Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1134
Heya!

TL;DR: Connect:amp fungerer ikke med to gamle høyttalere lenger, selv om den har fungert perfekt rett før flytting.

På jobben har vi et Sonos-system bestående av kun av én høyttaler: Play 3. Denne fungerer fint i seg selv.

De siste månedene har vi hatt et par gamle høyttalere stående (trolig fra sent 90/tidlig 2000-tallet, og når jeg hadde en Connect:amp stående hjemme, tenkte jeg det kunne vært kult å få brukt begge deler til noe. Så jeg koblet det sammen og alt funka knallbra – Play 3 og C:A spilte supert sammen.

OG SÅ DA. Forrige uke byttet vi lokaler her på huset, og flyttet opp en etasje. Alt ble tatt fra hverandre og satt sammen igjen nøyaktig (les: NØYAKTIG) samme måte. Alle kabler er de samme, og de går til og med til de samme høyttalerne (har ikke mikset høyre og venstre, selv om det ikke skulle hatt noe å si uansett). Både Play 3 og C:A blir registrert og lagt til i systemet. Alt oppfører seg som om alt skal fungere, men så vil ikke C:A spille lyd ut av høyttalerne, foruten et knøttlite millisekund akkurat idet man hever volumet fra 0 og opp ett hakk. Da begynner den å blinke oransje/hvitt, og lyden kuttes.

Jeg har prøvd å Google, men finner bare at det kan skyldes:

1) Overoppheting (noe som garantert ikke er tilfelle)
2) At enheten oppdateres (noe som heller ikke er tilfelle, da dette normalt skal ta maks et par minutter, og den har stått med blink i flere timer)
3) At høyttalerne trekker for mye strøm ift. hva C:A kan levere (dette er jo rart iom. at det fungerte fint i de gamle lokalene)

Jeg har sjekket:
– At ledningene er koblet riktig (rød til rød, svart til svart osv.)
– At ikke kobberet stikker for langt ut på baksiden av kontakten (ifølge en kilde kunne dette være problemet)
– Fjernet C:A og lagt den til på nytt
– Nullstilt C:A til fabrikkinnstillinger og lagt til på nytt
– Sikkert en masse andre ting som jeg har glemt.

Så da er spørsmålet: hva kan være galt? Og evt.: hvordan kan jeg fikse det? Jeg tar imot alle tanker og innspill med stor takk!
Alltid syntes Sonos er så tungvindt, de skal absolutt gjøre det så vanskelig som mulig å gjøre noe utenfor de de lar deg gjøre. Uansett, problemet ligger sikkert ikke med C:A, men heller med Play 3 høytaleren. Prøv å nullstille den.
Sulten
knewt_'s Avatar
Trådstarter
Sitat av Ridge Vis innlegg
Alltid syntes Sonos er så tungvindt, de skal absolutt gjøre det så vanskelig som mulig å gjøre noe utenfor de de lar deg gjøre. Uansett, problemet ligger sikkert ikke med C:A, men heller med Play 3 høytaleren. Prøv å nullstille den.
Vis hele sitatet...
Synes du? Fordi jeg har egentlig vært veldig fornøyd hittil, og C:A er jo laget for å kunne bruke ting utenfor. Har ikke prøvd det faktisk, så får gjøre det etterpå. Hvorfor tenker du at det kan være problemet? 🤔
Sulten
knewt_'s Avatar
Trådstarter
OK, så da har jeg funnet ut av hva som var galt, selv om det ikke er noen logisk forklaring på hvorfor det er sånn.

Jeg plugget ut strømmen og koblet fra høyttalerne. Deretter koblet jeg til strømmen igjen, men lot høyttalerne være frakoblet. Så begynte jeg å spille musikk på C:A (uten at det kommer lyd selvfølgelig), og så prøvde jeg å koble inn høyttalerne én og én. Så kom jaggu lyden gitt. Så problemet er løst, men jeg aner ikke hvordan rekkefølgen man gjør ting i kan ha noe å si på om resultatet er at det fungerer eller ikke.
Kan høres ut som om kanskje det er noe galt med Connect:Amp rent teknisk, men at det "stort sett" går fint og at dere nå tilfeldigvis klarte å løse det. Bare en tanke