Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1325
Hei,

Jeg har et budsjett på 10.000 kroner.

Det må medfølge skjerm, tastatur og mus. (Bare helt standard, trenger ikke være dyrt)

Hvilket oppsett burde jeg ha når det gjelder en PC som kan benyttes til musikkproduksjon: Fruity Loops, Logics, Cubase osv.

Jeg tenkte å benytte meg av Komplett.no sin PC-bygger. Har noen av dere mulighet til å hjelpe meg å sette sammen en PC som har mest mulig krefter til å håndtere alt av slike prosesser.

- Takk på forhånd.

Hvis det er noe jeg har glemt av i forbindelse med informasjon så si gjerne fra. Jeg er rimelig blank på dette :/
Ville iallefall anbefale en quadHD sjerm til musikkproduksjon, logic finnes forresten bare til mac, så skal du bruke det må du installere osx på den.
Anbefaler en mac til Logic, siden det ikke finnes for pc. Ellers bør du sjekke ut ableton live også, det er jo ett standardprogram for musproddere idag. FL er litt "fjortiss", og cubase er litt "stivt"

Maskina bør ha ssd og nok ram. Gå for en i7 så takler den mere stress. 16 gb ram min
Sitat av lydmannen Vis innlegg
Anbefaler en mac til Logic, siden det ikke finnes for pc. Ellers bør du sjekke ut ableton live også, det er jo ett standardprogram for musproddere idag. FL er litt "fjortiss", og cubase er litt "stivt"

Maskina bør ha ssd og nok ram. Gå for en i7 så takler den mere stress. 16 gb ram min
Vis hele sitatet...
Har holdt på med FL-studio i 7 år og det fungerer ganske bra for min del. Har du forslag til PC til rundt 10.000 med de spesifikasjonene du oppgir her? i7 prosessor og 16 gb ram?
Du burde bygge selv, så kan du kutte ned budsjettet 2000kr sikkert (eller bedre deler for 10k). Ganske simpelt egentlig. Men ja, i7-2600 tror jeg at skal takle bare musikk (video krever nok mer). ja kjøp en del ram, 16 om ikke mer, dessuten er ram ganske billig. Invester i en god ssd, men viktigere et kick-ass lydkort.

1ting kan gå feil når du bygger en PC, du skrur en skrur inn i hovedkortet eller noe... Men da er du ikke rimelig god i hodet, heads up.

Jeg ville gått for cubase
Sist endret av Samekonge; 8. desember 2014 kl. 13:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av lydmannen Vis innlegg
Anbefaler en mac til Logic, siden det ikke finnes for pc. Ellers bør du sjekke ut ableton live også, det er jo ett standardprogram for musproddere idag. FL er litt "fjortiss", og cubase er litt "stivt"

Maskina bør ha ssd og nok ram. Gå for en i7 så takler den mere stress. 16 gb ram min
Vis hele sitatet...
Musikk software handler bare om hvilken interface man liker best. Har selv brukt cubase i et par år, for meg er det mye raskere, lettere og mer presist enn ableton live.

til ts: Har du eksternt lydkort eller skal du kjøpe nytt lydkort også?
Sist endret av steffena92; 8. desember 2014 kl. 14:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.