Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2433
Jeg er ute etter nye dekk og lurte på om det er penger å spare ved å kjøpe slike på nett? Hvem bør jeg isåfall kjøpe av?
Er det best å kjøpe nye dekk, eller er det kanskje vel så bra å kjøpe "lite brukte" dekk?
Dekkonline.com er ok. Dekk er ferskvare. Ikkje kjøp brukt om du kan unngå det.
Når det gjelder storsett alt til bil lønner det seg å sjekke priser flere plasser. Ta deg en ringe runde og høre hvem som kan gi deg best pris. Om du skal legge de på felg selv kan nettet være et alternativ
å kjøpe billige dekk på nett kan ofte vise seg å bli dyrere totalt sett.

du må jo også få de lagt om samt balansert. og det pleier de fleste "sjapper" å ta godt betalt for om du ikke har handlet dekk av de.

men, kan jo hende du har utstyret selv også
Dekkonline har sammarbeidsverksteder der du kan få levert og montert dekka uten problem om du ikke vil ha de hjem på døren. Har handlet derfra til 2 forskjellige biler. Null problemer, og fri frakt
Bruk prisguide? Finner jo billigste pris enkelt ved hjelp av det. https://m.prisjakt.no/category/1107
Dekkonline er veldig bra, fri frakt med budbil om jeg ikke husker feil også men som nevnt bør du høre litt rundt om hvor mye du må ut med for og hive dekka på felg da dette er noe dekksjapper iallefall tar seg godt betalt av, selv kjenner jeg et par bilmekanikere som fikser dette for meg mot en 6pakning pils
Først og fremst bør du finne gode dekk som passer til ditt bruk.
Bruk deretter prisjakt eller ta deg en runde rundt til de lokale dekkforhandlerene for å finne lavest mulig pris.

Ikke hver en av dem som lar noen hundrelapper gå foran sikkerhet.
Om du kjører gammalt ræl, så ta turen innom din lokale bilopphuggeri. Alltids dekk og finne med litt pigg igjen. Bortimot gratis er dem og.

Savner tiden jeg kjørte ræl.
Sitat av Topkek Vis innlegg
Om du kjører gammalt ræl, så ta turen innom din lokale bilopphuggeri. Alltids dekk og finne med litt pigg igjen. Bortimot gratis er dem og.

Savner tiden jeg kjørte ræl.
Vis hele sitatet...
Noen av det dummeste jeg har lest på en stund.

Du mener om man har gammel bil, så skal man kjøre rundt på elendige dekk?

Det gir absolutt ingen mening.
Om dekka har pigger, så har dem grep... Derp..
Sitat av Topkek Vis innlegg
Om dekka har pigger, så har dem grep... Derp..
Vis hele sitatet...
Dekkene må fortsatt ha mønsterdybde nok til å kunne drenere vann, så pigger alene er ikke godt nok.

Kjøp nye dekk, så senker du sannsynligheten for å vrake bilen, deg selv, eller andre.
Pigga forsvinner først, så forsvinner mønstret. Har iallefall gjort det på mine 3 biler i snart 15 år. Mulig dekk oppfører seg anderledes sør for polarsirkelen?
Sitat av Topkek Vis innlegg
Pigga forsvinner først, så forsvinner mønstret. Har iallefall gjort det på mine 3 biler i snart 15 år. Mulig dekk oppfører seg anderledes sør for polarsirkelen?
Vis hele sitatet...
Det du i prinsippet sier er det det ikke er noe friksjon mellom gummi og asfalt så lenge du har pigger? Vås.

Gummien slites på piggdekk, selv om piggene er intakte.
Ja, når du spissformulerer det jeg skrev på det viset der, så er det akkurat det jeg sier....
Er vel kanskje mer gummi mot snø/is her oppe enn asfalt.
Nye biler kondemneres ofte, og dekka er bortimot intakte. Det går ant kaste ett jævla blikk på de eventuelle dekkene før du tar dem med fra huggern. Ts spør etter billige dekk. Huggerne har det.

Nytt, nytt, nytt.. mye vil ha mer. Bruk og kast samfunn. Lets go )
Vinterdekk burde være lagret svalt og mørkt, så kan dem holde seg i flere år så dato stemplingen er ikke essensielt. Det du burde kjenne på er om gummien er myk eller ikke, er gummien hard har du MYE lavere friksjon på vinterføre. Egentlig det som skiller gode fra dårlige vinterdekk, ikke antall pigger som er igjen.
Ja, det går fint an å kjøpe brukte fine dekk. Så sant som skrevet finnes det endel fine dekk hos huggern. De har også utstyr til å legge dekk på felg. Personlig ville jeg ikke tatt meg styret, det er jo ikke all verden å spare.

Jeg fikk tilbud om dekk + felg til 2500 kr (for de ville helst ikke ta av felgene som jeg skulle ha, hadde fått pris på 1000 kr for 4 felger) men dekkene synes ikke jeg var så bra og når jeg nesten fikk 2 nye dekk til 1500 kr og hadde 2 dekk fra før... Jeg synes de dekkene jeg ble tilbudt var mer eller mindre ubrukelige.

Men felgene derimot kostet 4000 kr pr stk nye......

Når det kommer til dekk så hjelper det lite med både pigger og mønsterdybde hvis dekkene er knallharde...