Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 5723
Har sett:

The Wolf of wallstreet (veldig bra)
Glengarry glen ross
sorry to bother you (Likte den veldig!)
Boiler Room (litt kjedelig dessverre)
Ikke en film,men serie og det er vel enda bedre. Sucsession (HBO) fra 2018 tror jeg du vil kunne like.
moneyball, steve jobs, the social network, wall street (1987) the big short.
Ikke en film, men liker du skildringer av sjelløse psykopater og amoral i finansverdenen, er serien Billions kanskje verdt å se.
Margin Call, The Big Short, Moneyball, Betting on Zero. Siste er riktignok dokumentar.
Sist endret av bashfoo; 17. februar 2019 kl. 09:41.
Generelt til denne tråden, veldig fint om filmene innebærer teamer som akjser/callcenter/suksess/rikdom/hardt arbeid (i jobbsammenheng), real estate.


Sitat av englestøv Vis innlegg
Ikke en film,men serie og det er vel enda bedre. Sucsession (HBO) fra 2018 tror jeg du vil kunne like.
Vis hele sitatet...
Virker som at det er for mye fokus på humor. Er ikke så veldig glad i serier egentlig - liker ikke å bli sittende i flere timer å se på samme ting.


Sitat av junkrat Vis innlegg
moneyball, steve jobs, the social network, wall street (1987) the big short.
Vis hele sitatet...
Moneyball, mulig jeg ser denne siden. Starten på traileren virket litt interessant.

Steve Jobs, denne skal jeg definitivt se, takker.
Social network, ser bra ut.
Wall street (1987), skal ta denne på listen min også.
The big short, denne har jeg på listen fra før av.



Sitat av kallisti Vis innlegg
Ikke en film, men liker du skildringer av sjelløse psykopater og amoral i finansverdenen, er serien Billions kanskje verdt å se.
Vis hele sitatet...
Hørtes interessant ut, men orker ikke serier dessverre. Godt forslag var det uansett!

Sitat av bashfoo Vis innlegg
Margin Call, The Big Short, Moneyball, Betting on Zero. Siste er riktignok dokumentar.
Vis hele sitatet...

Margin Call, DENNE ser veldig bra ut - takk for forslaget!
Betting on Zero, dokumentarer kan også være aktuelt.
Har sett alle som er nevnt over, men den beste jeg har sett er too big to fail. Den er helt rå
Sitat av Best og værst Vis innlegg

Virker som at det er for mye fokus på humor. Er ikke så veldig glad i serier egentlig - liker ikke å bli sittende i flere timer å se på samme ting.
Vis hele sitatet...
Nr 1 filmen din Wolf of Wallstreet er meget bra,men den er nesten ren Humor(comedy hele filmen. Sucsession har en del fine(perverse) humor innslag i seg, men på langt nær så mye som Wolf..
Men liker du ikke serier så skjønner jeg det
Sist endret av englestøv; 17. februar 2019 kl. 18:22.
Sitat av englestøv Vis innlegg
Nr 1 filmen din Wolf of Wallstreet er meget bra,men den er nesten ren Humor(comedy hele filmen. Sucsession har en del fine(perverse) humor innslag i seg, men på langt nær så mye som Wolf..
Men liker du ikke serier så skjønner jeg det
Vis hele sitatet...
Stemmer at Wolf of Wallstreet var mye humor, men lærte fortsatt ganske mye, spesielt om man spiller samme scenene om og om igjen.
Sitat av Best og værst Vis innlegg
lærte fortsatt ganske mye
Vis hele sitatet...
Kan jeg spørre hva du lærte av the Wolf of Wall Street?
Riot on

Ligger på YouTube
Litt mer humor enn wolf of Wall Street, men wardogs handler om mye av det samme bare i en annen bransje.
The wizard of lies , som handler om bernie madoff aka den ekte wolf of wallstreet , jordan belfort stjal litt over 100 millioner dollar mens madoff stjal 50 milliarder
Sitat av Marlboro666 Vis innlegg
Kan jeg spørre hva du lærte av the Wolf of Wall Street?
Vis hele sitatet...
Godt spørsmål, ser jo litt av det du mener siden det er humorfilm. Men det gir "motivasjon" at holdning er viktig i telemarketing bransjen. Og at en person kan gjøre det betydelig bedre enn en annen ved å faktisk ha erfaring. Så hvis du har et ønske om å bli skikkelig god, er det absolutt mulig.

Sitat av brukernavn bee Vis innlegg
Riot on

Ligger på YouTube
Vis hele sitatet...
Virker greit, skal definitivt se denne!

Sitat av Rosander Vis innlegg
Litt mer humor enn wolf of Wall Street, men wardogs handler om mye av det samme bare i en annen bransje.
Vis hele sitatet...
Så kort på traileren, legger den til lista.


Sitat av Maxinbror Vis innlegg
The wizard of lies , som handler om bernie madoff aka den ekte wolf of wallstreet , jordan belfort stjal litt over 100 millioner dollar mens madoff stjal 50 milliarder
Vis hele sitatet...
Du hadde meg solgt på "historien" tallene var høyre - og trailen var bra. Dette er nok den filmen i hele tråden jeg gleder meg mest til!

Tusen takk alle sammen, om dere har flere forslag vil jeg GJERNE høre!
Ny serie på HBO som heter Black Monday kan kanskje treffe kriteriene dine. Ikke heelt realistisk, men ganske morsom/underholdende.
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Ny serie på HBO som heter Black Monday kan kanskje treffe kriteriene dine. Ikke heelt realistisk, men ganske morsom/underholdende.
Vis hele sitatet...
Hater serier ganske mye, men denne tror jeg faktisk er verdt å se på.

Litt deilig at den ikke er ferdig enda egentlig, slipper jeg å stresse med å se 7 sesonger.
The Soprano's er ganske bra serie. Just saying
Ser du ikke er så glad i serier, men om du går for å teste ut så anbefaler jeg Billions. Havner rett inn i dine kriterier (foruten at det er en serie da )
Sitat av junkrat Vis innlegg
Ser du ikke er så glad i serier, men om du går for å teste ut så anbefaler jeg Billions. Havner rett inn i dine kriterier (foruten at det er en serie da )
Vis hele sitatet...
aaaaaaaaaa hørt om billions før, nevnt i tråden før, hørt om noen på jobben som har nevnt den.

Har litt lyst, men er 50 episoder, orker ikke å sette meg inn i det så mye. 50 episoder hadde tatt med sånn 3 år å se sikkert haha. Klarer ikke en gang 2 episoder på en dag (selv gitt at jeg sitter på PCen 10 timer den dagen).