å stoppe midt i uten konsultering om det? Fuck det. Det burde ikke være reklame i det hele tatt på kino mener jeg, men før filmen går greit, ikke MIDT I!
Vis hele sitatet...
Er det virkelig reklame midt i filmen? Altså at filmen settes på pause for å spille av en reklamesnutt? Drøyt